Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ İÇİN ERGOTERAPİ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıRehabilitasyonda iş-uğraşı tedavisi temelli değerlendirme ve temel uygulama yaklaşımlarının dil konuşma terapisi uygulamaları çerçevesinde planlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ergoterapi (İş Uğraşı Tedavisi) Tanım, Tarihçe ve Teorileri,Ergoterapistin Görevleri, Dil Konuşma Terapisi ve Ergoterapi Arasındaki Farklar
veBenzerlikler ,Günlük Yaşam Aktiviteleri Değerlendirme Yöntemleri ve Tedavisi ,El Değerlendirme ve Tedavisi ,Kendine Yardım Aletleri ,Çalışma Postürü ve Aktivite Analiz,İşyeri Düzenlemelerinde Ergonomik Yaklaşımlar,Ev Düzenlemesinde Ergonomik Prensipler,Geriatride İş ve Uğraşı Tedavisi ve Aktivite Terapisi ,Hemiplejide Evrelere Göre Ergoterapi ,Çevre Bilimi ve Sağlık,Kognitif Değerlendirme ve Eğitim ,Duyu Bütünlüğü Tanım ve Tedavisi ,Pediatride İş ve Uğraşı Tedavisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Günlük yaşam aktiviteleri, el, iş ve kendine yardım aletleri gibi alanlarda değerlendirmeleri kavrar.9A
Ergoterapideki genel performans,teori ve modelleri bilir9A
ICF kavramı, çalışma, oyun ve boş zaman aktivitelerindeki rolleri ve işlerin analizini tanımlar9A
Farklı hastalık gruplarına özgü ergoterapi yaklaşımlarını açıklar9A
Duyu Algı Motor Bütünlüğü yaklaşımını tanımlar 9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ergoterapi (İş Uğraşı Tedavisi) Tanım, Tarihçe ve TeorileriÖnceden verilen ders notuna çalışılması
2Ergoterapistin Görevleri, Dil Konuşma Terapisi ve Ergoterapi Arasındaki Farklar
veBenzerlikler
Önceden verilen ders notuna çalışılması
3Günlük Yaşam Aktiviteleri Değerlendirme Yöntemleri ve Tedavisi Önceden verilen ders notuna çalışılması
4El Değerlendirme ve Tedavisi Önceden verilen ders notuna çalışılması
5Kendine Yardım Aletleri Önceden verilen ders notuna çalışılması
6Çalışma Postürü ve Aktivite AnalizÖnceden verilen ders notuna çalışılması
7İşyeri Düzenlemelerinde Ergonomik YaklaşımlarÖnceden verilen ders notuna çalışılması
8Ev Düzenlemesinde Ergonomik PrensiplerÖnceden verilen ders notuna çalışılması
9Geriatride İş ve Uğraşı Tedavisi ve Aktivite Terapisi Önceden verilen ders notuna çalışılması
10Hemiplejide Evrelere Göre Ergoterapi Önceden verilen ders notuna çalışılması
11Çevre Bilimi ve SağlıkÖnceden verilen ders notuna çalışılması
12Kognitif Değerlendirme ve Eğitim Önceden verilen ders notuna çalışılması
13Duyu Bütünlüğü Tanım ve Tedavisi Önceden verilen ders notuna çalışılması
14Pediatride İş ve Uğraşı TedavisiÖnceden verilen ders notuna çalışılması
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir
2
2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
3
3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
4
4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
5
5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
6
6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
7
7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
8
8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
9
9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
10
10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
11
11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
12
12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı717
Genel Sınav ve Hazırlığı14114
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)63
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(63/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ İÇİN ERGOTERAPİ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ahmet EMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıRehabilitasyonda iş-uğraşı tedavisi temelli değerlendirme ve temel uygulama yaklaşımlarının dil konuşma terapisi uygulamaları çerçevesinde planlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ergoterapi (İş Uğraşı Tedavisi) Tanım, Tarihçe ve Teorileri,Ergoterapistin Görevleri, Dil Konuşma Terapisi ve Ergoterapi Arasındaki Farklar
veBenzerlikler ,Günlük Yaşam Aktiviteleri Değerlendirme Yöntemleri ve Tedavisi ,El Değerlendirme ve Tedavisi ,Kendine Yardım Aletleri ,Çalışma Postürü ve Aktivite Analiz,İşyeri Düzenlemelerinde Ergonomik Yaklaşımlar,Ev Düzenlemesinde Ergonomik Prensipler,Geriatride İş ve Uğraşı Tedavisi ve Aktivite Terapisi ,Hemiplejide Evrelere Göre Ergoterapi ,Çevre Bilimi ve Sağlık,Kognitif Değerlendirme ve Eğitim ,Duyu Bütünlüğü Tanım ve Tedavisi ,Pediatride İş ve Uğraşı Tedavisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Günlük yaşam aktiviteleri, el, iş ve kendine yardım aletleri gibi alanlarda değerlendirmeleri kavrar.9A
Ergoterapideki genel performans,teori ve modelleri bilir9A
ICF kavramı, çalışma, oyun ve boş zaman aktivitelerindeki rolleri ve işlerin analizini tanımlar9A
Farklı hastalık gruplarına özgü ergoterapi yaklaşımlarını açıklar9A
Duyu Algı Motor Bütünlüğü yaklaşımını tanımlar 9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ergoterapi (İş Uğraşı Tedavisi) Tanım, Tarihçe ve TeorileriÖnceden verilen ders notuna çalışılması
2Ergoterapistin Görevleri, Dil Konuşma Terapisi ve Ergoterapi Arasındaki Farklar
veBenzerlikler
Önceden verilen ders notuna çalışılması
3Günlük Yaşam Aktiviteleri Değerlendirme Yöntemleri ve Tedavisi Önceden verilen ders notuna çalışılması
4El Değerlendirme ve Tedavisi Önceden verilen ders notuna çalışılması
5Kendine Yardım Aletleri Önceden verilen ders notuna çalışılması
6Çalışma Postürü ve Aktivite AnalizÖnceden verilen ders notuna çalışılması
7İşyeri Düzenlemelerinde Ergonomik YaklaşımlarÖnceden verilen ders notuna çalışılması
8Ev Düzenlemesinde Ergonomik PrensiplerÖnceden verilen ders notuna çalışılması
9Geriatride İş ve Uğraşı Tedavisi ve Aktivite Terapisi Önceden verilen ders notuna çalışılması
10Hemiplejide Evrelere Göre Ergoterapi Önceden verilen ders notuna çalışılması
11Çevre Bilimi ve SağlıkÖnceden verilen ders notuna çalışılması
12Kognitif Değerlendirme ve Eğitim Önceden verilen ders notuna çalışılması
13Duyu Bütünlüğü Tanım ve Tedavisi Önceden verilen ders notuna çalışılması
14Pediatride İş ve Uğraşı TedavisiÖnceden verilen ders notuna çalışılması
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir
2
2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
3
3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
4
4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
5
5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
6
6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
7
7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
8
8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
9
9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
10
10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
11
11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
12
12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:59Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:00