Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİL VE KONUŞMA TERAP. KANITA DAYALI UYG.GİRİŞ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKanıta dayalı uygulama kavramı ile öğrencileri tanıştıran bu ders ile öğrenciler dil ve konuşma terapisi alanında mevcut olan müdahale yöntemlerinde güncel kanıta dayalı uygulamaları belirlenmesi ve uygulanması konusunda bilgi edinir
Dersin İçeriğiBu ders; Kanıta Dayalı Uygulama kavramı ve tarihçesi,Dil ve konuşma bozukluklarında araştırmaların önemi,Kanıt türleri ve dil konuşma terapisi için önemi,Araştırmalarda kullanılan prensipler ve araştırma yöntemleri,Harici Kanıtlar,Araştırma öğeleri ve PICO kavramı,Bilimsel araştırmaların sistematik yapısı- Deneysel çalışmalar,Bilimsel etik,Harici Kanıtlara erişim: Kütüphane veri tabanları ve PubMed'in kullanımı,Kanıtların geçerliliği: İç geçerlilik, dış geçerlilik, sübjektif önyargılar,Müdahale yöntemlerine ilişkin verilerin değerlendirilmesi,Araştırma değerlendirme: Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kanıta dayalı uygulama kavramını tanımlar.10, 16, 9A
Kanıt seviyelerini özetler10, 3C
Öğrenci müdahale uygulamalarını değerlendirip uygulamanın kanıta dayalı olup olmadığına karar verir.5, 9C
Öğrenci kanıta dayalı uygulamaların öğelerini tanımlar.9C, E
Okuduğu bir araştırmanın PICO öğelerini tanımlar. 10, 16A
Harici Kanıtlara erişim: Kütüphane veri tabanları ve PubMed'i kullanır.10, 16, 9A
Kanıtların geçerliliğini, iç geçerlilik, dış geçerlilik, sübjektif önyargıları açısından analiz eder.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kanıta Dayalı Uygulama kavramı ve tarihçesiİlgili bölümün okunması
2Dil ve konuşma bozukluklarında araştırmaların önemiİlgili bölümün okunması
3Kanıt türleri ve dil konuşma terapisi için önemiİlgili bölümün okunması
4Araştırmalarda kullanılan prensipler ve araştırma yöntemleriİlgili bölümün okunması
5Harici Kanıtlarİlgili bölümün okunması
6Araştırma öğeleri ve PICO kavramıİlgili bölümün okunması
7Bilimsel araştırmaların sistematik yapısı- Deneysel çalışmalarİlgili bölümü okunması
8Bilimsel etikİlgili bölümün okunması
9Harici Kanıtlara erişim: Kütüphane veri tabanları ve PubMed'in kullanımıInternet üzerinden veritabanlarının araştırılması
10Kanıtların geçerliliği: İç geçerlilik, dış geçerlilik, sübjektif önyargılarİlgili bölümün okunması
11Müdahale yöntemlerine ilişkin verilerin değerlendirilmesiİlgili bölümün okunması
12Araştırma değerlendirme: Öğrenci sunumlarıSunulacak araştırmanın bulunup incelenmesi
13Öğrenci sunumları İlgili bölümün okunması
14Genel değerlendirme İlgili bölümün okunması
Kaynak
Evidence base Practices in Communication Disorders (Dollaghan, C.A, ,2007). Understanding Research and Evidence-Based Practice in Communication Disorders: A Primer for Students and Practitioners Haynes, W.O. & Johnson C. A(2008)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
X
4
PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
X
7
PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
X
10
PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
X
11
PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
X
12
PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati22856
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)72
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(72/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİL VE KONUŞMA TERAP. KANITA DAYALI UYG.GİRİŞ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKanıta dayalı uygulama kavramı ile öğrencileri tanıştıran bu ders ile öğrenciler dil ve konuşma terapisi alanında mevcut olan müdahale yöntemlerinde güncel kanıta dayalı uygulamaları belirlenmesi ve uygulanması konusunda bilgi edinir
Dersin İçeriğiBu ders; Kanıta Dayalı Uygulama kavramı ve tarihçesi,Dil ve konuşma bozukluklarında araştırmaların önemi,Kanıt türleri ve dil konuşma terapisi için önemi,Araştırmalarda kullanılan prensipler ve araştırma yöntemleri,Harici Kanıtlar,Araştırma öğeleri ve PICO kavramı,Bilimsel araştırmaların sistematik yapısı- Deneysel çalışmalar,Bilimsel etik,Harici Kanıtlara erişim: Kütüphane veri tabanları ve PubMed'in kullanımı,Kanıtların geçerliliği: İç geçerlilik, dış geçerlilik, sübjektif önyargılar,Müdahale yöntemlerine ilişkin verilerin değerlendirilmesi,Araştırma değerlendirme: Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kanıta dayalı uygulama kavramını tanımlar.10, 16, 9A
Kanıt seviyelerini özetler10, 3C
Öğrenci müdahale uygulamalarını değerlendirip uygulamanın kanıta dayalı olup olmadığına karar verir.5, 9C
Öğrenci kanıta dayalı uygulamaların öğelerini tanımlar.9C, E
Okuduğu bir araştırmanın PICO öğelerini tanımlar. 10, 16A
Harici Kanıtlara erişim: Kütüphane veri tabanları ve PubMed'i kullanır.10, 16, 9A
Kanıtların geçerliliğini, iç geçerlilik, dış geçerlilik, sübjektif önyargıları açısından analiz eder.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kanıta Dayalı Uygulama kavramı ve tarihçesiİlgili bölümün okunması
2Dil ve konuşma bozukluklarında araştırmaların önemiİlgili bölümün okunması
3Kanıt türleri ve dil konuşma terapisi için önemiİlgili bölümün okunması
4Araştırmalarda kullanılan prensipler ve araştırma yöntemleriİlgili bölümün okunması
5Harici Kanıtlarİlgili bölümün okunması
6Araştırma öğeleri ve PICO kavramıİlgili bölümün okunması
7Bilimsel araştırmaların sistematik yapısı- Deneysel çalışmalarİlgili bölümü okunması
8Bilimsel etikİlgili bölümün okunması
9Harici Kanıtlara erişim: Kütüphane veri tabanları ve PubMed'in kullanımıInternet üzerinden veritabanlarının araştırılması
10Kanıtların geçerliliği: İç geçerlilik, dış geçerlilik, sübjektif önyargılarİlgili bölümün okunması
11Müdahale yöntemlerine ilişkin verilerin değerlendirilmesiİlgili bölümün okunması
12Araştırma değerlendirme: Öğrenci sunumlarıSunulacak araştırmanın bulunup incelenmesi
13Öğrenci sunumları İlgili bölümün okunması
14Genel değerlendirme İlgili bölümün okunması
Kaynak
Evidence base Practices in Communication Disorders (Dollaghan, C.A, ,2007). Understanding Research and Evidence-Based Practice in Communication Disorders: A Primer for Students and Practitioners Haynes, W.O. & Johnson C. A(2008)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
X
4
PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
X
7
PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
X
10
PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
X
11
PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
X
12
PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:57Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:59