Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZİK | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Mehmet Sıddık CEBE |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mehmet Sıddık CEBE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fiziğin temel konuları olan termodinamik yasaları, elektrik, manyetik ve optik hakkında bilgiler aktarmaktır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Birimler, fiziksel büyüklükler,Vektörler, vektörlerin toplanması, skaler çarpım,Vektörel çarpım,Bir boyutta hareket,İki boyutta hareket,Newton'un hareket yasaları,Newton'un hareket yasaları,İş ve Kinetik Enerji, Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu,İş ve Kinetik Enerji, Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu,Yük ve Madde,Elektrik Alan,Gauss Kanunu,Elektrik Potansiyel,Elektromanyetik Dalgalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tek ve çok boyutlu hareketin temel prensiplerini anlar | 10, 12, 16, 9 | A |
Parçacık dinamiğinin temel kavramlarını ayırt eder ve uygular | 10, 12, 16, 9 | A |
İş ve Enerji kavramlarını ayırt eder | 10, 12, 16, 9 | A |
Elektrik yükü, elektrik alan kavramlarını ayırt eder ve uygulamalarını yapar | 10, 12, 16, 9 | A |
Elektrik akımı kavramını öğrenir ve elektrik devrelerine uygular | 10, 12, 16, 9 | A |
Elektrik ve manyetizma kavramlarını sentezleyerek elektromanyetik dalgaları inceler | 10, 12, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Birimler, fiziksel büyüklükler | Mebis Notları |
2 | Vektörler, vektörlerin toplanması, skaler çarpım | Mebis Notları |
3 | Vektörel çarpım | Mebis Notları |
4 | Bir boyutta hareket | Mebis Notları |
5 | İki boyutta hareket | Mebis Notları |
6 | Newton'un hareket yasaları | Mebis Notları |
7 | Newton'un hareket yasaları | Mebis Notları |
8 | İş ve Kinetik Enerji, Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu | Mebis Notları |
9 | İş ve Kinetik Enerji, Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu | Mebis Notları |
10 | Yük ve Madde | Mebis Notları |
11 | Elektrik Alan | Mebis Notları |
12 | Gauss Kanunu | Mebis Notları |
13 | Elektrik Potansiyel | Mebis Notları |
14 | Elektromanyetik Dalgalar | Mebis Notları |
Kaynak |
1. John W. Jewett, Raymond A. Serway, Physics for Scientists and Engineers, Technology Update (any edition) |
. 2. Mebis Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir | X | |||||
2 | 2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır. | X | |||||
3 | 3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur. | ||||||
4 | 4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler. | X | |||||
5 | 5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar. | X | |||||
6 | 6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir. | ||||||
7 | 7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır. | X | |||||
8 | 8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | 9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır. | ||||||
10 | 10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur. | ||||||
11 | 11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır. | ||||||
12 | 12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 26 | 26 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 99 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(99/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZİK | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Mehmet Sıddık CEBE |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mehmet Sıddık CEBE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fiziğin temel konuları olan termodinamik yasaları, elektrik, manyetik ve optik hakkında bilgiler aktarmaktır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Birimler, fiziksel büyüklükler,Vektörler, vektörlerin toplanması, skaler çarpım,Vektörel çarpım,Bir boyutta hareket,İki boyutta hareket,Newton'un hareket yasaları,Newton'un hareket yasaları,İş ve Kinetik Enerji, Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu,İş ve Kinetik Enerji, Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu,Yük ve Madde,Elektrik Alan,Gauss Kanunu,Elektrik Potansiyel,Elektromanyetik Dalgalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tek ve çok boyutlu hareketin temel prensiplerini anlar | 10, 12, 16, 9 | A |
Parçacık dinamiğinin temel kavramlarını ayırt eder ve uygular | 10, 12, 16, 9 | A |
İş ve Enerji kavramlarını ayırt eder | 10, 12, 16, 9 | A |
Elektrik yükü, elektrik alan kavramlarını ayırt eder ve uygulamalarını yapar | 10, 12, 16, 9 | A |
Elektrik akımı kavramını öğrenir ve elektrik devrelerine uygular | 10, 12, 16, 9 | A |
Elektrik ve manyetizma kavramlarını sentezleyerek elektromanyetik dalgaları inceler | 10, 12, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Birimler, fiziksel büyüklükler | Mebis Notları |
2 | Vektörler, vektörlerin toplanması, skaler çarpım | Mebis Notları |
3 | Vektörel çarpım | Mebis Notları |
4 | Bir boyutta hareket | Mebis Notları |
5 | İki boyutta hareket | Mebis Notları |
6 | Newton'un hareket yasaları | Mebis Notları |
7 | Newton'un hareket yasaları | Mebis Notları |
8 | İş ve Kinetik Enerji, Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu | Mebis Notları |
9 | İş ve Kinetik Enerji, Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu | Mebis Notları |
10 | Yük ve Madde | Mebis Notları |
11 | Elektrik Alan | Mebis Notları |
12 | Gauss Kanunu | Mebis Notları |
13 | Elektrik Potansiyel | Mebis Notları |
14 | Elektromanyetik Dalgalar | Mebis Notları |
Kaynak |
1. John W. Jewett, Raymond A. Serway, Physics for Scientists and Engineers, Technology Update (any edition) |
. 2. Mebis Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir | X | |||||
2 | 2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır. | X | |||||
3 | 3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur. | ||||||
4 | 4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler. | X | |||||
5 | 5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar. | X | |||||
6 | 6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir. | ||||||
7 | 7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır. | X | |||||
8 | 8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | 9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır. | ||||||
10 | 10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur. | ||||||
11 | 11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır. | ||||||
12 | 12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |