Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ İNGİLİZCE II-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Burcu ALTUN GÜNAY
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Burcu Günay, Tuba Şenel İnce, Zeyneb Çetiner
Dersin AmacıÖğrencilerin, sağlıkla ilgili İngilizce’deki temel yapı ve kelimeleri öğrenip, kendilerini temel seviyede ifade edebilmeleridir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Measurements,2. Administering Medication,3. Describing Frequency,4. Maintaining Hygiene,5. Review,6. Blood,7. Bones,8. Skin,9. Nervous System,10. Review,11. Endocrine System,12. Reproductive System,13. Urinary System,14. Review; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.1.Öğrenci sağlığa ilişkin konularda sözlü ve yazılı olarak kendini kısaca ifade eder.10, 16, 6, 9A, E
1.2.Sağlıkla ilgi konularda İngilizce basit diyalogları yapar ve yorumlar.10, 16, 6, 9A, E
1.3.Mesleğine ilişkin İngilizce’de öğrenmiş olduğu yeni yapı ve kelimeleri günlük hayatında kullanır.10, 16, 6, 9A, E
2.1.Alanıyla ilgili literatür taraması yapar.10, 16, 6, 9A, E
2.2.Alanıyla ilgili yazılmış makaleleri takip eder.10, 16, 6, 9A, E
2.3.Alanıyla ilgili makalelerin kritiğini yapar.10, 16, 6, 9A, E
3.1.Alanıyla ilgili kendi araştırmalarının ürünü olan makalelerini İngilizce olarak yazar.10, 16, 6, 9A, E
3.2.İngilizce’yi uluslararası konferans ve seminerlerde kullanır.10, 16, 6, 9A, E
3.3.İngilizce’yi alanıyla ilgili çevirilerde kullanır.10, 16, 6, 9A, E
1. İngilizce’nin temel dilbilgisi kurallarını karşılaştırabilecek ve bu yapıyı İngilizce olarak sağlıkla ilgili durumlarda kendini ifade etmede kullanabilir10, 16, 6, 9A, E
2. Dili kullanarak kendi alanında araştırma yapabilecektir.10, 16, 6, 9A, E
3. Dili, akademik hayatında yazma becerileri çerçevesinde kullanabilecektir.10, 16, 6, 9A, E, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. MeasurementsÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
22. Administering MedicationÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
33. Describing FrequencyÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
44. Maintaining HygieneÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
55. ReviewÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
66. BloodÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
77. BonesÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
88. SkinÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
99. Nervous SystemÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
1010. ReviewÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
1111. Endocrine SystemÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
1212. Reproductive SystemÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
1313. Urinary SystemÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
1414. ReviewÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
1. Medical, Virginia Evans, Jenny Dooley, Trang M. Tran. , Express Publishing, 2012, U.K.
1. New Essential Grammar in Use Supplementary Exercises, Helen Naynor, Raymond Murphy, Cambridge University Press, 1996, Edinburgh

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
X
2
PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
3
PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
X
4
PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
X
5
PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
6
PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
X
7
PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
X
8
PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
X
9
PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
X
10
PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
X
11
PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
X
12
PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
X
13
PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
X
15
PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
X
16
PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
X
17
PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
X
18
PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
19
PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
20
PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11111
Genel Sınav ve Hazırlığı11616
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)83
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(83/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ İNGİLİZCE II-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Burcu ALTUN GÜNAY
Dersin YardımcılarıÖğr. Gör. Burcu Günay, Tuba Şenel İnce, Zeyneb Çetiner
Dersin AmacıÖğrencilerin, sağlıkla ilgili İngilizce’deki temel yapı ve kelimeleri öğrenip, kendilerini temel seviyede ifade edebilmeleridir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Measurements,2. Administering Medication,3. Describing Frequency,4. Maintaining Hygiene,5. Review,6. Blood,7. Bones,8. Skin,9. Nervous System,10. Review,11. Endocrine System,12. Reproductive System,13. Urinary System,14. Review; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.1.Öğrenci sağlığa ilişkin konularda sözlü ve yazılı olarak kendini kısaca ifade eder.10, 16, 6, 9A, E
1.2.Sağlıkla ilgi konularda İngilizce basit diyalogları yapar ve yorumlar.10, 16, 6, 9A, E
1.3.Mesleğine ilişkin İngilizce’de öğrenmiş olduğu yeni yapı ve kelimeleri günlük hayatında kullanır.10, 16, 6, 9A, E
2.1.Alanıyla ilgili literatür taraması yapar.10, 16, 6, 9A, E
2.2.Alanıyla ilgili yazılmış makaleleri takip eder.10, 16, 6, 9A, E
2.3.Alanıyla ilgili makalelerin kritiğini yapar.10, 16, 6, 9A, E
3.1.Alanıyla ilgili kendi araştırmalarının ürünü olan makalelerini İngilizce olarak yazar.10, 16, 6, 9A, E
3.2.İngilizce’yi uluslararası konferans ve seminerlerde kullanır.10, 16, 6, 9A, E
3.3.İngilizce’yi alanıyla ilgili çevirilerde kullanır.10, 16, 6, 9A, E
1. İngilizce’nin temel dilbilgisi kurallarını karşılaştırabilecek ve bu yapıyı İngilizce olarak sağlıkla ilgili durumlarda kendini ifade etmede kullanabilir10, 16, 6, 9A, E
2. Dili kullanarak kendi alanında araştırma yapabilecektir.10, 16, 6, 9A, E
3. Dili, akademik hayatında yazma becerileri çerçevesinde kullanabilecektir.10, 16, 6, 9A, E, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. MeasurementsÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
22. Administering MedicationÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
33. Describing FrequencyÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
44. Maintaining HygieneÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
55. ReviewÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
66. BloodÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
77. BonesÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
88. SkinÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
99. Nervous SystemÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
1010. ReviewÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
1111. Endocrine SystemÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
1212. Reproductive SystemÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
1313. Urinary SystemÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
1414. ReviewÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
1. Medical, Virginia Evans, Jenny Dooley, Trang M. Tran. , Express Publishing, 2012, U.K.
1. New Essential Grammar in Use Supplementary Exercises, Helen Naynor, Raymond Murphy, Cambridge University Press, 1996, Edinburgh

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
X
2
PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
3
PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
X
4
PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
X
5
PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
6
PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
X
7
PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
X
8
PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
X
9
PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
X
10
PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
X
11
PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
X
12
PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
X
13
PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
X
15
PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
X
16
PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
X
17
PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
X
18
PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
19
PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
20
PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:01Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:02