Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKICILIK BOZUKLUKLARINDA DEĞER. VE TERAPİ-Bahar Dönemi2+12,53
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocukluk, ergenlik ve yetişkinlik dönemlerine yönelik kekemelikte değerlendirme yöntemleri, terapi yaklaşımları ve tekniklerini bilmek ve uygulamak; hızlı-bozuk konuşmada değerlendirme yöntemleri, terapi yaklaşımları ve tekniklerini bilmek ve uygulamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanım- kekemelik, akıcı konuşma bozukluğu / Diğer faktörlerle ilişkisi,Okul Öncesi Dönem Değerlendirme ve Vaka Sunumları,Okul Dönemi Değerlendirme ve Vaka Sunumları, Raporlama Sunumları,Okul Öncesi Dönem Terapi Vaka Sunumları,Okul Çağı Terapi Vaka Sunumları,Adölesan ve Yetişkinlerde Terapi Vaka Sunumları,Hızlı Bozuk Konuşma Vaka Sunumları,Hızlı Bozuk Konuşma/ Terapi Teknikleri, Raporlama ve Terapiye Hazırlık, Raporlama ve Terapiye Hazırlık,Terapi/ Uygulama,Terapi/ Uygulama,Terapi/ Uygulama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Akıcılığın biçimlendirilmesi yöntemini uygular.9A
Hızlı-bozuk konuşmanın değerlendirme ve terapisini yapar.10, 9A
Ergenlikte kekemelik terapisinin adımlarını açıklar.9A
Okul öncesi dönemdeki kekemeliği olan çocuklarda kullanılan terapi tekniklerini tanımlar.16, 9A
Kekemeliği olan okul çağı çocuklarda değerlendirme yapar.13, 9A
Okul çağı dönemdeki çocuklara yönelik kekemelik terapi teknikleri ile ilgili adımları açıklar.6, 9A
Yetişkinlerde kekemelik terapisi adımlarını listeler.6, 9A
Raporlama ve Terapiye Hazırlık aşamasını açıklar.11, 13, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanım- kekemelik, akıcı konuşma bozukluğu / Diğer faktörlerle ilişkisiDerse gelmeden önce ilgili konuyu gözden geçirme
2Okul Öncesi Dönem Değerlendirme ve Vaka SunumlarıSunumlara hazırlık yapmak
3Okul Dönemi Değerlendirme ve Vaka SunumlarıSunumlara hazırlık yapmak
4 Raporlama SunumlarıSunumlara hazırlık yapmak
5Okul Öncesi Dönem Terapi Vaka SunumlarıSunumlara hazırlık yapmak
6Okul Çağı Terapi Vaka SunumlarıSunumlara hazırlık yapmak
7Adölesan ve Yetişkinlerde Terapi Vaka SunumlarıSunumlara hazırlık yapmak
8Hızlı Bozuk Konuşma Vaka SunumlarıSunumlara hazırlık yapmak
9Hızlı Bozuk Konuşma/ Terapi TeknikleriDerse gelmeden önce ilgili konuyu gözden geçirme
10 Raporlama ve Terapiye HazırlıkDerse gelmeden önce ilgili konuyu gözden geçirme
11 Raporlama ve Terapiye HazırlıkDerse gelmeden önce ilgili konuyu gözden geçirme
12Terapi/ UygulamaDerse gelmeden önce genel tekrar yapmak
13Terapi/ UygulamaDerse gelmeden önce genel tekrar yapmak
14Terapi/ UygulamaDerse gelmeden önce genel tekrar yapmak
Kaynak
Akıcılık Bozukluklarında Klinik Karar Alma (2010). W.H. Manning. Delmar Yayınları. New York, ABD.
Kekemelik: Temelleri ve Klinik Uygulamaları, 2014 baskısı, Yairi ve Seery, Pearson Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir
X
2
2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
X
4
4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
X
7
7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
X
10
10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
X
11
11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
X
12
12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme5210
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12525
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)92
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(92/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKICILIK BOZUKLUKLARINDA DEĞER. VE TERAPİ-Bahar Dönemi2+12,53
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocukluk, ergenlik ve yetişkinlik dönemlerine yönelik kekemelikte değerlendirme yöntemleri, terapi yaklaşımları ve tekniklerini bilmek ve uygulamak; hızlı-bozuk konuşmada değerlendirme yöntemleri, terapi yaklaşımları ve tekniklerini bilmek ve uygulamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanım- kekemelik, akıcı konuşma bozukluğu / Diğer faktörlerle ilişkisi,Okul Öncesi Dönem Değerlendirme ve Vaka Sunumları,Okul Dönemi Değerlendirme ve Vaka Sunumları, Raporlama Sunumları,Okul Öncesi Dönem Terapi Vaka Sunumları,Okul Çağı Terapi Vaka Sunumları,Adölesan ve Yetişkinlerde Terapi Vaka Sunumları,Hızlı Bozuk Konuşma Vaka Sunumları,Hızlı Bozuk Konuşma/ Terapi Teknikleri, Raporlama ve Terapiye Hazırlık, Raporlama ve Terapiye Hazırlık,Terapi/ Uygulama,Terapi/ Uygulama,Terapi/ Uygulama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Akıcılığın biçimlendirilmesi yöntemini uygular.9A
Hızlı-bozuk konuşmanın değerlendirme ve terapisini yapar.10, 9A
Ergenlikte kekemelik terapisinin adımlarını açıklar.9A
Okul öncesi dönemdeki kekemeliği olan çocuklarda kullanılan terapi tekniklerini tanımlar.16, 9A
Kekemeliği olan okul çağı çocuklarda değerlendirme yapar.13, 9A
Okul çağı dönemdeki çocuklara yönelik kekemelik terapi teknikleri ile ilgili adımları açıklar.6, 9A
Yetişkinlerde kekemelik terapisi adımlarını listeler.6, 9A
Raporlama ve Terapiye Hazırlık aşamasını açıklar.11, 13, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanım- kekemelik, akıcı konuşma bozukluğu / Diğer faktörlerle ilişkisiDerse gelmeden önce ilgili konuyu gözden geçirme
2Okul Öncesi Dönem Değerlendirme ve Vaka SunumlarıSunumlara hazırlık yapmak
3Okul Dönemi Değerlendirme ve Vaka SunumlarıSunumlara hazırlık yapmak
4 Raporlama SunumlarıSunumlara hazırlık yapmak
5Okul Öncesi Dönem Terapi Vaka SunumlarıSunumlara hazırlık yapmak
6Okul Çağı Terapi Vaka SunumlarıSunumlara hazırlık yapmak
7Adölesan ve Yetişkinlerde Terapi Vaka SunumlarıSunumlara hazırlık yapmak
8Hızlı Bozuk Konuşma Vaka SunumlarıSunumlara hazırlık yapmak
9Hızlı Bozuk Konuşma/ Terapi TeknikleriDerse gelmeden önce ilgili konuyu gözden geçirme
10 Raporlama ve Terapiye HazırlıkDerse gelmeden önce ilgili konuyu gözden geçirme
11 Raporlama ve Terapiye HazırlıkDerse gelmeden önce ilgili konuyu gözden geçirme
12Terapi/ UygulamaDerse gelmeden önce genel tekrar yapmak
13Terapi/ UygulamaDerse gelmeden önce genel tekrar yapmak
14Terapi/ UygulamaDerse gelmeden önce genel tekrar yapmak
Kaynak
Akıcılık Bozukluklarında Klinik Karar Alma (2010). W.H. Manning. Delmar Yayınları. New York, ABD.
Kekemelik: Temelleri ve Klinik Uygulamaları, 2014 baskısı, Yairi ve Seery, Pearson Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir
X
2
2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
X
4
4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
X
7
7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
X
10
10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
X
11
11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
X
12
12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:59Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:00