Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KOGNİTİF NÖROBİLİME GİRİŞ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Talat BULUT
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Talat BULUT
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı-Bu dersin genel amacı, öğrencinin sinir sisteminin yapısına, işleyişine, konuşma, dil ve kognisyona katkısına ilişkin anlayışını pekiştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1 Giriş,2 Kognitif Nörobilimde labratuvar yöntemleri 1,3 Kognitif Nörobilimde labratuvar yöntemleri 2,4 Temel Kognitif Nörofizyopatoloji,5 Nöroplastisite,6 Gelişimsel nörolojik bozukluklar,7 İnme ve vasküler demans,8 Nörodejeneratif demanslar,9 MS ve Epilepsi,10 Kafa travmaları,11 Beyin networkleri,12 nöromodülasyona giriş,13 Nöromodülasyon uygulamaları,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kognitif sinirbilimin temel terminolojisini bilir ve tanımlar13, 9A, E
Çeşitli kognitif işlevlerin (örn. öğrenme, bellek ) görevlerini bilir13, 9A, E
Kognitif sinirbilim alanında kullanılan görüntüleme, kayıt, stimülasyon ve araştırma yöntemlerini bilir13, 9A, E
Kognitif sinirbilim alanında, kanıta dayalı ve eleştirel düşünmenin önemini kavrar13, 9A, E
Çeşitli kognitif işlevlerin dil işlevleri ile etkileşimlerini bilir13, 9A, E
Kognitif sinirbilim alanında kullanılan araştırma yöntemlerinin güçlü ve zayıf yönlerine ilişkin bilimsel bir bakış geliştir13, 9A, D
Çeşitli nörojenik hastalıkların tanı ve tedavisine ilişkin süreçleri bilir13, 9A, E
Nöromodülasyon uygulamalarını bilir13, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11 Giriş--
22 Kognitif Nörobilimde labratuvar yöntemleri 1İlgili kitap bölümünü okur.
33 Kognitif Nörobilimde labratuvar yöntemleri 2Önceki dersin notlarını tekrar eder.
44 Temel Kognitif Nörofizyopatolojiİlgili kitap bölümünü okur.
55 Nöroplastisiteİlgili kitap bölümünü okur.
66 Gelişimsel nörolojik bozukluklarİlgili kitap bölümünü okur.
77 İnme ve vasküler demansİlgili kitap bölümünü okur.
88 Nörodejeneratif demanslarİlgili kitap bölümünü okur.
99 MS ve Epilepsiİlgili kitap bölümünü okur.
1010 Kafa travmalarıİlgili kitap bölümünü okur.
1111 Beyin networkleriİlgili kitap bölümünü okur.
1212 nöromodülasyona girişİlgili kitap bölümünü okur.
1313 Nöromodülasyon uygulamalarıİlgili kitap bölümünü okur.
14Genel tekrarÖnceki ders notlarını gözden geçirir.
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları.
Gazzaniga, M. S. (Ed.). (2014). Handbook of cognitive neuroscience. Springer.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
X
4
PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
X
7
PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
X
10
PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
X
11
PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
X
12
PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer155
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı515
Ara Sınav ve Hazırlığı199
Genel Sınav ve Hazırlığı11212
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)73
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(73/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KOGNİTİF NÖROBİLİME GİRİŞ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Talat BULUT
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Talat BULUT
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı-Bu dersin genel amacı, öğrencinin sinir sisteminin yapısına, işleyişine, konuşma, dil ve kognisyona katkısına ilişkin anlayışını pekiştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1 Giriş,2 Kognitif Nörobilimde labratuvar yöntemleri 1,3 Kognitif Nörobilimde labratuvar yöntemleri 2,4 Temel Kognitif Nörofizyopatoloji,5 Nöroplastisite,6 Gelişimsel nörolojik bozukluklar,7 İnme ve vasküler demans,8 Nörodejeneratif demanslar,9 MS ve Epilepsi,10 Kafa travmaları,11 Beyin networkleri,12 nöromodülasyona giriş,13 Nöromodülasyon uygulamaları,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kognitif sinirbilimin temel terminolojisini bilir ve tanımlar13, 9A, E
Çeşitli kognitif işlevlerin (örn. öğrenme, bellek ) görevlerini bilir13, 9A, E
Kognitif sinirbilim alanında kullanılan görüntüleme, kayıt, stimülasyon ve araştırma yöntemlerini bilir13, 9A, E
Kognitif sinirbilim alanında, kanıta dayalı ve eleştirel düşünmenin önemini kavrar13, 9A, E
Çeşitli kognitif işlevlerin dil işlevleri ile etkileşimlerini bilir13, 9A, E
Kognitif sinirbilim alanında kullanılan araştırma yöntemlerinin güçlü ve zayıf yönlerine ilişkin bilimsel bir bakış geliştir13, 9A, D
Çeşitli nörojenik hastalıkların tanı ve tedavisine ilişkin süreçleri bilir13, 9A, E
Nöromodülasyon uygulamalarını bilir13, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11 Giriş--
22 Kognitif Nörobilimde labratuvar yöntemleri 1İlgili kitap bölümünü okur.
33 Kognitif Nörobilimde labratuvar yöntemleri 2Önceki dersin notlarını tekrar eder.
44 Temel Kognitif Nörofizyopatolojiİlgili kitap bölümünü okur.
55 Nöroplastisiteİlgili kitap bölümünü okur.
66 Gelişimsel nörolojik bozukluklarİlgili kitap bölümünü okur.
77 İnme ve vasküler demansİlgili kitap bölümünü okur.
88 Nörodejeneratif demanslarİlgili kitap bölümünü okur.
99 MS ve Epilepsiİlgili kitap bölümünü okur.
1010 Kafa travmalarıİlgili kitap bölümünü okur.
1111 Beyin networkleriİlgili kitap bölümünü okur.
1212 nöromodülasyona girişİlgili kitap bölümünü okur.
1313 Nöromodülasyon uygulamalarıİlgili kitap bölümünü okur.
14Genel tekrarÖnceki ders notlarını gözden geçirir.
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları.
Gazzaniga, M. S. (Ed.). (2014). Handbook of cognitive neuroscience. Springer.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
X
4
PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
X
7
PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
X
10
PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
X
11
PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
X
12
PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:57Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:59