Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ İNGİLİZCE IV-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Özlem ÜZÜM
Dersin YardımcılarıÖğretim Görevlisi Burcu Günay, Tuba Şenel İnce, Zeyneb Çetiner
Dersin AmacıCEFR B1 seviyesine uygun olarak dört temel becerinin kullanılması ile mesleki alanda sözlü ve yazılı iletişim becerisinin geliştirilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Anatomi,Vücudumuz Hakkında Gerçekler,Vücudumuz ve Hareket,Cesaret Verme,Ağrı Giderme,Hamileliğin İlk Belirtileri,Hamilelik Evreleri,Hamilelik Sürecinde Yaygın Hastalıklar,Ovulasyon-Yumurtlama,Embriyo,Yeni Doğan,Suda Doğum,Siyah Beyaz İkizler,Düşük; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kendini İngilizce yazılı ve sözlü olarak ifade eder10, 16, 9A
1.1 mesleği ve kendisiyle ilgili tanımlayıcı cümleler kurar. 10, 11, 15, 6, 8A
2. Ebelik ile ilgili İngilizce terminolojiyi kullanabilir.10, 16, 9A
2.1 Alanıyla alakalı araştırma konularının özetlerini analiz eder. 10, 11, 16, 6, 9A
3. Ebelik alanında kullanılan temel kavramları akademik çalışmalarda kullanabilir10, 16, 9A
3.1 alanıyla alakalı kısa özetler yazar. 10, 16, 6, 9A
4. Ebelik alanında İngilizce literatürü takip edebilir10, 16, 9A
4.1 Orta düzey Sözlü sunumları yorumlar. 10, 11, 16, 6, 9A
5. Dili kullanarak kendi alanındaki çalışmaları değerlendirir.10, 16, 9A
5.1 alanıyla alakalı yazılı kaynakları tarar. 10, 11, 16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1AnatomiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Vücudumuz Hakkında GerçeklerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Vücudumuz ve HareketÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Cesaret VermeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Ağrı GidermeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Hamileliğin İlk BelirtileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Hamilelik EvreleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Hamilelik Sürecinde Yaygın HastalıklarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Ovulasyon-YumurtlamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10EmbriyoÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Yeni DoğanÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Suda DoğumÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Siyah Beyaz İkizlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14DüşükÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Medical, Virginia Evans, Jenny Dooley, Trang M. Tran. , Express Publishing, 2012, U.K. ve New Essential Grammar in Use Supplementary Exercises, Helen Naynor, Raymond Murphy, Cambridge University Press, 1996, Edinburgh

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
X
2
PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
3
PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
X
4
PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
X
5
PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
6
PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
X
7
PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
X
8
PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
X
9
PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
X
10
PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
X
11
PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
X
12
PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
X
13
PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
X
15
PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
X
16
PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
X
17
PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
X
18
PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
19
PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
20
PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)91
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(91/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ İNGİLİZCE IV-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Özlem ÜZÜM
Dersin YardımcılarıÖğretim Görevlisi Burcu Günay, Tuba Şenel İnce, Zeyneb Çetiner
Dersin AmacıCEFR B1 seviyesine uygun olarak dört temel becerinin kullanılması ile mesleki alanda sözlü ve yazılı iletişim becerisinin geliştirilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Anatomi,Vücudumuz Hakkında Gerçekler,Vücudumuz ve Hareket,Cesaret Verme,Ağrı Giderme,Hamileliğin İlk Belirtileri,Hamilelik Evreleri,Hamilelik Sürecinde Yaygın Hastalıklar,Ovulasyon-Yumurtlama,Embriyo,Yeni Doğan,Suda Doğum,Siyah Beyaz İkizler,Düşük; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kendini İngilizce yazılı ve sözlü olarak ifade eder10, 16, 9A
1.1 mesleği ve kendisiyle ilgili tanımlayıcı cümleler kurar. 10, 11, 15, 6, 8A
2. Ebelik ile ilgili İngilizce terminolojiyi kullanabilir.10, 16, 9A
2.1 Alanıyla alakalı araştırma konularının özetlerini analiz eder. 10, 11, 16, 6, 9A
3. Ebelik alanında kullanılan temel kavramları akademik çalışmalarda kullanabilir10, 16, 9A
3.1 alanıyla alakalı kısa özetler yazar. 10, 16, 6, 9A
4. Ebelik alanında İngilizce literatürü takip edebilir10, 16, 9A
4.1 Orta düzey Sözlü sunumları yorumlar. 10, 11, 16, 6, 9A
5. Dili kullanarak kendi alanındaki çalışmaları değerlendirir.10, 16, 9A
5.1 alanıyla alakalı yazılı kaynakları tarar. 10, 11, 16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1AnatomiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Vücudumuz Hakkında GerçeklerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Vücudumuz ve HareketÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Cesaret VermeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Ağrı GidermeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Hamileliğin İlk BelirtileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Hamilelik EvreleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Hamilelik Sürecinde Yaygın HastalıklarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Ovulasyon-YumurtlamaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10EmbriyoÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Yeni DoğanÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Suda DoğumÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Siyah Beyaz İkizlerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14DüşükÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Medical, Virginia Evans, Jenny Dooley, Trang M. Tran. , Express Publishing, 2012, U.K. ve New Essential Grammar in Use Supplementary Exercises, Helen Naynor, Raymond Murphy, Cambridge University Press, 1996, Edinburgh

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
X
2
PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
3
PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
X
4
PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
X
5
PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
6
PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
X
7
PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
X
8
PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
X
9
PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
X
10
PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
X
11
PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
X
12
PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
X
13
PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
X
15
PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
X
16
PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
X
17
PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
X
18
PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
19
PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
20
PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:01Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:02