Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GERİATRİDE DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGünümüzde yetişkin ve yaşlılarımızı tehdit eden yaşa bağlı olarak ortaya çıkan nörolojik sorunların genelde “adı” ile bilinmekte ama devamında hayatımızı ve iletişimimizi etkileyecek özellikleri bilinmemektedir. Bu dersin amacı geriatrik popülasyonun nörolojik sorunların ve bunların yol açtığı dil ve konuşma sorunlarının terapi ve tedavi yöntemlerinin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Geriatrik popülasyonda dil ve konuşma sorunlarına genel bakış,Geriatride dil sorunlarının nedenleri,Geriatride konuşma sorunlarının nedenleri,Geriatride iletişim bozuklukları,Geriatride iletişim bozuklukları,Afazide terapi programları,Parkinson Hastalığında terapi uygulamaları,Alzheimer'da terapi uygulamları,Alzheimer'da terapi programları,Geriatride uygun sağlık rehabilitasyonuna erişim,Geriatride görülen iletişim bozuklukarında dil ve konuşma terapisinin rolü,Geriatride görülen iletişim bozukluklarında dil ve konuşma terapisinin rolü,Geriatrik iletişim problemlerinde toplumsal ve kültürel etmenler açısından farklılık,Geriatrik iletişim problemlerinde toplumsal ve kültürel etmenler açısından farklılık; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Geriatride iletişim bozukluklarını bilir.9A
Alzheimer'da terapi uygulamlarını bilir. 9A
Geriatrik popülasyonda dil ve konuşma sorunları hakkında bilgi sahibidir.9E
Geriatride dil sorunlarının nedenlerini bilir.9A
Geriatride konuşma sorunlarının nedenlerini bilir.9A
Geriatride görülen iletişim bozuklukarında dil ve konuşma terapisinin rolünü bilir.9A
Geriatrik iletişim problemlerinde toplumsal ve kültürel etmenler açısından farklılıkları bilir.9A
Afazide terapi programlarını bilir.9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Geriatrik popülasyonda dil ve konuşma sorunlarına genel bakışyok
2Geriatride dil sorunlarının nedenleriders notlarının okunması
3Geriatride konuşma sorunlarının nedenleriders notlarının okunması
4Geriatride iletişim bozukluklarıders notlarının okunması
5Geriatride iletişim bozukluklarıders notlarının okunması
6Afazide terapi programlarıders notlarının okunması
7Parkinson Hastalığında terapi uygulamalarıders notlarının okunması
8Alzheimer'da terapi uygulamlarıders notlarının okunması
9Alzheimer'da terapi programlarıders notlarının okunması
10Geriatride uygun sağlık rehabilitasyonuna erişimders notlarının okunması
11Geriatride görülen iletişim bozuklukarında dil ve konuşma terapisinin rolüders notlarının okunması
12Geriatride görülen iletişim bozukluklarında dil ve konuşma terapisinin rolüders notlarının okunması
13Geriatrik iletişim problemlerinde toplumsal ve kültürel etmenler açısından farklılıkders notlarının okunması
14Geriatrik iletişim problemlerinde toplumsal ve kültürel etmenler açısından farklılıkders notlarının okunması
Kaynak
Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir
X
2
2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
X
4
4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
X
7
7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
X
10
10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
X
11
11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
X
12
12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GERİATRİDE DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGünümüzde yetişkin ve yaşlılarımızı tehdit eden yaşa bağlı olarak ortaya çıkan nörolojik sorunların genelde “adı” ile bilinmekte ama devamında hayatımızı ve iletişimimizi etkileyecek özellikleri bilinmemektedir. Bu dersin amacı geriatrik popülasyonun nörolojik sorunların ve bunların yol açtığı dil ve konuşma sorunlarının terapi ve tedavi yöntemlerinin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Geriatrik popülasyonda dil ve konuşma sorunlarına genel bakış,Geriatride dil sorunlarının nedenleri,Geriatride konuşma sorunlarının nedenleri,Geriatride iletişim bozuklukları,Geriatride iletişim bozuklukları,Afazide terapi programları,Parkinson Hastalığında terapi uygulamaları,Alzheimer'da terapi uygulamları,Alzheimer'da terapi programları,Geriatride uygun sağlık rehabilitasyonuna erişim,Geriatride görülen iletişim bozuklukarında dil ve konuşma terapisinin rolü,Geriatride görülen iletişim bozukluklarında dil ve konuşma terapisinin rolü,Geriatrik iletişim problemlerinde toplumsal ve kültürel etmenler açısından farklılık,Geriatrik iletişim problemlerinde toplumsal ve kültürel etmenler açısından farklılık; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Geriatride iletişim bozukluklarını bilir.9A
Alzheimer'da terapi uygulamlarını bilir. 9A
Geriatrik popülasyonda dil ve konuşma sorunları hakkında bilgi sahibidir.9E
Geriatride dil sorunlarının nedenlerini bilir.9A
Geriatride konuşma sorunlarının nedenlerini bilir.9A
Geriatride görülen iletişim bozuklukarında dil ve konuşma terapisinin rolünü bilir.9A
Geriatrik iletişim problemlerinde toplumsal ve kültürel etmenler açısından farklılıkları bilir.9A
Afazide terapi programlarını bilir.9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Geriatrik popülasyonda dil ve konuşma sorunlarına genel bakışyok
2Geriatride dil sorunlarının nedenleriders notlarının okunması
3Geriatride konuşma sorunlarının nedenleriders notlarının okunması
4Geriatride iletişim bozukluklarıders notlarının okunması
5Geriatride iletişim bozukluklarıders notlarının okunması
6Afazide terapi programlarıders notlarının okunması
7Parkinson Hastalığında terapi uygulamalarıders notlarının okunması
8Alzheimer'da terapi uygulamlarıders notlarının okunması
9Alzheimer'da terapi programlarıders notlarının okunması
10Geriatride uygun sağlık rehabilitasyonuna erişimders notlarının okunması
11Geriatride görülen iletişim bozuklukarında dil ve konuşma terapisinin rolüders notlarının okunması
12Geriatride görülen iletişim bozukluklarında dil ve konuşma terapisinin rolüders notlarının okunması
13Geriatrik iletişim problemlerinde toplumsal ve kültürel etmenler açısından farklılıkders notlarının okunması
14Geriatrik iletişim problemlerinde toplumsal ve kültürel etmenler açısından farklılıkders notlarının okunması
Kaynak
Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir
X
2
2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
X
4
4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
X
7
7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
X
10
10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
X
11
11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
X
12
12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:59Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:00