Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK UYG. IV : DENETİMLİ DEĞER. VE TERAPİ-Bahar Dönemi0+845
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ, Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDil ve konuşma terapisinde değerlendirme ve terapi yöntemlerinin vakalarla uygulamalı olarak kullanılması; değerlendirme ve terapide vakalarla kullanmak üzere kontrol listeleri, değerlendirme araçları, test takımları, terapi araçlarının geliştirilmesi, ve sonrasında uygulanması ve raporlanması; süreçlerde teknolojiyi kullanmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İleri ölçme ve değerlendirme araçlarının gözetimli kullanımı (8 Saat),Gözetimli öykü alma/ görüşme çizelgeleri ve yönergeleri (8 Saat),ICD-10 ve DSM yönelimli ruhsal muayene çizelgelerinin gözetimli kullanımı (8 Saat),Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki temel klinik ölçeklerin gözetimli kullanımı (8 Saat),Dil ve konuşma terapisinde yaygın gelişimsel bozukluklarda değerlendirme ve terapi / gözetim altında ( 8 Saat),Dil ve konuşma terapisinde yıkıcı davranış bozukluklarını değerlendirme ve terapi / Gözetim Altında ( 8 Saat),Dil ve konuşma terapisinde dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluklarını değerlendirme ve terapi / Gözetim Altında ( 8 Saat),Dudak damak yarığı ve baş-yüz anomalili bireylerde değerlendirme ve terapi / Gözetim Altında ( 8 Saat),Akıcılık Bozukluklarında değerlendirme ve terapi / Gözetim Altında( 8 Saat),Çocukluk çağı ve nörojenik edinilmiş dil bozukluklarında değerlendirme ve terapi / Gözetim Altında ( 8 Saat),Ses bozukluklarında değerlendirme ve terapi / Gözetim Altında ( 8 Saat),Yutma bozukluklarında değerlendirme ve terapi / Gözetim Altında ( 8 Saat),Motor konuşma bozukluklarında değerlendirme ve terapi / Gözetim Altında (8 Saat); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kanıta dayalı uygulamaları tanımlar. Verilerin toplanması, yorumlanması ve uygulanmasında kullanır. 37, 4, 5, 6, 8E, H
Değerlendirme ve terapilerde alana özgü bilgisayar programlarını, teknolojiyi ve eğitim araçlarını kullanır.37, 6, 8, 9E
Klinikte, dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgileri kullanarak bireysel sorumluluklarını ve görevini yerine getirir. 15, 6E, H
Klinikte ve bilimsel çalışmalarda, sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak, diğer meslek gruplarıyla işbirliği halinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve iş birliği yapar. 15, 6, 8E, H
Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, dilsel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak bireye özgü değerlendirme, test, tanı, terapi ve rehabilitasyon müdahale programları planlar, gözetimle uygular ve takip eder.38, 4, 6, 8E, H
Temel klinik ölçeklerin gözetimli kullanır.6, 8E
Erişkin DEHB’da ölçeklerin gözetimli kullanır.6, 8E
Dudak damak yarığı, akıcılık, ses, yutma, motor konuşma, edinilmiş ve çocukluk çağı dil bozukluklarını gözetimli olarak değerlendirir.38, 4, 6, 8H
Dudak damak yarığı, akıcılık, ses, yutma, motor konuşma, edinilmiş ve çocukluk çağı dil bozukluklarına sahip bireylerde olası terapi planını hazırlar. 38, 4, 6, 8E, H
Öğretim Yöntemleri:15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İleri ölçme ve değerlendirme araçlarının gözetimli kullanımı (8 Saat)Konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, gelişimsel ve edinilmiş dil bozuklukları, ses bozuklukları ve yutma bozuklukları hakkında ders notlarının okunması
2Gözetimli öykü alma/ görüşme çizelgeleri ve yönergeleri (8 Saat)Konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, gelişimsel ve edinilmiş dil bozuklukları, ses bozuklukları ve yutma bozuklukları hakkında ders notlarının okunması
3ICD-10 ve DSM yönelimli ruhsal muayene çizelgelerinin gözetimli kullanımı (8 Saat)Klinik Uygulama I Ders notlarının okunması
4Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki temel klinik ölçeklerin gözetimli kullanımı (8 Saat)Konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, gelişimsel ve edinilmiş dil bozuklukları, ses bozuklukları ve yutma bozuklukları hakkında ders notlarının okunması
6Dil ve konuşma terapisinde yaygın gelişimsel bozukluklarda değerlendirme ve terapi / gözetim altında ( 8 Saat)Gelişimsel yetersizlik ve otizmde dil ve konuşma terapisi ders notlarının tekrar edilmesi
7Dil ve konuşma terapisinde yıkıcı davranış bozukluklarını değerlendirme ve terapi / Gözetim Altında ( 8 Saat)Uygulamalı davranış analizi ders notlarının tekrar edilmesi
8Dil ve konuşma terapisinde dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluklarını değerlendirme ve terapi / Gözetim Altında ( 8 Saat)Gelişimsel yetersizlik ve otizmde dil ve konuşma terapisi ders notlarının tekrar edilmesi
9Dudak damak yarığı ve baş-yüz anomalili bireylerde değerlendirme ve terapi / Gözetim Altında ( 8 Saat)Dudak damak yarığı ve konuşma sesi bozuklukları ders notlarının tekrar edilmesi
10Akıcılık Bozukluklarında değerlendirme ve terapi / Gözetim Altında( 8 Saat)Akıcılık bozuklukları kuramları ve akıcılık bozuklukları değerlendirme ve terapi ders notlarının tekrar edilmesi
11Çocukluk çağı ve nörojenik edinilmiş dil bozukluklarında değerlendirme ve terapi / Gözetim Altında ( 8 Saat)Çocukluk Çağı ve nörojenik edinilmiş dil bozuklukları değerlendirme ve terapi ders notlarının tekrar edilmesi
12Ses bozukluklarında değerlendirme ve terapi / Gözetim Altında ( 8 Saat)Ses bozukluklarına giriş ve ses bozukluklarında değerlendirme ve terapi ders notlarının tekrar edilmesi
13Yutma bozukluklarında değerlendirme ve terapi / Gözetim Altında ( 8 Saat)Yutma ve beslenme bozukluklarına giriş ve yutma ve beslenme bozukluklarında değerlendirme ve terapi dersi notlarının tekrar edilmesi
14Motor konuşma bozukluklarında değerlendirme ve terapi / Gözetim Altında (8 Saat)Motor konuşma bozukluklarının değerlendirme ve terapi ders notlarının tekrar edilmesi
Kaynak
İstanbul Medipol Üniversitesi Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü, konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, gelişimsel ve edinilmiş dil bozuklukları, ses bozuklukları ve yutma bozuklukları hakkında ders notları. * Mevcut uygulamalar, klinik uygulama yöneticisi gözetiminde İstanbul Medipol Üniversitesi Dil, Konuşma ve Yutma Terapisi ve Yenilikçi Teknolojiler Araştırma ve Uygulama Merkezi'nde (MEDKOM) gerçekleştirilmektedir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
X
4
PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
X
7
PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
X
10
PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
X
11
PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
X
12
PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati148112
Rehberli Problem Çözme5210
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11010
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı2510
Toplam İş Yükü (Saat)142
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK UYG. IV : DENETİMLİ DEĞER. VE TERAPİ-Bahar Dönemi0+845
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ, Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDil ve konuşma terapisinde değerlendirme ve terapi yöntemlerinin vakalarla uygulamalı olarak kullanılması; değerlendirme ve terapide vakalarla kullanmak üzere kontrol listeleri, değerlendirme araçları, test takımları, terapi araçlarının geliştirilmesi, ve sonrasında uygulanması ve raporlanması; süreçlerde teknolojiyi kullanmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; İleri ölçme ve değerlendirme araçlarının gözetimli kullanımı (8 Saat),Gözetimli öykü alma/ görüşme çizelgeleri ve yönergeleri (8 Saat),ICD-10 ve DSM yönelimli ruhsal muayene çizelgelerinin gözetimli kullanımı (8 Saat),Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki temel klinik ölçeklerin gözetimli kullanımı (8 Saat),Dil ve konuşma terapisinde yaygın gelişimsel bozukluklarda değerlendirme ve terapi / gözetim altında ( 8 Saat),Dil ve konuşma terapisinde yıkıcı davranış bozukluklarını değerlendirme ve terapi / Gözetim Altında ( 8 Saat),Dil ve konuşma terapisinde dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluklarını değerlendirme ve terapi / Gözetim Altında ( 8 Saat),Dudak damak yarığı ve baş-yüz anomalili bireylerde değerlendirme ve terapi / Gözetim Altında ( 8 Saat),Akıcılık Bozukluklarında değerlendirme ve terapi / Gözetim Altında( 8 Saat),Çocukluk çağı ve nörojenik edinilmiş dil bozukluklarında değerlendirme ve terapi / Gözetim Altında ( 8 Saat),Ses bozukluklarında değerlendirme ve terapi / Gözetim Altında ( 8 Saat),Yutma bozukluklarında değerlendirme ve terapi / Gözetim Altında ( 8 Saat),Motor konuşma bozukluklarında değerlendirme ve terapi / Gözetim Altında (8 Saat); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kanıta dayalı uygulamaları tanımlar. Verilerin toplanması, yorumlanması ve uygulanmasında kullanır. 37, 4, 5, 6, 8E, H
Değerlendirme ve terapilerde alana özgü bilgisayar programlarını, teknolojiyi ve eğitim araçlarını kullanır.37, 6, 8, 9E
Klinikte, dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgileri kullanarak bireysel sorumluluklarını ve görevini yerine getirir. 15, 6E, H
