Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİL VE KONUŞ. TERAP. KLİNİK UYG.VI : İNTÖRNLÜK-Bahar Dönemi2+161012
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Eda UZUNER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDil ve konuşma terapisinde değerlendirme ve terapi yöntemlerinin vakalarla uygulamalı olarak kullanılması; değerlendirme ve terapide vakalarla kullanmak üzere kontrol listeleri, değerlendirme araçları, test takımları, terapi araçlarının geliştirilmesi, ve sonrasında uygulanması ve raporlanması; süreçlerde teknolojiyi kullanmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Klinik içi kurallar ve uygulamalar hakkında bilgilendirme (2+ 16),Klinikte etik sınırlar (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların yönetimi (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların yönetimi (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların değerlendirme sırasında aile bilgilendirmesi (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların değerlendirme sırasında aile bilgilendirmesi (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların terapilerinde aile bilgilendirmesi (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların terapilerinde aile bilgilendirmesi (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakalar ile ilgili literatür araştırması yapar ve vakaya uygun kanıt temelli terapi uygulamalarını uygular (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakalar ile ilgili literatür araştırması yapar ve vakaya uygun kanıt temelli terapi uygulamalarını uygular (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların yönlendirme raporlarının yazılması (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların yönlendirme raporlarının yazılması (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların bireye özgü terapi planı hazırlanması (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların bireye özgü terapi planı hazırlanması (2+ 16); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Klinikte etik sınırlar içerisinde uygulama yapar.4, 6H
Vakaları klinik içi düzen ve uygulamalara uygun şekilde yürütür.4, 6H
Vakanin değerlendirme ve terapi sürecini yönetir.4, 6H
Değerlendirme sırasında aile bilgilendirmesini yapar.4, 6H
Her seans sonunda terapi içersindeki süreç hakkında aile bilgilendirmesi yapar.4, 6H
Vaka yönlendirme raporlarını hazırlar. 4, 6E, H
Terapi planı hazırlar ve hazırlanan plana uygun terapi sürecini yürütür.4, 6H
Vaka yönetiminde gerek duyulduğunda ilgili uzmanlar ile multidisipliner çalışır.4, 6H
Öğretim Yöntemleri:4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Klinik içi kurallar ve uygulamalar hakkında bilgilendirme (2+ 16)
2Klinikte etik sınırlar (2+ 16)Klinik içi etik kurallar hakkında araştırma
3Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların yönetimi (2+ 16)Konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, gelişimsel ve edinilmiş dil bozuklukları, ses bozuklukları ve yutma bozuklukları hakkında ders notlarının okunması
4Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların yönetimi (2+ 16)Konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, gelişimsel ve edinilmiş dil bozuklukları, ses bozuklukları ve yutma bozuklukları hakkında ders notlarının okunması
5Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların değerlendirme sırasında aile bilgilendirmesi (2+ 16)Konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, gelişimsel ve edinilmiş dil bozuklukları, ses bozuklukları ve yutma bozuklukları hakkında ders notlarının okunması
6Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların değerlendirme sırasında aile bilgilendirmesi (2+ 16)Konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, gelişimsel ve edinilmiş dil bozuklukları, ses bozuklukları ve yutma bozuklukları hakkında ders notlarının okunması
7Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların terapilerinde aile bilgilendirmesi (2+ 16)Konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, gelişimsel ve edinilmiş dil bozuklukları, ses bozuklukları ve yutma bozuklukları hakkında ders notlarının okunması
8Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların terapilerinde aile bilgilendirmesi (2+ 16)Konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, gelişimsel ve edinilmiş dil bozuklukları, ses bozuklukları ve yutma bozuklukları hakkında ders notlarının okunması
9Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakalar ile ilgili literatür araştırması yapar ve vakaya uygun kanıt temelli terapi uygulamalarını uygular (2+ 16)Konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, gelişimsel ve edinilmiş dil bozuklukları, ses bozuklukları ve yutma bozuklukları hakkında ders notlarının okunması
10Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakalar ile ilgili literatür araştırması yapar ve vakaya uygun kanıt temelli terapi uygulamalarını uygular (2+ 16)Konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, gelişimsel ve edinilmiş dil bozuklukları, ses bozuklukları ve yutma bozuklukları hakkında ders notlarının okunması
11Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların yönlendirme raporlarının yazılması (2+ 16)Klinik uygulama yürütücüsü vaka hakkında görüşülmesi ve geçmiş örnek vaka yönlendirme raporlarının incelenmesi
12Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların yönlendirme raporlarının yazılması (2+ 16)Klinik uygulama yürütücüsü vaka hakkında görüşülmesi ve geçmiş örnek vaka yönlendirme raporlarının incelenmesi
13Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların bireye özgü terapi planı hazırlanması (2+ 16)Vakanın anamnez ve değerlendirme sonuçlarını klinik uygulama yürütücüsü ile paylaşması ve olası kısa ve uzun süreli hedeflerin belirlemesi
14Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların bireye özgü terapi planı hazırlanması (2+ 16)Vakanın anamnez ve değerlendirme sonuçlarını klinik uygulama yürütücüsü ile paylaşması ve olası kısa ve uzun süreli hedeflerin belirlemesi
Kaynak
*İstanbul Medipol Üniversitesi Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü, konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, gelişimsel ve edinilmiş dil bozuklukları, ses bozuklukları ve yutma bozuklukları hakkında ders notları. * Mevcut uygulamalar, klinik uygulama yöneticisi gözetiminde İstanbul Medipol Üniversitesi Dil, Konuşma ve Yutma Terapisi ve Yenilikçi Teknolojiler Araştırma ve Uygulama Merkezi'nde (MEDKOM) ve Medipol MEGA Dil ve Konuşma Terapisi Kliniğinde gerçekleştirilmektedir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
X
4
PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
X
7
PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
X
10
PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
X
11
PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
X
12
PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme1414196
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi17272
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı17272
Toplam İş Yükü (Saat)368
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(368/30)12
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİL VE KONUŞ. TERAP. KLİNİK UYG.VI : İNTÖRNLÜK-Bahar Dönemi2+161012
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Eda UZUNER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDil ve konuşma terapisinde değerlendirme ve terapi yöntemlerinin vakalarla uygulamalı olarak kullanılması; değerlendirme ve terapide vakalarla kullanmak üzere kontrol listeleri, değerlendirme araçları, test takımları, terapi araçlarının geliştirilmesi, ve sonrasında uygulanması ve raporlanması; süreçlerde teknolojiyi kullanmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Klinik içi kurallar ve uygulamalar hakkında bilgilendirme (2+ 16),Klinikte etik sınırlar (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların yönetimi (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların yönetimi (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların değerlendirme sırasında aile bilgilendirmesi (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların değerlendirme sırasında aile bilgilendirmesi (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların terapilerinde aile bilgilendirmesi (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların terapilerinde aile bilgilendirmesi (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakalar ile ilgili literatür araştırması yapar ve vakaya uygun kanıt temelli terapi uygulamalarını uygular (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakalar ile ilgili literatür araştırması yapar ve vakaya uygun kanıt temelli terapi uygulamalarını uygular (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların yönlendirme raporlarının yazılması (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların yönlendirme raporlarının yazılması (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların bireye özgü terapi planı hazırlanması (2+ 16),Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların bireye özgü terapi planı hazırlanması (2+ 16); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Klinikte etik sınırlar içerisinde uygulama yapar.4, 6H
Vakaları klinik içi düzen ve uygulamalara uygun şekilde yürütür.4, 6H
Vakanin değerlendirme ve terapi sürecini yönetir.4, 6H
Değerlendirme sırasında aile bilgilendirmesini yapar.4, 6H
Her seans sonunda terapi içersindeki süreç hakkında aile bilgilendirmesi yapar.4, 6H
Vaka yönlendirme raporlarını hazırlar. 4, 6E, H
Terapi planı hazırlar ve hazırlanan plana uygun terapi sürecini yürütür.4, 6H
Vaka yönetiminde gerek duyulduğunda ilgili uzmanlar ile multidisipliner çalışır.4, 6H
Öğretim Yöntemleri:4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Klinik içi kurallar ve uygulamalar hakkında bilgilendirme (2+ 16)
2Klinikte etik sınırlar (2+ 16)Klinik içi etik kurallar hakkında araştırma
3Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların yönetimi (2+ 16)Konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, gelişimsel ve edinilmiş dil bozuklukları, ses bozuklukları ve yutma bozuklukları hakkında ders notlarının okunması
4Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların yönetimi (2+ 16)Konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, gelişimsel ve edinilmiş dil bozuklukları, ses bozuklukları ve yutma bozuklukları hakkında ders notlarının okunması
5Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların değerlendirme sırasında aile bilgilendirmesi (2+ 16)Konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, gelişimsel ve edinilmiş dil bozuklukları, ses bozuklukları ve yutma bozuklukları hakkında ders notlarının okunması
6Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların değerlendirme sırasında aile bilgilendirmesi (2+ 16)Konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, gelişimsel ve edinilmiş dil bozuklukları, ses bozuklukları ve yutma bozuklukları hakkında ders notlarının okunması
7Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların terapilerinde aile bilgilendirmesi (2+ 16)Konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, gelişimsel ve edinilmiş dil bozuklukları, ses bozuklukları ve yutma bozuklukları hakkında ders notlarının okunması
8Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların terapilerinde aile bilgilendirmesi (2+ 16)Konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, gelişimsel ve edinilmiş dil bozuklukları, ses bozuklukları ve yutma bozuklukları hakkında ders notlarının okunması
9Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakalar ile ilgili literatür araştırması yapar ve vakaya uygun kanıt temelli terapi uygulamalarını uygular (2+ 16)Konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, gelişimsel ve edinilmiş dil bozuklukları, ses bozuklukları ve yutma bozuklukları hakkında ders notlarının okunması
10Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakalar ile ilgili literatür araştırması yapar ve vakaya uygun kanıt temelli terapi uygulamalarını uygular (2+ 16)Konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, gelişimsel ve edinilmiş dil bozuklukları, ses bozuklukları ve yutma bozuklukları hakkında ders notlarının okunması
11Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların yönlendirme raporlarının yazılması (2+ 16)Klinik uygulama yürütücüsü vaka hakkında görüşülmesi ve geçmiş örnek vaka yönlendirme raporlarının incelenmesi
12Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların yönlendirme raporlarının yazılması (2+ 16)Klinik uygulama yürütücüsü vaka hakkında görüşülmesi ve geçmiş örnek vaka yönlendirme raporlarının incelenmesi
13Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların bireye özgü terapi planı hazırlanması (2+ 16)Vakanın anamnez ve değerlendirme sonuçlarını klinik uygulama yürütücüsü ile paylaşması ve olası kısa ve uzun süreli hedeflerin belirlemesi
14Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına sahip vakaların bireye özgü terapi planı hazırlanması (2+ 16)Vakanın anamnez ve değerlendirme sonuçlarını klinik uygulama yürütücüsü ile paylaşması ve olası kısa ve uzun süreli hedeflerin belirlemesi
Kaynak
*İstanbul Medipol Üniversitesi Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü, konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, gelişimsel ve edinilmiş dil bozuklukları, ses bozuklukları ve yutma bozuklukları hakkında ders notları. * Mevcut uygulamalar, klinik uygulama yöneticisi gözetiminde İstanbul Medipol Üniversitesi Dil, Konuşma ve Yutma Terapisi ve Yenilikçi Teknolojiler Araştırma ve Uygulama Merkezi'nde (MEDKOM) ve Medipol MEGA Dil ve Konuşma Terapisi Kliniğinde gerçekleştirilmektedir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
X
4
PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
X
7
PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
X
10
PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
X
11
PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
X
12
PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:57Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:59