Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE I-Güz Dönemi4+044
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİng
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Burcu ALTUN GÜNAY
Dersin YardımcılarıÖğretim Görevlisi ASLI BARAN, FULYA KAHVECİ, MÜGE ESER, MEHMET POLAT TACAR, HAKAN YILDIZ, ZEYNEB ÇETİNER
Dersin AmacıCEFR A2 seviyesine göre dört temel beceriyi kullanarak yazılı ve sözlü iletişim becerisinin kazandırılması
Dersin İçeriğiBu ders; Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)
,Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı),Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) ,Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) ,People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) ,Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) ,Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı)
,The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı)
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizcenin temel dil bilgisi kurallarını açıklayabilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
1.1. Sözlü ve yazılı olarak kendini kısaca açıklar.10, 16, 9A
1.2. İngilizce basit diyalogları yorumlar.10, 16, 9A
1.3. Öğrenmiş olduğu yeni yapı ve kelimeleri günlük hayatında kullanır.10, 16, 9A
2. Çeşitli metinleri okuyarak gerekli bilgi, beceri ve stratejileri kullanabilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
2.1. Bilinmeyen sözcükleri anlamak için tanıma stratejileri kullanır.10, 16, 9A
2.2. Anlamı belirgin hale getirmek için tarama, gözden geçirme, ve ayrıntılı okuma stratejilerini kullanır.10, 16, 9A
2.3. Metin içerisinde bölümler arasındaki ilişkiyi saptar.10, 16, 9A
3. Farklı sosyal ortamlar ve ihtiyaçlar durumunda İngilizcede makul bir düzeyde akıcı ve doğru olarak sözlü iletişim kurabilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
3.1. Uygun dilbilgisi kurallarını kullanarak dile anlam kazandırır.10, 16, 6, 9A
3.2. Farklı konularda konuşurken uygun kelimeleri kullanır.10, 16, 9A
3.3. Sözlü iletişimde temel dilbilgisi yapılarını kullanır.10, 16, 9A
4. İngilizce'nin sosyal medya ortamında kullanımıyla alakalı kendini ifade edebilecektir.10, 16, 9A
4.1 Güncel sorunlarla alakalı fikrini ifade eder.10, 16, 9A
4.2 Karşıt görüşlere karşı maddi ve manevi değerlerini sözlü olarak korur.10, 16, 6, 9A
5. İngilizce'yi kendi kendine geliştirme konusundaki yönlendirmeleri uygulayabilecektir. 10, 16, 9A
5.1 Kaynakları etkili kullanma konusunda sıralama yapar.10, 16, 6, 9A
5.2 Verimli zaman yönetimi konusunda etkinlik gösterir.10, 16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)
İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
2Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
3Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
4Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
5People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı)İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
6People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı)İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
7People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı)İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
8Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
9Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
10Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı)İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
11Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı)İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
12Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı)İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
13The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı)
İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
14The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı)
İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
Kaynak
Speakout 2nd Edition, Pearson Publications, 2018, ISBN:978-1-292-11593-1 www.eltpublications.com

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
2
PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
3
PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
4
PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
5
PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
6
PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
7
PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
8
PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
9
PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
10
PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
11
PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
12
PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
13
PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
15
PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
X
16
PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
17
PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
X
18
PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
19
PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
20
PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12121
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)126
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(126/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE I-Güz Dönemi4+044
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİng
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Burcu ALTUN GÜNAY
Dersin YardımcılarıÖğretim Görevlisi ASLI BARAN, FULYA KAHVECİ, MÜGE ESER, MEHMET POLAT TACAR, HAKAN YILDIZ, ZEYNEB ÇETİNER
Dersin AmacıCEFR A2 seviyesine göre dört temel beceriyi kullanarak yazılı ve sözlü iletişim becerisinin kazandırılması
Dersin İçeriğiBu ders; Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)
,Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı),Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) ,Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) ,People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) ,Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) ,Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı)
,The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı)
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizcenin temel dil bilgisi kurallarını açıklayabilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
1.1. Sözlü ve yazılı olarak kendini kısaca açıklar.10, 16, 9A
1.2. İngilizce basit diyalogları yorumlar.10, 16, 9A
1.3. Öğrenmiş olduğu yeni yapı ve kelimeleri günlük hayatında kullanır.10, 16, 9A
2. Çeşitli metinleri okuyarak gerekli bilgi, beceri ve stratejileri kullanabilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
2.1. Bilinmeyen sözcükleri anlamak için tanıma stratejileri kullanır.10, 16, 9A
2.2. Anlamı belirgin hale getirmek için tarama, gözden geçirme, ve ayrıntılı okuma stratejilerini kullanır.10, 16, 9A
2.3. Metin içerisinde bölümler arasındaki ilişkiyi saptar.10, 16, 9A
3. Farklı sosyal ortamlar ve ihtiyaçlar durumunda İngilizcede makul bir düzeyde akıcı ve doğru olarak sözlü iletişim kurabilecektir.10, 11, 16, 6, 9A
3.1. Uygun dilbilgisi kurallarını kullanarak dile anlam kazandırır.10, 16, 6, 9A
3.2. Farklı konularda konuşurken uygun kelimeleri kullanır.10, 16, 9A
3.3. Sözlü iletişimde temel dilbilgisi yapılarını kullanır.10, 16, 9A
4. İngilizce'nin sosyal medya ortamında kullanımıyla alakalı kendini ifade edebilecektir.10, 16, 9A
4.1 Güncel sorunlarla alakalı fikrini ifade eder.10, 16, 9A
4.2 Karşıt görüşlere karşı maddi ve manevi değerlerini sözlü olarak korur.10, 16, 6, 9A
5. İngilizce'yi kendi kendine geliştirme konusundaki yönlendirmeleri uygulayabilecektir. 10, 16, 9A
5.1 Kaynakları etkili kullanma konusunda sıralama yapar.10, 16, 6, 9A
5.2 Verimli zaman yönetimi konusunda etkinlik gösterir.10, 16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)
İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
2Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
3Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
4Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
5People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı)İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
6People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı)İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
7People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı)İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
8Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
9Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
10Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı)İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
11Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı)İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
12Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı)İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
13The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı)
İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
14The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı)
İlgili Üniteye ait sayfaların çalışılması ve online ödevlerin yapılması
Kaynak
Speakout 2nd Edition, Pearson Publications, 2018, ISBN:978-1-292-11593-1 www.eltpublications.com

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
2
PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
3
PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
4
PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
5
PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
6
PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
7
PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
8
PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
9
PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
10
PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
11
PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
12
PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
13
PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
15
PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
X
16
PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
17
PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
X
18
PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
19
PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
20
PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:01Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:02