Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DKT'DE NÖROMODÜLASYON TEKNİKLERİ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Talat BULUT
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Talat BULUT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDil, konuşma ve yutma müdahalelerinde nöromodülasyon teknikleri (rTMS ve tDCS) hakkında bilgi ve beceri kazandırmak
Dersin İçeriğiBu ders; Nöromodülasyon tekniklerine giriş,TMS'nin çalışma prensibi,TMS'nin çalışma prensibi,TMS'nin çalışma prensibi ,TMS güvenliği,TMS güvenliği,TMS güvenliği,tDCS'in çalışma prensibi,tDCS'in çalışma prensibi,tDCS'in çalışma prensibi,tDCS güvenliği,tDCS güvenliği,tDCS uygulaması,tDCS uygulaması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
TMS uygulamalarında dikkat edilmesi gereken güvenlik ilkelerini uygular10, 16, 9A, E
tDCS'in çalışma prensibini tanımlar10, 16, 9A, E
TMS yönteminin çalışma prensibini açıklar.10, 16, 9A, E
TMS cihazını kullanır10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Nöromodülasyon tekniklerine girişDers içeriklerini okumak
2TMS'nin çalışma prensibiKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
3TMS'nin çalışma prensibiKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
4TMS'nin çalışma prensibi Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
5TMS güvenliğiKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
6TMS güvenliğiKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
7TMS güvenliğiKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
8tDCS'in çalışma prensibiKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
9tDCS'in çalışma prensibiKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
10tDCS'in çalışma prensibiKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
11tDCS güvenliğiKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
12tDCS güvenliğiKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
13tDCS uygulamasıKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
14tDCS uygulamasıKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
Kaynak
1- Gazzaniga, M., & Ivry, R. B. (2013). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind: Fourth International Student Edition. WW Norton. 2- Ward, J. (2015). The student's guide to cognitive neuroscience. Psychology Press.
Dersin öğretim elemanının sağladığı slaytlar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
X
4
PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
X
7
PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
X
10
PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
X
11
PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
X
12
PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme248
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı155
Genel Sınav ve Hazırlığı177
Performans Görevi, Bakım Planı144
Toplam İş Yükü (Saat)52
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(52/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DKT'DE NÖROMODÜLASYON TEKNİKLERİ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Talat BULUT
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Talat BULUT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDil, konuşma ve yutma müdahalelerinde nöromodülasyon teknikleri (rTMS ve tDCS) hakkında bilgi ve beceri kazandırmak
Dersin İçeriğiBu ders; Nöromodülasyon tekniklerine giriş,TMS'nin çalışma prensibi,TMS'nin çalışma prensibi,TMS'nin çalışma prensibi ,TMS güvenliği,TMS güvenliği,TMS güvenliği,tDCS'in çalışma prensibi,tDCS'in çalışma prensibi,tDCS'in çalışma prensibi,tDCS güvenliği,tDCS güvenliği,tDCS uygulaması,tDCS uygulaması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
TMS uygulamalarında dikkat edilmesi gereken güvenlik ilkelerini uygular10, 16, 9A, E
tDCS'in çalışma prensibini tanımlar10, 16, 9A, E
TMS yönteminin çalışma prensibini açıklar.10, 16, 9A, E
TMS cihazını kullanır10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Nöromodülasyon tekniklerine girişDers içeriklerini okumak
2TMS'nin çalışma prensibiKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
3TMS'nin çalışma prensibiKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
4TMS'nin çalışma prensibi Konu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
5TMS güvenliğiKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
6TMS güvenliğiKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
7TMS güvenliğiKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
8tDCS'in çalışma prensibiKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
9tDCS'in çalışma prensibiKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
10tDCS'in çalışma prensibiKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
11tDCS güvenliğiKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
12tDCS güvenliğiKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
13tDCS uygulamasıKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
14tDCS uygulamasıKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
Kaynak
1- Gazzaniga, M., & Ivry, R. B. (2013). Cognitive Neuroscience: The Biology of the Mind: Fourth International Student Edition. WW Norton. 2- Ward, J. (2015). The student's guide to cognitive neuroscience. Psychology Press.
Dersin öğretim elemanının sağladığı slaytlar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
X
4
PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
X
7
PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
X
10
PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
X
11
PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
X
12
PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:57Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:59