Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ YETERLİLİK I-Güz Dönemi2+238
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK, Dr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; öğrencinin kendisini eksik ya da yetersiz olarak ifade ettiği teorik ve pratik konuların tekrarlanmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders Planının Paylaşılması
Enfeksiyon Önlemleri,Ebelik uygulamalarında kullanılan süreçler ve ekipman gözden geçirilmesi ,Fizik muayene verilerinin gözden geçirilmesi ,İlaç doz hesaplamaları,Post-op Hasta değerlendirme ,Jinekolojik değerlendirme,Jinekolojik değerlendirme,Bebek kalp seslerinin değerlendirilmesi , Leopold manevraları,Bebek kalp seslerinin değerlendirilmesi , Leopold manevraları,Bebek kalp seslerinin değerlendirilmesi , Leopold manevraları,Pelvisin ve fetusun değerlendirilmesi ,Pelvisin ve fetusun değerlendirilmesi,Mesane kateterizasyonu,Mesane kateterizasyonu,Vaka tartışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1- Kendisinin normal doğum eylemini bağımsız gerçekleştireleceğine hazır olduğunu ifade edebilir10, 11, 14, 16, 18, 19, 3, 37, 38, 6, 8, 9A, D, E
2. Kadın sağlığı değerlendirmesini kendisinin bağımsız yapabileceğini ifade edebilir10, 11, 13, 14, 16, 17, 19, 3, 37, 38, 4, 5, 6, 8, 9A, D, E
3. Doğum sonrası bebeğin bakımını kendisinin yapabileceğini ifade edebilir10, 11, 13, 14, 16, 17, 19, 3, 37, 38, 4, 5, 6, 8, 9A, D, E
4. Doğum sonrası kadının değerlendirmesini ve bakımını kendisinin yapabileceğini ifade edebilir10, 11, 14, 15, 16, 17, 19, 3, 37, 38, 5, 6, 8, 9A, D, E
5. Aile planlaması danışmanlığı ve uygulamalarını kendisinin yürütebileceğini ifade edebilir10, 11, 14, 15, 16, 19, 3, 37, 38, 4, 5, 8, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders Planının Paylaşılması
Enfeksiyon Önlemleri
Var olan derslerin tüm kaynakları
2Ebelik uygulamalarında kullanılan süreçler ve ekipman gözden geçirilmesi Ebelik uygulamalarında kullanılan süreçler, tıbbi malzeme ve aletler
3Fizik muayene verilerinin gözden geçirilmesi Genel sağlık ders notları
4İlaç doz hesaplamalarıEbelik Esasları ve Farmakoloji ders notları
5Post-op Hasta değerlendirme Ebelik esasları ve Dahiliye Cerrahi dersleri notlarından konunun tekrarı
6Jinekolojik değerlendirmeÖnerilen kaynaktan ilgili konuyu çalışması
7Jinekolojik değerlendirmeÖnerilen kaynaktan ilgili konuyu çalışması
8Bebek kalp seslerinin değerlendirilmesi , Leopold manevralarıDoğum Bilgisi I ders notları
9Bebek kalp seslerinin değerlendirilmesi , Leopold manevralarıDoğum Bilgisi II ders notları
10Bebek kalp seslerinin değerlendirilmesi , Leopold manevralarıDoğum Bilgisi I ders notları
11Pelvisin ve fetusun değerlendirilmesi Doğum Bilgisi I ve II Ders notları
12Pelvisin ve fetusun değerlendirilmesiDoğum Bilgisi I ve II Ders notları
13Mesane kateterizasyonuÖnerilen kaynaktan ilgili konuyu çalışması
14Mesane kateterizasyonuÖnerilen kaynaktan ilgili konuyu çalışması
15Vaka tartışmasıÖnerilen kaynaktan ilgili konuyu çalışması
Kaynak
1.Taşkın L., Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, IV.Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara, 2000. 2.Kişnişçi H., Temel Kadın Hastalıkları ve Doğum Bilgisi, Güneş Kitabevi, Ankara, 1996. 3. Danfort, Obstetrik ve Jinekoloji, Çeviri: Erez R., 7.Edisyon, Yüce Yayım, İstanbul, 1997. 4.Arısan K.: Propedötik Kadın-Doğum, Nobel Tıp Kitapevleri, II. Baskı, İstanbul, 1997. 5.Coşkun A., Karanisoğlu, H.: Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 1993.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
X
2
PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
3
PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
X
4
PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
X
5
PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
6
PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
X
7
PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
X
8
PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
X
9
PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
X
10
PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
X
11
PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
X
12
PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
X
13
PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
X
15
PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
X
16
PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
X
17
PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
X
18
PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
19
PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
20
PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme14456
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi13535
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13535
Genel Sınav ve Hazırlığı14545
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)227
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(227/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ YETERLİLİK I-Güz Dönemi2+238
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Asiye KOCATÜRK, Dr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı; öğrencinin kendisini eksik ya da yetersiz olarak ifade ettiği teorik ve pratik konuların tekrarlanmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders Planının Paylaşılması
Enfeksiyon Önlemleri,Ebelik uygulamalarında kullanılan süreçler ve ekipman gözden geçirilmesi ,Fizik muayene verilerinin gözden geçirilmesi ,İlaç doz hesaplamaları,Post-op Hasta değerlendirme ,Jinekolojik değerlendirme,Jinekolojik değerlendirme,Bebek kalp seslerinin değerlendirilmesi , Leopold manevraları,Bebek kalp seslerinin değerlendirilmesi , Leopold manevraları,Bebek kalp seslerinin değerlendirilmesi , Leopold manevraları,Pelvisin ve fetusun değerlendirilmesi ,Pelvisin ve fetusun değerlendirilmesi,Mesane kateterizasyonu,Mesane kateterizasyonu,Vaka tartışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1- Kendisinin normal doğum eylemini bağımsız gerçekleştireleceğine hazır olduğunu ifade edebilir10, 11, 14, 16, 18, 19, 3, 37, 38, 6, 8, 9A, D, E
2. Kadın sağlığı değerlendirmesini kendisinin bağımsız yapabileceğini ifade edebilir10, 11, 13, 14, 16, 17, 19, 3, 37, 38, 4, 5, 6, 8, 9A, D, E
3. Doğum sonrası bebeğin bakımını kendisinin yapabileceğini ifade edebilir10, 11, 13, 14, 16, 17, 19, 3, 37, 38, 4, 5, 6, 8, 9A, D, E
4. Doğum sonrası kadının değerlendirmesini ve bakımını kendisinin yapabileceğini ifade edebilir10, 11, 14, 15, 16, 17, 19, 3, 37, 38, 5, 6, 8, 9A, D, E
5. Aile planlaması danışmanlığı ve uygulamalarını kendisinin yürütebileceğini ifade edebilir10, 11, 14, 15, 16, 19, 3, 37, 38, 4, 5, 8, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders Planının Paylaşılması
Enfeksiyon Önlemleri
Var olan derslerin tüm kaynakları
2Ebelik uygulamalarında kullanılan süreçler ve ekipman gözden geçirilmesi Ebelik uygulamalarında kullanılan süreçler, tıbbi malzeme ve aletler
3Fizik muayene verilerinin gözden geçirilmesi Genel sağlık ders notları
4İlaç doz hesaplamalarıEbelik Esasları ve Farmakoloji ders notları
5Post-op Hasta değerlendirme Ebelik esasları ve Dahiliye Cerrahi dersleri notlarından konunun tekrarı
6Jinekolojik değerlendirmeÖnerilen kaynaktan ilgili konuyu çalışması
7Jinekolojik değerlendirmeÖnerilen kaynaktan ilgili konuyu çalışması
8Bebek kalp seslerinin değerlendirilmesi , Leopold manevralarıDoğum Bilgisi I ders notları
9Bebek kalp seslerinin değerlendirilmesi , Leopold manevralarıDoğum Bilgisi II ders notları
10Bebek kalp seslerinin değerlendirilmesi , Leopold manevralarıDoğum Bilgisi I ders notları
11Pelvisin ve fetusun değerlendirilmesi Doğum Bilgisi I ve II Ders notları
12Pelvisin ve fetusun değerlendirilmesiDoğum Bilgisi I ve II Ders notları
13Mesane kateterizasyonuÖnerilen kaynaktan ilgili konuyu çalışması
14Mesane kateterizasyonuÖnerilen kaynaktan ilgili konuyu çalışması
15Vaka tartışmasıÖnerilen kaynaktan ilgili konuyu çalışması
Kaynak
1.Taşkın L., Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, IV.Baskı, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara, 2000. 2.Kişnişçi H., Temel Kadın Hastalıkları ve Doğum Bilgisi, Güneş Kitabevi, Ankara, 1996. 3. Danfort, Obstetrik ve Jinekoloji, Çeviri: Erez R., 7.Edisyon, Yüce Yayım, İstanbul, 1997. 4.Arısan K.: Propedötik Kadın-Doğum, Nobel Tıp Kitapevleri, II. Baskı, İstanbul, 1997. 5.Coşkun A., Karanisoğlu, H.: Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 1993.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
X
2
PY-2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
3
PY-3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
X
4
PY-4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
X
5
PY-5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
6
PY-6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
X
7
PY-7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
X
8
PY-8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
X
9
PY-9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
X
10
PY-10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
X
11
PY-11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
X
12
PY-12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
X
13
PY-13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
14
PY- 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
X
15
PY-15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
X
16
PY-16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
X
17
PY-17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
X
18
PY-18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
19
PY-19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
20
PY-20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
21
PY-21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:01Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:02