Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNTERN I-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Nurcan ARMAĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere obstetrik ve jinekolojik ultrason muayeneleri yapma ve yorumlama becerisi kazandırmak
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma ve ders içeriğinin paylaşılması

Ultrasonografi nedir?,Ultrasonografik terimler.,Jinekolojik ultrasonografi ile hasta değerlendirme
,Obstetrik ultrasonografi ile fetal sağlığı değerlendirme.
,USG ile patolojik bulguları değerlendirme,Jinekolojik bimanuel muayene.
,Servikal smear ve vaginal kültür alma.
,Üreme sağlığı danışmanlığı,Steril pakette RİA yükleme ve Rahim İçi Araç uygulama.
,İzlem Danışmanlığı.,Uygulama
,Uygulama
,Uygulama
,Uygulama
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ultrasonografinin tarihçesini ve kullanılan terimleri bilmesi. 10, 16, 9A
Jinekolojik ultrasonografi ile hasta değerlendirmesini yapabilmesi. 16, 8, 9A
Obstetrik ultrasonografi ile fetal sağlığı değerlendirip gerekli önlemleri alabilmesi. 16, 8, 9A
Jinekolojik bimanuel muayene ile başvuranı değerlendirebilmesi.16, 6, 9A
Servikal smear ve vaginal kültür alabilmesi16, 9A
Üreme sağlığı danışmanlığı yapabilmesi. 16, 9A
Kontraseptif yöntemler hakkında danışmanlık yapabilmesi.16, 9A
Steril pakette RİA yükleme ve Rahim İçi Araç uygulama becerisini geliştirebilmesi.16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma ve ders içeriğinin paylaşılması

Ultrasonografi nedir?
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Ultrasonografik terimler.Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Jinekolojik ultrasonografi ile hasta değerlendirme
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Obstetrik ultrasonografi ile fetal sağlığı değerlendirme.
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5USG ile patolojik bulguları değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Jinekolojik bimanuel muayene.
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Servikal smear ve vaginal kültür alma.
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Üreme sağlığı danışmanlığıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Steril pakette RİA yükleme ve Rahim İçi Araç uygulama.
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10İzlem Danışmanlığı.Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Uygulama
12Uygulama
13Uygulama
14Uygulama
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
2
PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
3
PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
4
PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
5
PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
6
PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
7
PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
8
PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
9
PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
10
PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
11
PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
12
PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
13
PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
14
PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
15
PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
16
PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
17
PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
18
PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
19
PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
20
PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)91
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(91/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNTERN I-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Nurcan ARMAĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere obstetrik ve jinekolojik ultrason muayeneleri yapma ve yorumlama becerisi kazandırmak
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma ve ders içeriğinin paylaşılması

Ultrasonografi nedir?,Ultrasonografik terimler.,Jinekolojik ultrasonografi ile hasta değerlendirme
,Obstetrik ultrasonografi ile fetal sağlığı değerlendirme.
,USG ile patolojik bulguları değerlendirme,Jinekolojik bimanuel muayene.
,Servikal smear ve vaginal kültür alma.
,Üreme sağlığı danışmanlığı,Steril pakette RİA yükleme ve Rahim İçi Araç uygulama.
,İzlem Danışmanlığı.,Uygulama
,Uygulama
,Uygulama
,Uygulama
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ultrasonografinin tarihçesini ve kullanılan terimleri bilmesi. 10, 16, 9A
Jinekolojik ultrasonografi ile hasta değerlendirmesini yapabilmesi. 16, 8, 9A
Obstetrik ultrasonografi ile fetal sağlığı değerlendirip gerekli önlemleri alabilmesi. 16, 8, 9A
Jinekolojik bimanuel muayene ile başvuranı değerlendirebilmesi.16, 6, 9A
Servikal smear ve vaginal kültür alabilmesi16, 9A
Üreme sağlığı danışmanlığı yapabilmesi. 16, 9A
Kontraseptif yöntemler hakkında danışmanlık yapabilmesi.16, 9A
Steril pakette RİA yükleme ve Rahim İçi Araç uygulama becerisini geliştirebilmesi.16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma ve ders içeriğinin paylaşılması

Ultrasonografi nedir?
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Ultrasonografik terimler.Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Jinekolojik ultrasonografi ile hasta değerlendirme
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Obstetrik ultrasonografi ile fetal sağlığı değerlendirme.
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5USG ile patolojik bulguları değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Jinekolojik bimanuel muayene.
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Servikal smear ve vaginal kültür alma.
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Üreme sağlığı danışmanlığıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Steril pakette RİA yükleme ve Rahim İçi Araç uygulama.
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10İzlem Danışmanlığı.Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Uygulama
12Uygulama
13Uygulama
14Uygulama
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
2
PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
3
PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
4
PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
5
PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
6
PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
7
PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
8
PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
9
PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
10
PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
11
PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
12
PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
13
PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
14
PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
15
PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
16
PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
17
PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
18
PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
19
PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
20
PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:01Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:02