Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YAŞAM BOYU BESLENME-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Merve PEHLİVAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Merve PEHLİVAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin beslenme ve sağlık arasındaki ilişki, besin ögeleri, görevleri, kaynakları, enerji metabolizması, gebelik, laktasyon, bebeklik ve erişkin dönemlerinde beslenme ile sık rastlanan hastalıklar konusunda bilgi sahibi olmasıdır
Dersin İçeriğiBu ders; Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki,Beslenme ile ilgili temel kavramlar 1,Beslenme ile ilgili temel kavramlar 2,Yeterli ve dengeli beslenme 1,Yeterli ve dengeli beslenme 2,Gebelik ve laktasyon döneminde beslenme,Bebeklik (0-1yaş) döneminde beslenme: Anne Sütü,Bebeklik (0-1yaş) döneminde beslenme: Tamamlayıcı Beslenme,Okul öncesi dönemde beslenme,Okul döneminde beslenme,Adolesan döneminde beslenme,Beslenme ile ilgili özel durumlarda beslenme,Yaşlılık döneminde beslenme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Beslenme ve sağlık arasındaki ilişkiyi tanımlar.10, 16, 9A
Besin ögelerini sınıflandırıp kaynaklarını ve gereksinimlerini tanımlar.10, 16, 9A
Yaş gruplarına göre beslenme uygulamalarını tanımlar.10, 16, 9A
Gebelik ve laktasyon dönemlerinde beslenme özelliklerini tanımlar.10, 16, 9A
Bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemlerindeki beslenme özelliklerini tanımlar.10, 16, 9A
Yaşlılık döneminde beslenme özelliklerini tanımlar.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Beslenme ve sağlık arasındaki ilişkiÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
2Beslenme ile ilgili temel kavramlar 1Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
3Beslenme ile ilgili temel kavramlar 2Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
4Yeterli ve dengeli beslenme 1Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
5Yeterli ve dengeli beslenme 2Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
6Gebelik ve laktasyon döneminde beslenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
7Bebeklik (0-1yaş) döneminde beslenme: Anne SütüÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
8Bebeklik (0-1yaş) döneminde beslenme: Tamamlayıcı BeslenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
9Okul öncesi dönemde beslenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
10Okul döneminde beslenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
12Adolesan döneminde beslenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
13Beslenme ile ilgili özel durumlarda beslenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
14Yaşlılık döneminde beslenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
Kaynak
1.Baysal A. Beslenme. 12. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi. 2009 2.Gökçay G, Garipağaoğlu M. Çocukluk ve ergenlik döneminde beslenme. Saga Yayınları. 2022

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
2
PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
3
PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
4
PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
X
5
PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
6
PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
7
PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
8
PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
9
PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
X
10
PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
11
PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
12
PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
13
PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
15
PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
16
PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
17
PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
18
PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
19
PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
20
PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)63
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(63/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YAŞAM BOYU BESLENME-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Merve PEHLİVAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Merve PEHLİVAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin beslenme ve sağlık arasındaki ilişki, besin ögeleri, görevleri, kaynakları, enerji metabolizması, gebelik, laktasyon, bebeklik ve erişkin dönemlerinde beslenme ile sık rastlanan hastalıklar konusunda bilgi sahibi olmasıdır
Dersin İçeriğiBu ders; Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki,Beslenme ile ilgili temel kavramlar 1,Beslenme ile ilgili temel kavramlar 2,Yeterli ve dengeli beslenme 1,Yeterli ve dengeli beslenme 2,Gebelik ve laktasyon döneminde beslenme,Bebeklik (0-1yaş) döneminde beslenme: Anne Sütü,Bebeklik (0-1yaş) döneminde beslenme: Tamamlayıcı Beslenme,Okul öncesi dönemde beslenme,Okul döneminde beslenme,Adolesan döneminde beslenme,Beslenme ile ilgili özel durumlarda beslenme,Yaşlılık döneminde beslenme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Beslenme ve sağlık arasındaki ilişkiyi tanımlar.10, 16, 9A
Besin ögelerini sınıflandırıp kaynaklarını ve gereksinimlerini tanımlar.10, 16, 9A
Yaş gruplarına göre beslenme uygulamalarını tanımlar.10, 16, 9A
Gebelik ve laktasyon dönemlerinde beslenme özelliklerini tanımlar.10, 16, 9A
Bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemlerindeki beslenme özelliklerini tanımlar.10, 16, 9A
Yaşlılık döneminde beslenme özelliklerini tanımlar.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Beslenme ve sağlık arasındaki ilişkiÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
2Beslenme ile ilgili temel kavramlar 1Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
3Beslenme ile ilgili temel kavramlar 2Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
4Yeterli ve dengeli beslenme 1Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
5Yeterli ve dengeli beslenme 2Önerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
6Gebelik ve laktasyon döneminde beslenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
7Bebeklik (0-1yaş) döneminde beslenme: Anne SütüÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
8Bebeklik (0-1yaş) döneminde beslenme: Tamamlayıcı BeslenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
9Okul öncesi dönemde beslenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
10Okul döneminde beslenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
12Adolesan döneminde beslenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
13Beslenme ile ilgili özel durumlarda beslenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
14Yaşlılık döneminde beslenmeÖnerilen kaynaklardan ilgili bölüme hazırlanılması
Kaynak
1.Baysal A. Beslenme. 12. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi. 2009 2.Gökçay G, Garipağaoğlu M. Çocukluk ve ergenlik döneminde beslenme. Saga Yayınları. 2022

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
2
PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
3
PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
4
PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
X
5
PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
6
PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
7
PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
8
PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
9
PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
X
10
PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
11
PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
12
PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
13
PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
15
PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
16
PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
17
PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
18
PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
19
PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
20
PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:01Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:02