Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EBELİKTE KANIT TEMELLİ UYGULAMALAR-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilere kanıta dayalı bilgi beceri edinmenin gereklilikleri ve kanıt düzeyleri hakkında bilgilendirme yapmaktır. Öğrencilerin mevcut olan kanıt örneklerini kullanarak eleştirel becerilerini kullanmaları, uygulamada kullanılan kanıtlar üzerinde tartışarak kanıt kullanmanın amaçlarının anlaşılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Klinik uygulama örneklerinin listelenmesi ödevinin verilmesi, Ödevlerin tartışılması
Listelenmiş olan beceriler üzerinde ne kadar düşünüldüğü, bu beceride kullanılan bilginin nereden öğrenildiği, bilginin kaynağının kontrol edilip edilmediği vb tartışılması,Kanıta dayalı uygulama nedir ? Kanıta dayalı uygulamanın gereklilikleri nelerdir ? Kanıt nasıl elde edilir ? ,Kanıt düzeyleri nedir ? Nasıl elde edilir ? Nasıl kullanılır ?,Kanıta dayalı uygulama örnekleri ile anlatımı,Kanıta dayalı uygulamaların örnekleri ile anlatılması II,Kanıta dayalı uygulama protokolü geliştirme süreçlerinin anlatılması,Kanıta dayalı uygulama protokolü geliştirme süreçlerinin anlatılması ve grupların oluşturulması,Obsetrik uygulama grubunun protokol çalışması sunumu ,Antenatal dönem protokol çalışma grubunun ödev sunumu,Doğum eylemi protokol çalışma grubunun ödev sunumu,Postpartum dönem protokol çalışma grubunun ödev sunumu,Yenidoğan uygulamaları protokol grubunun ödev sunumu,Dersin iki yönlü değerlendirilmesi, sözlü ve yazılı geri bildirim alınması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kanıta dayalı uygulamanın tanımlar10, 16, 9A
Kanıta düzeylerini sayar9A, E
Kanıta dayalı uygulamaların mesleki gerekliliklerini bilir10, 16, 9A
Klinikte kanıta dayalı bakım uygulamalarını örneklendirir16, 19, 5, 6, 9A
İstatistik bilgisini ve eleştirel düşünme becerilerini kanıtları tartışırken kullanır12, 13, 9A, E
Klinik uygulama için kanıta dayalı protokol geliştirir12, 16, 2, 5, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Klinik uygulama örneklerinin listelenmesi ödevinin verilmesiGeçmiş klinik dönemlerde öğrendikleri ve uyguladıkları becerileri gözden geçirmeleri
2 Ödevlerin tartışılması
Listelenmiş olan beceriler üzerinde ne kadar düşünüldüğü, bu beceride kullanılan bilginin nereden öğrenildiği, bilginin kaynağının kontrol edilip edilmediği vb tartışılması
Geçmiş dönem bilgi ve beceri öğrenme kaynaklarının gözden geçirilmesi
3Kanıta dayalı uygulama nedir ? Kanıta dayalı uygulamanın gereklilikleri nelerdir ? Kanıt nasıl elde edilir ? UYSAL, O. A. (2019). Kanıta dayalı tıp (KDT). Tıp Fakültesi Klinikleri Dergisi, 2(3), 83-89.
4Kanıt düzeyleri nedir ? Nasıl elde edilir ? Nasıl kullanılır ?Çopur, E. Ö., Kuru, N., & Seyman, Ç. C. (2015). Hemşirelikte kanıta dayalı uygulamalara genel bakış. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 1(2), 51-55. BAYIN, G., & AKBULUT, Y. (2012). Kanıta dayalı yaklaşım ve sağlık politikası. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(2), 115-132.
5Kanıta dayalı uygulama örnekleri ile anlatımıEKREM, E. C., & KAVLAK, O. (2021). Polikistik over sendromunda kanıta dayalı uygulamalar ve hemşirelik bakımı. Arşiv Kaynak Tarama Dergisi, 30(2), 119-126. Bilgiç, D., Yağcan, H., Güler, B., & Aypar, N. N. (2019). Jinekolojik cerrahide ameliyat öncesi ve sonrası kanıta dayalı bakım uygulamaları. Sağlık Akademisyenleri Dergisi, 6(2), 114-121.
