Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AİLE VE TOPLUM EBELİĞİ UYGULAMA-Bahar Dönemi0+824
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN, Öğr.Gör. Merve ŞEN, Öğr.Gör. İclal İlknur ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAile bireylerinin ve içinde bulunduğu toplumun yaşadığı problemleri tespit edip çözüm üretme becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması Klinik uygulama yerleri hakkında bilgilendirme,Bulunduğu bölgenin toplumunu tanır,Nüfus piramidi yapar,Ev ziyareti yapar, sorunları tespit eder,Ev ziyareti yapar, sorunları tespit eder,Yenidoğan aşılamalarını yapar, gelişimini takip eder,Yenidoğan aşılamalarını yapar, gelişimini takip eder,Gebe muayenesi ve fetüs takibi yapar,Gebe muayenesi ve fetüs takibi yapar,Lohusa takibi yapar,Lohusa takibi yapar, 0-6 yaş çocuk takibi yapar. , 0-6 yaş çocuk takibi yapar. ,Klinik uygulama, Dersin Değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Başvuranı tanılayabilmesi16, 6, 9D
Başvuranın özelliklerine göre sorun saptayabilmesi16, 6, 9D
Başvuranın sorununa çözüm üretebilmesi16, 6, 9D
Uygulama yaptığı bölgenin problemlerini saptayabilmesi16, 6, 9D
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması Klinik uygulama yerleri hakkında bilgilendirmePreparation of the related topic from the recommended sources
2Bulunduğu bölgenin toplumunu tanırÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Nüfus piramidi yaparÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Ev ziyareti yapar, sorunları tespit ederÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Ev ziyareti yapar, sorunları tespit ederÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Yenidoğan aşılamalarını yapar, gelişimini takip ederÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Yenidoğan aşılamalarını yapar, gelişimini takip ederÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Gebe muayenesi ve fetüs takibi yaparÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Gebe muayenesi ve fetüs takibi yaparÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Lohusa takibi yaparÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Lohusa takibi yaparÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12 0-6 yaş çocuk takibi yapar. Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13 0-6 yaş çocuk takibi yapar. Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Klinik uygulama, Dersin DeğerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
1. Halk Sağlığı Temel Bilgiler. Münevver Bertan, Çağatay Güler, Güneş Kitapevi Ltd. Şti., 1995 Ankara 2. Halk Sağlığı Hemşireliği teksiri, Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Öğretim Elemanları, 1998 3. Prof. Dr. Nusret Fişek’in Kitaplaşmamış Yazıları, Ana-Çocuk Sağlığı, Nüfus Sorunları ve Aile Planlaması, Rahmi Dirican, Türk Tabipler Birliği, 1998 4. Prof. Dr. Nusret Fişek’in Kitaplaşmamış Yazıları, Eğitim, Tıp Eğitimi, Sürekli Eğitim ve Diğer Konulardaki yazıları, Rahmi Dirican, Türk Tabipler Birliği, 1999 5. Community Health Nursing Practice, R.Freeman, W.B. Saunders Company 6. Community Health Nursing, L. Jarvis, F.A. Davis Company, Philadelphia 7. Epidemiyoloji, Ö. Gülesen, Uludağ Üni., Yayınları, No: 2-013-0043, Bursa 8. Halk Sağlığı Hemşireliği El Kitabı. Ed: İnci Erefe, Koç Vakfı Yayınları No: , 1996 9. Halk Sağlığına Giriş, Nusret Fişek, Hacettepe Üni., DSÖ Hizmet Araştırma ve Araştırıcı Yetiştirme Merkezi Yayını, No:2, Ankara 10. Halk Sağlığı (Toplum Hekimliği). Rahmi Dirican, N. Bilgel, Uludağ Üni. Basımevi, Bursa

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
X
2
PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
3
PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
X
4
PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
X
5
PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
6
PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
X
7
PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
X
8
PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
X
9
PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
X
10
PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
X
11
PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
X
12
PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
X
13
PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
X
15
PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
X
16
PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
X
17
PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
X
18
PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
19
PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
20
PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati148112
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi7321
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)133
