Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DOĞAL DOĞUM FELSEFESİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlıklı doğum ve pozitif ebeveynliği yükseltmek için yüksek kaliteli ve kültüre hassas gebe eğitimi ve desteği hakkında farkındalık kazandırmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma ve ders içeriğinin paylaşılması,,Normal ve doğal kavramları,Doğal doğumun tarihi ve doğal doğum felsefesi,Doğal Doğum Koşulları,Doğum kasları ve doğumun hormonal mekanizması,Doğum korkusu ve korkunun doğuma etkileri,Doğum ağrısı ve başetme yöntemleri,Doğum pozisyonları ve ıkınma,Doğal doğumu destekleyen yaklaşımlar,Doğuma hazırlık sınıfları,Doğumun doğal akışını sınırlayan uygulamalar,Sezaryen ve sezaryen sonrası vajinal doğum,Doğum sonrası doğal yaklaşım,Doğum destek ekibinin oluşturulması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Doğumun fizyolojisi ve doğumda korkuyu betimleyebilir10, 16, 9A
Dünyada uygulanan doğal doğum yöntemlerini tanıyabilir10, 16, 19, 9A
Doğum ve doğum sonu dönemde doğal yaklaşımları tartışabilir10, 16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma ve ders içeriğinin paylaşılması,Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Normal ve doğal kavramlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Doğal doğumun tarihi ve doğal doğum felsefesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Doğal Doğum KoşullarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Doğum kasları ve doğumun hormonal mekanizmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Doğum korkusu ve korkunun doğuma etkileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Doğum ağrısı ve başetme yöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Doğum pozisyonları ve ıkınmaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Doğal doğumu destekleyen yaklaşımlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Doğuma hazırlık sınıflarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Doğumun doğal akışını sınırlayan uygulamalarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Sezaryen ve sezaryen sonrası vajinal doğumÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Doğum sonrası doğal yaklaşımÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Doğum destek ekibinin oluşturulmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
1. Lothian J. and DeVries C. The Official Lamaze Guide: Giving Birth with Confidence. 2. Simkin P. The Birth Partner A Complete Guide to Childbirth for Dads, Doulas, and All Other Labor Companions 3. Tornetta G. Painless Childbirth: An Empowering Journey Through Pregnancy and Childbirth 4. Bradley R.A. Husband-Coached Childbirth: The Bradley Method of Natural Childbirth 5. Mongan M.F. Hypnobirthing: The Mongan Method: A Natural Approach to A Safe, Easier, More Comfortable Birthing 6. Cook K, and England P. Birthing a Better Way:12 Secrets for Natural Childbirth 7. Cook K, and England P. Adventures in Natural Childbirth: Tales from Women on the Joys, Fears, Pleasures, andPains of giving Birth Naturally 8. Dick-Read G and Odent M. Childbirth without Fear: The Principles and Practice of Natural Childbirth 9. http://lamaze.org 10. Kömürcü N, Ergin AB (2010) Doğum Ağrısı ve Yönetimi Kitabı, Bedray Yayıncılık, İstanbul. 11. Şirin AK, Kavlak O. (2008) Kadın Sağlığı, Bedray Yayıncılık, İstanbul. 12. Rathfisch G, (2014)Doğal Doğum, Nobel Kitabevi, İstanbul. 13. Gaskin May I. (2015) Doğuma Hzırlık Rehberi, Sinek Sekiz Yayınevi, İstanbul.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
X
2
PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
3
PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
X
4
PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
X
5
PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
6
PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
X
7
PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
X
8
PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
X
9
PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
X
10
PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
X
11
PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
X
12
PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
X
13
PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
X
15
PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
X
16
PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
X
17
PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
X
18
PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
19
PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
20
PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)53
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(53/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DOĞAL DOĞUM FELSEFESİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlıklı doğum ve pozitif ebeveynliği yükseltmek için yüksek kaliteli ve kültüre hassas gebe eğitimi ve desteği hakkında farkındalık kazandırmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma ve ders içeriğinin paylaşılması,,Normal ve doğal kavramları,Doğal doğumun tarihi ve doğal doğum felsefesi,Doğal Doğum Koşulları,Doğum kasları ve doğumun hormonal mekanizması,Doğum korkusu ve korkunun doğuma etkileri,Doğum ağrısı ve başetme yöntemleri,Doğum pozisyonları ve ıkınma,Doğal doğumu destekleyen yaklaşımlar,Doğuma hazırlık sınıfları,Doğumun doğal akışını sınırlayan uygulamalar,Sezaryen ve sezaryen sonrası vajinal doğum,Doğum sonrası doğal yaklaşım,Doğum destek ekibinin oluşturulması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Doğumun fizyolojisi ve doğumda korkuyu betimleyebilir10, 16, 9A
Dünyada uygulanan doğal doğum yöntemlerini tanıyabilir10, 16, 19, 9A
Doğum ve doğum sonu dönemde doğal yaklaşımları tartışabilir10, 16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma ve ders içeriğinin paylaşılması,Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Normal ve doğal kavramlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Doğal doğumun tarihi ve doğal doğum felsefesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Doğal Doğum KoşullarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Doğum kasları ve doğumun hormonal mekanizmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Doğum korkusu ve korkunun doğuma etkileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Doğum ağrısı ve başetme yöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Doğum pozisyonları ve ıkınmaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Doğal doğumu destekleyen yaklaşımlarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Doğuma hazırlık sınıflarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Doğumun doğal akışını sınırlayan uygulamalarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Sezaryen ve sezaryen sonrası vajinal doğumÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Doğum sonrası doğal yaklaşımÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Doğum destek ekibinin oluşturulmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
1. Lothian J. and DeVries C. The Official Lamaze Guide: Giving Birth with Confidence. 2. Simkin P. The Birth Partner A Complete Guide to Childbirth for Dads, Doulas, and All Other Labor Companions 3. Tornetta G. Painless Childbirth: An Empowering Journey Through Pregnancy and Childbirth 4. Bradley R.A. Husband-Coached Childbirth: The Bradley Method of Natural Childbirth 5. Mongan M.F. Hypnobirthing: The Mongan Method: A Natural Approach to A Safe, Easier, More Comfortable Birthing 6. Cook K, and England P. Birthing a Better Way:12 Secrets for Natural Childbirth 7. Cook K, and England P. Adventures in Natural Childbirth: Tales from Women on the Joys, Fears, Pleasures, andPains of giving Birth Naturally 8. Dick-Read G and Odent M. Childbirth without Fear: The Principles and Practice of Natural Childbirth 9. http://lamaze.org 10. Kömürcü N, Ergin AB (2010) Doğum Ağrısı ve Yönetimi Kitabı, Bedray Yayıncılık, İstanbul. 11. Şirin AK, Kavlak O. (2008) Kadın Sağlığı, Bedray Yayıncılık, İstanbul. 12. Rathfisch G, (2014)Doğal Doğum, Nobel Kitabevi, İstanbul. 13. Gaskin May I. (2015) Doğuma Hzırlık Rehberi, Sinek Sekiz Yayınevi, İstanbul.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
X
2
PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
3
PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
X
4
PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
X
5
PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
6
PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
X
7
PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
X
8
PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
X
9
PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
X
10
PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
X
11
PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
X
12
PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
X
13
PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
X
15
PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
X
16
PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
X
17
PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
X
18
PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
19
PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
20
PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:01Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:02