Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DKT’DE ELEKTRO. VE ELEKTROTERAPİ TEKNİK.-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Pınar KAYA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKlinikte elektroterap ve elektrofizyolojiye dayanan uygulamaları anlayabilme ve araştırmalara ve çalışmalara katılacak kadar yeterli bşlgiye sahip olarak dersi tamamlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Medulla Spinalis Fonksiyonları,Hücre membranının yapısı ve fonksiyonları, hücre membranından geçiş, osmos ve difüzyon.,Aksiyon potansiyeli ve ion kanalları, Düz kas fizyolojisi, Çizgili kas fizyolojisi,Sinir kas kavşağı ve kas motor birim özellikleri,Somatic duyular: ağrı ve ısı
,Somatik duyular: dokunma,Merkezi sinir sistemi fizyolyojisi, Solunum ve Sindirim sistemi fizyolyojisi,Agonist ve antagonist çalışan yüz kasları, Agonist ve antagonist çalışan baş-boyun kasları, TENS, NMES, EEG, EMG,Öğrenci sunuları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hücre membranının yapısı ve fonksiyonları, hücre membranından geçiş, osmos ve difüzyonu bilir.10, 16, 9A
Medulla Spinalis Fonksiyonlarını bilir.10, 16, 9A
Aksiyon potansiyeli ve ion kanallarını bilir.10, 16, 9A
Sinir kas kavşağı ve kas motor birim özelliklerini bilir.10, 16, 9A
Agonist ve antagonist çalışan baş-boyun kaslarını bilir.10, 16, 9A
TENS, NMES, EEG, EMG hakkında bilgi sahibidir.10, 16, 9A
Agonist ve antagonist çalışan baş-boyun kasları bilir.10, 16, 9A
Solunum ve Sindirim sistemi fizyolyojisini bilir.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Medulla Spinalis Fonksiyonlarıyok
2Hücre membranının yapısı ve fonksiyonları, hücre membranından geçiş, osmos ve difüzyon.Ders notlarının okunması
3Aksiyon potansiyeli ve ion kanallarıDers notlarının okunması
4 Düz kas fizyolojisiDers notlarının okunması
5 Çizgili kas fizyolojisiDers notlarının okunması
6Sinir kas kavşağı ve kas motor birim özellikleriDers notlarının okunması
7Somatic duyular: ağrı ve ısı
Ders notlarının okunması
8Somatik duyular: dokunmaDers notlarının okunması
9Merkezi sinir sistemi fizyolyojisiDers notlarının okunması
10 Solunum ve Sindirim sistemi fizyolyojisiDers notlarının okunması
11Agonist ve antagonist çalışan yüz kaslarıDers notlarının okunması
12 Agonist ve antagonist çalışan baş-boyun kaslarıDers notlarının okunması
13 TENS, NMES, EEG, EMGDers notlarının okunması
14Öğrenci sunularıDers notlarının okunması
Kaynak
Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
X
4
PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
X
7
PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
X
10
PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
X
11
PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
X
12
PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi236
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)50
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(50/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DKT’DE ELEKTRO. VE ELEKTROTERAPİ TEKNİK.-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Pınar KAYA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKlinikte elektroterap ve elektrofizyolojiye dayanan uygulamaları anlayabilme ve araştırmalara ve çalışmalara katılacak kadar yeterli bşlgiye sahip olarak dersi tamamlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Medulla Spinalis Fonksiyonları,Hücre membranının yapısı ve fonksiyonları, hücre membranından geçiş, osmos ve difüzyon.,Aksiyon potansiyeli ve ion kanalları, Düz kas fizyolojisi, Çizgili kas fizyolojisi,Sinir kas kavşağı ve kas motor birim özellikleri,Somatic duyular: ağrı ve ısı
,Somatik duyular: dokunma,Merkezi sinir sistemi fizyolyojisi, Solunum ve Sindirim sistemi fizyolyojisi,Agonist ve antagonist çalışan yüz kasları, Agonist ve antagonist çalışan baş-boyun kasları, TENS, NMES, EEG, EMG,Öğrenci sunuları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hücre membranının yapısı ve fonksiyonları, hücre membranından geçiş, osmos ve difüzyonu bilir.10, 16, 9A
Medulla Spinalis Fonksiyonlarını bilir.10, 16, 9A
Aksiyon potansiyeli ve ion kanallarını bilir.10, 16, 9A
Sinir kas kavşağı ve kas motor birim özelliklerini bilir.10, 16, 9A
Agonist ve antagonist çalışan baş-boyun kaslarını bilir.10, 16, 9A
TENS, NMES, EEG, EMG hakkında bilgi sahibidir.10, 16, 9A
Agonist ve antagonist çalışan baş-boyun kasları bilir.10, 16, 9A
Solunum ve Sindirim sistemi fizyolyojisini bilir.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Medulla Spinalis Fonksiyonlarıyok
2Hücre membranının yapısı ve fonksiyonları, hücre membranından geçiş, osmos ve difüzyon.Ders notlarının okunması
3Aksiyon potansiyeli ve ion kanallarıDers notlarının okunması
4 Düz kas fizyolojisiDers notlarının okunması
5 Çizgili kas fizyolojisiDers notlarının okunması
6Sinir kas kavşağı ve kas motor birim özellikleriDers notlarının okunması
7Somatic duyular: ağrı ve ısı
Ders notlarının okunması
8Somatik duyular: dokunmaDers notlarının okunması
9Merkezi sinir sistemi fizyolyojisiDers notlarının okunması
10 Solunum ve Sindirim sistemi fizyolyojisiDers notlarının okunması
11Agonist ve antagonist çalışan yüz kaslarıDers notlarının okunması
12 Agonist ve antagonist çalışan baş-boyun kaslarıDers notlarının okunması
13 TENS, NMES, EEG, EMGDers notlarının okunması
14Öğrenci sunularıDers notlarının okunması
Kaynak
Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
X
4
PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
X
7
PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
X
10
PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
X
11
PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
X
12
PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:57Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:59