Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MOTOR KONUŞMA BOZUK. MESLEKİ UYGULAMA-Bahar Dönemi0+423
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Arusyak SAFA JAMILABADI
Dersin YardımcılarıUzm. DKT Arusyak SAFA JAMILABADI
Dersin AmacıBu dersin amacı, katılımcıları motor konuşma bozukluklarıyla ilgili etkili profesyonel uygulamalarda bulunmak için gerekli bilgi ve becerilerle donatmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İLGİLİ TEDAVİ ÜNİTESİNE YÖNELİK İŞLEYİŞİN KAVRANMASI,İLGİLİ TEDAVİ ÜNİTESİNE YÖNELİK İŞLEYİŞİN KAVRANMASI,HASTALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE TEDAVİ PROGRAMLARININ UYGULANMASI,HASTALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE TEDAVİ PROGRAMLARININ UYGULANMASI,HASTALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE TEDAVİ PROGRAMLARININ UYGULANMASI,HASTALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE TEDAVİ PROGRAMLARININ UYGULANMASI,HASTALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE TEDAVİ PROGRAMLARININ UYGULANMASI,HASTALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE TEDAVİ PROGRAMLARININ UYGULANMASI,HASTALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE TEDAVİ PROGRAMLARININ UYGULANMASI,HASTALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE TEDAVİ PROGRAMLARININ UYGULANMASI,TEDAVİ ÜNİTESİNE ÖZGÜ DEĞİŞİK OLGULARLA PRATİK UYGULAMALARIN YAPILMASI,TEDAVİ ÜNİTESİNE ÖZGÜ DEĞİŞİK OLGULARLA PRATİK UYGULAMALARIN YAPILMASI,ELDE EDİLEN BİLGİLERİN TEORİK VE PRATİK OLARAK GÖZDEN GEÇİRİLMESİ,ELDE EDİLEN BİLGİLERİN TEORİK VE PRATİK OLARAK GÖZDEN GEÇİRİLMESİ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Motor konuşma bozukluklarına yönelik vakaya uygun değerlendirme yöntemlerini seçer, uygular ve değerlendirme sonuçlarını analiz edebilir.4E, H
Nörojenik dil ve konuşma bozukluklarına özel değerlendirme yaklaşımlarıyla elde ettiği verilerle vakanın bozukluk, aktivite ve katılım düzeyindeki problemlerini tanımlar ve rapor eder.4E, H
Kısa ve uzun süreli hedefleri belirleyerek temel düzeyde nörojenik dil bozukluklarında uygulanan terapi programını geliştirir, uygular ve sonuçlarını rapor eder.4E, H
Nörojenik dil ve konuşma bozukluklarının değerlendirmesi/terapisi ile ilgili grup çalışması, interdisipliner çalışma prensiplerini uygular.4E, H
Öğretim Yöntemleri:4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İLGİLİ TEDAVİ ÜNİTESİNE YÖNELİK İŞLEYİŞİN KAVRANMASIDerse gelmeden önce ilgili konuyu okuması
2İLGİLİ TEDAVİ ÜNİTESİNE YÖNELİK İŞLEYİŞİN KAVRANMASIDerse gelmeden önce ilgili konuyu okuması
3HASTALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE TEDAVİ PROGRAMLARININ UYGULANMASIDerse gelmeden önce ilgili konuyu okuması
4HASTALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE TEDAVİ PROGRAMLARININ UYGULANMASIDerse gelmeden önce ilgili konuyu okuması
5HASTALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE TEDAVİ PROGRAMLARININ UYGULANMASIDerse gelmeden önce ilgili konuyu okuması
6HASTALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE TEDAVİ PROGRAMLARININ UYGULANMASIDerse gelmeden önce ilgili konuyu okuması
7HASTALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE TEDAVİ PROGRAMLARININ UYGULANMASIDerse gelmeden önce ilgili konuyu okuması
8HASTALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE TEDAVİ PROGRAMLARININ UYGULANMASIDerse gelmeden önce ilgili konuyu okuması
9HASTALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE TEDAVİ PROGRAMLARININ UYGULANMASIDerse gelmeden önce ilgili konuyu okuması
10HASTALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE TEDAVİ PROGRAMLARININ UYGULANMASIDerse gelmeden önce ilgili konuyu okuması
11TEDAVİ ÜNİTESİNE ÖZGÜ DEĞİŞİK OLGULARLA PRATİK UYGULAMALARIN YAPILMASIDerse gelmeden önce ilgili konuyu okuması
12TEDAVİ ÜNİTESİNE ÖZGÜ DEĞİŞİK OLGULARLA PRATİK UYGULAMALARIN YAPILMASIDerse gelmeden önce ilgili konuyu okuması
13ELDE EDİLEN BİLGİLERİN TEORİK VE PRATİK OLARAK GÖZDEN GEÇİRİLMESİDerse gelmeden önce ilgili konuyu okuması
14ELDE EDİLEN BİLGİLERİN TEORİK VE PRATİK OLARAK GÖZDEN GEÇİRİLMESİDerse gelmeden önce ilgili konuyu okuması
Kaynak
Motor Speech Disorders: Substrates, Differential Diagnosis and Management Joseph R. Duffy (2013) ELSEVIER Motor Speech Disorders Diagnosis and Treatment (2nd Edition) Donald Freed (2012) Delmar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
X
4
PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
X
7
PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
X
10
PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
X
11
PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
X
12
PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme14456
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı11010