Klinikte ve bilimsel çalışmalarda, sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak, diğer meslek gruplarıyla işbirliği halinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve iş birliği yapar. 15, 6, 8E, H
Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, dilsel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak bireye özgü değerlendirme, test, tanı, terapi ve rehabilitasyon müdahale programları planlar, gözetimle uygular ve takip eder.38, 4, 6, 8E, H
Temel klinik ölçeklerin gözetimli kullanır.6, 8E
Erişkin DEHB’da ölçeklerin gözetimli kullanır.6, 8E
Dudak damak yarığı, akıcılık, ses, yutma, motor konuşma, edinilmiş ve çocukluk çağı dil bozukluklarını gözetimli olarak değerlendirir.38, 4, 6, 8H
Dudak damak yarığı, akıcılık, ses, yutma, motor konuşma, edinilmiş ve çocukluk çağı dil bozukluklarına sahip bireylerde olası terapi planını hazırlar. 38, 4, 6, 8E, H
Öğretim Yöntemleri:15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İleri ölçme ve değerlendirme araçlarının gözetimli kullanımı (8 Saat)Konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, gelişimsel ve edinilmiş dil bozuklukları, ses bozuklukları ve yutma bozuklukları hakkında ders notlarının okunması
2Gözetimli öykü alma/ görüşme çizelgeleri ve yönergeleri (8 Saat)Konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, gelişimsel ve edinilmiş dil bozuklukları, ses bozuklukları ve yutma bozuklukları hakkında ders notlarının okunması
3ICD-10 ve DSM yönelimli ruhsal muayene çizelgelerinin gözetimli kullanımı (8 Saat)Klinik Uygulama I Ders notlarının okunması
4Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki temel klinik ölçeklerin gözetimli kullanımı (8 Saat)Konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, gelişimsel ve edinilmiş dil bozuklukları, ses bozuklukları ve yutma bozuklukları hakkında ders notlarının okunması
6Dil ve konuşma terapisinde yaygın gelişimsel bozukluklarda değerlendirme ve terapi / gözetim altında ( 8 Saat)Gelişimsel yetersizlik ve otizmde dil ve konuşma terapisi ders notlarının tekrar edilmesi
7Dil ve konuşma terapisinde yıkıcı davranış bozukluklarını değerlendirme ve terapi / Gözetim Altında ( 8 Saat)Uygulamalı davranış analizi ders notlarının tekrar edilmesi
8Dil ve konuşma terapisinde dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluklarını değerlendirme ve terapi / Gözetim Altında ( 8 Saat)Gelişimsel yetersizlik ve otizmde dil ve konuşma terapisi ders notlarının tekrar edilmesi
9Dudak damak yarığı ve baş-yüz anomalili bireylerde değerlendirme ve terapi / Gözetim Altında ( 8 Saat)Dudak damak yarığı ve konuşma sesi bozuklukları ders notlarının tekrar edilmesi
10Akıcılık Bozukluklarında değerlendirme ve terapi / Gözetim Altında( 8 Saat)Akıcılık bozuklukları kuramları ve akıcılık bozuklukları değerlendirme ve terapi ders notlarının tekrar edilmesi
11Çocukluk çağı ve nörojenik edinilmiş dil bozukluklarında değerlendirme ve terapi / Gözetim Altında ( 8 Saat)Çocukluk Çağı ve nörojenik edinilmiş dil bozuklukları değerlendirme ve terapi ders notlarının tekrar edilmesi
12Ses bozukluklarında değerlendirme ve terapi / Gözetim Altında ( 8 Saat)Ses bozukluklarına giriş ve ses bozukluklarında değerlendirme ve terapi ders notlarının tekrar edilmesi
13Yutma bozukluklarında değerlendirme ve terapi / Gözetim Altında ( 8 Saat)Yutma ve beslenme bozukluklarına giriş ve yutma ve beslenme bozukluklarında değerlendirme ve terapi dersi notlarının tekrar edilmesi
14Motor konuşma bozukluklarında değerlendirme ve terapi / Gözetim Altında (8 Saat)Motor konuşma bozukluklarının değerlendirme ve terapi ders notlarının tekrar edilmesi
Kaynak
İstanbul Medipol Üniversitesi Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü, konuşma sesi bozuklukları, akıcılık bozuklukları, gelişimsel ve edinilmiş dil bozuklukları, ses bozuklukları ve yutma bozuklukları hakkında ders notları. * Mevcut uygulamalar, klinik uygulama yöneticisi gözetiminde İstanbul Medipol Üniversitesi Dil, Konuşma ve Yutma Terapisi ve Yenilikçi Teknolojiler Araştırma ve Uygulama Merkezi'nde (MEDKOM) gerçekleştirilmektedir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
X
4
PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
X
7
PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
X
10
PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
X
11
PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
X
12
PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:57Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:59