Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANATOMİ I | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Barış Çağrı DELİLBAŞI, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Dr.Öğr.Üye. Selva ŞEN, Öğr.Gör. Ali Osman KORKMAZ, Öğr.Gör. Bediha KOYUNCU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Anatomi terminolojisi, genel tıbbi terimler, insan vücudunun organizasyonu, alt ve üst ekstremite kemikleri, kasları, sinirleri ve damarları hakkında bilgi verebilir ve pratik uygulamaları yapmaktadır . |
Dersin İçeriği | Bu ders; Anatomiye Giriş, Temele Kavramlar, Bölgesel anatomi,Üst ekstremite kemikleri,Üst ekstremite eklemleri I,Üst ekstremite eklemleri II,Omuz kol bölgesindeki kaslar,Ön kol, el bölgesi kasları,Pleksus brachialis, üst ekstremi damarları ,Alt ekstremite kemikleri I,Alt ekstremite kemikleri II,Alt ekstremite kemikleri III,Alt ekstremite eklemleri,Gluteal ve uyluk bölgesi kasları,Uyluk, bacak ve ayak bölgesi kasları,Pleksus lumbalis, sacralis, alt ekstremite damarları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Anatomide genel kavramları, genel ve özel anatomi terimlerini ve anatomik pozisyonları tanımlar. | 11, 9 | A, D |
Üst ekstremite kemiklerini açıklar. | 11, 9 | A, D |
Üst ekstremite eklemlerini açıklar. | 11, 9 | A, D |
Omuz, kol bölgesi kaslarını açıklar. | 11, 9 | A, D |
Ön kol, el kaslarını açıklar. | 11, 9 | A, D |
Pleksus brachialis, üst ekstremite damarları açıklar. | 11, 9 | A, D |
Alt ekstremite kemiklerini açıklar. | 11, 9 | A, D |
Gluteal, uyluk bölgesi kaslarını açıklar. | 11, 9 | A, D |
Uyluk, bacak, ayak bölgesi kaslarını açıklar. | 11, 9 | A, D |
Pleksus lumbalis, sacralis, alt ekstremite damarlarını açıklar. | 11, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anatomiye Giriş, Temele Kavramlar, Bölgesel anatomi | Ozan Anatomi S.I-XXXII |
2 | Üst ekstremite kemikleri | Ozan Anatomi S.9-17 |
3 | Üst ekstremite eklemleri I | Ozan Anatomi S.80-88 |
4 | Üst ekstremite eklemleri II | Ozan Anatomi S.80-88 |
5 | Omuz kol bölgesindeki kaslar | Ozan Anatomi S.152-158 |
6 | Ön kol, el bölgesi kasları | Ozan Anatomi S.158-174 |
7 | Pleksus brachialis, üst ekstremi damarları | Anatomi-Kaplan ARICI 1.Cilt S.159-171 |
8 | Alt ekstremite kemikleri I | Anatomi-Kaplan ARICI 1.Cilt S.17-30 |
9 | Alt ekstremite kemikleri II | Anatomi-Kaplan ARICI 1.Cilt S.17-30 |
10 | Alt ekstremite kemikleri III | Anatomi-Kaplan ARICI 1.Cilt S.17-30 |
11 | Alt ekstremite eklemleri | Anatomi- Kaplan ARICI 1.Cilt S.95-111 |
12 | Gluteal ve uyluk bölgesi kasları | Anatomi-Kaplan ARICI 1. Cilt S.201-209 |
13 | Uyluk, bacak ve ayak bölgesi kasları | Ozan Anatomi S.176-193 |
14 | Pleksus lumbalis, sacralis, alt ekstremite damarları | Anatomi-Kaplan ARICI 2.Cilt S.173-191 |
Kaynak |
Mebis notu öğrenciye verilir. |
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. 3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. 5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. 6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır. | X | |||||
2 | PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur. | X | |||||
4 | PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler. | X | |||||
5 | PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar. | X | |||||
6 | PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir. | X | |||||
7 | PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır. | X | |||||
8 | PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır. | X | |||||
10 | PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur. | X | |||||
11 | PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır. | X | |||||
12 | PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 4 | 5 | 20 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 26 | 26 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 123 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(123/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANATOMİ I | - | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Barış Çağrı DELİLBAŞI, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Dr.Öğr.Üye. Selva ŞEN, Öğr.Gör. Ali Osman KORKMAZ, Öğr.Gör. Bediha KOYUNCU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Anatomi terminolojisi, genel tıbbi terimler, insan vücudunun organizasyonu, alt ve üst ekstremite kemikleri, kasları, sinirleri ve damarları hakkında bilgi verebilir ve pratik uygulamaları yapmaktadır . |
Dersin İçeriği | Bu ders; Anatomiye Giriş, Temele Kavramlar, Bölgesel anatomi,Üst ekstremite kemikleri,Üst ekstremite eklemleri I,Üst ekstremite eklemleri II,Omuz kol bölgesindeki kaslar,Ön kol, el bölgesi kasları,Pleksus brachialis, üst ekstremi damarları ,Alt ekstremite kemikleri I,Alt ekstremite kemikleri II,Alt ekstremite kemikleri III,Alt ekstremite eklemleri,Gluteal ve uyluk bölgesi kasları,Uyluk, bacak ve ayak bölgesi kasları,Pleksus lumbalis, sacralis, alt ekstremite damarları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Anatomide genel kavramları, genel ve özel anatomi terimlerini ve anatomik pozisyonları tanımlar. | 11, 9 | A, D |
Üst ekstremite kemiklerini açıklar. | 11, 9 | A, D |
Üst ekstremite eklemlerini açıklar. | 11, 9 | A, D |
Omuz, kol bölgesi kaslarını açıklar. | 11, 9 | A, D |
Ön kol, el kaslarını açıklar. | 11, 9 | A, D |
Pleksus brachialis, üst ekstremite damarları açıklar. | 11, 9 | A, D |
Alt ekstremite kemiklerini açıklar. | 11, 9 | A, D |
Gluteal, uyluk bölgesi kaslarını açıklar. | 11, 9 | A, D |
Uyluk, bacak, ayak bölgesi kaslarını açıklar. | 11, 9 | A, D |
Pleksus lumbalis, sacralis, alt ekstremite damarlarını açıklar. | 11, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anatomiye Giriş, Temele Kavramlar, Bölgesel anatomi | Ozan Anatomi S.I-XXXII |
2 | Üst ekstremite kemikleri | Ozan Anatomi S.9-17 |
3 | Üst ekstremite eklemleri I | Ozan Anatomi S.80-88 |
4 | Üst ekstremite eklemleri II | Ozan Anatomi S.80-88 |
5 | Omuz kol bölgesindeki kaslar | Ozan Anatomi S.152-158 |
6 | Ön kol, el bölgesi kasları | Ozan Anatomi S.158-174 |
7 | Pleksus brachialis, üst ekstremi damarları | Anatomi-Kaplan ARICI 1.Cilt S.159-171 |
8 | Alt ekstremite kemikleri I | Anatomi-Kaplan ARICI 1.Cilt S.17-30 |
9 | Alt ekstremite kemikleri II | Anatomi-Kaplan ARICI 1.Cilt S.17-30 |
10 | Alt ekstremite kemikleri III | Anatomi-Kaplan ARICI 1.Cilt S.17-30 |
11 | Alt ekstremite eklemleri | Anatomi- Kaplan ARICI 1.Cilt S.95-111 |
12 | Gluteal ve uyluk bölgesi kasları | Anatomi-Kaplan ARICI 1. Cilt S.201-209 |
13 | Uyluk, bacak ve ayak bölgesi kasları | Ozan Anatomi S.176-193 |
14 | Pleksus lumbalis, sacralis, alt ekstremite damarları | Anatomi-Kaplan ARICI 2.Cilt S.173-191 |
Kaynak |
Mebis notu öğrenciye verilir. |
1-Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 2-Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. 3-Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 4-Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. 5-Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. 6-Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır. | X | |||||
2 | PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur. | X | |||||
4 | PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler. | X | |||||
5 | PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar. | X | |||||
6 | PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir. | X | |||||
7 | PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır. | X | |||||
8 | PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır. | X | |||||
10 | PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur. | X | |||||
11 | PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır. | X | |||||
12 | PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |