Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBELİK ESASLARI II | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN, Dr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bireysel ve bütüncül yaklaşımla, günlük yaşam aktivitelerinin sağlanması ve sürdürülmesinde temel ebelik girişimleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Güvenli Çevre ile İlgili Temel Kavramlar,Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Parenteral İlaç Uygulamaları ID, SC, IM,Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Parenteral İlaç Uygulamaları IV,Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi İlaç Hataları Sıvı-Elektrolit ve Asit- Baz Dengesi,Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Kan alma ve Kan transfüzyonu,Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Doku Bütünlüğünün Sağlanması ve Yara Bakımı,Solunum Aktivitesi Solunum Sistemi ve Uygulamaları,Beslenme Aktivitesi Sindirim Sistemi ve Uygulamaları,Boşaltım Aktivitesi Boşaltım Sistemi ve Uygulamaları,Boşaltım Aktivitesi Üriner Sistem ve Uygulamaları,Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Örnek alma ve toplama Çalışma ve Eğlence Aktivitesi Çalışma ve Eğlence,Cinselliği İfade Etme Aktivitesi Cinsellik,Uyku ve Dinlenme Aktivitesi Uyku,Ölüm Aktivitesi Palyatif Bakım Kayıp ve Ölüm Süreci; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bireyin günlük yaşam aktivitelerini açıklar | 10, 16, 17, 9 | A, D |
Günlük yaşam aktivitelerinin sağlanması ve sürdürülmesine yönelik ebelik girişimlerini sıralar | 16, 19, 9 | A |
Ebelik uygulamalarına ilişkin etik kuralları yorumlar | 16, 17, 9 | A, D |
Sistem fonksiyonları ile ebelik uygulamaları arasındaki ilişkiye dair çıkarımda bulunur | 13, 16, 9 | A, D |
Temel ebelik becerilerini laboratuvar ortamında uygular | 13, 16, 17, 8, 9 | A, D |
Sağlıklı/hasta birey ve ailesi, sağlık ekibi üyeleri ile iletişimin önemini açıklar | 6, 9 | H |
Sağlıklı/hasta bireyin ebelik bakım sürecini planlar | 14, 38, 4, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Güvenli Çevre ile İlgili Temel Kavramlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konunun okunması |
2 | Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Parenteral İlaç Uygulamaları ID, SC, IM | Önerilen kaynaklardan ilgili konunun okunması |
3 | Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Parenteral İlaç Uygulamaları IV | Önerilen kaynaklardan ilgili konunun okunması |
4 | Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi İlaç Hataları Sıvı-Elektrolit ve Asit- Baz Dengesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konunun okunması |
5 | Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Kan alma ve Kan transfüzyonu | Önerilen kaynaklardan ilgili konunun okunması |
6 | Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Doku Bütünlüğünün Sağlanması ve Yara Bakımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konunun okunması |
7 | Solunum Aktivitesi Solunum Sistemi ve Uygulamaları | Önerilen kaynaklardan ilgili konunun okunması |
8 | Beslenme Aktivitesi Sindirim Sistemi ve Uygulamaları | Önerilen kaynaklardan ilgili konunun okunması |
9 | Boşaltım Aktivitesi Boşaltım Sistemi ve Uygulamaları | Önerilen kaynaklardan ilgili konunun okunması |
10 | Boşaltım Aktivitesi Üriner Sistem ve Uygulamaları | Önerilen kaynaklardan ilgili konunun okunması |
11 | Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Örnek alma ve toplama Çalışma ve Eğlence Aktivitesi Çalışma ve Eğlence | Önerilen kaynaklardan ilgili konunun okunması |
12 | Cinselliği İfade Etme Aktivitesi Cinsellik | Önerilen kaynaklardan ilgili konunun okunması |
13 | Uyku ve Dinlenme Aktivitesi Uyku | Önerilen kaynaklardan ilgili konunun okunması |
14 | Ölüm Aktivitesi Palyatif Bakım Kayıp ve Ölüm Süreci | Önerilen kaynaklardan ilgili konunun okunması |
Kaynak |
