Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ İNGİLİZCE I-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Burcu ALTUN GÜNAY
Dersin YardımcılarıÖğretim Görevlisi Burcu Günay, Tuba Şenel İnce, Zeyneb Çetiner
Dersin AmacıÖğrencinin yabancı dilde alanıyla alakalı terminolojiyi kullanması, yazılı metinleri analiz etmesi, sözlü iletişim becerileri geliştirmesi ve B1 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Roles of a Midwife (Ebenin Rolleri ve Sorumlulukları),Roles of a Midwife (Ebenin Rolleri ve sorumlulukları),Hospital (Hastane Departmanları ve Sağlık Uzmanları),Hospital (Hastane Departmanları ve Sağlık Uzmanları),Female Reproductive System (Kadın Üreme Sistemi ve Yapısı),Female Reproductive System (Kadın Üreme Sistemi ve Yapısı),Female Reproductive System (Kadın Üreme Sistemi ve Yapısı),Normal Pregnancy(Normal Hamilelik Belirtileri ve Evreleri),Normal Pregnancy(Normal Hamilelik Belirtileri ve Evreleri),Antenatal Care(Doğum Öncesi Bakım,Önlem ve İhtiyaçlar),Antenatal Care(Doğum Öncesi Bakım,Önlem ve İhtiyaçlar),Congenital Abnormalities(Doğuştan olan Anomaliler ve Doğum Öncesi Tanı Yöntemleri),Congenital Abnormalities(Doğuştan olan Anomaliler ve Doğum Öncesi Tanı Yöntemleri),Congenital Abnormalities(Doğuştan olan Anomaliler ve Doğum Öncesi Tanı Yöntemleri); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Temel mesleki terminolojiyi listeleyebilecektir.10, 16, 6, 9A, E
1.2 Alanında kullanılan mesleki kelimeleri tanımlar.10, 16, 6, 9A, E
2. Alanıyla alakalı orta seviyedeki metinleri yorumlayabilecektir.10, 16, 6, 9A, E
2.1 Yazılı kaynakları özetler10, 16, 6, 9A, E
3. Alanıyla alakalı sorunları analiz edebilecektir.10, 16, 6, 9A, E
3.1 Alan bilgisi ve yabancı dili sayesinde sorgular10, 16, 6, 9A, E
4. Alanıyla alakalı son gelişmeleri listeleyebilecektir.10, 16, 6, 9A, E
4.1 Yazılı çalışmaları sözlük yardımıyla yorumlar.10, 16, 6, 9A, E
5. Alanıyla alakalı mesleki hedeflerini listeleyebilecektir.10, 16, 6, 9A, E
5.1 Mezuniyet sonrası yapması gerekenleri değerlendirir.10, 16, 6, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Roles of a Midwife (Ebenin Rolleri ve Sorumlulukları)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Roles of a Midwife (Ebenin Rolleri ve sorumlulukları)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Hospital (Hastane Departmanları ve Sağlık Uzmanları)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Hospital (Hastane Departmanları ve Sağlık Uzmanları)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Female Reproductive System (Kadın Üreme Sistemi ve Yapısı)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Female Reproductive System (Kadın Üreme Sistemi ve Yapısı)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Female Reproductive System (Kadın Üreme Sistemi ve Yapısı)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Normal Pregnancy(Normal Hamilelik Belirtileri ve Evreleri)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Normal Pregnancy(Normal Hamilelik Belirtileri ve Evreleri)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Antenatal Care(Doğum Öncesi Bakım,Önlem ve İhtiyaçlar)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Antenatal Care(Doğum Öncesi Bakım,Önlem ve İhtiyaçlar)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Congenital Abnormalities(Doğuştan olan Anomaliler ve Doğum Öncesi Tanı Yöntemleri)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Congenital Abnormalities(Doğuştan olan Anomaliler ve Doğum Öncesi Tanı Yöntemleri)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Congenital Abnormalities(Doğuştan olan Anomaliler ve Doğum Öncesi Tanı Yöntemleri)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
1. Medical, Virginia Evans, Jenny Dooley, Trang M. Tran. , Express Publishing, 2012, U.K.
1. New Essential Grammar in Use Supplementary Exercises, Helen Naynor, Raymond Murphy, Cambridge University Press, 1996, Edinburgh

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
X
2
PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
3
PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
X
4
PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
X
5
PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
6
PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
X
7
PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
X
8
PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
X
9
PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
X
10
PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
X
11
PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
X
12
PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
X
13
PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
X
15
PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
X
16
PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
X
17
PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
X
18
PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
19
PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
20
PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11111
Genel Sınav ve Hazırlığı11616
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)83
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(83/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ İNGİLİZCE I-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Burcu ALTUN GÜNAY
Dersin YardımcılarıÖğretim Görevlisi Burcu Günay, Tuba Şenel İnce, Zeyneb Çetiner
Dersin AmacıÖğrencinin yabancı dilde alanıyla alakalı terminolojiyi kullanması, yazılı metinleri analiz etmesi, sözlü iletişim becerileri geliştirmesi ve B1 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Roles of a Midwife (Ebenin Rolleri ve Sorumlulukları),Roles of a Midwife (Ebenin Rolleri ve sorumlulukları),Hospital (Hastane Departmanları ve Sağlık Uzmanları),Hospital (Hastane Departmanları ve Sağlık Uzmanları),Female Reproductive System (Kadın Üreme Sistemi ve Yapısı),Female Reproductive System (Kadın Üreme Sistemi ve Yapısı),Female Reproductive System (Kadın Üreme Sistemi ve Yapısı),Normal Pregnancy(Normal Hamilelik Belirtileri ve Evreleri),Normal Pregnancy(Normal Hamilelik Belirtileri ve Evreleri),Antenatal Care(Doğum Öncesi Bakım,Önlem ve İhtiyaçlar),Antenatal Care(Doğum Öncesi Bakım,Önlem ve İhtiyaçlar),Congenital Abnormalities(Doğuştan olan Anomaliler ve Doğum Öncesi Tanı Yöntemleri),Congenital Abnormalities(Doğuştan olan Anomaliler ve Doğum Öncesi Tanı Yöntemleri),Congenital Abnormalities(Doğuştan olan Anomaliler ve Doğum Öncesi Tanı Yöntemleri); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Temel mesleki terminolojiyi listeleyebilecektir.10, 16, 6, 9A, E
1.2 Alanında kullanılan mesleki kelimeleri tanımlar.10, 16, 6, 9A, E
2. Alanıyla alakalı orta seviyedeki metinleri yorumlayabilecektir.10, 16, 6, 9A, E
2.1 Yazılı kaynakları özetler10, 16, 6, 9A, E
3. Alanıyla alakalı sorunları analiz edebilecektir.10, 16, 6, 9A, E
3.1 Alan bilgisi ve yabancı dili sayesinde sorgular10, 16, 6, 9A, E
4. Alanıyla alakalı son gelişmeleri listeleyebilecektir.10, 16, 6, 9A, E
4.1 Yazılı çalışmaları sözlük yardımıyla yorumlar.10, 16, 6, 9A, E
5. Alanıyla alakalı mesleki hedeflerini listeleyebilecektir.10, 16, 6, 9A, E
5.1 Mezuniyet sonrası yapması gerekenleri değerlendirir.10, 16, 6, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Roles of a Midwife (Ebenin Rolleri ve Sorumlulukları)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Roles of a Midwife (Ebenin Rolleri ve sorumlulukları)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Hospital (Hastane Departmanları ve Sağlık Uzmanları)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Hospital (Hastane Departmanları ve Sağlık Uzmanları)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Female Reproductive System (Kadın Üreme Sistemi ve Yapısı)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Female Reproductive System (Kadın Üreme Sistemi ve Yapısı)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Female Reproductive System (Kadın Üreme Sistemi ve Yapısı)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Normal Pregnancy(Normal Hamilelik Belirtileri ve Evreleri)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Normal Pregnancy(Normal Hamilelik Belirtileri ve Evreleri)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Antenatal Care(Doğum Öncesi Bakım,Önlem ve İhtiyaçlar)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Antenatal Care(Doğum Öncesi Bakım,Önlem ve İhtiyaçlar)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Congenital Abnormalities(Doğuştan olan Anomaliler ve Doğum Öncesi Tanı Yöntemleri)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Congenital Abnormalities(Doğuştan olan Anomaliler ve Doğum Öncesi Tanı Yöntemleri)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Congenital Abnormalities(Doğuştan olan Anomaliler ve Doğum Öncesi Tanı Yöntemleri)Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
1. Medical, Virginia Evans, Jenny Dooley, Trang M. Tran. , Express Publishing, 2012, U.K.
1. New Essential Grammar in Use Supplementary Exercises, Helen Naynor, Raymond Murphy, Cambridge University Press, 1996, Edinburgh

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
X
2
PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
3
PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
X
4
PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
X
5
PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
6
PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
X
7
PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
X
8
PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
X
9
PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
X
10
PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
X
11
PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
X
12
PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
X
13
PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
X
15
PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
X
16
PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
X
17
PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
X
18
PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
19
PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
20
PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:01Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:02