Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANATOMİ II-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Alper ATASEVER
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Bediha KOYUNCU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÜst ve alt ekstremite kliniği, boyun ve yüz bölgesi kasları ile eklemleri, visserocranium ve neurocranium kemikleri, sırt, abdomen, thorax, pectoral bölge kasları ve columna vertebralis kemikleri, eklemleri ve hareketleri hakkında bilgilendirmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Columna vertebralis kemikleri, eklemleri ve hareketleri I,Columna vertebralis kemikleri, eklemleri ve hareketleri II,Pectoral bölge kasları, abdomen bölge kasları ve thorax bölgesi anatomisi ve kasları,Sırt, boyun, ense bölgesi kasları I,Sırt, boyun, ense bölgesi kasları II,Neurocranium kemikleri, Viscerocranium kemikleri,Temporamandibular eklem, çiğneme ve mimik kasları,Üst ekstremite kliniği I,Üst ekstremite kliniği II,Alt ekstremite kliniği I,Alt ekstremite kliniği II,Üst ve alt ekstremite klinik vaka çalışması I,Üst ve alt ekstremite klinik vaka çalışması II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Columna vertebralis kemikleri, eklemleri ve hareketlerini açıklar. 11, 9A, D
Pectoral bölge kasları, abdomen bölge kasları ve thorax bölgesi kaslarını açıklar.11, 9A, D
Sırt, boyun ve ense bölgesi kaslarını açıklar.11, 9A, D
Neurocranium kemiklerini açıklar.11, 9A, D
Visserocranium kemiklerini açıklar.11, 9A, D
Temporamandibular eklem, çiğneme ve mimik kaslarını açıklar.11, 9A, D
Üst ekstremite kliniğini açıklar.11, 9A, D
Alt ekstremite kliniğini açıklar.11, 9A, D
Üst ve alt ekstremite kliniği konusunda yorum yapar.11, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Columna vertebralis kemikleri, eklemleri ve hareketleri Imebis notu
2Columna vertebralis kemikleri, eklemleri ve hareketleri IImebis notu
3Pectoral bölge kasları, abdomen bölge kasları ve thorax bölgesi anatomisi ve kaslarımebis notu
4Sırt, boyun, ense bölgesi kasları Imebis notu
5Sırt, boyun, ense bölgesi kasları IImebis notu
6Neurocranium kemiklerimebis notu
7 Viscerocranium kemiklerimebis notu
8Temporamandibular eklem, çiğneme ve mimik kaslarımebis notu
9Üst ekstremite kliniği Imebis notu
10Üst ekstremite kliniği IImebis notu
11Alt ekstremite kliniği Imebis notu
12Alt ekstremite kliniği IImebis notu
13Üst ve alt ekstremite klinik vaka çalışması Imebis notu
14Üst ve alt ekstremite klinik vaka çalışması IImebis notu
Kaynak
Mebis notu öğrenciye verilir.
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. 3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. 5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. 6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
X
4
PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
X
7
PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
X
10
PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
X
11
PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
X
12
PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı4520
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12525
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)122
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANATOMİ II-Bahar Dönemi2+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Alper ATASEVER
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Bediha KOYUNCU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÜst ve alt ekstremite kliniği, boyun ve yüz bölgesi kasları ile eklemleri, visserocranium ve neurocranium kemikleri, sırt, abdomen, thorax, pectoral bölge kasları ve columna vertebralis kemikleri, eklemleri ve hareketleri hakkında bilgilendirmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Columna vertebralis kemikleri, eklemleri ve hareketleri I,Columna vertebralis kemikleri, eklemleri ve hareketleri II,Pectoral bölge kasları, abdomen bölge kasları ve thorax bölgesi anatomisi ve kasları,Sırt, boyun, ense bölgesi kasları I,Sırt, boyun, ense bölgesi kasları II,Neurocranium kemikleri, Viscerocranium kemikleri,Temporamandibular eklem, çiğneme ve mimik kasları,Üst ekstremite kliniği I,Üst ekstremite kliniği II,Alt ekstremite kliniği I,Alt ekstremite kliniği II,Üst ve alt ekstremite klinik vaka çalışması I,Üst ve alt ekstremite klinik vaka çalışması II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Columna vertebralis kemikleri, eklemleri ve hareketlerini açıklar. 11, 9A, D
Pectoral bölge kasları, abdomen bölge kasları ve thorax bölgesi kaslarını açıklar.11, 9A, D
Sırt, boyun ve ense bölgesi kaslarını açıklar.11, 9A, D
Neurocranium kemiklerini açıklar.11, 9A, D
Visserocranium kemiklerini açıklar.11, 9A, D
Temporamandibular eklem, çiğneme ve mimik kaslarını açıklar.11, 9A, D
Üst ekstremite kliniğini açıklar.11, 9A, D
Alt ekstremite kliniğini açıklar.11, 9A, D
Üst ve alt ekstremite kliniği konusunda yorum yapar.11, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Columna vertebralis kemikleri, eklemleri ve hareketleri Imebis notu
2Columna vertebralis kemikleri, eklemleri ve hareketleri IImebis notu
3Pectoral bölge kasları, abdomen bölge kasları ve thorax bölgesi anatomisi ve kaslarımebis notu
4Sırt, boyun, ense bölgesi kasları Imebis notu
5Sırt, boyun, ense bölgesi kasları IImebis notu
6Neurocranium kemiklerimebis notu
7 Viscerocranium kemiklerimebis notu
8Temporamandibular eklem, çiğneme ve mimik kaslarımebis notu
9Üst ekstremite kliniği Imebis notu
10Üst ekstremite kliniği IImebis notu
11Alt ekstremite kliniği Imebis notu
12Alt ekstremite kliniği IImebis notu
13Üst ve alt ekstremite klinik vaka çalışması Imebis notu
14Üst ve alt ekstremite klinik vaka çalışması IImebis notu
Kaynak
Mebis notu öğrenciye verilir.
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. 3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. 5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. 6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
X
4
PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
X
7
PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
X
10
PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
X
11
PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
X
12
PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:57Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:59