6Kanıta dayalı uygulamaların örnekleri ile anlatılması IIKİLCİ, Ş., & ERTEM, G. (2019). Menopozda semptom yönetiminde kullanilan kanita dayali uygulamalar. Sakarya Üniversitesi Holistik Sağlık Dergisi, 2(3), 36-54. Çobanoğlu, A., & Şendir, M. (2019). Epizyotomi Bakımında Kanıta Dayalı Uygulamalar. Florence Nightingale Hemsirelik Dergisi, 27(1), 48.
7Kanıta dayalı uygulama protokolü geliştirme süreçlerinin anlatılmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Kanıta dayalı uygulama protokolü geliştirme süreçlerinin anlatılması ve grupların oluşturulmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Obsetrik uygulama grubunun protokol çalışması sunumu Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Antenatal dönem protokol çalışma grubunun ödev sunumuSezgin, D., & KARTAL, Y. A. (2021). Gebelik döneminde kanıta dayalı yaklaşımların güncel rehberler doğrultusunda incelenmesi. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 10(1), 92-107. ktepe, T., & DUMAN, N. B. (2020). Preterm doğum riski olan gebeliklerin yönetiminde kanıta dayalı yaklaşımlar. Jinekoloji-Obstetrik ve Neonatoloji Tıp Dergisi, 17(1), 309-314.
11Doğum eylemi protokol çalışma grubunun ödev sunumuÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Postpartum dönem protokol çalışma grubunun ödev sunumuKoç, G. Ü. L. T. E. N., & Uzunkaya Öztoprak, P. I. N. A. R. (2023). Doğum Sonu Dönemde Anne Bakımına Yönelik Tamamlayıcı ve Alternatif Tedaviler: Kanıta Dayalı Uygulamalar. Sağlık ve Toplum, 33(2).
13Yenidoğan uygulamaları protokol grubunun ödev sunumuAK, Ö. B., & DOLGUN, G. (2021). DOĞUM SONU DÖNEMDE YENİDOĞANDA YAPILAN KANITA DAYALI UYGULAMALAR VE EBELİK. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(1), 18-27. GERGİN, A., & ATANSAY, B. (2023). YENİDOĞAN HEMŞİRELİĞİNDE HİPOTERMİ VE KANITA DAYALI UYGULAMALAR. SAĞLIK & BİLİM 2023: ÇOCUK HEMŞİRELİĞİNDE KANITA DAYALI UYGULAMALAR, 7 TAŞDEMİR, H. İ. (2023). YENİDOĞAN CİLT BAKIMINDA KANITA DAYALI UYGULAMALAR. SAĞLIK & BİLİM 2023: ÇOCUK HEMŞİRELİĞİNDE KANITA DAYALI UYGULAMALAR, 25.
14Dersin iki yönlü değerlendirilmesi, sözlü ve yazılı geri bildirim alınmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
1.Obstetric evidence based guidelines edited by vincenzo berghella serıes ın maternal–fetal medıcıne philadelphia, PA USA , © 2007 Informa UK Ltd www.informahealthcare.com 2. Clınıcal protocols in obstetrıcs and gynecology .thırd edıtıon john e turrentine university of Georgia USA 2008 ınforma uk ltd www.informahealthcare.com 3. Kara, M. Babadağ, K. Kanıta Dayalı Hemşirelik. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 6 (3) :96-104. 4. Morris, M. Scott-Findlay, S. Estabrooks, C.A. (2001) Evidence-based Nursing Web Sites: Finding the Best Resources. AACN, 12 (4): 578-587. 5. Platin, N. (2001) Kanıta Dayalı Hemşirelik Ülkemizde Uygulanamaz: Neden? I. Uluslararası&VIII. Ulusal Hemşirelik Kongresi, Kongre Kitabı, 23-26. 6. The Cochrane Library. www.cochrane.org

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
X
2
PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
3
PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
X
4
PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
X
5
PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
6
PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
X
7
PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
X
8
PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
X
9
PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
X
10
PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
X
11
PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
X
12
PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
X
13
PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
X
15
PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
X
16
PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
X
17
PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
X
18
PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
19
PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
20
PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme7214
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer7749
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı155
Genel Sınav ve Hazırlığı155
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)101
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(101/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EBELİKTE KANIT TEMELLİ UYGULAMALAR-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilere kanıta dayalı bilgi beceri edinmenin gereklilikleri ve kanıt düzeyleri hakkında bilgilendirme yapmaktır. Öğrencilerin mevcut olan kanıt örneklerini kullanarak eleştirel becerilerini kullanmaları, uygulamada kullanılan kanıtlar üzerinde tartışarak kanıt kullanmanın amaçlarının anlaşılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Klinik uygulama örneklerinin listelenmesi ödevinin verilmesi, Ödevlerin tartışılması
Listelenmiş olan beceriler üzerinde ne kadar düşünüldüğü, bu beceride kullanılan bilginin nereden öğrenildiği, bilginin kaynağının kontrol edilip edilmediği vb tartışılması,Kanıta dayalı uygulama nedir ? Kanıta dayalı uygulamanın gereklilikleri nelerdir ? Kanıt nasıl elde edilir ? ,Kanıt düzeyleri nedir ? Nasıl elde edilir ? Nasıl kullanılır ?,Kanıta dayalı uygulama örnekleri ile anlatımı,Kanıta dayalı uygulamaların örnekleri ile anlatılması II,Kanıta dayalı uygulama protokolü geliştirme süreçlerinin anlatılması,Kanıta dayalı uygulama protokolü geliştirme süreçlerinin anlatılması ve grupların oluşturulması,Obsetrik uygulama grubunun protokol çalışması sunumu ,Antenatal dönem protokol çalışma grubunun ödev sunumu,Doğum eylemi protokol çalışma grubunun ödev sunumu,Postpartum dönem protokol çalışma grubunun ödev sunumu,Yenidoğan uygulamaları protokol grubunun ödev sunumu,Dersin iki yönlü değerlendirilmesi, sözlü ve yazılı geri bildirim alınması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kanıta dayalı uygulamanın tanımlar10, 16, 9A
Kanıta düzeylerini sayar9A, E
Kanıta dayalı uygulamaların mesleki gerekliliklerini bilir10, 16, 9A
Klinikte kanıta dayalı bakım uygulamalarını örneklendirir16, 19, 5, 6, 9A
İstatistik bilgisini ve eleştirel düşünme becerilerini kanıtları tartışırken kullanır12, 13, 9A, E
Klinik uygulama için kanıta dayalı protokol geliştirir12, 16, 2, 5, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Klinik uygulama örneklerinin listelenmesi ödevinin verilmesiGeçmiş klinik dönemlerde öğrendikleri ve uyguladıkları becerileri gözden geçirmeleri
2 Ödevlerin tartışılması
Listelenmiş olan beceriler üzerinde ne kadar düşünüldüğü, bu beceride kullanılan bilginin nereden öğrenildiği, bilginin kaynağının kontrol edilip edilmediği vb tartışılması
Geçmiş dönem bilgi ve beceri öğrenme kaynaklarının gözden geçirilmesi
3Kanıta dayalı uygulama nedir ? Kanıta dayalı uygulamanın gereklilikleri nelerdir ? Kanıt nasıl elde edilir ? UYSAL, O. A. (2019). Kanıta dayalı tıp (KDT). Tıp Fakültesi Klinikleri Dergisi, 2(3), 83-89.
4Kanıt düzeyleri nedir ? Nasıl elde edilir ? Nasıl kullanılır ?Çopur, E. Ö., Kuru, N., & Seyman, Ç. C. (2015). Hemşirelikte kanıta dayalı uygulamalara genel bakış. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 1(2), 51-55. BAYIN, G., & AKBULUT, Y. (2012). Kanıta dayalı yaklaşım ve sağlık politikası. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(2), 115-132.
5Kanıta dayalı uygulama örnekleri ile anlatımıEKREM, E. C., & KAVLAK, O. (2021). Polikistik over sendromunda kanıta dayalı uygulamalar ve hemşirelik bakımı. Arşiv Kaynak Tarama Dergisi, 30(2), 119-126. Bilgiç, D., Yağcan, H., Güler, B., & Aypar, N. N. (2019). Jinekolojik cerrahide ameliyat öncesi ve sonrası kanıta dayalı bakım uygulamaları. Sağlık Akademisyenleri Dergisi, 6(2), 114-121.
