Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DOĞUM BİLGİSİ II | - | Bahar Dönemi | 4+0 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK, Öğr.Gör.Dr. Nurcan ARMAĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste öğrenci; Risk gruplarını belirleyebilmesi, gebelik süresince normalden sapları tanıyabilmeyi, sağlıklı gebelikten sapma durumlarında uygun bakımları yapabilmeyi, anne ve fetüs sağlığını yükseltmeye yönelik eğitimleri verebilmeyi öğrenecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma Dersin tanıtımı, Gebelikte Risk Faktörleri,Fetal Sağlığın Değerlendirmesinde Kullanılan Testler,Gebeliğin 1. Trimesterinde Görülen Riskli Durumlar Ve Ebelik Bakımı,Gebeliğin I. Trimesterinde Görülen Kanamalar Ve Ebelik Bakımı,Gebeliğin İkinci Ve Üçüncü Trimester Kanamaları Ve Ebelik Bakımı,Gebelikte Hipertansif Bozukluklar ve Ebelik Bakımı,Gebelikte Görülen Obstetrik Patolojiler Ve Ebelik Bakım I,Gebelikte Görülen Obstetrik Patolojiler Ve Ebelik Bakımı II ,Gebeliği Etkileyen Sistemik Hastalıklar ve Ebelik Bakımı -I,Gebeliği Etkileyen Sistemik Hastalıklar ve Ebelik Bakımı -II,Gebeliği Etkileyen Diğer Sistemik Hastalıklar ve Ebelik Bakımı,Vaka Tartışmaları ,Gebelikte İnfeksiyon Hastalıkları ve Ebelik Bakımı-I,Gebelikte İnfeksiyon Hastalıkları ve Ebelik Bakımı-II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Anne ve fetüs sağlığının önemini kavrayabilmesi | 10, 16, 9 | A |
2) Risk gruplarını belirleyebilmesi | 10, 16, 9 | A, D |
3) Risk gruplarında gerekli önlemleri alabilmesi | 10, 16, 9 | A, D |
4) Gebelik süresince normalden sapları tanıyabilmesi | 10, 16, 9 | A |
5) Taburculuk eğitimi yapabilmesi | 10, 16, 9 | A |
6) Sağlıklı gebelikten sapma durumlarında uygun bakımları yapabilmesi | 10, 16, 9 | A |
7) Sistemik hastalığı olan gebeye uygun bakımı yapabilmesi | 10, 16, 9 | A |
8) Sağlıklı gebelikten sapma durumunda anne ve fetüs sağlığını yükseltmeye yönelik eğitimleri verebilmesi | 10, 16, 9 | A |
9) Aileyi gebelikle ilgili ortaya çıkan sağlık sorununun çözümüne katabilmesi hedeflenmiştir. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma Dersin tanıtımı, Gebelikte Risk Faktörleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması |
2 | Fetal Sağlığın Değerlendirmesinde Kullanılan Testler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması |
3 | Gebeliğin 1. Trimesterinde Görülen Riskli Durumlar Ve Ebelik Bakımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması |
4 | Gebeliğin I. Trimesterinde Görülen Kanamalar Ve Ebelik Bakımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması |
5 | Gebeliğin İkinci Ve Üçüncü Trimester Kanamaları Ve Ebelik Bakımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması |
6 | Gebelikte Hipertansif Bozukluklar ve Ebelik Bakımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması |
7 | Gebelikte Görülen Obstetrik Patolojiler Ve Ebelik Bakım I | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması |
8 | Gebelikte Görülen Obstetrik Patolojiler Ve Ebelik Bakımı II | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması |
9 | Gebeliği Etkileyen Sistemik Hastalıklar ve Ebelik Bakımı -I | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması |
10 | Gebeliği Etkileyen Sistemik Hastalıklar ve Ebelik Bakımı -II | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması |
11 | Gebeliği Etkileyen Diğer Sistemik Hastalıklar ve Ebelik Bakımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması |
12 | Vaka Tartışmaları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması |
13 | Gebelikte İnfeksiyon Hastalıkları ve Ebelik Bakımı-I | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması |
14 | Gebelikte İnfeksiyon Hastalıkları ve Ebelik Bakımı-II | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması |
Kaynak |
