Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZİK-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Mehmet Sıddık CEBE
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Mehmet Sıddık CEBE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFiziğin temel konuları olan termodinamik yasaları, elektrik, manyetik ve optik hakkında bilgiler aktarmaktır
Dersin İçeriğiBu ders; Birimler, fiziksel büyüklükler,Vektörler, vektörlerin toplanması, skaler çarpım,Vektörel çarpım,Bir boyutta hareket,İki boyutta hareket,Newton'un hareket yasaları,Newton'un hareket yasaları,İş ve Kinetik Enerji, Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu,İş ve Kinetik Enerji, Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu,Yük ve Madde,Elektrik Alan,Gauss Kanunu,Elektrik Potansiyel,Elektromanyetik Dalgalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tek ve çok boyutlu hareketin temel prensiplerini anlar10, 12, 16, 9A
Parçacık dinamiğinin temel kavramlarını ayırt eder ve uygular10, 12, 16, 9A
İş ve Enerji kavramlarını ayırt eder10, 12, 16, 9A
Elektrik yükü, elektrik alan kavramlarını ayırt eder ve uygulamalarını yapar10, 12, 16, 9A
Elektrik akımı kavramını öğrenir ve elektrik devrelerine uygular10, 12, 16, 9A
Elektrik ve manyetizma kavramlarını sentezleyerek elektromanyetik dalgaları inceler10, 12, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Birimler, fiziksel büyüklüklerMebis Notları
2Vektörler, vektörlerin toplanması, skaler çarpımMebis Notları
3Vektörel çarpımMebis Notları
4Bir boyutta hareketMebis Notları
5İki boyutta hareketMebis Notları
6Newton'un hareket yasalarıMebis Notları
7Newton'un hareket yasalarıMebis Notları
8İş ve Kinetik Enerji, Potansiyel Enerji ve Enerjinin KorunumuMebis Notları
9İş ve Kinetik Enerji, Potansiyel Enerji ve Enerjinin KorunumuMebis Notları
10Yük ve MaddeMebis Notları
11Elektrik AlanMebis Notları
12Gauss KanunuMebis Notları
13Elektrik PotansiyelMebis Notları
14Elektromanyetik DalgalarMebis Notları
Kaynak
1. John W. Jewett, Raymond A. Serway, Physics for Scientists and Engineers, Technology Update (any edition)
. 2. Mebis Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir
X
2
2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
4
4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
7
7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
10
10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
11
11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
12
12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi1400
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11010
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12626
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)99
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(99/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZİK-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Mehmet Sıddık CEBE
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Mehmet Sıddık CEBE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFiziğin temel konuları olan termodinamik yasaları, elektrik, manyetik ve optik hakkında bilgiler aktarmaktır
Dersin İçeriğiBu ders; Birimler, fiziksel büyüklükler,Vektörler, vektörlerin toplanması, skaler çarpım,Vektörel çarpım,Bir boyutta hareket,İki boyutta hareket,Newton'un hareket yasaları,Newton'un hareket yasaları,İş ve Kinetik Enerji, Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu,İş ve Kinetik Enerji, Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu,Yük ve Madde,Elektrik Alan,Gauss Kanunu,Elektrik Potansiyel,Elektromanyetik Dalgalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tek ve çok boyutlu hareketin temel prensiplerini anlar10, 12, 16, 9A
Parçacık dinamiğinin temel kavramlarını ayırt eder ve uygular10, 12, 16, 9A
İş ve Enerji kavramlarını ayırt eder10, 12, 16, 9A
Elektrik yükü, elektrik alan kavramlarını ayırt eder ve uygulamalarını yapar10, 12, 16, 9A
Elektrik akımı kavramını öğrenir ve elektrik devrelerine uygular10, 12, 16, 9A
Elektrik ve manyetizma kavramlarını sentezleyerek elektromanyetik dalgaları inceler10, 12, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Birimler, fiziksel büyüklüklerMebis Notları
2Vektörler, vektörlerin toplanması, skaler çarpımMebis Notları
3Vektörel çarpımMebis Notları
4Bir boyutta hareketMebis Notları
5İki boyutta hareketMebis Notları
6Newton'un hareket yasalarıMebis Notları
7Newton'un hareket yasalarıMebis Notları
8İş ve Kinetik Enerji, Potansiyel Enerji ve Enerjinin KorunumuMebis Notları
9İş ve Kinetik Enerji, Potansiyel Enerji ve Enerjinin KorunumuMebis Notları
10Yük ve MaddeMebis Notları
11Elektrik AlanMebis Notları
12Gauss KanunuMebis Notları
13Elektrik PotansiyelMebis Notları
14Elektromanyetik DalgalarMebis Notları
Kaynak
1. John W. Jewett, Raymond A. Serway, Physics for Scientists and Engineers, Technology Update (any edition)
. 2. Mebis Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir
X
2
2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
4
4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
7
7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
10
10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
11
11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
12
12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:59Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:00