6Kanıta dayalı uygulamaların örnekleri ile anlatılması IIKİLCİ, Ş., & ERTEM, G. (2019). Menopozda semptom yönetiminde kullanilan kanita dayali uygulamalar. Sakarya Üniversitesi Holistik Sağlık Dergisi, 2(3), 36-54. Çobanoğlu, A., & Şendir, M. (2019). Epizyotomi Bakımında Kanıta Dayalı Uygulamalar. Florence Nightingale Hemsirelik Dergisi, 27(1), 48.
7Kanıta dayalı uygulama protokolü geliştirme süreçlerinin anlatılmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Kanıta dayalı uygulama protokolü geliştirme süreçlerinin anlatılması ve grupların oluşturulmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Obsetrik uygulama grubunun protokol çalışması sunumu Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Antenatal dönem protokol çalışma grubunun ödev sunumuSezgin, D., & KARTAL, Y. A. (2021). Gebelik döneminde kanıta dayalı yaklaşımların güncel rehberler doğrultusunda incelenmesi. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 10(1), 92-107. ktepe, T., & DUMAN, N. B. (2020). Preterm doğum riski olan gebeliklerin yönetiminde kanıta dayalı yaklaşımlar. Jinekoloji-Obstetrik ve Neonatoloji Tıp Dergisi, 17(1), 309-314.
11Doğum eylemi protokol çalışma grubunun ödev sunumuÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Postpartum dönem protokol çalışma grubunun ödev sunumuKoç, G. Ü. L. T. E. N., & Uzunkaya Öztoprak, P. I. N. A. R. (2023). Doğum Sonu Dönemde Anne Bakımına Yönelik Tamamlayıcı ve Alternatif Tedaviler: Kanıta Dayalı Uygulamalar. Sağlık ve Toplum, 33(2).
13Yenidoğan uygulamaları protokol grubunun ödev sunumuAK, Ö. B., & DOLGUN, G. (2021). DOĞUM SONU DÖNEMDE YENİDOĞANDA YAPILAN KANITA DAYALI UYGULAMALAR VE EBELİK. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(1), 18-27. GERGİN, A., & ATANSAY, B. (2023). YENİDOĞAN HEMŞİRELİĞİNDE HİPOTERMİ VE KANITA DAYALI UYGULAMALAR. SAĞLIK & BİLİM 2023: ÇOCUK HEMŞİRELİĞİNDE KANITA DAYALI UYGULAMALAR, 7 TAŞDEMİR, H. İ. (2023). YENİDOĞAN CİLT BAKIMINDA KANITA DAYALI UYGULAMALAR. SAĞLIK & BİLİM 2023: ÇOCUK HEMŞİRELİĞİNDE KANITA DAYALI UYGULAMALAR, 25.
14Dersin iki yönlü değerlendirilmesi, sözlü ve yazılı geri bildirim alınmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
1.Obstetric evidence based guidelines edited by vincenzo berghella serıes ın maternal–fetal medıcıne philadelphia, PA USA , © 2007 Informa UK Ltd www.informahealthcare.com 2. Clınıcal protocols in obstetrıcs and gynecology .thırd edıtıon john e turrentine university of Georgia USA 2008 ınforma uk ltd www.informahealthcare.com 3. Kara, M. Babadağ, K. Kanıta Dayalı Hemşirelik. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 6 (3) :96-104. 4. Morris, M. Scott-Findlay, S. Estabrooks, C.A. (2001) Evidence-based Nursing Web Sites: Finding the Best Resources. AACN, 12 (4): 578-587. 5. Platin, N. (2001) Kanıta Dayalı Hemşirelik Ülkemizde Uygulanamaz: Neden? I. Uluslararası&VIII. Ulusal Hemşirelik Kongresi, Kongre Kitabı, 23-26. 6. The Cochrane Library. www.cochrane.org

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
X
2
PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
3
PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
X
4
PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
X
5
PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
6
PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
X
7
PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
X
8
PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
X
9
PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
X
10
PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
X
11
PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
X
12
PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
X
13
PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
X
15
PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
X
16
PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
X
17
PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
X
18
PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
19
PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
20
PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:01Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:02