Schuiling, KD, Likis E: Women?s Gynecologic Health. World Headquarters Jones and Bartnett Com., UK/USA, 2006. Fogel CI, Woods NF: Women?s Health Care In Advanced Practice Nursing Springer Publishing Com., New York, 2008. Fraser KN, Cooper L: Myles\\\' Textbook for Midwives. Churchill Livingstone, 2009. Varney H, Kriebs D, Gegor T: Varney\\\'s midwifery. NetLibrary Inc Midwifery and Maternity Care Series. Jones & Bartlett, USA, 2004. Coşkun A. ve ark: Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Dersi Uygulama Rehberi. Dilek Ofset, İstanbul, 2004. Gilbert E.S., Harmon J.S.: Yüksek Riskli Gebelik ve Doğum El Kitabı. Ed. Lale Taşkın. Palme Yayıncılık, Ankara, 2012. Güvenli Annelik katılımcı kitabı. T.C Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü, Türkiye Üreme Sağlığı Programı Cinsel Sağlık / Üreme Sağlığı Mezuniyet Öncesi Eğitimini Güçlendirme Projesi. Ankara, 2005. Öğrenim Rehberleri. T.C Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü, Türkiye Üreme Sağlığı Programı Cinsel Sağlık / Üreme Sağlığı Mezuniyet Öncesi Eğitimini Güçlendirme Projesi. Ankara, 2005. Taşkın L.: Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği.Genişletilmiş VII.Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara, 2015. Çiçek, N.,Akyürek, C.,Çelik, Ç., Haberal, A.:Kadın Hastalıkları ve Doğum Bilgisi, Güneş Kitabevi, İstanbul, 2006. Riskli gebelikler yönetim rehberi. Sağlık bakanlığı 2014 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
3 | PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | ||||||
4 | PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. | ||||||
5 | PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
6 | PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir. | ||||||
7 | PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. | ||||||
8 | PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir. | ||||||
9 | PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar. | ||||||
10 | PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar. | ||||||
11 | PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar. | ||||||
12 | PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir. | ||||||
13 | PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | ||||||
14 | PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar. | ||||||
15 | PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | ||||||
16 | PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar. | ||||||
17 | PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | ||||||
18 | PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
19 | PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||
20 | PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | ||||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 35 | 35 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(111/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DOĞUM BİLGİSİ II | - | Bahar Dönemi | 4+0 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK, Öğr.Gör.Dr. Nurcan ARMAĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste öğrenci; Risk gruplarını belirleyebilmesi, gebelik süresince normalden sapları tanıyabilmeyi, sağlıklı gebelikten sapma durumlarında uygun bakımları yapabilmeyi, anne ve fetüs sağlığını yükseltmeye yönelik eğitimleri verebilmeyi öğrenecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma Dersin tanıtımı, Gebelikte Risk Faktörleri,Fetal Sağlığın Değerlendirmesinde Kullanılan Testler,Gebeliğin 1. Trimesterinde Görülen Riskli Durumlar Ve Ebelik Bakımı,Gebeliğin I. Trimesterinde Görülen Kanamalar Ve Ebelik Bakımı,Gebeliğin İkinci Ve Üçüncü Trimester Kanamaları Ve Ebelik Bakımı,Gebelikte Hipertansif Bozukluklar ve Ebelik Bakımı,Gebelikte Görülen Obstetrik Patolojiler Ve Ebelik Bakım I,Gebelikte Görülen Obstetrik Patolojiler Ve Ebelik Bakımı II ,Gebeliği Etkileyen Sistemik Hastalıklar ve Ebelik Bakımı -I,Gebeliği Etkileyen Sistemik Hastalıklar ve Ebelik Bakımı -II,Gebeliği Etkileyen Diğer Sistemik Hastalıklar ve Ebelik Bakımı,Vaka Tartışmaları ,Gebelikte İnfeksiyon Hastalıkları ve Ebelik Bakımı-I,Gebelikte İnfeksiyon Hastalıkları ve Ebelik Bakımı-II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Anne ve fetüs sağlığının önemini kavrayabilmesi | 10, 16, 9 | A |
2) Risk gruplarını belirleyebilmesi | 10, 16, 9 | A, D |
3) Risk gruplarında gerekli önlemleri alabilmesi | 10, 16, 9 | A, D |
4) Gebelik süresince normalden sapları tanıyabilmesi | 10, 16, 9 | A |
5) Taburculuk eğitimi yapabilmesi | 10, 16, 9 | A |
6) Sağlıklı gebelikten sapma durumlarında uygun bakımları yapabilmesi | 10, 16, 9 | A |
7) Sistemik hastalığı olan gebeye uygun bakımı yapabilmesi | 10, 16, 9 | A |
8) Sağlıklı gebelikten sapma durumunda anne ve fetüs sağlığını yükseltmeye yönelik eğitimleri verebilmesi | 10, 16, 9 | A |
9) Aileyi gebelikle ilgili ortaya çıkan sağlık sorununun çözümüne katabilmesi hedeflenmiştir. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma Dersin tanıtımı, Gebelikte Risk Faktörleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması |
2 | Fetal Sağlığın Değerlendirmesinde Kullanılan Testler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması |
3 | Gebeliğin 1. Trimesterinde Görülen Riskli Durumlar Ve Ebelik Bakımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması |
4 | Gebeliğin I. Trimesterinde Görülen Kanamalar Ve Ebelik Bakımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması |
5 | Gebeliğin İkinci Ve Üçüncü Trimester Kanamaları Ve Ebelik Bakımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması |
6 | Gebelikte Hipertansif Bozukluklar ve Ebelik Bakımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması |
7 | Gebelikte Görülen Obstetrik Patolojiler Ve Ebelik Bakım I | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması |
8 | Gebelikte Görülen Obstetrik Patolojiler Ve Ebelik Bakımı II | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması |
9 | Gebeliği Etkileyen Sistemik Hastalıklar ve Ebelik Bakımı -I | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması |
10 | Gebeliği Etkileyen Sistemik Hastalıklar ve Ebelik Bakımı -II | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması |
11 | Gebeliği Etkileyen Diğer Sistemik Hastalıklar ve Ebelik Bakımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması |
12 | Vaka Tartışmaları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması |
13 | Gebelikte İnfeksiyon Hastalıkları ve Ebelik Bakımı-I | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması |
14 | Gebelikte İnfeksiyon Hastalıkları ve Ebelik Bakımı-II | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanması |
Kaynak |
Schuiling, KD, Likis E: Women?s Gynecologic Health. World Headquarters Jones and Bartnett Com., UK/USA, 2006. Fogel CI, Woods NF: Women?s Health Care In Advanced Practice Nursing Springer Publishing Com., New York, 2008. Fraser KN, Cooper L: Myles\\\' Textbook for Midwives. Churchill Livingstone, 2009. Varney H, Kriebs D, Gegor T: Varney\\\'s midwifery. NetLibrary Inc Midwifery and Maternity Care Series. Jones & Bartlett, USA, 2004. Coşkun A. ve ark: Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Dersi Uygulama Rehberi. Dilek Ofset, İstanbul, 2004. Gilbert E.S., Harmon J.S.: Yüksek Riskli Gebelik ve Doğum El Kitabı. Ed. Lale Taşkın. Palme Yayıncılık, Ankara, 2012. Güvenli Annelik katılımcı kitabı. T.C Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü, Türkiye Üreme Sağlığı Programı Cinsel Sağlık / Üreme Sağlığı Mezuniyet Öncesi Eğitimini Güçlendirme Projesi. Ankara, 2005. Öğrenim Rehberleri. T.C Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Genel Müdürlüğü, Türkiye Üreme Sağlığı Programı Cinsel Sağlık / Üreme Sağlığı Mezuniyet Öncesi Eğitimini Güçlendirme Projesi. Ankara, 2005. Taşkın L.: Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği.Genişletilmiş VII.Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara, 2015. Çiçek, N.,Akyürek, C.,Çelik, Ç., Haberal, A.:Kadın Hastalıkları ve Doğum Bilgisi, Güneş Kitabevi, İstanbul, 2006. Riskli gebelikler yönetim rehberi. Sağlık bakanlığı 2014 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | ||||||
2 | PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
3 | PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | ||||||
4 | PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. | ||||||
5 | PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
6 | PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir. | ||||||
7 | PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. | ||||||
8 | PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir. | ||||||
9 | PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar. | ||||||
10 | PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar. | ||||||
11 | PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar. | ||||||
12 | PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir. | ||||||
13 | PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | ||||||
14 | PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar. | ||||||
15 | PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | ||||||
16 | PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar. | ||||||
17 | PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | ||||||
18 | PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
19 | PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||
20 | PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | ||||||
21 | PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |