Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BÜYÜME VE GELİŞME-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Feryal SAVCI
Dersi VerenlerProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin, gelişim kuramları, bebeklik, erken çocukluk, orta ve geç çocukluk ve ergenlik döneminde fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim hakkında bilgi edinmesi ve bu konulara ilişkin literatürde yapılmış çalışmaların ders içinde sunulması hedeflenmiştir.
Dersin İçeriğiBu ders; Gelişim ve büyümede temel kavramlar
,Gelişim kuramları,Gelişim Kuramları (devamı), Gelişimin Biyolojik ve Çevresel Temelleri
,Bebeklik döneminde fiziksel gelişim,Bebeklik döneminde bilişsel ve sosyal duygusal gelişim,Erken çocuklukta fiziksel, bilişsel ve sosyal-duygusal gelişim,Orta ve geç çocuklukta fiziksel, bilişsel ve sosyal-duygusal gelişim,Ergenlik döneminde fiziksel, bilişsel ve sosyal-duygusal gelişim,Yaş gruplarına göre büyüme gelişme özellikleri ve sık görülen sorunlar ,Makale sunumu,Makale sunumu,Makale sunumu,Makale sunumu,Makale sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Büyüme ve gelişme ile ilgili terimleri bilir10, 16, 9A, E
Doğum öncesi, doğum sürecini ve bebeklikte fiziksel büyüme ve gelişimi, motor gelişimi, duyu ve algı gelişimini açıklar.10, 16, 9A, E
Erken çocukluk döneminde fiziksel, bilişsel ve duygusal gelişimi açıklar.10, 16, 9A, E
Orta ve geç çocukluk döneminde fiziksel, bilişsel ve duygusal gelişimi açıklar.10, 16, 9A, E
Ergenlik döneminde fiziksel, bilişsel ve duygusal gelişimi açıklar.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Gelişim ve büyümede temel kavramlar
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Gelişim kuramlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Gelişim Kuramları (devamı), Gelişimin Biyolojik ve Çevresel Temelleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Bebeklik döneminde fiziksel gelişimÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Bebeklik döneminde bilişsel ve sosyal duygusal gelişimÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Erken çocuklukta fiziksel, bilişsel ve sosyal-duygusal gelişimÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Orta ve geç çocuklukta fiziksel, bilişsel ve sosyal-duygusal gelişimÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Ergenlik döneminde fiziksel, bilişsel ve sosyal-duygusal gelişimÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Yaş gruplarına göre büyüme gelişme özellikleri ve sık görülen sorunlar Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Makale sunumuÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Makale sunumuÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Makale sunumuÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Makale sunumuÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Makale sunumuÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Gallahue, D. L., Omzun, J. C. (1995). Understanding Motor Development. U.S.A. ? Kirchner, G., Fishburne, G. J. (1995). Physical Education for Elementary School Children. U.S.A. Santrock, J. (2016). Yaşam boyu gelişim. Nobel: Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
X
2
PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
3
PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
X
4
PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
X
5
PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
6
PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
X
7
PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
X
8
PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
X
9
PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
X
10
PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
X
11
PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
X
12
PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
X
13
PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
X
15
PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
X
16
PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
X
17
PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
X
18
PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
19
PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
20
PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11111
Genel Sınav ve Hazırlığı11616
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)83
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(83/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BÜYÜME VE GELİŞME-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Feryal SAVCI
Dersi VerenlerProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin, gelişim kuramları, bebeklik, erken çocukluk, orta ve geç çocukluk ve ergenlik döneminde fiziksel, bilişsel, sosyal-duygusal gelişim hakkında bilgi edinmesi ve bu konulara ilişkin literatürde yapılmış çalışmaların ders içinde sunulması hedeflenmiştir.
Dersin İçeriğiBu ders; Gelişim ve büyümede temel kavramlar
,Gelişim kuramları,Gelişim Kuramları (devamı), Gelişimin Biyolojik ve Çevresel Temelleri
,Bebeklik döneminde fiziksel gelişim,Bebeklik döneminde bilişsel ve sosyal duygusal gelişim,Erken çocuklukta fiziksel, bilişsel ve sosyal-duygusal gelişim,Orta ve geç çocuklukta fiziksel, bilişsel ve sosyal-duygusal gelişim,Ergenlik döneminde fiziksel, bilişsel ve sosyal-duygusal gelişim,Yaş gruplarına göre büyüme gelişme özellikleri ve sık görülen sorunlar ,Makale sunumu,Makale sunumu,Makale sunumu,Makale sunumu,Makale sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Büyüme ve gelişme ile ilgili terimleri bilir10, 16, 9A, E
Doğum öncesi, doğum sürecini ve bebeklikte fiziksel büyüme ve gelişimi, motor gelişimi, duyu ve algı gelişimini açıklar.10, 16, 9A, E
Erken çocukluk döneminde fiziksel, bilişsel ve duygusal gelişimi açıklar.10, 16, 9A, E
Orta ve geç çocukluk döneminde fiziksel, bilişsel ve duygusal gelişimi açıklar.10, 16, 9A, E
Ergenlik döneminde fiziksel, bilişsel ve duygusal gelişimi açıklar.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Gelişim ve büyümede temel kavramlar
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Gelişim kuramlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Gelişim Kuramları (devamı), Gelişimin Biyolojik ve Çevresel Temelleri
Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Bebeklik döneminde fiziksel gelişimÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Bebeklik döneminde bilişsel ve sosyal duygusal gelişimÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Erken çocuklukta fiziksel, bilişsel ve sosyal-duygusal gelişimÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Orta ve geç çocuklukta fiziksel, bilişsel ve sosyal-duygusal gelişimÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Ergenlik döneminde fiziksel, bilişsel ve sosyal-duygusal gelişimÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Yaş gruplarına göre büyüme gelişme özellikleri ve sık görülen sorunlar Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Makale sunumuÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Makale sunumuÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Makale sunumuÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Makale sunumuÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Makale sunumuÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Gallahue, D. L., Omzun, J. C. (1995). Understanding Motor Development. U.S.A. ? Kirchner, G., Fishburne, G. J. (1995). Physical Education for Elementary School Children. U.S.A. Santrock, J. (2016). Yaşam boyu gelişim. Nobel: Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
X
2
PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
3
PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
X
4
PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
X
5
PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
6
PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
X
7
PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
X
8
PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
X
9
PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
X
10
PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
X
11
PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
X
12
PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
X
13
PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
X
15
PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
X
16
PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
X
17
PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
X
18
PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
19
PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
20
PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:01Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:02