Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DAVRANIŞ BİLİMLERİ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yasemin OKAN ER
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Nagehan UZUN
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Yuşa Başoğlu
Dersin AmacıÇalışma ortamındaki kişilerin kendileri, iş arkadaşları, çalışma grupları ve örgütleri ile ilgili olarak davranışların temelinde yatan sebepleri kavrama, olumsuzlukları tespit etme ve iyileştirmek için gerekli teorik donanımı sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bir bilim olarak davranış bilimleri ve diğer sosyal bilimlerle ilişkisi

,Davranış yaklaşımları


,Algı, Tutum ve Atıf
, Öğrenme
, Yaşam Boyu Gelişim
,Kişilik, Benlik ve Duygular
,Sağlık Psikolojisi
,İhtiyaçlar ve Motivasyon
,Gruplar
,Kültür, İnanç ve Değerler
, İletişim
,Çatışma,Stres,Davranış bilimlerinde güncel tartışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları ve yaklaşımları tanımlar. 10, 16, 9A
2. Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını ifade eder. 10, 16, 9A
3. İhtiyaçlar ve motivasyon ile ilgili teorik yaklaşımları tanımlar. 16, 9A
4. Kişilik teorilerini ve örgütlerde ön plana çıkan kişilik özelliklerini yorumlar. 10, 16, 9A
5. Kişinin sosyal çevre ve kurumlar içindeki yeri hakkında yorum yapar. 10, 16, 9A
6. Kültür, değerler ve inançlar hakkında açıklama yapar. 10, 16, 9A
7. İletişim, çatışma ve stres yönetimi konusunda açıklama yapar. 10, 16, 9A
8. Davranış bilimlerinde güncel tartışmalar ile ilgili analiz yapar. 10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bir bilim olarak davranış bilimleri ve diğer sosyal bilimlerle ilişkisi

Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
2Davranış yaklaşımları


Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
3Algı, Tutum ve Atıf
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
4 Öğrenme
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
5 Yaşam Boyu Gelişim
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
6Kişilik, Benlik ve Duygular
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
7Sağlık Psikolojisi
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
8İhtiyaçlar ve Motivasyon
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
9Gruplar
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
10Kültür, İnanç ve Değerler
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
11 İletişim
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
12ÇatışmaKonu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
13StresKonu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
14Davranış bilimlerinde güncel tartışmalarKonu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
Kaynak
Prof .Dr Feyzullah Eroğlu, Davranış Bilimleri ,Beta yayınları Prof. Dr. Salih Güney, Davranış Bilimleri, Nobel Akademi Yayıncılık. Prof. Dr. M. Şerif Şimşek, Prof. Dr. Tahir Akgemci, Prof . Dr. Adnan Çelik ( 2011 ) Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütlerde Davranış , Gazi Kitabevi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
X
4
PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
X
7
PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
X
10
PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
X
11
PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
X
12
PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme224
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi111
Okul Dışı Diğer Faaliyetler155
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı122
Genel Sınav ve Hazırlığı12222
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)62
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(62/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DAVRANIŞ BİLİMLERİ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yasemin OKAN ER
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Nagehan UZUN
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Yuşa Başoğlu
Dersin AmacıÇalışma ortamındaki kişilerin kendileri, iş arkadaşları, çalışma grupları ve örgütleri ile ilgili olarak davranışların temelinde yatan sebepleri kavrama, olumsuzlukları tespit etme ve iyileştirmek için gerekli teorik donanımı sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bir bilim olarak davranış bilimleri ve diğer sosyal bilimlerle ilişkisi

,Davranış yaklaşımları


,Algı, Tutum ve Atıf
, Öğrenme
, Yaşam Boyu Gelişim
,Kişilik, Benlik ve Duygular
,Sağlık Psikolojisi
,İhtiyaçlar ve Motivasyon
,Gruplar
,Kültür, İnanç ve Değerler
, İletişim
,Çatışma,Stres,Davranış bilimlerinde güncel tartışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları ve yaklaşımları tanımlar. 10, 16, 9A
2. Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını ifade eder. 10, 16, 9A
3. İhtiyaçlar ve motivasyon ile ilgili teorik yaklaşımları tanımlar. 16, 9A
4. Kişilik teorilerini ve örgütlerde ön plana çıkan kişilik özelliklerini yorumlar. 10, 16, 9A
5. Kişinin sosyal çevre ve kurumlar içindeki yeri hakkında yorum yapar. 10, 16, 9A
6. Kültür, değerler ve inançlar hakkında açıklama yapar. 10, 16, 9A
7. İletişim, çatışma ve stres yönetimi konusunda açıklama yapar. 10, 16, 9A
8. Davranış bilimlerinde güncel tartışmalar ile ilgili analiz yapar. 10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bir bilim olarak davranış bilimleri ve diğer sosyal bilimlerle ilişkisi

Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
2Davranış yaklaşımları


Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
3Algı, Tutum ve Atıf
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
4 Öğrenme
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
5 Yaşam Boyu Gelişim
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
6Kişilik, Benlik ve Duygular
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
7Sağlık Psikolojisi
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
8İhtiyaçlar ve Motivasyon
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
9Gruplar
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
10Kültür, İnanç ve Değerler
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
11 İletişim
Konu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
12ÇatışmaKonu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
13StresKonu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
14Davranış bilimlerinde güncel tartışmalarKonu ile ilgili ders sunumlarının incelenmesi, kaynak kitap içerisinde ilgili konunun okunması
Kaynak
Prof .Dr Feyzullah Eroğlu, Davranış Bilimleri ,Beta yayınları Prof. Dr. Salih Güney, Davranış Bilimleri, Nobel Akademi Yayıncılık. Prof. Dr. M. Şerif Şimşek, Prof. Dr. Tahir Akgemci, Prof . Dr. Adnan Çelik ( 2011 ) Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütlerde Davranış , Gazi Kitabevi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
X
4
PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
X
7
PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
X
10
PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
X
11
PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
X
12
PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:57Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:59