Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KADIN RUH SAĞLIĞI-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEbelik Bölümü öğrencilerinde; Çocuk ve kadınlarda ruh sağlığını koruma, ruhsal sorunlar geliştiğinde farkına varabilme ve uygun girişimde bulunma becerilerini geliştirmek
Dersin İçeriğiBu ders; Ruh sağlığı kavramı ve ruh sağlığını etkileyen faktörler,Ruhsal Durum Değerlendirmesi, İletişim, İletişim Teknikleri,Ruh Sağlığında Temel Kavramlar; Kriz, Kayıp,Ruh sağlığında temel kavramlar; Stres, Anksiyete,Bedensel (Somatik) Belirti Bozuklukları ve İlişkili Bozukluklar,Şizofreni ve Diğer Psikotik Bozukluklar,Çocuk ve Ergenlerin Ruhsal Sorunları,Kişilik Bozuklukları ve Madde Kullanım Bozukluları,Yeme ve Uyku Bozuklukları,Premenstrüel Sendrom ve Premenstrüel Disforik Bozukluk,Cinsel Sağlık ve Cinsel İşlev Bozuklukları,Gebelikte yaşanan ruhsal değişiklikler,Lohusalık döneminde yaşanabilecek ruhsal sorunlar,Toplum ruh sağlığı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ruh sağlığını tanımlar10, 16, 9A
Ruhsal bozukluklarla ilgili temel kavramları tanımlar10, 16, 4, 9A
Ruhsal bozukları değerlendirir13, 16, 4, 9A
Terapötik iletişim tekniklerini kullanır10, 16, 19, 9A
Gebelik ve lohusalık döneminde yaşanabilecek ruhsal değişiklikleri değerlendirmeyi bilir16, 5, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ruh sağlığı kavramı ve ruh sağlığını etkileyen faktörlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Ruhsal Durum Değerlendirmesi, İletişim, İletişim TeknikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Ruh Sağlığında Temel Kavramlar; Kriz, KayıpÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Ruh sağlığında temel kavramlar; Stres, AnksiyeteÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Bedensel (Somatik) Belirti Bozuklukları ve İlişkili BozukluklarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Şizofreni ve Diğer Psikotik BozukluklarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Çocuk ve Ergenlerin Ruhsal SorunlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Kişilik Bozuklukları ve Madde Kullanım BozuklularıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Yeme ve Uyku BozukluklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Premenstrüel Sendrom ve Premenstrüel Disforik BozuklukÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Cinsel Sağlık ve Cinsel İşlev BozukluklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Gebelikte yaşanan ruhsal değişikliklerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Lohusalık döneminde yaşanabilecek ruhsal sorunlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Toplum ruh sağlığıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Baysan Arabacı, L. 2020. Ruh Sağlığı ve Hastalıklarında Temel Hemşirelik Bakımı. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri
Alan S. 2019. Ebelere Yönelik Ruh Sağlığı ve Hastalıkları: Gebelik ve Lohusalık Dönemi. Akademisyen Kitabevi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
X
2
PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
3
PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
X
4
PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
X
5
PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
6
PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
X
7
PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
X
8
PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
X
9
PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
X
10
PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
X
11
PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
X
12
PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
X
13
PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
X
15
PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
X
16
PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
X
17
PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
X
18
PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
19
PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
20
PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11616
Genel Sınav ve Hazırlığı12121
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)93
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(93/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KADIN RUH SAĞLIĞI-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEbelik Bölümü öğrencilerinde; Çocuk ve kadınlarda ruh sağlığını koruma, ruhsal sorunlar geliştiğinde farkına varabilme ve uygun girişimde bulunma becerilerini geliştirmek
Dersin İçeriğiBu ders; Ruh sağlığı kavramı ve ruh sağlığını etkileyen faktörler,Ruhsal Durum Değerlendirmesi, İletişim, İletişim Teknikleri,Ruh Sağlığında Temel Kavramlar; Kriz, Kayıp,Ruh sağlığında temel kavramlar; Stres, Anksiyete,Bedensel (Somatik) Belirti Bozuklukları ve İlişkili Bozukluklar,Şizofreni ve Diğer Psikotik Bozukluklar,Çocuk ve Ergenlerin Ruhsal Sorunları,Kişilik Bozuklukları ve Madde Kullanım Bozukluları,Yeme ve Uyku Bozuklukları,Premenstrüel Sendrom ve Premenstrüel Disforik Bozukluk,Cinsel Sağlık ve Cinsel İşlev Bozuklukları,Gebelikte yaşanan ruhsal değişiklikler,Lohusalık döneminde yaşanabilecek ruhsal sorunlar,Toplum ruh sağlığı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ruh sağlığını tanımlar10, 16, 9A
Ruhsal bozukluklarla ilgili temel kavramları tanımlar10, 16, 4, 9A
Ruhsal bozukları değerlendirir13, 16, 4, 9A
Terapötik iletişim tekniklerini kullanır10, 16, 19, 9A
Gebelik ve lohusalık döneminde yaşanabilecek ruhsal değişiklikleri değerlendirmeyi bilir16, 5, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ruh sağlığı kavramı ve ruh sağlığını etkileyen faktörlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Ruhsal Durum Değerlendirmesi, İletişim, İletişim TeknikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Ruh Sağlığında Temel Kavramlar; Kriz, KayıpÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Ruh sağlığında temel kavramlar; Stres, AnksiyeteÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Bedensel (Somatik) Belirti Bozuklukları ve İlişkili BozukluklarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Şizofreni ve Diğer Psikotik BozukluklarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Çocuk ve Ergenlerin Ruhsal SorunlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Kişilik Bozuklukları ve Madde Kullanım BozuklularıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Yeme ve Uyku BozukluklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Premenstrüel Sendrom ve Premenstrüel Disforik BozuklukÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Cinsel Sağlık ve Cinsel İşlev BozukluklarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Gebelikte yaşanan ruhsal değişikliklerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Lohusalık döneminde yaşanabilecek ruhsal sorunlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Toplum ruh sağlığıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Baysan Arabacı, L. 2020. Ruh Sağlığı ve Hastalıklarında Temel Hemşirelik Bakımı. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri
Alan S. 2019. Ebelere Yönelik Ruh Sağlığı ve Hastalıkları: Gebelik ve Lohusalık Dönemi. Akademisyen Kitabevi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
X
2
PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
3
PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
X
4
PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
X
5
PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
6
PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
X
7
PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
X
8
PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
X
9
PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
X
10
PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
X
11
PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
X
12
PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
X
13
PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
X
15
PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
X
16
PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
X
17
PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
X
18
PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
19
PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
20
PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:01Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:02