Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK VE SOSYAL GÜVENLİK SİSTEMİ-Güz Dönemi1+011
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Talat BULUT
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Aliye Aslı SONSUZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKamu ve Özel Sağlık Ödeme Kurumları konusunda temel bir bakış açısı kazandırmak ve sağlık hizmetlerinde finans ve sigortanın önemini anlatmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Sağlıkta Temel Finansman Modelleri, Sağlık Sigortalarının Yeri ve Önemi, Sigorta Kavramları, Türleri ve Sınıflaması, Sağlık Hizmetlerinde Geri Ödeme Yöntemleri
, Yaşlılık, Kronik Hastalıklar ve Finansal Etkileri, Sosyal Güvenlik ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu
,Sosyal Güvenlik ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu 2, Genel Sağlık Sigortası Teminatları
, Tamamlayıcı Sağlık Sigortası ve Teminatlar
,Engelli Mevzuatı
,Sosyal Hizmetler
,Finansal Kaynak ve Kurumları
,Finansal Kaynak ve Kurumları 2
,Tartışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Sağlık sistemini, finansal makro bakış açısı ile gözden geçirebilecektir 9A
1.1. Sağlık eko sistemlerini ve temel finansal kaynakları ayırt edip sınıflayabilir 9A
1.2. Sağlık finansman kaynaklarını ve çeşitliliği tanımlar 9A
1.3. Sağlık giderlerini kaynak ve dağılıma göre sınıflayabilir 9A
1.4. Sağlık harcamalarının sürdürülebilirliğini açıklar 9A
2. Sigorta ve sigortacılık kavramlarını açıklar 9A
2.1. Sigortacılıkla ilgili kavramları açıklar 9A
2.2. Özel ve genel sağlık sigortalarının farkını saptar 9A
2.3. Sigortanın temel çalışma prensiplerini açıklar 9A
3. Kamu ve Özelde Sağlık Ödeme ve Hizmet Kurumlarını açıklar 9A
3.1. Genel Sağlık Sigortası, teminatları, yetkili organları ve temel işleyişini açıklar 9A
3.2. Dezavantajlı birey ve gruplara sağlanan ek kaynak ve ilgili kurumları listeler. 9A
3.3. Dezavantajlı birey ve gruplara sağlanan Sosyal Hizmetleri tanımlar9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sağlıkta Temel Finansman ModelleriKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
2 Sağlık Sigortalarının Yeri ve ÖnemiKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
3 Sigorta Kavramları, Türleri ve SınıflamasıKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
4 Sağlık Hizmetlerinde Geri Ödeme Yöntemleri
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
5 Yaşlılık, Kronik Hastalıklar ve Finansal EtkileriKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
6 Sosyal Güvenlik ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
7Sosyal Güvenlik ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu 2Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
8 Genel Sağlık Sigortası Teminatları
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
9 Tamamlayıcı Sağlık Sigortası ve Teminatlar
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
10Engelli Mevzuatı
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
11Sosyal Hizmetler
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
12Finansal Kaynak ve Kurumları
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
13Finansal Kaynak ve Kurumları 2
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
14TartışmaKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
Kaynak
Öğretim üyesinin hazırlamış olduğu ders notları
Dersi veren öğretim üyesinin gerekli gördüğü takdirde kitap, dergi, makale ve tez gibi basılı dokümanlar öğrencilerle paylaşılmaktadır.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
X
4
PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
X
7
PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
X
10
PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
X
11
PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
X
12
PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14114
Rehberli Problem Çözme212
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi414
Okul Dışı Diğer Faaliyetler111
Proje Sunumu / Seminer111
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı11111
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)39
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(39/30)1
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK VE SOSYAL GÜVENLİK SİSTEMİ-Güz Dönemi1+011
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Talat BULUT
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Aliye Aslı SONSUZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKamu ve Özel Sağlık Ödeme Kurumları konusunda temel bir bakış açısı kazandırmak ve sağlık hizmetlerinde finans ve sigortanın önemini anlatmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Sağlıkta Temel Finansman Modelleri, Sağlık Sigortalarının Yeri ve Önemi, Sigorta Kavramları, Türleri ve Sınıflaması, Sağlık Hizmetlerinde Geri Ödeme Yöntemleri
, Yaşlılık, Kronik Hastalıklar ve Finansal Etkileri, Sosyal Güvenlik ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu
,Sosyal Güvenlik ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu 2, Genel Sağlık Sigortası Teminatları
, Tamamlayıcı Sağlık Sigortası ve Teminatlar
,Engelli Mevzuatı
,Sosyal Hizmetler
,Finansal Kaynak ve Kurumları
,Finansal Kaynak ve Kurumları 2
,Tartışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Sağlık sistemini, finansal makro bakış açısı ile gözden geçirebilecektir 9A
1.1. Sağlık eko sistemlerini ve temel finansal kaynakları ayırt edip sınıflayabilir 9A
1.2. Sağlık finansman kaynaklarını ve çeşitliliği tanımlar 9A
1.3. Sağlık giderlerini kaynak ve dağılıma göre sınıflayabilir 9A
1.4. Sağlık harcamalarının sürdürülebilirliğini açıklar 9A
2. Sigorta ve sigortacılık kavramlarını açıklar 9A
2.1. Sigortacılıkla ilgili kavramları açıklar 9A
2.2. Özel ve genel sağlık sigortalarının farkını saptar 9A
2.3. Sigortanın temel çalışma prensiplerini açıklar 9A
3. Kamu ve Özelde Sağlık Ödeme ve Hizmet Kurumlarını açıklar 9A
3.1. Genel Sağlık Sigortası, teminatları, yetkili organları ve temel işleyişini açıklar 9A
3.2. Dezavantajlı birey ve gruplara sağlanan ek kaynak ve ilgili kurumları listeler. 9A
3.3. Dezavantajlı birey ve gruplara sağlanan Sosyal Hizmetleri tanımlar9A
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sağlıkta Temel Finansman ModelleriKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
2 Sağlık Sigortalarının Yeri ve ÖnemiKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
3 Sigorta Kavramları, Türleri ve SınıflamasıKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
4 Sağlık Hizmetlerinde Geri Ödeme Yöntemleri
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
5 Yaşlılık, Kronik Hastalıklar ve Finansal EtkileriKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
6 Sosyal Güvenlik ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
7Sosyal Güvenlik ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu 2Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
8 Genel Sağlık Sigortası Teminatları
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
9 Tamamlayıcı Sağlık Sigortası ve Teminatlar
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
10Engelli Mevzuatı
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
11Sosyal Hizmetler
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
12Finansal Kaynak ve Kurumları
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
13Finansal Kaynak ve Kurumları 2
Konuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi
14TartışmaKonuyla ilgili akademik çalışmaların incelenmesi.
Kaynak
Öğretim üyesinin hazırlamış olduğu ders notları
Dersi veren öğretim üyesinin gerekli gördüğü takdirde kitap, dergi, makale ve tez gibi basılı dokümanlar öğrencilerle paylaşılmaktadır.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
X
4
PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
X
7
PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
X
10
PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
X
11
PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
X
12
PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:57Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:59