Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Burcu ALTUN GÜNAY |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Burcu Günay, Tuba Şenel İnce, Zeyneb Çetiner |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, sağlıkla ilgili İngilizce’deki temel yapı ve kelimeleri öğrenip, kendilerini temel seviyede ifade edebilmeleridir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Measurements,2. Administering Medication,3. Describing Frequency,4. Maintaining Hygiene,5. Review,6. Blood,7. Bones,8. Skin,9. Nervous System,10. Review,11. Endocrine System,12. Reproductive System,13. Urinary System,14. Review; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.1.Öğrenci sağlığa ilişkin konularda sözlü ve yazılı olarak kendini kısaca ifade eder. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
1.2.Sağlıkla ilgi konularda İngilizce basit diyalogları yapar ve yorumlar. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
1.3.Mesleğine ilişkin İngilizce’de öğrenmiş olduğu yeni yapı ve kelimeleri günlük hayatında kullanır. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
2.1.Alanıyla ilgili literatür taraması yapar. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
2.2.Alanıyla ilgili yazılmış makaleleri takip eder. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
2.3.Alanıyla ilgili makalelerin kritiğini yapar. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
3.1.Alanıyla ilgili kendi araştırmalarının ürünü olan makalelerini İngilizce olarak yazar. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
3.2.İngilizce’yi uluslararası konferans ve seminerlerde kullanır. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
3.3.İngilizce’yi alanıyla ilgili çevirilerde kullanır. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
1. İngilizce’nin temel dilbilgisi kurallarını karşılaştırabilecek ve bu yapıyı İngilizce olarak sağlıkla ilgili durumlarda kendini ifade etmede kullanabilir | 10, 16, 6, 9 | A, E |
2. Dili kullanarak kendi alanında araştırma yapabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
3. Dili, akademik hayatında yazma becerileri çerçevesinde kullanabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A, E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Measurements | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | 2. Administering Medication | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | 3. Describing Frequency | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | 4. Maintaining Hygiene | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | 5. Review | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | 6. Blood | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | 7. Bones | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | 8. Skin | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | 9. Nervous System | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | 10. Review | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | 11. Endocrine System | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | 12. Reproductive System | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | 13. Urinary System | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | 14. Review | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
1. Medical, Virginia Evans, Jenny Dooley, Trang M. Tran. , Express Publishing, 2012, U.K. |
1. New Essential Grammar in Use Supplementary Exercises, Helen Naynor, Raymond Murphy, Cambridge University Press, 1996, Edinburgh |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | X | |||||
4 | PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. | X | |||||
5 | PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir. | X | |||||
7 | PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir. | X | |||||
9 | PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar. | X | |||||
10 | PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar. | X | |||||
11 | PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar. | X | |||||
12 | PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar. | X | |||||
15 | PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | X | |||||
16 | PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar. | X | |||||
17 | PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | X | |||||
18 | PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
19 | PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
20 | PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 11 | 11 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 83 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(83/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Burcu ALTUN GÜNAY |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Burcu Günay, Tuba Şenel İnce, Zeyneb Çetiner |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, sağlıkla ilgili İngilizce’deki temel yapı ve kelimeleri öğrenip, kendilerini temel seviyede ifade edebilmeleridir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Measurements,2. Administering Medication,3. Describing Frequency,4. Maintaining Hygiene,5. Review,6. Blood,7. Bones,8. Skin,9. Nervous System,10. Review,11. Endocrine System,12. Reproductive System,13. Urinary System,14. Review; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.1.Öğrenci sağlığa ilişkin konularda sözlü ve yazılı olarak kendini kısaca ifade eder. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
1.2.Sağlıkla ilgi konularda İngilizce basit diyalogları yapar ve yorumlar. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
1.3.Mesleğine ilişkin İngilizce’de öğrenmiş olduğu yeni yapı ve kelimeleri günlük hayatında kullanır. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
2.1.Alanıyla ilgili literatür taraması yapar. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
2.2.Alanıyla ilgili yazılmış makaleleri takip eder. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
2.3.Alanıyla ilgili makalelerin kritiğini yapar. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
3.1.Alanıyla ilgili kendi araştırmalarının ürünü olan makalelerini İngilizce olarak yazar. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
3.2.İngilizce’yi uluslararası konferans ve seminerlerde kullanır. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
3.3.İngilizce’yi alanıyla ilgili çevirilerde kullanır. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
1. İngilizce’nin temel dilbilgisi kurallarını karşılaştırabilecek ve bu yapıyı İngilizce olarak sağlıkla ilgili durumlarda kendini ifade etmede kullanabilir | 10, 16, 6, 9 | A, E |
2. Dili kullanarak kendi alanında araştırma yapabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
3. Dili, akademik hayatında yazma becerileri çerçevesinde kullanabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A, E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Measurements | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | 2. Administering Medication | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | 3. Describing Frequency | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | 4. Maintaining Hygiene | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | 5. Review | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | 6. Blood | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | 7. Bones | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | 8. Skin | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | 9. Nervous System | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | 10. Review | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | 11. Endocrine System | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | 12. Reproductive System | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | 13. Urinary System | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | 14. Review | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
1. Medical, Virginia Evans, Jenny Dooley, Trang M. Tran. , Express Publishing, 2012, U.K. |
1. New Essential Grammar in Use Supplementary Exercises, Helen Naynor, Raymond Murphy, Cambridge University Press, 1996, Edinburgh |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | X | |||||
4 | PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. | X | |||||
5 | PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir. | X | |||||
7 | PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir. | X | |||||
9 | PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar. | X | |||||
10 | PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar. | X | |||||
11 | PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar. | X | |||||
12 | PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar. | X | |||||
15 | PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | X | |||||
16 | PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar. | X | |||||
17 | PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | X | |||||
18 | PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
19 | PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
20 | PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |