Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İNGİLİZCE III 3+0 3 4,0
Ders Programi Henüz Hazırlanmamıştır.
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İng
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi Verenler Öğr.Gör. Onur KAVAK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencinin İngilizce temel yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR B1 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır.
Dersin İçeriği Bu ders; Let's get started (Present Simple zaman yapısı içerisinde -to be fiilinin soru cümlelerinde kullanımı) (Günlük hayatta kullanılacak ifadeler),Let's get started (Present Simple zaman yapısı içerisinde -to be fiilinin soru cümlelerinde kullanımı) (Günlük hayatta kullanılacak ifadeler),On the job (Present Simple zaman yapısının kullanımı) (Mesleklerle ilgili dialog kurma),On the job (Present Simple zaman yapısının kullanımı) (Mesleklerle ilgili dialog kurma),My daily life (Past Simple zaman yapısının kullanımı) (Günlük hayatla ilgili bilgi verilmesini sağlayacak ifadeler) ,My life story (Past Simple zaman yapısı içerisinde soru ve kısa cevap kalıplarının kullanımı) (Tanışma hikayeleri),Getting around (Present continuous ve present simple zaman yapılarının kullanımı) (Yapılan eylemlerin sorulması),What a good story (Past continuous zaman yapısının kullanımı) (Geçmişte olan bir olaydan bahsetme),I can do that (Davet etme, Problem belirtme ifadelerinin kullanımı ) (-ebilmek kipinin kullanımı,soru ve kısa cevap formları ),Seeing the world (-Going to yapısının kullanımı) (Gelecek planlarından bahsetme),Seeing the world (-Going to yapısının kullanımı) (Gelecek planlarından bahsetme) ,What's she like (Sıfat ve zarf kullanımları) (Farklı insan karakterlerinden bahsetme) ,What's she like (Sıfat ve zarf kullanımları) (Farklı insan karakterlerinden bahsetme) ,What's she like (Sıfat ve zarf kullanımları) (Farklı insan karakterlerinden bahsetme); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1. İngilizce'nin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir. 1, 2, 22, 3, 7 A, C
1.1. Çevresini, temel eylemleri ve ilgi alanlarını açıklar 1, 2, 22, 4, 5 A, C
2. Günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanabilecektir. 1, 2, 22, 3, 5 A, C
2.1 İngilizce'deki temel seviyedeki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırır. 1, 2, 22, 5 A, C
3. Mesleki ya da kişisel hedeflerini listeleyebilecektir. 1, 2, 22, 3, 7 A, C
3. 1 Alanıyla alakalı temel konuları sözlük yardımıyla analiz eder. 1, 2, 22, 3, 5 A, C
4. Ortanın altı seviyedeki metinleri analiz edebilecektir. 1, 2, 22, 3, 6 A, C
4.1 Hedef dildeki ortanın altı seviyedeki metinleri sözlük yardımıyla ana dile çevirir. 1, 2, 22, 3, 6 A, C
5. Kendini geliştirebilecek için neye ihtiyacı olduğunu belirleyebilecektir 1, 2, 22, 3 A, C
5.1 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar. 1, 2, 22, 3, 4 A, C
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 22: probleme dayalı öğrenme, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 5: Gösteri, 6: Gösterip Yapma, 7: Rol Oynama
Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav, C: Ödev
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Let's get started (Present Simple zaman yapısı içerisinde -to be fiilinin soru cümlelerinde kullanımı) (Günlük hayatta kullanılacak ifadeler) İlgili konunun kitaptan çalışılması
2 Let's get started (Present Simple zaman yapısı içerisinde -to be fiilinin soru cümlelerinde kullanımı) (Günlük hayatta kullanılacak ifadeler) İlgili konunun kitaptan çalışılması
3 On the job (Present Simple zaman yapısının kullanımı) (Mesleklerle ilgili dialog kurma) İlgili konunun kitaptan çalışılması
4 On the job (Present Simple zaman yapısının kullanımı) (Mesleklerle ilgili dialog kurma) İlgili konunun kitaptan çalışılması
5 My daily life (Past Simple zaman yapısının kullanımı) (Günlük hayatla ilgili bilgi verilmesini sağlayacak ifadeler) İlgili konunun kitaptan çalışılması
6 My life story (Past Simple zaman yapısı içerisinde soru ve kısa cevap kalıplarının kullanımı) (Tanışma hikayeleri) İlgili konunun kitaptan çalışılması
7 Getting around (Present continuous ve present simple zaman yapılarının kullanımı) (Yapılan eylemlerin sorulması) İlgili konunun kitaptan çalışılması
8 What a good story (Past continuous zaman yapısının kullanımı) (Geçmişte olan bir olaydan bahsetme) İlgili konunun kitaptan çalışılması
9 I can do that (Davet etme, Problem belirtme ifadelerinin kullanımı ) (-ebilmek kipinin kullanımı,soru ve kısa cevap formları ) İlgili konunun kitaptan çalışılması
10 Seeing the world (-Going to yapısının kullanımı) (Gelecek planlarından bahsetme) İlgili konunun kitaptan çalışılması
11 Seeing the world (-Going to yapısının kullanımı) (Gelecek planlarından bahsetme) İlgili konunun kitaptan çalışılması
12 What's she like (Sıfat ve zarf kullanımları) (Farklı insan karakterlerinden bahsetme) İlgili konunun kitaptan çalışılması
13 What's she like (Sıfat ve zarf kullanımları) (Farklı insan karakterlerinden bahsetme) İlgili konunun kitaptan çalışılması
14 What's she like (Sıfat ve zarf kullanımları) (Farklı insan karakterlerinden bahsetme) İlgili konunun kitaptan çalışılması
Kaynaklar
Network Get Connected Students Book Tom Hutchinson, Kristen Sherman, Oxford University Press, 2012, Oxford.
- Network Online Practice Platform

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
Kadın, yenidoğan, çocuk ve aileye bütüncül yaklaşım doğrultusunda hizmet verebilecek bilgi ve beceriye sahiptir
0
Pozitif ebeveynliği desteklemek için kadın, aile ve topluma sağlık eğitimi ve hizmeti sunar
X
0
Sağlığın korunması, sürdürülmesi ve geliştirilmesini sağlayacak izlemler ve hizmetleri yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir.
X
0
Gebelik, travay, doğum süreçlerinde güvenli koşulları sağlar, riskli ve acil durumları yönetir ve kendi sorumluluğunda doğum yaptırır.
0
Doğum sonrası kadın, yenidoğan ve ailenin adaptasyonu için nitelikli bakım sağlar.
0
Gebeliğin sonlandırılması ya da kaybı durumunda ulusal yasa, yönetmelik ve prosedürlere uygun biçimde bireyselleştirilmiş bakım sunabilecek bilgi ve beceriye sahiptir.
0
Uygulamalarını ilgili mevzuat, mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda yapar
X
0
Uygulamalarını güncel bilimsel kanıtlar, teknolojik gelişmeler, güncel sağlık politikaları ışığında kültüre duyarlı şekilde gerçekleştirir.
X
0
Alanları ile ilgili araştırmalara, eğitim faaliyetlerine, projelere katılır, izler ve uygulamaya aktarılmasında rol alır.
X
0
Hizmet verdikleri alanda kadının desteklenmesi çalışmalarına katılır, öncülük ve danışmanlık yapar.
X
0
Uygulamalarında sağlık ekibi ve diğer tüm disiplinler ile iletişim kurar ve birlikte çalışır.
X
0
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık, eleştirel düşünme ve sorun çözme becerilerini kullanmaya yönelik davranış geliştirir.
X
0
Yabancı literatürü takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce seviyesine sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Değerlendirme Sistemi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Saati 14 3 42
Rehberli Problem Çözme 14 2 28
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 0 0 0
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 0 0 0
Proje Sunumu / Seminer 0 0 0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav ve Hazırlığı 1 21 21
Genel Sınav ve Hazırlığı 1 21 21
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 112
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 4,0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu