Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DUYGU, DAVRANIŞ VE UYUM BOZUKLUKLARI-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ertan GÖRGÜ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDil ve konuşma terapisi alanında çalışacak uzmanların karşılaşabilecekleri; duygu, davranış ve uyum bozukluğu yaşayan bireylerin gösterdiği belirtileri tanımaları ve müdahale sırasında dikkat etmeleri gereken konular hakkında bilgi ve beceriyi kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı, nörogelişimsel bozukluklar; anlıksal yeti yitimleri,Özgül öğrenme bozukluğu,Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu,Otizm açılımı kapsamında bozukluk,İletişim bozuklukları,Serabral palsi,Down Sendromu,Ayrılma kaygısı bozukluğu, seçici konuşmama ve bağlanma bozukluğu,Beslenme ve yeme bozuklukları,Şizofreni açılımı kapsamındaki bozukluklar,Şizofreni açılımı kapsamındaki bozukluklar,İstençdışı tik bozuklukları,Depresyon ve iki uçlu bozukluk,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocukluk çağında sık görülen gelişimsel bozukluklar, uyum ve davranış bozukluklarının belirtilerini açıklar.10, 16, 9A
Çocukluk çağında görülen gelişimsel bozukluklar, uyum ve davranış bozukluklarında ayırıcı tanı özelliklerini listeler.10, 13, 16, 9A
Yetişkinde görülen ve duygu, davranış ve psikiyatrik sorunları tanır.10, 13, 16, 9A
Çocukluk ve yetişkinlikte görülen gelişimsel bozukluklar, psikiyatrik belirtiler, uyum ve davranış bozukluklarında dil ve konuşmanın nasıl bir seyir izleyeceğini yorumlar.13, 16, 19, 9A
Çocukluk ve yetişkinlikte görülen gelişimsel bozukluklar, psikiyatrik belirtiler, uyum ve davranış bozukluklarında dil ve konuşma sorunlarına müdahale yöntemlerini tanımlar.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı, nörogelişimsel bozukluklar; anlıksal yeti yitimleriön hazırlık yok
2Özgül öğrenme bozukluğuilgili ders notunu okuma
3Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğuilgili ders notunu okuma
4Otizm açılımı kapsamında bozuklukilgili ders notunu okuma
5İletişim bozukluklarıilgili ders notunu okuma
6Serabral palsiilgili ders notunu okuma
7Down Sendromuilgili ders notunu okuma
8Ayrılma kaygısı bozukluğu, seçici konuşmama ve bağlanma bozukluğuilgili ders notunu okuma
9Beslenme ve yeme bozukluklarıilgili ders notunu okuma
10Şizofreni açılımı kapsamındaki bozukluklarilgili ders notunu okuma
11Şizofreni açılımı kapsamındaki bozukluklarilgili ders notunu okuma
12İstençdışı tik bozukluklarıilgili ders notunu okuma
13Depresyon ve iki uçlu bozuklukilgili ders notunu okuma
14Değerlendirmeilgili ders notunu okuma
Kaynak
Öztürk,O. ve Uluşahin, A. (2015). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Nobel Tıp Kitabevleri/ Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
X
4
PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
X
7
PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
X
10
PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
X
11
PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
X
12
PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer155
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı515
Ara Sınav ve Hazırlığı199
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)73
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(73/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DUYGU, DAVRANIŞ VE UYUM BOZUKLUKLARI-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ertan GÖRGÜ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDil ve konuşma terapisi alanında çalışacak uzmanların karşılaşabilecekleri; duygu, davranış ve uyum bozukluğu yaşayan bireylerin gösterdiği belirtileri tanımaları ve müdahale sırasında dikkat etmeleri gereken konular hakkında bilgi ve beceriyi kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı, nörogelişimsel bozukluklar; anlıksal yeti yitimleri,Özgül öğrenme bozukluğu,Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu,Otizm açılımı kapsamında bozukluk,İletişim bozuklukları,Serabral palsi,Down Sendromu,Ayrılma kaygısı bozukluğu, seçici konuşmama ve bağlanma bozukluğu,Beslenme ve yeme bozuklukları,Şizofreni açılımı kapsamındaki bozukluklar,Şizofreni açılımı kapsamındaki bozukluklar,İstençdışı tik bozuklukları,Depresyon ve iki uçlu bozukluk,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocukluk çağında sık görülen gelişimsel bozukluklar, uyum ve davranış bozukluklarının belirtilerini açıklar.10, 16, 9A
Çocukluk çağında görülen gelişimsel bozukluklar, uyum ve davranış bozukluklarında ayırıcı tanı özelliklerini listeler.10, 13, 16, 9A
Yetişkinde görülen ve duygu, davranış ve psikiyatrik sorunları tanır.10, 13, 16, 9A
Çocukluk ve yetişkinlikte görülen gelişimsel bozukluklar, psikiyatrik belirtiler, uyum ve davranış bozukluklarında dil ve konuşmanın nasıl bir seyir izleyeceğini yorumlar.13, 16, 19, 9A
Çocukluk ve yetişkinlikte görülen gelişimsel bozukluklar, psikiyatrik belirtiler, uyum ve davranış bozukluklarında dil ve konuşma sorunlarına müdahale yöntemlerini tanımlar.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı, nörogelişimsel bozukluklar; anlıksal yeti yitimleriön hazırlık yok
2Özgül öğrenme bozukluğuilgili ders notunu okuma
3Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğuilgili ders notunu okuma
4Otizm açılımı kapsamında bozuklukilgili ders notunu okuma
5İletişim bozukluklarıilgili ders notunu okuma
6Serabral palsiilgili ders notunu okuma
7Down Sendromuilgili ders notunu okuma
8Ayrılma kaygısı bozukluğu, seçici konuşmama ve bağlanma bozukluğuilgili ders notunu okuma
9Beslenme ve yeme bozukluklarıilgili ders notunu okuma
10Şizofreni açılımı kapsamındaki bozukluklarilgili ders notunu okuma
11Şizofreni açılımı kapsamındaki bozukluklarilgili ders notunu okuma
12İstençdışı tik bozukluklarıilgili ders notunu okuma
13Depresyon ve iki uçlu bozuklukilgili ders notunu okuma
14Değerlendirmeilgili ders notunu okuma
Kaynak
Öztürk,O. ve Uluşahin, A. (2015). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Nobel Tıp Kitabevleri/ Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
X
4
PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
X
7
PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
X
10
PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
X
11
PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
X
12
PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:57Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:59