Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
INTERN II UYGULAMA-Bahar Dönemi0+24612
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere obstetrik ve jinekolojik ultrason muayeneleri yapma ve yorumlama becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Klinik kurullar ve uygulama yerleri hakkında bilgilendirme,Prekonsepsiyonel Değerlendirme yapar (Medipol hastane Grupları),Antenatal dönem Yönetimi ve bakımı yapar (Medipol hastane Grupları),Antenatal dönem Yönetimi ve bakımı yapar (Medipol hastane Grupları),Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi( Medipol hastane Grupları),Vajinal Muayene, NST Takibi ve Yorumlama, Partograf Kullanımı, İndüksiyon
Uygulama ve Yönetimi (Medipol hastane Grupları),Doğumun 2. ve 3. Evresinin Yönetimi ve Bakımı-(Medipol hastane Grupları),Episiotomy Application and Repair, (Medipol Hospital Groups),Doğum Sonu Laktasyon- Emzirme Danışmanlığı, (Medipol hastane Grupları),Yenidoğan Takibi ve Bakımı- (Medipol hastane Grupları),Klinik uygulama,Klinik uygulama,Klinik uygulama,Klinik uygulama, Dersin Değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sağlıklı gebenin normal doğumunu yaptırabilmesi ve doğum sonu takibini yapabilmesi16, 6, 9D
Riskli gebenin normal doğumunu yaptırabilmesi ve doğum sonu takibini yapabilmesi16, 6, 9D
Jinekolojik cerrahi sonrası hasta bakımını gerçekleştirebilmesi16, 6, 9D
Emzirme desteği verebilmesi ve emzirme problemlerini çözebilmesi16, 6, 9D
Yenidoğan bakımı yapıp anneye öğretebilmesi16, 6, 9D
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Klinik kurullar ve uygulama yerleri hakkında bilgilendirme
2Prekonsepsiyonel Değerlendirme yapar (Medipol hastane Grupları)Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması, Beceri listelerinin okunması
3Antenatal dönem Yönetimi ve bakımı yapar (Medipol hastane Grupları)Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması, Beceri listelerinin okunması
4Antenatal dönem Yönetimi ve bakımı yapar (Medipol hastane Grupları)Bakım Planı
5Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi( Medipol hastane Grupları)Bakım planı çalışması
6Vajinal Muayene, NST Takibi ve Yorumlama, Partograf Kullanımı, İndüksiyon
Uygulama ve Yönetimi (Medipol hastane Grupları)
Bakım planı çalışması
7Doğumun 2. ve 3. Evresinin Yönetimi ve Bakımı-(Medipol hastane Grupları)Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması, Beceri listelerinin okunması
8Episiotomy Application and Repair, (Medipol Hospital Groups)Bakım planı çalışması
9Doğum Sonu Laktasyon- Emzirme Danışmanlığı, (Medipol hastane Grupları)Bakım planı çalışması
10Yenidoğan Takibi ve Bakımı- (Medipol hastane Grupları)Bakım planı çalışması
11Klinik uygulamaBakım planı çalışması
12Klinik uygulamaBakım planı çalışması
13Klinik uygulamaBakım planı çalışması
14Klinik uygulama, Dersin DeğerlendirilmesiBakım planı çalışması
Kaynak
1. Hemşire ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları. Ed. Prof. Dr. Nezihe Kızılkaya Beji, İstanbul, 2015, Nobel Tıp Kitapevleri 2. Obstetrik ve Jinekolojinin Temelleri Prof.Dr.Cazip Üstün, İdris Koçak, İstanbul, 2009. Nobel Tıp Kitapevleri. 3. Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı Ed Prof. Dr. Anahit Coşkun, İstanbul, 2000 4. Şirin A, Kavlak O (2008). Kadın Sağlığı. Birinci Basım, İstanbul: Bedray Yayıncılık. 5. Taşkın L (2011). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. Onuncu Basım, Ankara: Sistem Ofset Matbaacılık. 6. Taşkın L, Eroğlu K, Terzioğlu F, Vural G, Kutlu Ö (2011). Hemşire ve Ebeler İçin Doğum ve Kadın Sağlığı Uygulama Rehberi. Ankara:Palme Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
X
2
PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
3
PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
X
4
PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
X
5
PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
6
PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
X
7
PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
X
8
PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
X
9
PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
X
10
PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
X
11
PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
X
12
PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
X
13
PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
X
15
PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
X
16
PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
X
17
PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
X
18
PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
19
PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
20
PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati1424336
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı155
Toplam İş Yükü (Saat)356
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(356/30)12
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
INTERN II UYGULAMA-Bahar Dönemi0+24612
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere obstetrik ve jinekolojik ultrason muayeneleri yapma ve yorumlama becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Klinik kurullar ve uygulama yerleri hakkında bilgilendirme,Prekonsepsiyonel Değerlendirme yapar (Medipol hastane Grupları),Antenatal dönem Yönetimi ve bakımı yapar (Medipol hastane Grupları),Antenatal dönem Yönetimi ve bakımı yapar (Medipol hastane Grupları),Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi( Medipol hastane Grupları),Vajinal Muayene, NST Takibi ve Yorumlama, Partograf Kullanımı, İndüksiyon
Uygulama ve Yönetimi (Medipol hastane Grupları),Doğumun 2. ve 3. Evresinin Yönetimi ve Bakımı-(Medipol hastane Grupları),Episiotomy Application and Repair, (Medipol Hospital Groups),Doğum Sonu Laktasyon- Emzirme Danışmanlığı, (Medipol hastane Grupları),Yenidoğan Takibi ve Bakımı- (Medipol hastane Grupları),Klinik uygulama,Klinik uygulama,Klinik uygulama,Klinik uygulama, Dersin Değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sağlıklı gebenin normal doğumunu yaptırabilmesi ve doğum sonu takibini yapabilmesi16, 6, 9D
Riskli gebenin normal doğumunu yaptırabilmesi ve doğum sonu takibini yapabilmesi16, 6, 9D
Jinekolojik cerrahi sonrası hasta bakımını gerçekleştirebilmesi16, 6, 9D
Emzirme desteği verebilmesi ve emzirme problemlerini çözebilmesi16, 6, 9D
Yenidoğan bakımı yapıp anneye öğretebilmesi16, 6, 9D
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Klinik kurullar ve uygulama yerleri hakkında bilgilendirme
2Prekonsepsiyonel Değerlendirme yapar (Medipol hastane Grupları)Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması, Beceri listelerinin okunması
3Antenatal dönem Yönetimi ve bakımı yapar (Medipol hastane Grupları)Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması, Beceri listelerinin okunması
4Antenatal dönem Yönetimi ve bakımı yapar (Medipol hastane Grupları)Bakım Planı
5Fetal Sağlığın Değerlendirilmesi( Medipol hastane Grupları)Bakım planı çalışması
6Vajinal Muayene, NST Takibi ve Yorumlama, Partograf Kullanımı, İndüksiyon
Uygulama ve Yönetimi (Medipol hastane Grupları)
Bakım planı çalışması
7Doğumun 2. ve 3. Evresinin Yönetimi ve Bakımı-(Medipol hastane Grupları)Ders kitabının ilgili bölümlerinin önceden okunması, Beceri listelerinin okunması
8Episiotomy Application and Repair, (Medipol Hospital Groups)Bakım planı çalışması
9Doğum Sonu Laktasyon- Emzirme Danışmanlığı, (Medipol hastane Grupları)Bakım planı çalışması
10Yenidoğan Takibi ve Bakımı- (Medipol hastane Grupları)Bakım planı çalışması
11Klinik uygulamaBakım planı çalışması
12Klinik uygulamaBakım planı çalışması
13Klinik uygulamaBakım planı çalışması
14Klinik uygulama, Dersin DeğerlendirilmesiBakım planı çalışması
Kaynak
1. Hemşire ve Ebelere Yönelik Kadın Sağlığı ve Hastalıkları. Ed. Prof. Dr. Nezihe Kızılkaya Beji, İstanbul, 2015, Nobel Tıp Kitapevleri 2. Obstetrik ve Jinekolojinin Temelleri Prof.Dr.Cazip Üstün, İdris Koçak, İstanbul, 2009. Nobel Tıp Kitapevleri. 3. Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı Ed Prof. Dr. Anahit Coşkun, İstanbul, 2000 4. Şirin A, Kavlak O (2008). Kadın Sağlığı. Birinci Basım, İstanbul: Bedray Yayıncılık. 5. Taşkın L (2011). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. Onuncu Basım, Ankara: Sistem Ofset Matbaacılık. 6. Taşkın L, Eroğlu K, Terzioğlu F, Vural G, Kutlu Ö (2011). Hemşire ve Ebeler İçin Doğum ve Kadın Sağlığı Uygulama Rehberi. Ankara:Palme Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
X
2
PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
3
PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
X
4
PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
X
5
PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
6
PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
X
7
PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
X
8
PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
X
9
PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
X
10
PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
X
11
PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
X
12
PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
X
13
PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
X
15
PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
X
16
PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
X
17
PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
X
18
PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
19
PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
20
PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:01Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:02