Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE ARAÇLARI II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Serpil AYDIN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Serpil AYDIN |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yaşar Gökalp |
Dersin Amacı | Bilgisayar programlarını yönetimsel ve operasyonel olarak etkin bir şekilde kullanabilmeleri için, temel donanım, işletim sistemi ve ofis uygulamaları ve özellikle excel konusunda öğrencilere bilgi ve pratiklik kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilgisayar Donanımı ve Hata Bulma,Sosyal Ağlar ve Sosyal Medya,Özel Uygulama Yazılımları,Çoklu Ortam Uygulamaları,EndNote Programı,Bilişim Hukuku ve Etiği,E-Öğrenme (EdModo),E-Devlet Uygulamaları,Bilgisayar ve Ağ Güvenliği,Ağ Güvenlik Uygulamaları,Günümüzde Bilişimin Stratejik Teknolojileri,Bulut Bilişim ve Çeşitleri,Bulut Bilişim Uygulamaları,Büyük Veri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgisayar türlerini açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Bilgisayar ile ilgili temel sorunları sıralar. | 23, 8, 9 | A |
Bilgisayarın iç ve dış birimlerini tanımlar. | 23, 8, 9 | A |
Yeni iletişim teknolojileri ve internet’in önemini açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Sosyal ağların kullanımını tanımlar. | 23, 8, 9 | A |
Sosyal medyanın önemini açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Çoklu ortamlarda kullanılan temel kavramları tanımlar. | 23, 8, 9 | A |
PDF yazılımının kullanım gerekçelerini açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Bilgi Sistemleri ve Uzman Sistemler kavramlarını tanımlar. | 23, 8, 9 | A |
Web Tasarımı sürecini açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Sanal Gerçeklik ve Robotlar kavramlarını tanımlar. | 23, 8, 9 | A |
Bilişim hukuku ve bilişim suçları ile ilgili kavramları açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Fikrî haklar kavramı ve bilişim alanına ilişkin düzenlemeleri açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Kişilik hakları, kişisel veri ve bilişim hukuku arasındaki ilişkiyi açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Bilişim etiği kavramını tanımlar. | 23, 8, 9 | A |
Öğrenmede elektronik teknoloji kullanımının gelişimini açıklar. | 23, 8, 9 | A |
İçerik, etkileşim ve değerlendirme bileşenlerini yorumlar. | 23, 8, 9 | A |
Öğrenme yönetim sistemi ve sanal öğrenme ortamlarını tanımlar. | 23, 8, 9 | A |
Açık kaynak hareketini açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Kişisel öğrenme ortamlarını ve sosyal öğrenme kavramlarını açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Kötü niyetli yazılımları ve bunlara karşı alınabilecek önlemleri açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Antivirüs yazılımının görevini ve fonksiyonunu tanımlayarak güvenlik duvarı ile ilgili ayarları açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Akıllı telefonların güvenliğine ilişkin alınması gereken önlemleri açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Güvenli bir kablosuz ağ bağlantısı için gerekli uygulamaları açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Zaman içinde olgunlaşan bilişimin zorlukları ve fırsatlarını açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Kullanıcı odaklı bilişimin ipuçlarını açıklar. | 23, 8, 9 | A |
5651 sayılı Kanun ve getirdiği düzenlemeleri açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 23: Kavram Haritası Tekniği, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayar Donanımı ve Hata Bulma | İlgili Ders Notları |
2 | Sosyal Ağlar ve Sosyal Medya | İlgili Ders Notları |
3 | Özel Uygulama Yazılımları | İlgili Ders Notları |
4 | Çoklu Ortam Uygulamaları | İlgili Ders Notları |
5 | EndNote Programı | İlgili Ders Notları |
6 | Bilişim Hukuku ve Etiği | İlgili Ders Notları |
7 | E-Öğrenme (EdModo) | İlgili Ders Notları |
8 | E-Devlet Uygulamaları | İlgili Ders Notları |
9 | Bilgisayar ve Ağ Güvenliği | İlgili Ders Notları |
10 | Ağ Güvenlik Uygulamaları | İlgili Ders Notları |
11 | Günümüzde Bilişimin Stratejik Teknolojileri | İlgili Ders Notları |
12 | Bulut Bilişim ve Çeşitleri | İlgili Ders Notları |
13 | Bulut Bilişim Uygulamaları | İlgili Ders Notları |
14 | Büyük Veri | İlgili Ders Notları |
Kaynak |
Anadolu Üniversitesi Temel Bilgi Teknolojileri-II https://www.acikakademi.com/portal/egitimler/t; Information Technology Law The Law and Society |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | X | |||||
4 | PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. | ||||||
5 | PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
6 | PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir. | ||||||
7 | PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. | ||||||
8 | PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir. | X | |||||
9 | PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar. | ||||||
10 | PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar. | ||||||
11 | PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar. | ||||||
12 | PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir. | ||||||
13 | PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar. | X | |||||
15 | PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | X | |||||
16 | PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar. | ||||||
17 | PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | X | |||||
18 | PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
19 | PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||
20 | PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | ||||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 58 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(58/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE ARAÇLARI II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Serpil AYDIN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Serpil AYDIN |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yaşar Gökalp |
Dersin Amacı | Bilgisayar programlarını yönetimsel ve operasyonel olarak etkin bir şekilde kullanabilmeleri için, temel donanım, işletim sistemi ve ofis uygulamaları ve özellikle excel konusunda öğrencilere bilgi ve pratiklik kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilgisayar Donanımı ve Hata Bulma,Sosyal Ağlar ve Sosyal Medya,Özel Uygulama Yazılımları,Çoklu Ortam Uygulamaları,EndNote Programı,Bilişim Hukuku ve Etiği,E-Öğrenme (EdModo),E-Devlet Uygulamaları,Bilgisayar ve Ağ Güvenliği,Ağ Güvenlik Uygulamaları,Günümüzde Bilişimin Stratejik Teknolojileri,Bulut Bilişim ve Çeşitleri,Bulut Bilişim Uygulamaları,Büyük Veri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgisayar türlerini açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Bilgisayar ile ilgili temel sorunları sıralar. | 23, 8, 9 | A |
Bilgisayarın iç ve dış birimlerini tanımlar. | 23, 8, 9 | A |
Yeni iletişim teknolojileri ve internet’in önemini açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Sosyal ağların kullanımını tanımlar. | 23, 8, 9 | A |
Sosyal medyanın önemini açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Çoklu ortamlarda kullanılan temel kavramları tanımlar. | 23, 8, 9 | A |
PDF yazılımının kullanım gerekçelerini açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Bilgi Sistemleri ve Uzman Sistemler kavramlarını tanımlar. | 23, 8, 9 | A |
Web Tasarımı sürecini açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Sanal Gerçeklik ve Robotlar kavramlarını tanımlar. | 23, 8, 9 | A |
Bilişim hukuku ve bilişim suçları ile ilgili kavramları açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Fikrî haklar kavramı ve bilişim alanına ilişkin düzenlemeleri açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Kişilik hakları, kişisel veri ve bilişim hukuku arasındaki ilişkiyi açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Bilişim etiği kavramını tanımlar. | 23, 8, 9 | A |
Öğrenmede elektronik teknoloji kullanımının gelişimini açıklar. | 23, 8, 9 | A |
İçerik, etkileşim ve değerlendirme bileşenlerini yorumlar. | 23, 8, 9 | A |
Öğrenme yönetim sistemi ve sanal öğrenme ortamlarını tanımlar. | 23, 8, 9 | A |
Açık kaynak hareketini açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Kişisel öğrenme ortamlarını ve sosyal öğrenme kavramlarını açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Kötü niyetli yazılımları ve bunlara karşı alınabilecek önlemleri açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Antivirüs yazılımının görevini ve fonksiyonunu tanımlayarak güvenlik duvarı ile ilgili ayarları açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Akıllı telefonların güvenliğine ilişkin alınması gereken önlemleri açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Güvenli bir kablosuz ağ bağlantısı için gerekli uygulamaları açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Zaman içinde olgunlaşan bilişimin zorlukları ve fırsatlarını açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Kullanıcı odaklı bilişimin ipuçlarını açıklar. | 23, 8, 9 | A |
5651 sayılı Kanun ve getirdiği düzenlemeleri açıklar. | 23, 8, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 23: Kavram Haritası Tekniği, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayar Donanımı ve Hata Bulma | İlgili Ders Notları |
2 | Sosyal Ağlar ve Sosyal Medya | İlgili Ders Notları |
3 | Özel Uygulama Yazılımları | İlgili Ders Notları |
4 | Çoklu Ortam Uygulamaları | İlgili Ders Notları |
5 | EndNote Programı | İlgili Ders Notları |
6 | Bilişim Hukuku ve Etiği | İlgili Ders Notları |
7 | E-Öğrenme (EdModo) | İlgili Ders Notları |
8 | E-Devlet Uygulamaları | İlgili Ders Notları |
9 | Bilgisayar ve Ağ Güvenliği | İlgili Ders Notları |
10 | Ağ Güvenlik Uygulamaları | İlgili Ders Notları |
11 | Günümüzde Bilişimin Stratejik Teknolojileri | İlgili Ders Notları |
12 | Bulut Bilişim ve Çeşitleri | İlgili Ders Notları |
13 | Bulut Bilişim Uygulamaları | İlgili Ders Notları |
14 | Büyük Veri | İlgili Ders Notları |
Kaynak |
Anadolu Üniversitesi Temel Bilgi Teknolojileri-II https://www.acikakademi.com/portal/egitimler/t; Information Technology Law The Law and Society |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | X | |||||
4 | PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. | ||||||
5 | PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
6 | PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir. | ||||||
7 | PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. | ||||||
8 | PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir. | X | |||||
9 | PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar. | ||||||
10 | PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar. | ||||||
11 | PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar. | ||||||
12 | PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir. | ||||||
13 | PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar. | X | |||||
15 | PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | X | |||||
16 | PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar. | ||||||
17 | PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | X | |||||
18 | PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
19 | PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||
20 | PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | ||||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |