Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAĞLIKTA İNOVASYON VE BİLİŞİM | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; bilişimin ve inovasyonun temel kavramlarını aktarmak, sağlık uygulamalarında kullanım alanlarını tanıtmak ve bu alanda çalışmak isteyen hemşire ve ebe adaylarına gereken yeterlilikler ile ilgili temel bilgi aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İlgi Belirleme,Sağlik Bilişimi Nedir ?,Hemşirelik-Ebelikte Bilişim Nedir ?,Hemşirelikte-Ebelikte Bilişim Rol Sorumluluk ve Yeterlilikleri,Elektronik Sağlık Kayıtları ,Tele-Sağlık,Veri Madenciliği,Hemşirelik-Ebelik Bilişiminde Etik ,İnovasyon Nedir?,İnovasyon Süreçleri,Patent Süreçleri,Bilişim ve inovasyon örnekleri- Konuk,Bilişim ve inovasyon örnekleri- Konuk,Bilişim ve inovasyon örnekleri- Konuk; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlık bilişimini ve kavramlarını tanımlar | 10, 16, 19, 9 | A |
Sağlıkta inovasyon ve kavramlarını tanımlar | 10, 16, 19, 9 | A |
Bilişim hemşiresi/ebesi olmak için gereken yeterlilikleri ve yetkinlikleri açıklar | 10, 16, 19, 9 | A |
Bilişim ve inovasyon süreçlerini sayar | 10, 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İlgi Belirleme | halihazırda kullanılan bilişim sistemlerini hatırlatma ve farkındalığa yönelik ev egzersizi verilmesi |
2 | Sağlik Bilişimi Nedir ? | Sağlık Bilişimi temel kavramları ile ilgili kaynakların taranması |
3 | Hemşirelik-Ebelikte Bilişim Nedir ? | Hemşirelik Bilişimi, ACR publishing , 2022, page 97 |
4 | Hemşirelikte-Ebelikte Bilişim Rol Sorumluluk ve Yeterlilikleri | Hemşirelik Bilişimi, ACR yayınevi , 2022, sayfa 121 |
5 | Elektronik Sağlık Kayıtları | Güncel web sayfalarından verilerin kontrol edilmesi |
6 | Tele-Sağlık | Hemşirelik Bilişimi, ACR yayınevi , 2022, sayfa 241 |
7 | Veri Madenciliği | Hemşirelik Bilişimi, ACR yayınevi , 2022, Sayfa 189 |
8 | Hemşirelik-Ebelik Bilişiminde Etik | Hemşirelik Bilişimi, ACR yayınevi , 2022, Sayfa 305 |
9 | İnovasyon Nedir? | İnovatif Hemşirelerin Yol Haritası, Nobel yayın evi 2018 |
10 | İnovasyon Süreçleri | İnovatif Hemşirelerin Yol Haritası, Nobel yayın evi 2018 |
11 | Patent Süreçleri | İnovatif Hemşirelerin Yol Haritası, Nobel yayınevi 2018 |
12 | Bilişim ve inovasyon örnekleri- Konuk | Önerilen kaynaklardan ilgili konuyu hazırlanma |
13 | Bilişim ve inovasyon örnekleri- Konuk | Önerilen kaynaklardan ilgili konuyu hazırlanma |
14 | Bilişim ve inovasyon örnekleri- Konuk | Önerilen kaynaklardan ilgili konuyu hazırlanma |
Kaynak |
1) Hemşirelik Bilişimi, ACR yayınevi , 2022 2) İnovatif Hemşirelerin Yol Haritası, Nobel yayın evi 2018 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | X | |||||
4 | PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. | X | |||||
5 | PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir. | X | |||||
7 | PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir. | X | |||||
9 | PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar. | ||||||
10 | PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar. | ||||||
11 | PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar. | ||||||
12 | PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir. | ||||||
13 | PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | ||||||
14 | PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar. | ||||||
15 | PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | X | |||||
16 | PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar. | ||||||
17 | PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | ||||||
18 | PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
19 | PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||
20 | PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | ||||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 30 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 10 | 10 | 100 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 5 | 25 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 5 | 5 | 25 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 5 | 5 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 2 | 6 | 12 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 179 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(179/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAĞLIKTA İNOVASYON VE BİLİŞİM | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; bilişimin ve inovasyonun temel kavramlarını aktarmak, sağlık uygulamalarında kullanım alanlarını tanıtmak ve bu alanda çalışmak isteyen hemşire ve ebe adaylarına gereken yeterlilikler ile ilgili temel bilgi aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İlgi Belirleme,Sağlik Bilişimi Nedir ?,Hemşirelik-Ebelikte Bilişim Nedir ?,Hemşirelikte-Ebelikte Bilişim Rol Sorumluluk ve Yeterlilikleri,Elektronik Sağlık Kayıtları ,Tele-Sağlık,Veri Madenciliği,Hemşirelik-Ebelik Bilişiminde Etik ,İnovasyon Nedir?,İnovasyon Süreçleri,Patent Süreçleri,Bilişim ve inovasyon örnekleri- Konuk,Bilişim ve inovasyon örnekleri- Konuk,Bilişim ve inovasyon örnekleri- Konuk; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlık bilişimini ve kavramlarını tanımlar | 10, 16, 19, 9 | A |
Sağlıkta inovasyon ve kavramlarını tanımlar | 10, 16, 19, 9 | A |
Bilişim hemşiresi/ebesi olmak için gereken yeterlilikleri ve yetkinlikleri açıklar | 10, 16, 19, 9 | A |
Bilişim ve inovasyon süreçlerini sayar | 10, 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İlgi Belirleme | halihazırda kullanılan bilişim sistemlerini hatırlatma ve farkındalığa yönelik ev egzersizi verilmesi |
2 | Sağlik Bilişimi Nedir ? | Sağlık Bilişimi temel kavramları ile ilgili kaynakların taranması |
3 | Hemşirelik-Ebelikte Bilişim Nedir ? | Hemşirelik Bilişimi, ACR publishing , 2022, page 97 |
4 | Hemşirelikte-Ebelikte Bilişim Rol Sorumluluk ve Yeterlilikleri | Hemşirelik Bilişimi, ACR yayınevi , 2022, sayfa 121 |
5 | Elektronik Sağlık Kayıtları | Güncel web sayfalarından verilerin kontrol edilmesi |
6 | Tele-Sağlık | Hemşirelik Bilişimi, ACR yayınevi , 2022, sayfa 241 |
7 | Veri Madenciliği | Hemşirelik Bilişimi, ACR yayınevi , 2022, Sayfa 189 |
8 | Hemşirelik-Ebelik Bilişiminde Etik | Hemşirelik Bilişimi, ACR yayınevi , 2022, Sayfa 305 |
9 | İnovasyon Nedir? | İnovatif Hemşirelerin Yol Haritası, Nobel yayın evi 2018 |
10 | İnovasyon Süreçleri | İnovatif Hemşirelerin Yol Haritası, Nobel yayın evi 2018 |
11 | Patent Süreçleri | İnovatif Hemşirelerin Yol Haritası, Nobel yayınevi 2018 |
12 | Bilişim ve inovasyon örnekleri- Konuk | Önerilen kaynaklardan ilgili konuyu hazırlanma |
13 | Bilişim ve inovasyon örnekleri- Konuk | Önerilen kaynaklardan ilgili konuyu hazırlanma |
14 | Bilişim ve inovasyon örnekleri- Konuk | Önerilen kaynaklardan ilgili konuyu hazırlanma |
Kaynak |
1) Hemşirelik Bilişimi, ACR yayınevi , 2022 2) İnovatif Hemşirelerin Yol Haritası, Nobel yayın evi 2018 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | X | |||||
4 | PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. | X | |||||
5 | PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir. | X | |||||
7 | PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir. | X | |||||
9 | PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar. | ||||||
10 | PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar. | ||||||
11 | PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar. | ||||||
12 | PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir. | ||||||
13 | PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | ||||||
14 | PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar. | ||||||
15 | PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | X | |||||
16 | PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar. | ||||||
17 | PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | ||||||
18 | PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
19 | PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||
20 | PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | ||||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |