Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PELVİSİN YAPI VE FONKSİYONU | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Nurcan ARMAĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kemik pelvisi oluşuran yapıları, eklemleri öğrenerek doğum sırasındaki fonksiyonları ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pelvisi oluşturan kemikler,Pelvisin eklemleri,Pelvis çapları ve boşlukları,Pelvis çapları ile fetüs başı çapları arasındaki bağlantı,İç Genital Organları,Dış Genital Organları,Pelvis Bölgesi Damarları,Pelvis Bölgesi Damarları,Kadın genital organlarını besleyen önemli arterler,Pelvis bölgesi sinirleri,Pelvis taban kasları ve fasyaları,Pelvis tabanı boşlukları ,Fetal dolaşım ve plasenta,Fetal dolaşım ve plasenta; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kemik pelvisi oluşturan kemikler ve eklemleri sayar | 10, 16, 6, 9 | A |
Pelvis çapları ve fetüs başı çaplarını sayar | 16, 6, 9 | A |
Pelvik damar ve sinirleri sayar | 10, 16, 9 | A |
Pelvisin yapı ve fonksiyonlarını açıklar | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pelvisi oluşturan kemikler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Pelvisin eklemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Pelvis çapları ve boşlukları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Pelvis çapları ile fetüs başı çapları arasındaki bağlantı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | İç Genital Organları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Dış Genital Organları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Pelvis Bölgesi Damarları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Pelvis Bölgesi Damarları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Kadın genital organlarını besleyen önemli arterler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Pelvis bölgesi sinirleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Pelvis taban kasları ve fasyaları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Pelvis tabanı boşlukları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Fetal dolaşım ve plasenta | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Fetal dolaşım ve plasenta | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
1-Gross Anatomi. istanbul Tıp Kitabevleri, 2017 2-Temel İnsan Anatomisi, Nobel Tıp Kitabevleri, 2016 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | X | |||||
4 | PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. | ||||||
5 | PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
6 | PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir. | X | |||||
7 | PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. | ||||||
8 | PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir. | ||||||
9 | PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar. | ||||||
10 | PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar. | X | |||||
11 | PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar. | X | |||||
12 | PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | ||||||
14 | PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar. | ||||||
15 | PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | ||||||
16 | PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar. | ||||||
17 | PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | ||||||
18 | PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
19 | PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||
20 | PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | ||||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 124 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(124/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PELVİSİN YAPI VE FONKSİYONU | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Nurcan ARMAĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kemik pelvisi oluşuran yapıları, eklemleri öğrenerek doğum sırasındaki fonksiyonları ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pelvisi oluşturan kemikler,Pelvisin eklemleri,Pelvis çapları ve boşlukları,Pelvis çapları ile fetüs başı çapları arasındaki bağlantı,İç Genital Organları,Dış Genital Organları,Pelvis Bölgesi Damarları,Pelvis Bölgesi Damarları,Kadın genital organlarını besleyen önemli arterler,Pelvis bölgesi sinirleri,Pelvis taban kasları ve fasyaları,Pelvis tabanı boşlukları ,Fetal dolaşım ve plasenta,Fetal dolaşım ve plasenta; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kemik pelvisi oluşturan kemikler ve eklemleri sayar | 10, 16, 6, 9 | A |
Pelvis çapları ve fetüs başı çaplarını sayar | 16, 6, 9 | A |
Pelvik damar ve sinirleri sayar | 10, 16, 9 | A |
Pelvisin yapı ve fonksiyonlarını açıklar | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pelvisi oluşturan kemikler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Pelvisin eklemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Pelvis çapları ve boşlukları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Pelvis çapları ile fetüs başı çapları arasındaki bağlantı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | İç Genital Organları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Dış Genital Organları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Pelvis Bölgesi Damarları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Pelvis Bölgesi Damarları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Kadın genital organlarını besleyen önemli arterler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Pelvis bölgesi sinirleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Pelvis taban kasları ve fasyaları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Pelvis tabanı boşlukları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Fetal dolaşım ve plasenta | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Fetal dolaşım ve plasenta | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
1-Gross Anatomi. istanbul Tıp Kitabevleri, 2017 2-Temel İnsan Anatomisi, Nobel Tıp Kitabevleri, 2016 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | X | |||||
4 | PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. | ||||||
5 | PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
6 | PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir. | X | |||||
7 | PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. | ||||||
8 | PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir. | ||||||
9 | PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar. | ||||||
10 | PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar. | X | |||||
11 | PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar. | X | |||||
12 | PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | ||||||
14 | PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar. | ||||||
15 | PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | ||||||
16 | PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar. | ||||||
17 | PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | ||||||
18 | PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
19 | PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||
20 | PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | ||||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |