Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK UYGULAMA I: REHABİLİTASYONUN TEMEL İLKELERİ | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ, Dr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL, Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR |
Dersin Yardımcıları | Prof. Dr. S. Seyhun TOPBAŞ Dr. Öğr. Üye. Özlem ÜNAL LOGACEV Dr. Öğr. Üye. R. Sertan ÖZDEMİR Dr. Öğr. Üye. N. Evra GÜNHAN ŞENOL |
Dersin Amacı | Dersin amacı, rehabilitasyon kavramının temel ilkelerinin ilgili diğer uzmanlık alanlarıyla ilişkiler çerçevesinde verilmesi ve buna bağlı olarak dil ve konuşma rehabilitasyonu ile ilgili kurumların tanıtılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Hafta: Rehabilitasyon nedir, alt başlıkları nelerdir, 2. Hafta: WHO tanımlarına göre engellilik/özürlülük/yetersizlik kavramları, 3. Hafta: Engellilik ve toplum, 4. Hafta: Kurum ziyareti,5. Hafta: Kurum ziyareti, 6. Hafta: Kurum ziyareti, 7. Hafta: Kurum ziyareti, 8. Hafta: Kurum ziyareti, 9. Hafta: Kurum ziyareti,10. Hafta: Kurum ziyareti, 11. Hafta: Kurum ziyareti,12. Hafta: Kurum ziyareti, 13. Hafta: Kurum ziyareti,14. Hafta: Kurum ziyareti; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Rehabilitasyon kavramının temellerini bilir | 5, 6 | A, E |
Dil ve konuşma rehabilitasyonu alanında çalışmalar yapan resmi kurumları ve işleyişlerini bilir | 5, 6 | A, E |
Dil ve konuşma rehabilitasyonu alanında çalışmalar yapan resmi olmayan kurumları ve işleyişlerini bilir | 5, 6 | A, E |
Dil ve konuşma terapisi alanında rehabilitasyonun ne olduğuna dair bilgi edinir | 5, 6 | A, E |
WHO tanımlarına göre engellilik/özürlülük/yetersizlik kavramları | 5, 6 | A, E |
Rehabilitasyon ve alt başlıklarını tanımlar | 5, 6 | A, E |
Terapi raporunun süreçleri hakkında bilgi edinir | 5, 6 | A, E |
Engellilik ve toplum hakkında bilgi sahibidir. | 5, 6 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Hafta: Rehabilitasyon nedir, alt başlıkları nelerdir | Derse gelmeden önce ilgili konuyu okuması |
2 | 2. Hafta: WHO tanımlarına göre engellilik/özürlülük/yetersizlik kavramları | Derse gelmeden önce ilgili konuyu okuması |
3 | 3. Hafta: Engellilik ve toplum | Derse gelmeden önce ilgili konuyu okuması |
4 | 4. Hafta: Kurum ziyareti | ---- |
5 | 5. Hafta: Kurum ziyareti | ---- |
6 | 6. Hafta: Kurum ziyareti | ---- |
7 | 7. Hafta: Kurum ziyareti | ---- |
8 | 8. Hafta: Kurum ziyareti | ---- |
9 | 9. Hafta: Kurum ziyareti | ---- |
10 | 10. Hafta: Kurum ziyareti | ---- |
11 | 11. Hafta: Kurum ziyareti | ---- |
12 | 12. Hafta: Kurum ziyareti | ---- |
13 | 13. Hafta: Kurum ziyareti | ---- |
14 | 14. Hafta: Kurum ziyareti | ---- |
Kaynak |
Powerpoint sunum dosyaları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir | ||||||
2 | 2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır. | ||||||
3 | 3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur. | ||||||
4 | 4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler. | ||||||
5 | 5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar. | ||||||
6 | 6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir. | ||||||
7 | 7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır. | ||||||
8 | 8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | ||||||
9 | 9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır. | ||||||
10 | 10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur. | ||||||
11 | 11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır. | ||||||
12 | 12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK UYGULAMA I: REHABİLİTASYONUN TEMEL İLKELERİ | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ, Dr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL, Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR |
Dersin Yardımcıları | Prof. Dr. S. Seyhun TOPBAŞ Dr. Öğr. Üye. Özlem ÜNAL LOGACEV Dr. Öğr. Üye. R. Sertan ÖZDEMİR Dr. Öğr. Üye. N. Evra GÜNHAN ŞENOL |
Dersin Amacı | Dersin amacı, rehabilitasyon kavramının temel ilkelerinin ilgili diğer uzmanlık alanlarıyla ilişkiler çerçevesinde verilmesi ve buna bağlı olarak dil ve konuşma rehabilitasyonu ile ilgili kurumların tanıtılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Hafta: Rehabilitasyon nedir, alt başlıkları nelerdir, 2. Hafta: WHO tanımlarına göre engellilik/özürlülük/yetersizlik kavramları, 3. Hafta: Engellilik ve toplum, 4. Hafta: Kurum ziyareti,5. Hafta: Kurum ziyareti, 6. Hafta: Kurum ziyareti, 7. Hafta: Kurum ziyareti, 8. Hafta: Kurum ziyareti, 9. Hafta: Kurum ziyareti,10. Hafta: Kurum ziyareti, 11. Hafta: Kurum ziyareti,12. Hafta: Kurum ziyareti, 13. Hafta: Kurum ziyareti,14. Hafta: Kurum ziyareti; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Rehabilitasyon kavramının temellerini bilir | 5, 6 | A, E |
Dil ve konuşma rehabilitasyonu alanında çalışmalar yapan resmi kurumları ve işleyişlerini bilir | 5, 6 | A, E |
Dil ve konuşma rehabilitasyonu alanında çalışmalar yapan resmi olmayan kurumları ve işleyişlerini bilir | 5, 6 | A, E |
Dil ve konuşma terapisi alanında rehabilitasyonun ne olduğuna dair bilgi edinir | 5, 6 | A, E |
WHO tanımlarına göre engellilik/özürlülük/yetersizlik kavramları | 5, 6 | A, E |
Rehabilitasyon ve alt başlıklarını tanımlar | 5, 6 | A, E |
Terapi raporunun süreçleri hakkında bilgi edinir | 5, 6 | A, E |
Engellilik ve toplum hakkında bilgi sahibidir. | 5, 6 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Hafta: Rehabilitasyon nedir, alt başlıkları nelerdir | Derse gelmeden önce ilgili konuyu okuması |
2 | 2. Hafta: WHO tanımlarına göre engellilik/özürlülük/yetersizlik kavramları | Derse gelmeden önce ilgili konuyu okuması |
3 | 3. Hafta: Engellilik ve toplum | Derse gelmeden önce ilgili konuyu okuması |
4 | 4. Hafta: Kurum ziyareti | ---- |
5 | 5. Hafta: Kurum ziyareti | ---- |
6 | 6. Hafta: Kurum ziyareti | ---- |
7 | 7. Hafta: Kurum ziyareti | ---- |
8 | 8. Hafta: Kurum ziyareti | ---- |
9 | 9. Hafta: Kurum ziyareti | ---- |
10 | 10. Hafta: Kurum ziyareti | ---- |
11 | 11. Hafta: Kurum ziyareti | ---- |
12 | 12. Hafta: Kurum ziyareti | ---- |
13 | 13. Hafta: Kurum ziyareti | ---- |
14 | 14. Hafta: Kurum ziyareti | ---- |
Kaynak |
Powerpoint sunum dosyaları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir | ||||||
2 | 2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır. | ||||||
3 | 3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur. | ||||||
4 | 4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler. | ||||||
5 | 5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar. | ||||||
6 | 6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir. | ||||||
7 | 7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır. | ||||||
8 | 8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | ||||||
9 | 9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır. | ||||||
10 | 10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur. | ||||||
11 | 11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır. | ||||||
12 | 12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |