Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİL VE KONUŞMA TERAPİSİNDE ODYOLOJİ-Güz Dönemi2+233
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTemel odyolojik testlerin uygulanması ve sonuçlarının yorumlanmasına ilişkin gerekli bilgilerin edinilmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; Odyolojinin genel tanımı,Odyoloji ve konuşma patolojisinin tarihsel arkaplanı,İşitme fizyolojisinin temel kavramları,Hastanelerde odyoloji klinikleri ve KBB departmanında ekip üyesi olarak odyolog,Odyolojide sözel iletişim becerileri,Odyolojide etik gereklilikleri,Odyologlar için mesleki seçenekler,Odyolojide akademik çalışmalar,Odyolojide kullanılan temel işitme test teknikleri,Temel konuşma odyometrisi test tekniği,Orta kulak test teknikleri,Odyolojide objektif işitme test teknikleri,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Odyolojinin genel tanımını değerlendirir10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
Odyolojinin köken ve tarihsel arkaplanını açıklar10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
Odyolojinin genel içeriğini ifade eder10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
Odyoloji lisans eğitiminin genel müferedatını değerlendirir10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
Odyolog olmak için gerekli becerileri değerlendirir10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
Hastanelerin odyoloji kliniklerinde nasıl çalışıldığını bilir10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
KBB departmanlarında ekip üyesi olarak çalışmak için gerekli becerileri değerlendirir10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
Hastalarla sözel iletişim için gerekli becerileri değerlendirir10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
Odyolojide etik gereklilikleri değerlendirir10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
Odyologlara yönelik mesleki seçenekleri bilir10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
Odyolojide akademik çalışmaları açıklar10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
Odyolojide kullanılan temel işitme test tekniklerini açıklar10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
Odyolojide yaşam boyu öğrenme ihtiyacını tanır becerisini edinir10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Odyolojinin genel tanımıÖnerilen kaynak yok
2Odyoloji ve konuşma patolojisinin tarihsel arkaplanıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3İşitme fizyolojisinin temel kavramlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Hastanelerde odyoloji klinikleri ve KBB departmanında ekip üyesi olarak odyologÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Odyolojide sözel iletişim becerileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Odyolojide etik gereklilikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Odyologlar için mesleki seçeneklerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Odyolojide akademik çalışmalarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Odyolojide kullanılan temel işitme test teknikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Temel konuşma odyometrisi test tekniğiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Orta kulak test teknikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Odyolojide objektif işitme test teknikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Genel değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
PowerPoint slaytları ve word dosyaları
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Ed: Onur Çelik, Cilt 2, Bölüm 60 ve 61, Sayfa 997-1018, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Ed: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 2) Temel Odyoloji, Ed: Erol Belgin, Bölüm 1, 6, 7, 8, 9, 10 ve 12; Güneş Tıp Kitapevleri, 2015. 3) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 4) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance. Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care, 2003. 5) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 6) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 7)Handbook of Clinical Audiology, Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
X
4
PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
X
7
PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
X
10
PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
X
11
PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
X
12
PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi111
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer111
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı515
Ara Sınav ve Hazırlığı11111
Genel Sınav ve Hazırlığı12222
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)96
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(96/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİL VE KONUŞMA TERAPİSİNDE ODYOLOJİ-Güz Dönemi2+233
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gül ÖLÇEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTemel odyolojik testlerin uygulanması ve sonuçlarının yorumlanmasına ilişkin gerekli bilgilerin edinilmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; Odyolojinin genel tanımı,Odyoloji ve konuşma patolojisinin tarihsel arkaplanı,İşitme fizyolojisinin temel kavramları,Hastanelerde odyoloji klinikleri ve KBB departmanında ekip üyesi olarak odyolog,Odyolojide sözel iletişim becerileri,Odyolojide etik gereklilikleri,Odyologlar için mesleki seçenekler,Odyolojide akademik çalışmalar,Odyolojide kullanılan temel işitme test teknikleri,Temel konuşma odyometrisi test tekniği,Orta kulak test teknikleri,Odyolojide objektif işitme test teknikleri,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Odyolojinin genel tanımını değerlendirir10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
Odyolojinin köken ve tarihsel arkaplanını açıklar10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
Odyolojinin genel içeriğini ifade eder10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
Odyoloji lisans eğitiminin genel müferedatını değerlendirir10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
Odyolog olmak için gerekli becerileri değerlendirir10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
Hastanelerin odyoloji kliniklerinde nasıl çalışıldığını bilir10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
KBB departmanlarında ekip üyesi olarak çalışmak için gerekli becerileri değerlendirir10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
Hastalarla sözel iletişim için gerekli becerileri değerlendirir10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
Odyolojide etik gereklilikleri değerlendirir10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
Odyologlara yönelik mesleki seçenekleri bilir10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
Odyolojide akademik çalışmaları açıklar10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
Odyolojide kullanılan temel işitme test tekniklerini açıklar10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
Odyolojide yaşam boyu öğrenme ihtiyacını tanır becerisini edinir10, 13, 14, 16, 17, 19, 20, 21, 23, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Odyolojinin genel tanımıÖnerilen kaynak yok
2Odyoloji ve konuşma patolojisinin tarihsel arkaplanıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3İşitme fizyolojisinin temel kavramlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Hastanelerde odyoloji klinikleri ve KBB departmanında ekip üyesi olarak odyologÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Odyolojide sözel iletişim becerileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Odyolojide etik gereklilikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Odyologlar için mesleki seçeneklerÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Odyolojide akademik çalışmalarÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Odyolojide kullanılan temel işitme test teknikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Temel konuşma odyometrisi test tekniğiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11Orta kulak test teknikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Odyolojide objektif işitme test teknikleriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Genel değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
PowerPoint slaytları ve word dosyaları
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Ed: Onur Çelik, Cilt 2, Bölüm 60 ve 61, Sayfa 997-1018, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Ed: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 2) Temel Odyoloji, Ed: Erol Belgin, Bölüm 1, 6, 7, 8, 9, 10 ve 12; Güneş Tıp Kitapevleri, 2015. 3) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 4) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance. Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care, 2003. 5) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 6) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 7)Handbook of Clinical Audiology, Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
X
4
PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
X
7
PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
X
10
PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
X
11
PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
X
12
PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:57Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:59