Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE I | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Burcu ALTUN GÜNAY |
Dersin Yardımcıları | Öğretim Görevlisi Burcu Günay, Tuba Şenel İnce, Zeyneb Çetiner |
Dersin Amacı | Öğrencinin yabancı dilde alanıyla alakalı terminolojiyi kullanması, yazılı metinleri analiz etmesi, sözlü iletişim becerileri geliştirmesi ve B1 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Roles of a Midwife (Ebenin Rolleri ve Sorumlulukları),Roles of a Midwife (Ebenin Rolleri ve sorumlulukları),Hospital (Hastane Departmanları ve Sağlık Uzmanları),Hospital (Hastane Departmanları ve Sağlık Uzmanları),Female Reproductive System (Kadın Üreme Sistemi ve Yapısı),Female Reproductive System (Kadın Üreme Sistemi ve Yapısı),Female Reproductive System (Kadın Üreme Sistemi ve Yapısı),Normal Pregnancy(Normal Hamilelik Belirtileri ve Evreleri),Normal Pregnancy(Normal Hamilelik Belirtileri ve Evreleri),Antenatal Care(Doğum Öncesi Bakım,Önlem ve İhtiyaçlar),Antenatal Care(Doğum Öncesi Bakım,Önlem ve İhtiyaçlar),Congenital Abnormalities(Doğuştan olan Anomaliler ve Doğum Öncesi Tanı Yöntemleri),Congenital Abnormalities(Doğuştan olan Anomaliler ve Doğum Öncesi Tanı Yöntemleri),Congenital Abnormalities(Doğuştan olan Anomaliler ve Doğum Öncesi Tanı Yöntemleri); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Temel mesleki terminolojiyi listeleyebilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
1.2 Alanında kullanılan mesleki kelimeleri tanımlar. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
2. Alanıyla alakalı orta seviyedeki metinleri yorumlayabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
2.1 Yazılı kaynakları özetler | 10, 16, 6, 9 | A, E |
3. Alanıyla alakalı sorunları analiz edebilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
3.1 Alan bilgisi ve yabancı dili sayesinde sorgular | 10, 16, 6, 9 | A, E |
4. Alanıyla alakalı son gelişmeleri listeleyebilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
4.1 Yazılı çalışmaları sözlük yardımıyla yorumlar. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
5. Alanıyla alakalı mesleki hedeflerini listeleyebilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
5.1 Mezuniyet sonrası yapması gerekenleri değerlendirir. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Roles of a Midwife (Ebenin Rolleri ve Sorumlulukları) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Roles of a Midwife (Ebenin Rolleri ve sorumlulukları) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Hospital (Hastane Departmanları ve Sağlık Uzmanları) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Hospital (Hastane Departmanları ve Sağlık Uzmanları) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Female Reproductive System (Kadın Üreme Sistemi ve Yapısı) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Female Reproductive System (Kadın Üreme Sistemi ve Yapısı) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Female Reproductive System (Kadın Üreme Sistemi ve Yapısı) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Normal Pregnancy(Normal Hamilelik Belirtileri ve Evreleri) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Normal Pregnancy(Normal Hamilelik Belirtileri ve Evreleri) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Antenatal Care(Doğum Öncesi Bakım,Önlem ve İhtiyaçlar) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Antenatal Care(Doğum Öncesi Bakım,Önlem ve İhtiyaçlar) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Congenital Abnormalities(Doğuştan olan Anomaliler ve Doğum Öncesi Tanı Yöntemleri) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Congenital Abnormalities(Doğuştan olan Anomaliler ve Doğum Öncesi Tanı Yöntemleri) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Congenital Abnormalities(Doğuştan olan Anomaliler ve Doğum Öncesi Tanı Yöntemleri) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
1. Medical, Virginia Evans, Jenny Dooley, Trang M. Tran. , Express Publishing, 2012, U.K. |
1. New Essential Grammar in Use Supplementary Exercises, Helen Naynor, Raymond Murphy, Cambridge University Press, 1996, Edinburgh |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | X | |||||
4 | PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. | X | |||||
5 | PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir. | X | |||||
7 | PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir. | X | |||||
9 | PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar. | X | |||||
10 | PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar. | X | |||||
11 | PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar. | X | |||||
12 | PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar. | X | |||||
15 | PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | X | |||||
16 | PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar. | X | |||||
17 | PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | X | |||||
18 | PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
19 | PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
20 | PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 11 | 11 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 83 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(83/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE I | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Burcu ALTUN GÜNAY |
Dersin Yardımcıları | Öğretim Görevlisi Burcu Günay, Tuba Şenel İnce, Zeyneb Çetiner |
Dersin Amacı | Öğrencinin yabancı dilde alanıyla alakalı terminolojiyi kullanması, yazılı metinleri analiz etmesi, sözlü iletişim becerileri geliştirmesi ve B1 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Roles of a Midwife (Ebenin Rolleri ve Sorumlulukları),Roles of a Midwife (Ebenin Rolleri ve sorumlulukları),Hospital (Hastane Departmanları ve Sağlık Uzmanları),Hospital (Hastane Departmanları ve Sağlık Uzmanları),Female Reproductive System (Kadın Üreme Sistemi ve Yapısı),Female Reproductive System (Kadın Üreme Sistemi ve Yapısı),Female Reproductive System (Kadın Üreme Sistemi ve Yapısı),Normal Pregnancy(Normal Hamilelik Belirtileri ve Evreleri),Normal Pregnancy(Normal Hamilelik Belirtileri ve Evreleri),Antenatal Care(Doğum Öncesi Bakım,Önlem ve İhtiyaçlar),Antenatal Care(Doğum Öncesi Bakım,Önlem ve İhtiyaçlar),Congenital Abnormalities(Doğuştan olan Anomaliler ve Doğum Öncesi Tanı Yöntemleri),Congenital Abnormalities(Doğuştan olan Anomaliler ve Doğum Öncesi Tanı Yöntemleri),Congenital Abnormalities(Doğuştan olan Anomaliler ve Doğum Öncesi Tanı Yöntemleri); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Temel mesleki terminolojiyi listeleyebilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
1.2 Alanında kullanılan mesleki kelimeleri tanımlar. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
2. Alanıyla alakalı orta seviyedeki metinleri yorumlayabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
2.1 Yazılı kaynakları özetler | 10, 16, 6, 9 | A, E |
3. Alanıyla alakalı sorunları analiz edebilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
3.1 Alan bilgisi ve yabancı dili sayesinde sorgular | 10, 16, 6, 9 | A, E |
4. Alanıyla alakalı son gelişmeleri listeleyebilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
4.1 Yazılı çalışmaları sözlük yardımıyla yorumlar. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
5. Alanıyla alakalı mesleki hedeflerini listeleyebilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
5.1 Mezuniyet sonrası yapması gerekenleri değerlendirir. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Roles of a Midwife (Ebenin Rolleri ve Sorumlulukları) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Roles of a Midwife (Ebenin Rolleri ve sorumlulukları) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Hospital (Hastane Departmanları ve Sağlık Uzmanları) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Hospital (Hastane Departmanları ve Sağlık Uzmanları) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Female Reproductive System (Kadın Üreme Sistemi ve Yapısı) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Female Reproductive System (Kadın Üreme Sistemi ve Yapısı) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Female Reproductive System (Kadın Üreme Sistemi ve Yapısı) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Normal Pregnancy(Normal Hamilelik Belirtileri ve Evreleri) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Normal Pregnancy(Normal Hamilelik Belirtileri ve Evreleri) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Antenatal Care(Doğum Öncesi Bakım,Önlem ve İhtiyaçlar) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Antenatal Care(Doğum Öncesi Bakım,Önlem ve İhtiyaçlar) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Congenital Abnormalities(Doğuştan olan Anomaliler ve Doğum Öncesi Tanı Yöntemleri) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Congenital Abnormalities(Doğuştan olan Anomaliler ve Doğum Öncesi Tanı Yöntemleri) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Congenital Abnormalities(Doğuştan olan Anomaliler ve Doğum Öncesi Tanı Yöntemleri) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
1. Medical, Virginia Evans, Jenny Dooley, Trang M. Tran. , Express Publishing, 2012, U.K. |
1. New Essential Grammar in Use Supplementary Exercises, Helen Naynor, Raymond Murphy, Cambridge University Press, 1996, Edinburgh |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | X | |||||
4 | PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. | X | |||||
5 | PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir. | X | |||||
7 | PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir. | X | |||||
9 | PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar. | X | |||||
10 | PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar. | X | |||||
11 | PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar. | X | |||||
12 | PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar. | X | |||||
15 | PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | X | |||||
16 | PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar. | X | |||||
17 | PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | X | |||||
18 | PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
19 | PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
20 | PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |