Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİL VE KONUŞ. TERAP. YAŞAM BOYU DANIŞ. : AİLE, OKUL VE KLİNİK-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Arusyak SAFA JAMILABADI
Dersin YardımcılarıUzm. DKT Arusyak SAFA JAMILABADI
Dersin Amacı
Dersin İçeriğiBu ders; Dil ve Konuşma Terapisinde Danışmanlık Genel Giriş,Danışmanlık Teorileri, Kavram ve Terimleri,Pozitif Psikoloji,Danışmanların Kişisel ve Teknik Özellikleri,Danışmanlık Süreci,Engelli veya Engelli Olma Riiski Olan Çocukların Ailelerine Danışmanlık,Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Çocuklara Danışmanlık,Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Yetişkinlere Danışmanlık,Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Yetişkinlerin Ailelerine Danışmanlık,Progresiv Hastalıklarda Danışmanlık,Dil ve Konuşma Öğrencileri İçin Yapılandırıcı Danışmanlık Yaklaşımı,Oyun Terapisi, Farkındalık,Dokümantasyon; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Danışmanlık Teorileri, Kavram ve Terimleri hakkında bilgi edinir.10, 9A
Pozitif Psikoloji hakkında bilgi edinir.10, 9A
Danışmanlık Süreci hakkında bilgi edinir.16, 9A
Engelli veya Engelli Olma Riiski Olan Çocukların Ailelerine Danışmanlık hakkında bilgi edinir.10, 9A
Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Çocuklara Danışmanlık hakkında bilgi edinir.10, 9A
Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Yetişkinlere Danışmanlık hakkında bilgi edinir.10, 9A
Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Yetişkinlerin Ailelerine Danışmanlık hakkında bilgi edinir.10, 9A
Progresiv Hastalıklarda Danışmanlık hakkında bilgi edinir.10, 9A
Oyun Terapisi hakkında bilgi edinir.10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dil ve Konuşma Terapisinde Danışmanlık Genel GirişDers içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi
2Danışmanlık Teorileri, Kavram ve TerimleriKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
3Pozitif PsikolojiDers içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi
4Danışmanların Kişisel ve Teknik ÖzellikleriDers içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi
5Danışmanlık SüreciDers içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi
6Engelli veya Engelli Olma Riiski Olan Çocukların Ailelerine DanışmanlıkDers içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi
7Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Çocuklara DanışmanlıkDers içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi
8Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Yetişkinlere DanışmanlıkDers içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi
9Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Yetişkinlerin Ailelerine DanışmanlıkDers içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi
10Progresiv Hastalıklarda DanışmanlıkDers içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi
11Dil ve Konuşma Öğrencileri İçin Yapılandırıcı Danışmanlık YaklaşımıDers içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi
12Oyun TerapisiDers içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi
13 FarkındalıkDers içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi
14DokümantasyonDers içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi
Kaynak
Counseling in Speech-Language Pathology and Audiology: Reconstructing Personal Narratives Anthony DiLollob Robert A. Neimeyer (2014) Plural Publishing Counseling in Communication Disorders: A Wellness Perspective, Second Edition Audrey L. HollandRyan L. Nelson (2013) Plural Publishing

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir
X
2
2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
X
4
4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
X
7
7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
X
10
10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
X
11
11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
X
12
12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11414
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı11414
Toplam İş Yükü (Saat)56
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(56/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİL VE KONUŞ. TERAP. YAŞAM BOYU DANIŞ. : AİLE, OKUL VE KLİNİK-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Arusyak SAFA JAMILABADI
Dersin YardımcılarıUzm. DKT Arusyak SAFA JAMILABADI
Dersin Amacı
Dersin İçeriğiBu ders; Dil ve Konuşma Terapisinde Danışmanlık Genel Giriş,Danışmanlık Teorileri, Kavram ve Terimleri,Pozitif Psikoloji,Danışmanların Kişisel ve Teknik Özellikleri,Danışmanlık Süreci,Engelli veya Engelli Olma Riiski Olan Çocukların Ailelerine Danışmanlık,Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Çocuklara Danışmanlık,Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Yetişkinlere Danışmanlık,Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Yetişkinlerin Ailelerine Danışmanlık,Progresiv Hastalıklarda Danışmanlık,Dil ve Konuşma Öğrencileri İçin Yapılandırıcı Danışmanlık Yaklaşımı,Oyun Terapisi, Farkındalık,Dokümantasyon; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Danışmanlık Teorileri, Kavram ve Terimleri hakkında bilgi edinir.10, 9A
Pozitif Psikoloji hakkında bilgi edinir.10, 9A
Danışmanlık Süreci hakkında bilgi edinir.16, 9A
Engelli veya Engelli Olma Riiski Olan Çocukların Ailelerine Danışmanlık hakkında bilgi edinir.10, 9A
Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Çocuklara Danışmanlık hakkında bilgi edinir.10, 9A
Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Yetişkinlere Danışmanlık hakkında bilgi edinir.10, 9A
Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Yetişkinlerin Ailelerine Danışmanlık hakkında bilgi edinir.10, 9A
Progresiv Hastalıklarda Danışmanlık hakkında bilgi edinir.10, 9A
Oyun Terapisi hakkında bilgi edinir.10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dil ve Konuşma Terapisinde Danışmanlık Genel GirişDers içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi
2Danışmanlık Teorileri, Kavram ve TerimleriKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
3Pozitif PsikolojiDers içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi
4Danışmanların Kişisel ve Teknik ÖzellikleriDers içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi
5Danışmanlık SüreciDers içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi
6Engelli veya Engelli Olma Riiski Olan Çocukların Ailelerine DanışmanlıkDers içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi
7Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Çocuklara DanışmanlıkDers içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi
8Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Yetişkinlere DanışmanlıkDers içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi
9Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Yetişkinlerin Ailelerine DanışmanlıkDers içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi
10Progresiv Hastalıklarda DanışmanlıkDers içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi
11Dil ve Konuşma Öğrencileri İçin Yapılandırıcı Danışmanlık YaklaşımıDers içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi
12Oyun TerapisiDers içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi
13 FarkındalıkDers içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi
14DokümantasyonDers içeriklerinin okunarak derse hazırlıklı gelinmesi
Kaynak
Counseling in Speech-Language Pathology and Audiology: Reconstructing Personal Narratives Anthony DiLollob Robert A. Neimeyer (2014) Plural Publishing Counseling in Communication Disorders: A Wellness Perspective, Second Edition Audrey L. HollandRyan L. Nelson (2013) Plural Publishing

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir
X
2
2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
X
4
4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
X
7
7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
X
10
10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
X
11
11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
X
12
12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:59Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:00