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(133/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AİLE VE TOPLUM EBELİĞİ UYGULAMA-Bahar Dönemi0+824
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN, Öğr.Gör. Merve ŞEN, Öğr.Gör. İclal İlknur ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAile bireylerinin ve içinde bulunduğu toplumun yaşadığı problemleri tespit edip çözüm üretme becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması Klinik uygulama yerleri hakkında bilgilendirme,Bulunduğu bölgenin toplumunu tanır,Nüfus piramidi yapar,Ev ziyareti yapar, sorunları tespit eder,Ev ziyareti yapar, sorunları tespit eder,Yenidoğan aşılamalarını yapar, gelişimini takip eder,Yenidoğan aşılamalarını yapar, gelişimini takip eder,Gebe muayenesi ve fetüs takibi yapar,Gebe muayenesi ve fetüs takibi yapar,Lohusa takibi yapar,Lohusa takibi yapar, 0-6 yaş çocuk takibi yapar. , 0-6 yaş çocuk takibi yapar. ,Klinik uygulama, Dersin Değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Başvuranı tanılayabilmesi16, 6, 9D
Başvuranın özelliklerine göre sorun saptayabilmesi16, 6, 9D
Başvuranın sorununa çözüm üretebilmesi16, 6, 9D
Uygulama yaptığı bölgenin problemlerini saptayabilmesi16, 6, 9D
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması Klinik uygulama yerleri hakkında bilgilendirmePreparation of the related topic from the recommended sources
2Bulunduğu bölgenin toplumunu tanırÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Nüfus piramidi yaparÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Ev ziyareti yapar, sorunları tespit ederÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Ev ziyareti yapar, sorunları tespit ederÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Yenidoğan aşılamalarını yapar, gelişimini takip ederÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Yenidoğan aşılamalarını yapar, gelişimini takip ederÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Gebe muayenesi ve fetüs takibi yaparÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Gebe muayenesi ve fetüs takibi yaparÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Lohusa takibi yaparÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Lohusa takibi yaparÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12 0-6 yaş çocuk takibi yapar. Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13 0-6 yaş çocuk takibi yapar. Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Klinik uygulama, Dersin DeğerlendirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
1. Halk Sağlığı Temel Bilgiler. Münevver Bertan, Çağatay Güler, Güneş Kitapevi Ltd. Şti., 1995 Ankara 2. Halk Sağlığı Hemşireliği teksiri, Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Öğretim Elemanları, 1998 3. Prof. Dr. Nusret Fişek’in Kitaplaşmamış Yazıları, Ana-Çocuk Sağlığı, Nüfus Sorunları ve Aile Planlaması, Rahmi Dirican, Türk Tabipler Birliği, 1998 4. Prof. Dr. Nusret Fişek’in Kitaplaşmamış Yazıları, Eğitim, Tıp Eğitimi, Sürekli Eğitim ve Diğer Konulardaki yazıları, Rahmi Dirican, Türk Tabipler Birliği, 1999 5. Community Health Nursing Practice, R.Freeman, W.B. Saunders Company 6. Community Health Nursing, L. Jarvis, F.A. Davis Company, Philadelphia 7. Epidemiyoloji, Ö. Gülesen, Uludağ Üni., Yayınları, No: 2-013-0043, Bursa 8. Halk Sağlığı Hemşireliği El Kitabı. Ed: İnci Erefe, Koç Vakfı Yayınları No: , 1996 9. Halk Sağlığına Giriş, Nusret Fişek, Hacettepe Üni., DSÖ Hizmet Araştırma ve Araştırıcı Yetiştirme Merkezi Yayını, No:2, Ankara 10. Halk Sağlığı (Toplum Hekimliği). Rahmi Dirican, N. Bilgel, Uludağ Üni. Basımevi, Bursa

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
X
2
PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
3
PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
X
4
PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
X
5
PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
6
PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
X
7
PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
X
8
PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
X
9
PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
X
10
PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
X
11
PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
X
12
PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
X
13
PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
X
15
PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
X
16
PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
X
17
PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
X
18
PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
19
PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
20
PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:01Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:02