Ay F. (2022). Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler. Nobel Tıp Kitabevleri Erdemir F., Türk G. (2022). Hemşirelik Tanıları El Kitabı. Nobel Tıp Kitabevleri Kuyurtar F. (2013). Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler İçin Fizik Muayene. Nobel Tıp Kitabevleri Enç N. (2021). Sağlık Tanılaması ve Fiziksel Muayene. Nobel Tıp Kitabevleri |
1. Aştı TA., Karadağ A. (2012). Hemşirelik Esasları; Hemşirelik Bilim Sanatı. İstanbul:Akademi Yayınevi. 2. Ay, F. (Ed.) (2014). Temel Hemşirelik Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar. İstanbul: MedikalYayıncılık. 3. Babadağ K, Aşti TA. (2012). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi. İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi. 4. Carpenito-Moyet LJ. (2005). Handbook of Nursing Diagnosis, Lippincott Williams & Wilkins. 5. Vicdan, A., Sü, S., Ecevit Alpar, Ş. İntramüsküler enjeksiyonda ventrogluteal bölgenin kullanımı. Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Hemşirelik e-dergisi. 3(2), (2015). 6. Aygın, D., Cengiz, H. İlaç uygulama hataları ve hemşirenin sorumlulukları, Şişli Etfal Tıp Bülteni, 45(3), (2011). |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | X | |||||
4 | PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. | X | |||||
5 | PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir. | X | |||||
7 | PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir. | X | |||||
9 | PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar. | X | |||||
10 | PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar. | X | |||||
11 | PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar. | X | |||||
12 | PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar. | X | |||||
15 | PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | X | |||||
16 | PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar. | X | |||||
17 | PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | ||||||
18 | PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
19 | PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
20 | PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 72 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(72/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBELİK ESASLARI II | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Pınar DOĞAN, Dr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bireysel ve bütüncül yaklaşımla, günlük yaşam aktivitelerinin sağlanması ve sürdürülmesinde temel ebelik girişimleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Güvenli Çevre ile İlgili Temel Kavramlar,Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Parenteral İlaç Uygulamaları ID, SC, IM,Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Parenteral İlaç Uygulamaları IV,Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi İlaç Hataları Sıvı-Elektrolit ve Asit- Baz Dengesi,Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Kan alma ve Kan transfüzyonu,Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Doku Bütünlüğünün Sağlanması ve Yara Bakımı,Solunum Aktivitesi Solunum Sistemi ve Uygulamaları,Beslenme Aktivitesi Sindirim Sistemi ve Uygulamaları,Boşaltım Aktivitesi Boşaltım Sistemi ve Uygulamaları,Boşaltım Aktivitesi Üriner Sistem ve Uygulamaları,Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Örnek alma ve toplama Çalışma ve Eğlence Aktivitesi Çalışma ve Eğlence,Cinselliği İfade Etme Aktivitesi Cinsellik,Uyku ve Dinlenme Aktivitesi Uyku,Ölüm Aktivitesi Palyatif Bakım Kayıp ve Ölüm Süreci; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bireyin günlük yaşam aktivitelerini açıklar | 10, 16, 17, 9 | A, D |
Günlük yaşam aktivitelerinin sağlanması ve sürdürülmesine yönelik ebelik girişimlerini sıralar | 16, 19, 9 | A |
Ebelik uygulamalarına ilişkin etik kuralları yorumlar | 16, 17, 9 | A, D |
Sistem fonksiyonları ile ebelik uygulamaları arasındaki ilişkiye dair çıkarımda bulunur | 13, 16, 9 | A, D |
Temel ebelik becerilerini laboratuvar ortamında uygular | 13, 16, 17, 8, 9 | A, D |
Sağlıklı/hasta birey ve ailesi, sağlık ekibi üyeleri ile iletişimin önemini açıklar | 6, 9 | H |
Sağlıklı/hasta bireyin ebelik bakım sürecini planlar | 14, 38, 4, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Güvenli Çevre ile İlgili Temel Kavramlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konunun okunması |
2 | Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Parenteral İlaç Uygulamaları ID, SC, IM | Önerilen kaynaklardan ilgili konunun okunması |
3 | Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Parenteral İlaç Uygulamaları IV | Önerilen kaynaklardan ilgili konunun okunması |
4 | Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi İlaç Hataları Sıvı-Elektrolit ve Asit- Baz Dengesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konunun okunması |
5 | Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Kan alma ve Kan transfüzyonu | Önerilen kaynaklardan ilgili konunun okunması |
6 | Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Doku Bütünlüğünün Sağlanması ve Yara Bakımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konunun okunması |
7 | Solunum Aktivitesi Solunum Sistemi ve Uygulamaları | Önerilen kaynaklardan ilgili konunun okunması |
8 | Beslenme Aktivitesi Sindirim Sistemi ve Uygulamaları | Önerilen kaynaklardan ilgili konunun okunması |
9 | Boşaltım Aktivitesi Boşaltım Sistemi ve Uygulamaları | Önerilen kaynaklardan ilgili konunun okunması |
10 | Boşaltım Aktivitesi Üriner Sistem ve Uygulamaları | Önerilen kaynaklardan ilgili konunun okunması |
11 | Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Örnek alma ve toplama Çalışma ve Eğlence Aktivitesi Çalışma ve Eğlence | Önerilen kaynaklardan ilgili konunun okunması |
12 | Cinselliği İfade Etme Aktivitesi Cinsellik | Önerilen kaynaklardan ilgili konunun okunması |
13 | Uyku ve Dinlenme Aktivitesi Uyku | Önerilen kaynaklardan ilgili konunun okunması |
14 | Ölüm Aktivitesi Palyatif Bakım Kayıp ve Ölüm Süreci | Önerilen kaynaklardan ilgili konunun okunması |
Kaynak |
Ay F. (2022). Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler. Nobel Tıp Kitabevleri Erdemir F., Türk G. (2022). Hemşirelik Tanıları El Kitabı. Nobel Tıp Kitabevleri Kuyurtar F. (2013). Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler İçin Fizik Muayene. Nobel Tıp Kitabevleri Enç N. (2021). Sağlık Tanılaması ve Fiziksel Muayene. Nobel Tıp Kitabevleri |
1. Aştı TA., Karadağ A. (2012). Hemşirelik Esasları; Hemşirelik Bilim Sanatı. İstanbul:Akademi Yayınevi. 2. Ay, F. (Ed.) (2014). Temel Hemşirelik Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar. İstanbul: MedikalYayıncılık. 3. Babadağ K, Aşti TA. (2012). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi. İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi. 4. Carpenito-Moyet LJ. (2005). Handbook of Nursing Diagnosis, Lippincott Williams & Wilkins. 5. Vicdan, A., Sü, S., Ecevit Alpar, Ş. İntramüsküler enjeksiyonda ventrogluteal bölgenin kullanımı. Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Hemşirelik e-dergisi. 3(2), (2015). 6. Aygın, D., Cengiz, H. İlaç uygulama hataları ve hemşirenin sorumlulukları, Şişli Etfal Tıp Bülteni, 45(3), (2011). |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | X | |||||
4 | PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. | X | |||||
5 | PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir. | X | |||||
7 | PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir. | X | |||||
9 | PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar. | X | |||||
10 | PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar. | X | |||||
11 | PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar. | X | |||||
12 | PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar. | X | |||||
15 | PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | X | |||||
16 | PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar. | X | |||||
17 | PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | ||||||
18 | PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
19 | PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
20 | PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |