Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KOGNİTİF NÖROBİLİME GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Talat BULUT |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Talat BULUT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | -Bu dersin genel amacı, öğrencinin sinir sisteminin yapısına, işleyişine, konuşma, dil ve kognisyona katkısına ilişkin anlayışını pekiştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1 Giriş,2 Kognitif Nörobilimde labratuvar yöntemleri 1,3 Kognitif Nörobilimde labratuvar yöntemleri 2,4 Temel Kognitif Nörofizyopatoloji,5 Nöroplastisite,6 Gelişimsel nörolojik bozukluklar,7 İnme ve vasküler demans,8 Nörodejeneratif demanslar,9 MS ve Epilepsi,10 Kafa travmaları,11 Beyin networkleri,12 nöromodülasyona giriş,13 Nöromodülasyon uygulamaları,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kognitif sinirbilimin temel terminolojisini bilir ve tanımlar | 13, 9 | A, E |
Çeşitli kognitif işlevlerin (örn. öğrenme, bellek ) görevlerini bilir | 13, 9 | A, E |
Kognitif sinirbilim alanında kullanılan görüntüleme, kayıt, stimülasyon ve araştırma yöntemlerini bilir | 13, 9 | A, E |
Kognitif sinirbilim alanında, kanıta dayalı ve eleştirel düşünmenin önemini kavrar | 13, 9 | A, E |
Çeşitli kognitif işlevlerin dil işlevleri ile etkileşimlerini bilir | 13, 9 | A, E |
Kognitif sinirbilim alanında kullanılan araştırma yöntemlerinin güçlü ve zayıf yönlerine ilişkin bilimsel bir bakış geliştir | 13, 9 | A, D |
Çeşitli nörojenik hastalıkların tanı ve tedavisine ilişkin süreçleri bilir | 13, 9 | A, E |
Nöromodülasyon uygulamalarını bilir | 13, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1 Giriş | -- |
2 | 2 Kognitif Nörobilimde labratuvar yöntemleri 1 | İlgili kitap bölümünü okur. |
3 | 3 Kognitif Nörobilimde labratuvar yöntemleri 2 | Önceki dersin notlarını tekrar eder. |
4 | 4 Temel Kognitif Nörofizyopatoloji | İlgili kitap bölümünü okur. |
5 | 5 Nöroplastisite | İlgili kitap bölümünü okur. |
6 | 6 Gelişimsel nörolojik bozukluklar | İlgili kitap bölümünü okur. |
7 | 7 İnme ve vasküler demans | İlgili kitap bölümünü okur. |
8 | 8 Nörodejeneratif demanslar | İlgili kitap bölümünü okur. |
9 | 9 MS ve Epilepsi | İlgili kitap bölümünü okur. |
10 | 10 Kafa travmaları | İlgili kitap bölümünü okur. |
11 | 11 Beyin networkleri | İlgili kitap bölümünü okur. |
12 | 12 nöromodülasyona giriş | İlgili kitap bölümünü okur. |
13 | 13 Nöromodülasyon uygulamaları | İlgili kitap bölümünü okur. |
14 | Genel tekrar | Önceki ders notlarını gözden geçirir. |
Kaynak |
Powerpoint sunum dosyaları. |
Gazzaniga, M. S. (Ed.). (2014). Handbook of cognitive neuroscience. Springer. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur. | X | |||||
4 | PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler. | X | |||||
5 | PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar. | X | |||||
6 | PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir. | X | |||||
7 | PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır. | X | |||||
8 | PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır. | X | |||||
10 | PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur. | X | |||||
11 | PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır. | X | |||||
12 | PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 5 | 5 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 5 | 1 | 5 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 9 | 9 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 73 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(73/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KOGNİTİF NÖROBİLİME GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Talat BULUT |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Talat BULUT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | -Bu dersin genel amacı, öğrencinin sinir sisteminin yapısına, işleyişine, konuşma, dil ve kognisyona katkısına ilişkin anlayışını pekiştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1 Giriş,2 Kognitif Nörobilimde labratuvar yöntemleri 1,3 Kognitif Nörobilimde labratuvar yöntemleri 2,4 Temel Kognitif Nörofizyopatoloji,5 Nöroplastisite,6 Gelişimsel nörolojik bozukluklar,7 İnme ve vasküler demans,8 Nörodejeneratif demanslar,9 MS ve Epilepsi,10 Kafa travmaları,11 Beyin networkleri,12 nöromodülasyona giriş,13 Nöromodülasyon uygulamaları,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kognitif sinirbilimin temel terminolojisini bilir ve tanımlar | 13, 9 | A, E |
Çeşitli kognitif işlevlerin (örn. öğrenme, bellek ) görevlerini bilir | 13, 9 | A, E |
Kognitif sinirbilim alanında kullanılan görüntüleme, kayıt, stimülasyon ve araştırma yöntemlerini bilir | 13, 9 | A, E |
Kognitif sinirbilim alanında, kanıta dayalı ve eleştirel düşünmenin önemini kavrar | 13, 9 | A, E |
Çeşitli kognitif işlevlerin dil işlevleri ile etkileşimlerini bilir | 13, 9 | A, E |
Kognitif sinirbilim alanında kullanılan araştırma yöntemlerinin güçlü ve zayıf yönlerine ilişkin bilimsel bir bakış geliştir | 13, 9 | A, D |
Çeşitli nörojenik hastalıkların tanı ve tedavisine ilişkin süreçleri bilir | 13, 9 | A, E |
Nöromodülasyon uygulamalarını bilir | 13, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1 Giriş | -- |
2 | 2 Kognitif Nörobilimde labratuvar yöntemleri 1 | İlgili kitap bölümünü okur. |
3 | 3 Kognitif Nörobilimde labratuvar yöntemleri 2 | Önceki dersin notlarını tekrar eder. |
4 | 4 Temel Kognitif Nörofizyopatoloji | İlgili kitap bölümünü okur. |
5 | 5 Nöroplastisite | İlgili kitap bölümünü okur. |
6 | 6 Gelişimsel nörolojik bozukluklar | İlgili kitap bölümünü okur. |
7 | 7 İnme ve vasküler demans | İlgili kitap bölümünü okur. |
8 | 8 Nörodejeneratif demanslar | İlgili kitap bölümünü okur. |
9 | 9 MS ve Epilepsi | İlgili kitap bölümünü okur. |
10 | 10 Kafa travmaları | İlgili kitap bölümünü okur. |
11 | 11 Beyin networkleri | İlgili kitap bölümünü okur. |
12 | 12 nöromodülasyona giriş | İlgili kitap bölümünü okur. |
13 | 13 Nöromodülasyon uygulamaları | İlgili kitap bölümünü okur. |
14 | Genel tekrar | Önceki ders notlarını gözden geçirir. |
Kaynak |
Powerpoint sunum dosyaları. |
Gazzaniga, M. S. (Ed.). (2014). Handbook of cognitive neuroscience. Springer. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir. | X | |||||
2 | PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur. | X | |||||
4 | PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler. | X | |||||
5 | PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar. | X | |||||
6 | PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir. | X | |||||
7 | PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır. | X | |||||
8 | PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler. | X | |||||
9 | PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır. | X | |||||
10 | PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur. | X | |||||
11 | PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır. | X | |||||
12 | PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |