Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAĞLIK HUKUKU VE ETİK | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Fulya İlçin GÖNENÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık yönetiminin temel kavramlarının açıklanarak sağlığın sosyal belirleyicilerinin sağlık politikalarına etkisinin anlaşılması hedeflenmektedir. Sağlık hukuku ve etiğinin temel kavramları açıklanarak, hekim, hemşire ve diğer sağlık çalışanlarının hukuki sorumluluğunun uluslararası bildirgelere ve sağlık hukukuna uygun bir şekilde ele alınması ve anlaşılmasının sağlanmasıdır. Türkiye’de Sağlık Politikalarının Reformunun Türkiye’de sağlık ve ebelik ile ilgili yasalara etkisinin açıklanması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Sağlık Yönetiminin Temel Kavramları,2.Sağlığın Sosyal Belirleyicileri,3.Dünyada ve Türkiye’de Sağlık Sistemleri,4.Türkiye’de Sağlık Politikalarının Tarihsel Gelişimi,5.Sağlıkta Dönüşüm Programı,6.Sağlık Hizmetlerinin Yönetimi İle İlgili Mevzuat,7.Sağlıkla İlgili Ulusal ve Uluslararası Kuruluşlar,8.Hasta Hakları ve Gelişimi,9.Tıp Hukuku ve Temel Kavramlar,10.Sağlık Hukukuna İlişkin Hukuki Düzenlemeler,11.Aydınlatılmış Onam, Hasta Özerkliği,12.Tıbbi Kayıtlar, Organ ve Doku Nakli,13.Klinik araştırma ve etik kurullar,14.Ebe-hasta ilişkisinin hukuki niteliği ve ebelerin hukuki sorumlulukları, güncel tartışmalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; Bu dersin sonunda öğrenci; | 9 | A |
1. Sağlık Yönetimi ile ilgili temel kavramlarını tanımlayabilecektir. | 9 | A |
1.2. Dünya’da ve Türkiye’de Sağlık Sistemlerini sorgular. | 9 | A |
1.3. Türkiye’de Sağlık Politikalarının tarihsel gelimini ve etkileyen faktörleri yorumlar. | 9 | A |
1.4. Sağlıkta Dönüşüm Programını tartışır. | 9 | A |
3.Sağlık hukuku ve etiği ile ebelik hizmetleri ilişkisini kavrayabilecektir. | 9 | A |
3.1.Ebelik ile ilgili tıbbi uygulamalarda ortaya çıkması muhtemel temel hukuki ve etik ikilemlerin anlar, | 9 | A |
3.2.Kişiliğin korunması çerçevesinde özerklik ve aydınlatılmış onam kavramlarının değerlendirir, | 9 | A |
3.3.Sağlık hukuku ve etiği konusunda farkındalık geliştirir, | 9 | A |
4.Dünyada ve ülkemizde uygulanan sağlık hukuku mevzuatının ebelik hizmetlerine etkilerini açıklar. | 9 | A |
4.1.Kamu ve özel sağlık kuruluşlarının yapısı ve işleyişine ilişkin hukuksal alt yapıyı değerlendirebilecektir. | 9 | A |
2. Sağlık hukuku ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir. | 9 | A |
2.1. İç ve uluslararası hukuk çerçevesi içinde sağlıkla ilgili temel düzenlemeleri anlatır, | 9 | A |
2.2. Sağlık personelinin hukuk alanındaki sorumluluğunu açıklar, | 9 | A |
2.3. Anayasa ve İnsan Hakları Belgelerinde yer alan sağlıkla ilgili düzenlemeleri yorumlar, | 9 | A |
4.2. Özel ve Kamu sağlık kurum ve kuruluşlarının yetki ve sorumluluklarını açıklayacaktır, | 9 | A |
4.3. Her iki kuruluşun işleyişini karşılaştıracaktır, | 9 | A |
1.1. Sağlığın sosyal belirleyicileri ile ilgili temel düzenlemelerini tartışır. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1.Sağlık Yönetiminin Temel Kavramları | konu ile alakalı sağlık hukuku kaynaklarından ve sağlık hukuku ile ilgili mevzuattan okuma yapmak |
2 | 2.Sağlığın Sosyal Belirleyicileri | konu ile alakalı sağlık hukuku kaynaklarından ve sağlık hukuku ile ilgili mevzuattan okuma yapmak |
3 | 3.Dünyada ve Türkiye’de Sağlık Sistemleri | konu ile alakalı sağlık hukuku kaynaklarından ve sağlık hukuku ile ilgili mevzuattan okuma yapmak |
4 | 4.Türkiye’de Sağlık Politikalarının Tarihsel Gelişimi | konu ile alakalı sağlık hukuku kaynaklarından ve sağlık hukuku ile ilgili mevzuattan okuma yapmak |
5 | 5.Sağlıkta Dönüşüm Programı | konu ile alakalı sağlık hukuku kaynaklarından ve sağlık hukuku ile ilgili mevzuattan okuma yapmak |
6 | 6.Sağlık Hizmetlerinin Yönetimi İle İlgili Mevzuat | konu ile alakalı sağlık hukuku kaynaklarından ve sağlık hukuku ile ilgili mevzuattan okuma yapmak |
7 | 7.Sağlıkla İlgili Ulusal ve Uluslararası Kuruluşlar | konu ile alakalı sağlık hukuku kaynaklarından ve sağlık hukuku ile ilgili mevzuattan okuma yapmak |
8 | 8.Hasta Hakları ve Gelişimi | konu ile alakalı sağlık hukuku kaynaklarından ve sağlık hukuku ile ilgili mevzuattan okuma yapmak |
9 | 9.Tıp Hukuku ve Temel Kavramlar | konu ile alakalı sağlık hukuku kaynaklarından ve sağlık hukuku ile ilgili mevzuattan okuma yapmak |
10 | 10.Sağlık Hukukuna İlişkin Hukuki Düzenlemeler | konu ile alakalı sağlık hukuku kaynaklarından ve sağlık hukuku ile ilgili mevzuattan okuma yapmak |
11 | 11.Aydınlatılmış Onam, Hasta Özerkliği | konu ile alakalı sağlık hukuku kaynaklarından ve sağlık hukuku ile ilgili mevzuattan okuma yapmak |
12 | 12.Tıbbi Kayıtlar, Organ ve Doku Nakli | konu ile alakalı sağlık hukuku kaynaklarından ve sağlık hukuku ile ilgili mevzuattan okuma yapmak |
13 | 13.Klinik araştırma ve etik kurullar | konu ile alakalı sağlık hukuku kaynaklarından ve sağlık hukuku ile ilgili mevzuattan okuma yapmak |
14 | 14.Ebe-hasta ilişkisinin hukuki niteliği ve ebelerin hukuki sorumlulukları, güncel tartışmalar | konu ile alakalı sağlık hukuku kaynaklarından ve sağlık hukuku ile ilgili mevzuattan okuma yapmak |
Kaynak |
Sağlık Yönetimi, Prof.Dr.Ayşegül Kaptanoğlu, Beşir Yayınevi, Sağlık İşletmeciliği, Prof.Dr.Metin Ateş, Beta Yayınları, Sağlık Hukuku Mevzuatı (www.mevzuat.gov.tr) Konulara ilişkin powerpoint sunumlar ve makaleler Sağlık Hukuku, Tıp Hukuku ve derste anlatılan konularla ilgili her türlü kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
3 | PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | ||||||
4 | PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. | ||||||
5 | PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
6 | PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir. | ||||||
7 | PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. | ||||||
8 | PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir. | ||||||
9 | PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar. | ||||||
10 | PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar. | ||||||
11 | PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar. | ||||||
12 | PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir. | ||||||
13 | PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | ||||||
14 | PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar. | ||||||
15 | PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | ||||||
16 | PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar. | ||||||
17 | PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | ||||||
18 | PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
19 | PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||
20 | PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | ||||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 63 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(63/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAĞLIK HUKUKU VE ETİK | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Fulya İlçin GÖNENÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık yönetiminin temel kavramlarının açıklanarak sağlığın sosyal belirleyicilerinin sağlık politikalarına etkisinin anlaşılması hedeflenmektedir. Sağlık hukuku ve etiğinin temel kavramları açıklanarak, hekim, hemşire ve diğer sağlık çalışanlarının hukuki sorumluluğunun uluslararası bildirgelere ve sağlık hukukuna uygun bir şekilde ele alınması ve anlaşılmasının sağlanmasıdır. Türkiye’de Sağlık Politikalarının Reformunun Türkiye’de sağlık ve ebelik ile ilgili yasalara etkisinin açıklanması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Sağlık Yönetiminin Temel Kavramları,2.Sağlığın Sosyal Belirleyicileri,3.Dünyada ve Türkiye’de Sağlık Sistemleri,4.Türkiye’de Sağlık Politikalarının Tarihsel Gelişimi,5.Sağlıkta Dönüşüm Programı,6.Sağlık Hizmetlerinin Yönetimi İle İlgili Mevzuat,7.Sağlıkla İlgili Ulusal ve Uluslararası Kuruluşlar,8.Hasta Hakları ve Gelişimi,9.Tıp Hukuku ve Temel Kavramlar,10.Sağlık Hukukuna İlişkin Hukuki Düzenlemeler,11.Aydınlatılmış Onam, Hasta Özerkliği,12.Tıbbi Kayıtlar, Organ ve Doku Nakli,13.Klinik araştırma ve etik kurullar,14.Ebe-hasta ilişkisinin hukuki niteliği ve ebelerin hukuki sorumlulukları, güncel tartışmalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; Bu dersin sonunda öğrenci; | 9 | A |
1. Sağlık Yönetimi ile ilgili temel kavramlarını tanımlayabilecektir. | 9 | A |
1.2. Dünya’da ve Türkiye’de Sağlık Sistemlerini sorgular. | 9 | A |
1.3. Türkiye’de Sağlık Politikalarının tarihsel gelimini ve etkileyen faktörleri yorumlar. | 9 | A |
1.4. Sağlıkta Dönüşüm Programını tartışır. | 9 | A |
3.Sağlık hukuku ve etiği ile ebelik hizmetleri ilişkisini kavrayabilecektir. | 9 | A |
3.1.Ebelik ile ilgili tıbbi uygulamalarda ortaya çıkması muhtemel temel hukuki ve etik ikilemlerin anlar, | 9 | A |
3.2.Kişiliğin korunması çerçevesinde özerklik ve aydınlatılmış onam kavramlarının değerlendirir, | 9 | A |
3.3.Sağlık hukuku ve etiği konusunda farkındalık geliştirir, | 9 | A |
4.Dünyada ve ülkemizde uygulanan sağlık hukuku mevzuatının ebelik hizmetlerine etkilerini açıklar. | 9 | A |
4.1.Kamu ve özel sağlık kuruluşlarının yapısı ve işleyişine ilişkin hukuksal alt yapıyı değerlendirebilecektir. | 9 | A |
2. Sağlık hukuku ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir. | 9 | A |
2.1. İç ve uluslararası hukuk çerçevesi içinde sağlıkla ilgili temel düzenlemeleri anlatır, | 9 | A |
2.2. Sağlık personelinin hukuk alanındaki sorumluluğunu açıklar, | 9 | A |
2.3. Anayasa ve İnsan Hakları Belgelerinde yer alan sağlıkla ilgili düzenlemeleri yorumlar, | 9 | A |
4.2. Özel ve Kamu sağlık kurum ve kuruluşlarının yetki ve sorumluluklarını açıklayacaktır, | 9 | A |
4.3. Her iki kuruluşun işleyişini karşılaştıracaktır, | 9 | A |
1.1. Sağlığın sosyal belirleyicileri ile ilgili temel düzenlemelerini tartışır. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1.Sağlık Yönetiminin Temel Kavramları | konu ile alakalı sağlık hukuku kaynaklarından ve sağlık hukuku ile ilgili mevzuattan okuma yapmak |
2 | 2.Sağlığın Sosyal Belirleyicileri | konu ile alakalı sağlık hukuku kaynaklarından ve sağlık hukuku ile ilgili mevzuattan okuma yapmak |
3 | 3.Dünyada ve Türkiye’de Sağlık Sistemleri | konu ile alakalı sağlık hukuku kaynaklarından ve sağlık hukuku ile ilgili mevzuattan okuma yapmak |
4 | 4.Türkiye’de Sağlık Politikalarının Tarihsel Gelişimi | konu ile alakalı sağlık hukuku kaynaklarından ve sağlık hukuku ile ilgili mevzuattan okuma yapmak |
5 | 5.Sağlıkta Dönüşüm Programı | konu ile alakalı sağlık hukuku kaynaklarından ve sağlık hukuku ile ilgili mevzuattan okuma yapmak |
6 | 6.Sağlık Hizmetlerinin Yönetimi İle İlgili Mevzuat | konu ile alakalı sağlık hukuku kaynaklarından ve sağlık hukuku ile ilgili mevzuattan okuma yapmak |
7 | 7.Sağlıkla İlgili Ulusal ve Uluslararası Kuruluşlar | konu ile alakalı sağlık hukuku kaynaklarından ve sağlık hukuku ile ilgili mevzuattan okuma yapmak |
8 | 8.Hasta Hakları ve Gelişimi | konu ile alakalı sağlık hukuku kaynaklarından ve sağlık hukuku ile ilgili mevzuattan okuma yapmak |
9 | 9.Tıp Hukuku ve Temel Kavramlar | konu ile alakalı sağlık hukuku kaynaklarından ve sağlık hukuku ile ilgili mevzuattan okuma yapmak |
10 | 10.Sağlık Hukukuna İlişkin Hukuki Düzenlemeler | konu ile alakalı sağlık hukuku kaynaklarından ve sağlık hukuku ile ilgili mevzuattan okuma yapmak |
11 | 11.Aydınlatılmış Onam, Hasta Özerkliği | konu ile alakalı sağlık hukuku kaynaklarından ve sağlık hukuku ile ilgili mevzuattan okuma yapmak |
12 | 12.Tıbbi Kayıtlar, Organ ve Doku Nakli | konu ile alakalı sağlık hukuku kaynaklarından ve sağlık hukuku ile ilgili mevzuattan okuma yapmak |
13 | 13.Klinik araştırma ve etik kurullar | konu ile alakalı sağlık hukuku kaynaklarından ve sağlık hukuku ile ilgili mevzuattan okuma yapmak |
14 | 14.Ebe-hasta ilişkisinin hukuki niteliği ve ebelerin hukuki sorumlulukları, güncel tartışmalar | konu ile alakalı sağlık hukuku kaynaklarından ve sağlık hukuku ile ilgili mevzuattan okuma yapmak |
Kaynak |
Sağlık Yönetimi, Prof.Dr.Ayşegül Kaptanoğlu, Beşir Yayınevi, Sağlık İşletmeciliği, Prof.Dr.Metin Ateş, Beta Yayınları, Sağlık Hukuku Mevzuatı (www.mevzuat.gov.tr) Konulara ilişkin powerpoint sunumlar ve makaleler Sağlık Hukuku, Tıp Hukuku ve derste anlatılan konularla ilgili her türlü kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
3 | PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | ||||||
4 | PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. | ||||||
5 | PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
6 | PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir. | ||||||
7 | PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. | ||||||
8 | PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir. | ||||||
9 | PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar. | ||||||
10 | PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar. | ||||||
11 | PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar. | ||||||
12 | PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir. | ||||||
13 | PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | ||||||
14 | PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar. | ||||||
15 | PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | ||||||
16 | PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar. | ||||||
17 | PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | ||||||
18 | PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
19 | PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||
20 | PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | ||||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |