Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ YETERLİLİK II-Bahar Dönemi2+238
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK, Dr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; öğrencinin kendisini eksik ya da yetersiz olarak ifade ettiği teorik ve pratik konuların tekrarlanmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Epizyotomi teorik ve pratiği,Epizyotomi teorik ve pratiği,Epizyotomi teorik ve pratiği
,Doğum sonu anne bakımı ,Yenidoğan değerlendirmesi ,Yenidoğan Değerlendirilmesi,Yenidoğan Değerlendirlmesi ,Yenidoğan Bakımı,Aile Planlaması yöntemleri ,Aile Planlaması Yöntemleri,Aile Planlaması Yöntemleri,Acil Obstetric,Acil Obstetric,Değerlendirme ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2.Doğum sonrası kadının değerlendirmesini ve bakımını kendisinin yapabileceğini ifade eder 11, 12, 13, 15, 17, 3, 37, 38, 4, 6, 8
3.Doğum sonrası bebeğin bakımını kendisinin yapabilir10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 3, 37, 38, 4, 5, 6, 8, 9A, D, E
4.Kadın sağlığı değerlendirmesini k yapar 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 3, 37, 38, 4, 5, 6, 8, 9A, D, E
5.Aile planlaması danışmanlığı ve uygulamalarını yürütür10, 11, 14, 15, 16, 17, 19, 3, 37, 38, 5, 6, 8, 9A, D, E, F
1. Kendisinin normal doğum eylemini bağımsız gerçekleştireleceğine hazır olduğunu ifade eder10, 11, 14, 15, 16, 19, 3, 37, 38, 4, 5, 8, 9A, D, E, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Epizyotomi teorik ve pratiğiDoğum Bilgisi III ve IV dersi notları
2Epizyotomi teorik ve pratiğiDoğum Bilgisi III ve IV dersi notları
3Epizyotomi teorik ve pratiği
Doğum Bilgisi III ve IV dersi notları
4Doğum sonu anne bakımı Doğum Bilgisi III ve IV ders notları
5Yenidoğan değerlendirmesi Yenidoğan Sağlığı Ders Notları
6Yenidoğan DeğerlendirilmesiYenidoğan Sağlığı Ders Notları
7Yenidoğan Değerlendirlmesi Yenidoğan Sağlığı Ders Notları
8Yenidoğan BakımıYenidoğan Sağlığı Ders Notları
9Aile Planlaması yöntemleri Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Aile Planlaması YöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Aile Planlaması YöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Acil ObstetricÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Acil ObstetricÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Değerlendirme Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
1. Arısan K.: Propedötik Kadın-Doğum, Nobel Tıp Kitapevleri, II. Baskı, İstanbul, 1997. 2. Bobak I.M., Jensen M.D.: Maternity and Gynecologic Care. Mosby, Philadephia, 1997. 3. Coşkun A., Karanisoğlu, H.: Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 1993 4. Demir N.: Normal doğum. Ed: M.S Belzaç., Demir N., Koç A., Yüksel A.,OBSTETRİK Maternal-Fetal Tıp ve Perinatoloji. Kozan Ofset, 2001. 5. Taşkın L.: Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği. Genişletilmiş 4. Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara, 2000. 6. Word Health Organization, Maternal And Newborn Health Safe Motherhood Unıt Famıly And Reproductive Health Care in Normal Birth A Practical Guide, Report of A Tecnical Working Group, Geneva
Var olan derslerin tüm kaynakları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
X
2
PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
3
PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
X
4
PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
X
5
PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
6
PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
X
7
PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
X
8
PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
X
9
PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
X
10
PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
X
11
PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
X
12
PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
X
13
PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
X
15
PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
X
16
PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
X
17
PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
X
18
PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
19
PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
20
PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme14456
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi13535
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13535
Genel Sınav ve Hazırlığı14545
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)227
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(227/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ YETERLİLİK II-Bahar Dönemi2+238
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK, Dr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; öğrencinin kendisini eksik ya da yetersiz olarak ifade ettiği teorik ve pratik konuların tekrarlanmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Epizyotomi teorik ve pratiği,Epizyotomi teorik ve pratiği,Epizyotomi teorik ve pratiği
,Doğum sonu anne bakımı ,Yenidoğan değerlendirmesi ,Yenidoğan Değerlendirilmesi,Yenidoğan Değerlendirlmesi ,Yenidoğan Bakımı,Aile Planlaması yöntemleri ,Aile Planlaması Yöntemleri,Aile Planlaması Yöntemleri,Acil Obstetric,Acil Obstetric,Değerlendirme ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2.Doğum sonrası kadının değerlendirmesini ve bakımını kendisinin yapabileceğini ifade eder 11, 12, 13, 15, 17, 3, 37, 38, 4, 6, 8
3.Doğum sonrası bebeğin bakımını kendisinin yapabilir10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 3, 37, 38, 4, 5, 6, 8, 9A, D, E
4.Kadın sağlığı değerlendirmesini k yapar 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 3, 37, 38, 4, 5, 6, 8, 9A, D, E
5.Aile planlaması danışmanlığı ve uygulamalarını yürütür10, 11, 14, 15, 16, 17, 19, 3, 37, 38, 5, 6, 8, 9A, D, E, F
1. Kendisinin normal doğum eylemini bağımsız gerçekleştireleceğine hazır olduğunu ifade eder10, 11, 14, 15, 16, 19, 3, 37, 38, 4, 5, 8, 9A, D, E, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Epizyotomi teorik ve pratiğiDoğum Bilgisi III ve IV dersi notları
2Epizyotomi teorik ve pratiğiDoğum Bilgisi III ve IV dersi notları
3Epizyotomi teorik ve pratiği
Doğum Bilgisi III ve IV dersi notları
4Doğum sonu anne bakımı Doğum Bilgisi III ve IV ders notları
5Yenidoğan değerlendirmesi Yenidoğan Sağlığı Ders Notları
6Yenidoğan DeğerlendirilmesiYenidoğan Sağlığı Ders Notları
7Yenidoğan Değerlendirlmesi Yenidoğan Sağlığı Ders Notları
8Yenidoğan BakımıYenidoğan Sağlığı Ders Notları
9Aile Planlaması yöntemleri Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Aile Planlaması YöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Aile Planlaması YöntemleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Acil ObstetricÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Acil ObstetricÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Değerlendirme Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
1. Arısan K.: Propedötik Kadın-Doğum, Nobel Tıp Kitapevleri, II. Baskı, İstanbul, 1997. 2. Bobak I.M., Jensen M.D.: Maternity and Gynecologic Care. Mosby, Philadephia, 1997. 3. Coşkun A., Karanisoğlu, H.: Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 1993 4. Demir N.: Normal doğum. Ed: M.S Belzaç., Demir N., Koç A., Yüksel A.,OBSTETRİK Maternal-Fetal Tıp ve Perinatoloji. Kozan Ofset, 2001. 5. Taşkın L.: Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği. Genişletilmiş 4. Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara, 2000. 6. Word Health Organization, Maternal And Newborn Health Safe Motherhood Unıt Famıly And Reproductive Health Care in Normal Birth A Practical Guide, Report of A Tecnical Working Group, Geneva
Var olan derslerin tüm kaynakları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
X
2
PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
3
PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
X
4
PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
X
5
PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
6
PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
X
7
PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
X
8
PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
X
9
PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
X
10
PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
X
11
PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
X
12
PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
X
13
PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
X
15
PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
X
16
PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
X
17
PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
X
18
PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
19
PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
20
PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:01Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:02