Toplam İş Yükü (Saat)76
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MOTOR KONUŞMA BOZUK. MESLEKİ UYGULAMA-Bahar Dönemi0+423
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Arusyak SAFA JAMILABADI
Dersin YardımcılarıUzm. DKT Arusyak SAFA JAMILABADI
Dersin AmacıBu dersin amacı, katılımcıları motor konuşma bozukluklarıyla ilgili etkili profesyonel uygulamalarda bulunmak için gerekli bilgi ve becerilerle donatmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İLGİLİ TEDAVİ ÜNİTESİNE YÖNELİK İŞLEYİŞİN KAVRANMASI,İLGİLİ TEDAVİ ÜNİTESİNE YÖNELİK İŞLEYİŞİN KAVRANMASI,HASTALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE TEDAVİ PROGRAMLARININ UYGULANMASI,HASTALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE TEDAVİ PROGRAMLARININ UYGULANMASI,HASTALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE TEDAVİ PROGRAMLARININ UYGULANMASI,HASTALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE TEDAVİ PROGRAMLARININ UYGULANMASI,HASTALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE TEDAVİ PROGRAMLARININ UYGULANMASI,HASTALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE TEDAVİ PROGRAMLARININ UYGULANMASI,HASTALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE TEDAVİ PROGRAMLARININ UYGULANMASI,HASTALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE TEDAVİ PROGRAMLARININ UYGULANMASI,TEDAVİ ÜNİTESİNE ÖZGÜ DEĞİŞİK OLGULARLA PRATİK UYGULAMALARIN YAPILMASI,TEDAVİ ÜNİTESİNE ÖZGÜ DEĞİŞİK OLGULARLA PRATİK UYGULAMALARIN YAPILMASI,ELDE EDİLEN BİLGİLERİN TEORİK VE PRATİK OLARAK GÖZDEN GEÇİRİLMESİ,ELDE EDİLEN BİLGİLERİN TEORİK VE PRATİK OLARAK GÖZDEN GEÇİRİLMESİ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Motor konuşma bozukluklarına yönelik vakaya uygun değerlendirme yöntemlerini seçer, uygular ve değerlendirme sonuçlarını analiz edebilir.4E, H
Nörojenik dil ve konuşma bozukluklarına özel değerlendirme yaklaşımlarıyla elde ettiği verilerle vakanın bozukluk, aktivite ve katılım düzeyindeki problemlerini tanımlar ve rapor eder.4E, H
Kısa ve uzun süreli hedefleri belirleyerek temel düzeyde nörojenik dil bozukluklarında uygulanan terapi programını geliştirir, uygular ve sonuçlarını rapor eder.4E, H
Nörojenik dil ve konuşma bozukluklarının değerlendirmesi/terapisi ile ilgili grup çalışması, interdisipliner çalışma prensiplerini uygular.4E, H
Öğretim Yöntemleri:4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İLGİLİ TEDAVİ ÜNİTESİNE YÖNELİK İŞLEYİŞİN KAVRANMASIDerse gelmeden önce ilgili konuyu okuması
2İLGİLİ TEDAVİ ÜNİTESİNE YÖNELİK İŞLEYİŞİN KAVRANMASIDerse gelmeden önce ilgili konuyu okuması
3HASTALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE TEDAVİ PROGRAMLARININ UYGULANMASIDerse gelmeden önce ilgili konuyu okuması
4HASTALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE TEDAVİ PROGRAMLARININ UYGULANMASIDerse gelmeden önce ilgili konuyu okuması
5HASTALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE TEDAVİ PROGRAMLARININ UYGULANMASIDerse gelmeden önce ilgili konuyu okuması
6HASTALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE TEDAVİ PROGRAMLARININ UYGULANMASIDerse gelmeden önce ilgili konuyu okuması
7HASTALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE TEDAVİ PROGRAMLARININ UYGULANMASIDerse gelmeden önce ilgili konuyu okuması
8HASTALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE TEDAVİ PROGRAMLARININ UYGULANMASIDerse gelmeden önce ilgili konuyu okuması
9HASTALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE TEDAVİ PROGRAMLARININ UYGULANMASIDerse gelmeden önce ilgili konuyu okuması
10HASTALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE TEDAVİ PROGRAMLARININ UYGULANMASIDerse gelmeden önce ilgili konuyu okuması
11TEDAVİ ÜNİTESİNE ÖZGÜ DEĞİŞİK OLGULARLA PRATİK UYGULAMALARIN YAPILMASIDerse gelmeden önce ilgili konuyu okuması
12TEDAVİ ÜNİTESİNE ÖZGÜ DEĞİŞİK OLGULARLA PRATİK UYGULAMALARIN YAPILMASIDerse gelmeden önce ilgili konuyu okuması
13ELDE EDİLEN BİLGİLERİN TEORİK VE PRATİK OLARAK GÖZDEN GEÇİRİLMESİDerse gelmeden önce ilgili konuyu okuması
14ELDE EDİLEN BİLGİLERİN TEORİK VE PRATİK OLARAK GÖZDEN GEÇİRİLMESİDerse gelmeden önce ilgili konuyu okuması
Kaynak
Motor Speech Disorders: Substrates, Differential Diagnosis and Management Joseph R. Duffy (2013) ELSEVIER Motor Speech Disorders Diagnosis and Treatment (2nd Edition) Donald Freed (2012) Delmar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
X
4
PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
X
7
PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
X
10
PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
X
11
PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
X
12
PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:57Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:59