Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANATOMİ II-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Burak BİLECENOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Selva ŞEN, Öğr.Gör. Ali Osman KORKMAZ, Öğr.Gör. Bediha KOYUNCU, Prof.Dr. Burak BİLECENOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSolunum, ürogenital, endokrin ve sinir sistemleri ile duyu organları hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yaptırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1,Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2,Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Endokrin Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Lenfatik Sistem ve İmmün Sistemi Oluşturan anatomik Yapılar,Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-1,Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-2,Genel Tekrar,Merkezi Sinir Sistemi-1,Merkezi Sinir Sistemi-2,Periferik Sinir Sistemi-1,Periferik Sinir Sistemi-2,Otonom Sinir Sistemi,Duyu Organları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Solunum, ürogenital, endokrin ve sinir sistemleri ile ilgili temel terim ve oluşumları açıklar.11, 5A
Solunum sistemini terimleri açıklar ve oluşumları gösterir.11, 5A
Ürogenital ve endokrin sistemlerle ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir.11, 5A
Sinir sistemleri ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir.11, 5A
İnsan vücudunu oluşturan sistemleri açıklar ve ilişkilendirir.11, 5A
Solunum sistemi anatomisini tanır.11, 5A
Ürogenital sistem anatomisini ayırt eder.11, 5A
Endokrin organların bölgesel anatomisi ve morfolojik yapısını tanır.11, 5A
Sinir sistemi anatomisini açıklar ve yorumlar.11, 5A
İnsan vücudunu oluşturan sistemler hakkında pratik uygulamalar yapar.11, 5A
Bütün kemikler, eklemler ve kasları tanır, fonksiyonlarını açıklar.11, 5A
Ağız boşluğundaki yapıları ve sindirim kanalını oluşturan organları gösterir.11, 5A
Kalbin yerini, kalple ilgili oluşumları, arter ve venleri gösterir.11, 5A
Üst ve alt solunum yolu organlarını gösterir.11, 5A
Böbrek, mesane, üreter ve üretrayı ayırt eder, erkek ve kadın genital organlarını karşılaştırır.11, 5A
Merkezi ve periferik sinir sistemleri ile otonom sinir sistemine ait oluşumları tanır.11, 5A
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1mebis notu
2Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2mebis notu
3Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgimebis notu
4Endokrin Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgimebis notu
5Lenfatik Sistem ve İmmün Sistemi Oluşturan anatomik Yapılarmebis notu
6Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-1mebis notu
7Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-2mebis notu
8Genel Tekrarmebis notu
9Merkezi Sinir Sistemi-1mebis notu
10Merkezi Sinir Sistemi-2mebis notu
11Periferik Sinir Sistemi-1mebis notu
12Periferik Sinir Sistemi-2mebis notu
13Otonom Sinir Sistemimebis notu
14Duyu Organlarımebis notu
Kaynak
Mebis notu öğrenciye verilir.
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. 3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. 5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. 6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir
2
2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
3
3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
4
4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
5
5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
6
6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
7
7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
8
8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
9
9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
10
10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
11
11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
12
12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı4520
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12525
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)122
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANATOMİ II-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Burak BİLECENOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Selva ŞEN, Öğr.Gör. Ali Osman KORKMAZ, Öğr.Gör. Bediha KOYUNCU, Prof.Dr. Burak BİLECENOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSolunum, ürogenital, endokrin ve sinir sistemleri ile duyu organları hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yaptırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1,Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2,Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Endokrin Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi,Lenfatik Sistem ve İmmün Sistemi Oluşturan anatomik Yapılar,Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-1,Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-2,Genel Tekrar,Merkezi Sinir Sistemi-1,Merkezi Sinir Sistemi-2,Periferik Sinir Sistemi-1,Periferik Sinir Sistemi-2,Otonom Sinir Sistemi,Duyu Organları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Solunum, ürogenital, endokrin ve sinir sistemleri ile ilgili temel terim ve oluşumları açıklar.11, 5A
Solunum sistemini terimleri açıklar ve oluşumları gösterir.11, 5A
Ürogenital ve endokrin sistemlerle ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir.11, 5A
Sinir sistemleri ile ilgili terimleri açıklar ve oluşumları gösterir.11, 5A
İnsan vücudunu oluşturan sistemleri açıklar ve ilişkilendirir.11, 5A
Solunum sistemi anatomisini tanır.11, 5A
Ürogenital sistem anatomisini ayırt eder.11, 5A
Endokrin organların bölgesel anatomisi ve morfolojik yapısını tanır.11, 5A
Sinir sistemi anatomisini açıklar ve yorumlar.11, 5A
İnsan vücudunu oluşturan sistemler hakkında pratik uygulamalar yapar.11, 5A
Bütün kemikler, eklemler ve kasları tanır, fonksiyonlarını açıklar.11, 5A
Ağız boşluğundaki yapıları ve sindirim kanalını oluşturan organları gösterir.11, 5A
Kalbin yerini, kalple ilgili oluşumları, arter ve venleri gösterir.11, 5A
Üst ve alt solunum yolu organlarını gösterir.11, 5A
Böbrek, mesane, üreter ve üretrayı ayırt eder, erkek ve kadın genital organlarını karşılaştırır.11, 5A
Merkezi ve periferik sinir sistemleri ile otonom sinir sistemine ait oluşumları tanır.11, 5A
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-1mebis notu
2Solunum Sistemi ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgi-2mebis notu
3Ürogenital Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgimebis notu
4Endokrin Sistem ve Anatomik Oluşumları Hakkında Bilgimebis notu
5Lenfatik Sistem ve İmmün Sistemi Oluşturan anatomik Yapılarmebis notu
6Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-1mebis notu
7Sinir Sistemi Organizasyonu ve Sınıflandırması-2mebis notu
8Genel Tekrarmebis notu
9Merkezi Sinir Sistemi-1mebis notu
10Merkezi Sinir Sistemi-2mebis notu
11Periferik Sinir Sistemi-1mebis notu
12Periferik Sinir Sistemi-2mebis notu
13Otonom Sinir Sistemimebis notu
14Duyu Organlarımebis notu
Kaynak
Mebis notu öğrenciye verilir.
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. 3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. 5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. 6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir
2
2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
3
3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
4
4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
5
5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
6
6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
7
7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
8
8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
9
9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
10
10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
11
11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
12
12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:59Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:00