Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE III | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Pınar ZIRHLI |
Dersin Yardımcıları | Öğretim Görevlisi Burcu Günay, Tuba Şenel İnce, Zeyneb Çetiner |
Dersin Amacı | Ebelik ile ilgili mesleki İngilizcenin temel kavramlarını ele almak, öğrencilerin İngilizce dilbilgisi, okuma, yazma ve konuşma becerilerine katkı sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ebenin Rolleri,Ebenin Beceri ve Sorumlulukları,Hastane Personeli ve Üniteleri,Kadın Üreme Sistemi,Normal Hamilelik,Hasta Öyküsü,Doğum Öncesi Bakım,Konjenital Anormallik,Hamilelik Sürecinde Anne,Normal Doğum,Erken Doğum,Çoğul Gebelik,Doğum Sonrası Bakım ,Emzirme Pozisyonları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Mesleğini ve sorumluluklarını kısa cümlelerle ifade edebilecektir. | 10, 16, 9 | A |
1.1 Alanı ile ilgili tarihsel gelişim sürecini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
1.2 Alanındaki güncel gelişmeleri sözlük yardımıyla tasvir eder. | 10, 16, 9 | A |
2. Alanıyla alakalı temel etik konuları tartışabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
2.1 Etik olmayan ifadeleri eleştirir. | 10, 16, 9 | A |
2.2 Kendi fikrini kısaca özetler. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
3. Geleceğe dönük mesleki İngilizce gelişimi için planlar tasarlayabilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
3.1 Dil geliştirme araçlarını karşılaştırır. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
3.2 Mesleki terminolojisini geliştirmek için yöntemler önerir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
4. Mesleki alanda ihtiyaç duyduğu sözlü ve yazılı iletişim becerisini gösterebilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
4.1 İkili diyaloglarda kendi fikrini rahatlıkla açıklar. | 10, 16, 6, 9 | A |
4.2 Sağlıklı iletişim için uygun cümleleri özetler. | 10, 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ebenin Rolleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Ebenin Beceri ve Sorumlulukları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Hastane Personeli ve Üniteleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Kadın Üreme Sistemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Normal Hamilelik | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Hasta Öyküsü | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Doğum Öncesi Bakım | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Konjenital Anormallik | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Hamilelik Sürecinde Anne | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Normal Doğum | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Erken Doğum | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Çoğul Gebelik | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Doğum Sonrası Bakım | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Emzirme Pozisyonları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Stage 3-4 Story books My English Lab: Azar English in Use |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | X | |||||
4 | PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. | X | |||||
5 | PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir. | X | |||||
7 | PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir. | X | |||||
9 | PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar. | X | |||||
10 | PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar. | X | |||||
11 | PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar. | X | |||||
12 | PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar. | X | |||||
15 | PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | X | |||||
16 | PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar. | X | |||||
17 | PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | X | |||||
18 | PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
19 | PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
20 | PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 91 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(91/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE III | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Pınar ZIRHLI |
Dersin Yardımcıları | Öğretim Görevlisi Burcu Günay, Tuba Şenel İnce, Zeyneb Çetiner |
Dersin Amacı | Ebelik ile ilgili mesleki İngilizcenin temel kavramlarını ele almak, öğrencilerin İngilizce dilbilgisi, okuma, yazma ve konuşma becerilerine katkı sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ebenin Rolleri,Ebenin Beceri ve Sorumlulukları,Hastane Personeli ve Üniteleri,Kadın Üreme Sistemi,Normal Hamilelik,Hasta Öyküsü,Doğum Öncesi Bakım,Konjenital Anormallik,Hamilelik Sürecinde Anne,Normal Doğum,Erken Doğum,Çoğul Gebelik,Doğum Sonrası Bakım ,Emzirme Pozisyonları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Mesleğini ve sorumluluklarını kısa cümlelerle ifade edebilecektir. | 10, 16, 9 | A |
1.1 Alanı ile ilgili tarihsel gelişim sürecini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
1.2 Alanındaki güncel gelişmeleri sözlük yardımıyla tasvir eder. | 10, 16, 9 | A |
2. Alanıyla alakalı temel etik konuları tartışabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
2.1 Etik olmayan ifadeleri eleştirir. | 10, 16, 9 | A |
2.2 Kendi fikrini kısaca özetler. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
3. Geleceğe dönük mesleki İngilizce gelişimi için planlar tasarlayabilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
3.1 Dil geliştirme araçlarını karşılaştırır. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
3.2 Mesleki terminolojisini geliştirmek için yöntemler önerir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
4. Mesleki alanda ihtiyaç duyduğu sözlü ve yazılı iletişim becerisini gösterebilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
4.1 İkili diyaloglarda kendi fikrini rahatlıkla açıklar. | 10, 16, 6, 9 | A |
4.2 Sağlıklı iletişim için uygun cümleleri özetler. | 10, 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ebenin Rolleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Ebenin Beceri ve Sorumlulukları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Hastane Personeli ve Üniteleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Kadın Üreme Sistemi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Normal Hamilelik | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Hasta Öyküsü | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Doğum Öncesi Bakım | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Konjenital Anormallik | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Hamilelik Sürecinde Anne | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Normal Doğum | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Erken Doğum | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Çoğul Gebelik | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Doğum Sonrası Bakım | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Emzirme Pozisyonları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Stage 3-4 Story books My English Lab: Azar English in Use |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | X | |||||
4 | PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. | X | |||||
5 | PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir. | X | |||||
7 | PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir. | X | |||||
9 | PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar. | X | |||||
10 | PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar. | X | |||||
11 | PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar. | X | |||||
12 | PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar. | X | |||||
15 | PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | X | |||||
16 | PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar. | X | |||||
17 | PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | X | |||||
18 | PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
19 | PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
20 | PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |