Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK UYGULAMA I: REHABİLİTASYONUN TEMEL İLKELERİ-Güz Dönemi1+222
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ, Dr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL, Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR
Dersin YardımcılarıProf. Dr. S. Seyhun TOPBAŞ Dr. Öğr. Üye. Özlem ÜNAL LOGACEV Dr. Öğr. Üye. R. Sertan ÖZDEMİR Dr. Öğr. Üye. N. Evra GÜNHAN ŞENOL
Dersin AmacıDersin amacı, rehabilitasyon kavramının temel ilkelerinin ilgili diğer uzmanlık alanlarıyla ilişkiler çerçevesinde verilmesi ve buna bağlı olarak dil ve konuşma rehabilitasyonu ile ilgili kurumların tanıtılmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Hafta: Rehabilitasyon nedir, alt başlıkları nelerdir, 2. Hafta: WHO tanımlarına göre engellilik/özürlülük/yetersizlik kavramları, 3. Hafta: Engellilik ve toplum, 4. Hafta: Kurum ziyareti,5. Hafta: Kurum ziyareti, 6. Hafta: Kurum ziyareti, 7. Hafta: Kurum ziyareti, 8. Hafta: Kurum ziyareti, 9. Hafta: Kurum ziyareti,10. Hafta: Kurum ziyareti, 11. Hafta: Kurum ziyareti,12. Hafta: Kurum ziyareti, 13. Hafta: Kurum ziyareti,14. Hafta: Kurum ziyareti; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Rehabilitasyon kavramının temellerini bilir5, 6A, E
Dil ve konuşma rehabilitasyonu alanında çalışmalar yapan resmi kurumları ve işleyişlerini bilir 5, 6A, E
Dil ve konuşma rehabilitasyonu alanında çalışmalar yapan resmi olmayan kurumları ve işleyişlerini bilir5, 6A, E
Dil ve konuşma terapisi alanında rehabilitasyonun ne olduğuna dair bilgi edinir5, 6A, E
WHO tanımlarına göre engellilik/özürlülük/yetersizlik kavramları5, 6A, E
Rehabilitasyon ve alt başlıklarını tanımlar5, 6A, E
Terapi raporunun süreçleri hakkında bilgi edinir5, 6A, E
Engellilik ve toplum hakkında bilgi sahibidir.5, 6A, E
Öğretim Yöntemleri:5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Hafta: Rehabilitasyon nedir, alt başlıkları nelerdirDerse gelmeden önce ilgili konuyu okuması
2 2. Hafta: WHO tanımlarına göre engellilik/özürlülük/yetersizlik kavramlarıDerse gelmeden önce ilgili konuyu okuması
3 3. Hafta: Engellilik ve toplumDerse gelmeden önce ilgili konuyu okuması
4 4. Hafta: Kurum ziyareti----
55. Hafta: Kurum ziyareti----
6 6. Hafta: Kurum ziyareti----
7 7. Hafta: Kurum ziyareti----
8 8. Hafta: Kurum ziyareti----
9 9. Hafta: Kurum ziyareti----
1010. Hafta: Kurum ziyareti----
11 11. Hafta: Kurum ziyareti----
1212. Hafta: Kurum ziyareti----
13 13. Hafta: Kurum ziyareti----
1414. Hafta: Kurum ziyareti----
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir
2
2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
3
3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
4
4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
5
5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
6
6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
7
7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
8
8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
9
9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
10
10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
11
11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
12
12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK UYGULAMA I: REHABİLİTASYONUN TEMEL İLKELERİ-Güz Dönemi1+222
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ, Dr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL, Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR
Dersin YardımcılarıProf. Dr. S. Seyhun TOPBAŞ Dr. Öğr. Üye. Özlem ÜNAL LOGACEV Dr. Öğr. Üye. R. Sertan ÖZDEMİR Dr. Öğr. Üye. N. Evra GÜNHAN ŞENOL
Dersin AmacıDersin amacı, rehabilitasyon kavramının temel ilkelerinin ilgili diğer uzmanlık alanlarıyla ilişkiler çerçevesinde verilmesi ve buna bağlı olarak dil ve konuşma rehabilitasyonu ile ilgili kurumların tanıtılmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Hafta: Rehabilitasyon nedir, alt başlıkları nelerdir, 2. Hafta: WHO tanımlarına göre engellilik/özürlülük/yetersizlik kavramları, 3. Hafta: Engellilik ve toplum, 4. Hafta: Kurum ziyareti,5. Hafta: Kurum ziyareti, 6. Hafta: Kurum ziyareti, 7. Hafta: Kurum ziyareti, 8. Hafta: Kurum ziyareti, 9. Hafta: Kurum ziyareti,10. Hafta: Kurum ziyareti, 11. Hafta: Kurum ziyareti,12. Hafta: Kurum ziyareti, 13. Hafta: Kurum ziyareti,14. Hafta: Kurum ziyareti; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Rehabilitasyon kavramının temellerini bilir5, 6A, E
Dil ve konuşma rehabilitasyonu alanında çalışmalar yapan resmi kurumları ve işleyişlerini bilir 5, 6A, E
Dil ve konuşma rehabilitasyonu alanında çalışmalar yapan resmi olmayan kurumları ve işleyişlerini bilir5, 6A, E
Dil ve konuşma terapisi alanında rehabilitasyonun ne olduğuna dair bilgi edinir5, 6A, E
WHO tanımlarına göre engellilik/özürlülük/yetersizlik kavramları5, 6A, E
Rehabilitasyon ve alt başlıklarını tanımlar5, 6A, E
Terapi raporunun süreçleri hakkında bilgi edinir5, 6A, E
Engellilik ve toplum hakkında bilgi sahibidir.5, 6A, E
Öğretim Yöntemleri:5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Hafta: Rehabilitasyon nedir, alt başlıkları nelerdirDerse gelmeden önce ilgili konuyu okuması
2 2. Hafta: WHO tanımlarına göre engellilik/özürlülük/yetersizlik kavramlarıDerse gelmeden önce ilgili konuyu okuması
3 3. Hafta: Engellilik ve toplumDerse gelmeden önce ilgili konuyu okuması
4 4. Hafta: Kurum ziyareti----
55. Hafta: Kurum ziyareti----
6 6. Hafta: Kurum ziyareti----
7 7. Hafta: Kurum ziyareti----
8 8. Hafta: Kurum ziyareti----
9 9. Hafta: Kurum ziyareti----
1010. Hafta: Kurum ziyareti----
11 11. Hafta: Kurum ziyareti----
1212. Hafta: Kurum ziyareti----
13 13. Hafta: Kurum ziyareti----
1414. Hafta: Kurum ziyareti----
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir
2
2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
3
3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
4
4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
5
5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
6
6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
7
7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
8
8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
9
9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
10
10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
11
11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
12
12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:59Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:00