Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOPATOLOJİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Nurcan ARMAĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİnsan vücudundaki sistemlerin düzgün çalışmasının altında yatan mekanizmaların fizyolojisi ve bozukluklarını oluşturan mekanizmanın fizyopatolojisi hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamaktır
Dersin İçeriğiBu ders; Hücre Fizyolojisi ve Membrandan Madde Taşınma Yolları,Sıvı Elektrolit Ve Asit Baz Dengesizlikleri,Sıvı Elektrolit Ve Asit Baz Dengesizlikleri,Kardiyovasküler Sistem Patolojileri,Kan Fizyopatolojisi,Solunum Sistemi Patolojileri,Boşaltım Sistemi Patolojileri,İmmün Sistem Patolojileri,Endokrin Sistem Patolojileri,Endokrin Sistem Patolojileri,Üreme Sistemi Patolojileri,Üreme Sistemi Patolojileri,Cilt, Sinir ve Kas İskelet Sistemi Patolojileri,Sindirim Sistemi ve Metabolizma Patolojileri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Asit baz dengesizliğinin altında yatan nedenler ve oluşturduğu fizyopatoloji değişikliklerini açıklar10, 16, 9
Endokrin sisteminin hastalıklarının altında yatan fizyopatolojik mekanizmalarını açıklar 10, 16, 9
Üreme sisteminin hastalıklarının altında yatan fizyopatolojik mekanizmaları açıklar10, 16, 9
Sıvı elektrolit dengesizliğinin altında yatan nedenler ve oluşturduğu fizyopatolojik değişiklikleri açıklar10, 16, 9
Dolaşım sisteminin hastalıklarının altında yatan fizyopatolojik mekanizmalarını açıklar10, 16, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Hücre Fizyolojisi ve Membrandan Madde Taşınma YollarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Sıvı Elektrolit Ve Asit Baz DengesizlikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Sıvı Elektrolit Ve Asit Baz DengesizlikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Kardiyovasküler Sistem PatolojileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Kan FizyopatolojisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Solunum Sistemi PatolojileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Boşaltım Sistemi PatolojileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8İmmün Sistem PatolojileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Endokrin Sistem PatolojileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Endokrin Sistem PatolojileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Üreme Sistemi PatolojileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Üreme Sistemi PatolojileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Cilt, Sinir ve Kas İskelet Sistemi PatolojileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Sindirim Sistemi ve Metabolizma PatolojileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Ovayolu, N., Ovayolu, Ö. (2016) Patofizyoloji Pratik Bir Yaklaşım. Çukurova Nobel Tıp Kitabevi 1. Baskı Akdemir N., Birol, L. (2020) İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. Akademisyen Yayın Evi 5. Basım

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
2
PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
3
PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
X
4
PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
X
5
PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
6
PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
X
7
PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
8
PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
9
PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
10
PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
11
PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
12
PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
13
PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
14
PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
15
PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
16
PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
17
PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
18
PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
19
PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
20
PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı2510
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)68
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(68/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOPATOLOJİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Nurcan ARMAĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİnsan vücudundaki sistemlerin düzgün çalışmasının altında yatan mekanizmaların fizyolojisi ve bozukluklarını oluşturan mekanizmanın fizyopatolojisi hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamaktır
Dersin İçeriğiBu ders; Hücre Fizyolojisi ve Membrandan Madde Taşınma Yolları,Sıvı Elektrolit Ve Asit Baz Dengesizlikleri,Sıvı Elektrolit Ve Asit Baz Dengesizlikleri,Kardiyovasküler Sistem Patolojileri,Kan Fizyopatolojisi,Solunum Sistemi Patolojileri,Boşaltım Sistemi Patolojileri,İmmün Sistem Patolojileri,Endokrin Sistem Patolojileri,Endokrin Sistem Patolojileri,Üreme Sistemi Patolojileri,Üreme Sistemi Patolojileri,Cilt, Sinir ve Kas İskelet Sistemi Patolojileri,Sindirim Sistemi ve Metabolizma Patolojileri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Asit baz dengesizliğinin altında yatan nedenler ve oluşturduğu fizyopatoloji değişikliklerini açıklar10, 16, 9
Endokrin sisteminin hastalıklarının altında yatan fizyopatolojik mekanizmalarını açıklar 10, 16, 9
Üreme sisteminin hastalıklarının altında yatan fizyopatolojik mekanizmaları açıklar10, 16, 9
Sıvı elektrolit dengesizliğinin altında yatan nedenler ve oluşturduğu fizyopatolojik değişiklikleri açıklar10, 16, 9
Dolaşım sisteminin hastalıklarının altında yatan fizyopatolojik mekanizmalarını açıklar10, 16, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Hücre Fizyolojisi ve Membrandan Madde Taşınma YollarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Sıvı Elektrolit Ve Asit Baz DengesizlikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Sıvı Elektrolit Ve Asit Baz DengesizlikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Kardiyovasküler Sistem PatolojileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Kan FizyopatolojisiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Solunum Sistemi PatolojileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Boşaltım Sistemi PatolojileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8İmmün Sistem PatolojileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Endokrin Sistem PatolojileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Endokrin Sistem PatolojileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Üreme Sistemi PatolojileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Üreme Sistemi PatolojileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Cilt, Sinir ve Kas İskelet Sistemi PatolojileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Sindirim Sistemi ve Metabolizma PatolojileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Ovayolu, N., Ovayolu, Ö. (2016) Patofizyoloji Pratik Bir Yaklaşım. Çukurova Nobel Tıp Kitabevi 1. Baskı Akdemir N., Birol, L. (2020) İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. Akademisyen Yayın Evi 5. Basım

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
2
PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
3
PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
X
4
PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
X
5
PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
6
PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
X
7
PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
8
PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
9
PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
10
PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
11
PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
12
PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
13
PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
14
PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
15
PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
16
PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
17
PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
18
PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
19
PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
20
PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:01Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:02