Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KULAK BURUN BOĞAZ HAST. VE BAŞ-YÜZ ANOMALİLERİ-Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Özmen ÖZTÜRK
Dersin YardımcılarıProf. Dr. Hakan BİRKENT
Dersin AmacıDersin amacı, kulak, burun, boğaz hastalıkları ve baş-yüz anomalileri konusunda öğrencilere temel bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Genel giriş,Kafa kemikleri; Kulak anatomisi ve işitme fizyolojisi,Farinks anatomisi, oral ve nazal kavite anatomisi ve fizyolojisi,Larenks anatomisi ve fizyolojisi,Anatomik yapıların işlevleri; ses ve yutmadaki görevleri,Sık görülen KBB hastalıkları,Sık görülen KBB hastalıkları,Sık görülen KBB hastalıkları,Ses ve yutma bozukluğuna neden olan hastalıklar,Kranyo fasiyal-orofasiyal anomaliler,Kranyo fasiyal-orofasiyal anomaliler,İnterdisipliner çalışma, KBB-DKT işbirliği,Klinik uygulamalar,Klinik uygulamalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Baş-boyun bölgesinin anatomik yapılarını ve bu yapıların fizyolojik fonksiyonlarını tanımlar.13, 16, 9A
Kulağın anatomik yapılarını tanımlar ve işitme sürecindeki rolünü açıklar.13, 16, 9A
Klinikte sık karşılaşılan otolaringolojik hastalıkların patofizyolojisini açıklar,13, 16, 9A
Ağız-yüz bölgesinin normal embriyolojik gelişimini açıklar.13, 16, 9A
Klinikte sık karşılaşılan otolaringolojik hastalıkların klinik semptomlarını ve bulgularını açıklar.13, 16, 9A
Klinikte sık karşılaşılan otolaringolojik hastalıkların tedavi yöntemlerini açıklar,13, 16, 9A
DKT ve KBB işbirliğini açıklar,13, 16, 9A
Ağız-yüz bölgesi anomalilerini ve bu anomalilere eşlik edebilecek problemleri tedavi yöntemleri ile birlikte tanımlar.12, 16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Genel girişHaftalık ders içeriklerini gözden geçirerek ders hakkında fikir sahibi olmak.
2Kafa kemikleri; Kulak anatomisi ve işitme fizyolojisiKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
3Farinks anatomisi, oral ve nazal kavite anatomisi ve fizyolojisiKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
4Larenks anatomisi ve fizyolojisiKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
5Anatomik yapıların işlevleri; ses ve yutmadaki görevleriKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
6Sık görülen KBB hastalıklarıKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
7Sık görülen KBB hastalıklarıKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
8Sık görülen KBB hastalıklarıKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
9Ses ve yutma bozukluğuna neden olan hastalıklarKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
10Kranyo fasiyal-orofasiyal anomalilerKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
11Kranyo fasiyal-orofasiyal anomalilerKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
12İnterdisipliner çalışma, KBB-DKT işbirliğiKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
13Klinik uygulamalarKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
14Klinik uygulamalarKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
Kaynak
Gardner H. Collaborative working between pediatric speech and language therapy and ENT colleagues: what is good practice? Curr Opin Otolaryngol Head Neck Surg. 2014 Jun;22(3):167-71. Koç C. Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş Boyun Cerrahisi, 2019.
Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
X
4
PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
X
7
PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
X
10
PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
X
11
PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
X
12
PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi111
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı515
Ara Sınav ve Hazırlığı199
Genel Sınav ve Hazırlığı11717
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)102
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(102/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KULAK BURUN BOĞAZ HAST. VE BAŞ-YÜZ ANOMALİLERİ-Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Özmen ÖZTÜRK
Dersin YardımcılarıProf. Dr. Hakan BİRKENT
Dersin AmacıDersin amacı, kulak, burun, boğaz hastalıkları ve baş-yüz anomalileri konusunda öğrencilere temel bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Genel giriş,Kafa kemikleri; Kulak anatomisi ve işitme fizyolojisi,Farinks anatomisi, oral ve nazal kavite anatomisi ve fizyolojisi,Larenks anatomisi ve fizyolojisi,Anatomik yapıların işlevleri; ses ve yutmadaki görevleri,Sık görülen KBB hastalıkları,Sık görülen KBB hastalıkları,Sık görülen KBB hastalıkları,Ses ve yutma bozukluğuna neden olan hastalıklar,Kranyo fasiyal-orofasiyal anomaliler,Kranyo fasiyal-orofasiyal anomaliler,İnterdisipliner çalışma, KBB-DKT işbirliği,Klinik uygulamalar,Klinik uygulamalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Baş-boyun bölgesinin anatomik yapılarını ve bu yapıların fizyolojik fonksiyonlarını tanımlar.13, 16, 9A
Kulağın anatomik yapılarını tanımlar ve işitme sürecindeki rolünü açıklar.13, 16, 9A
Klinikte sık karşılaşılan otolaringolojik hastalıkların patofizyolojisini açıklar,13, 16, 9A
Ağız-yüz bölgesinin normal embriyolojik gelişimini açıklar.13, 16, 9A
Klinikte sık karşılaşılan otolaringolojik hastalıkların klinik semptomlarını ve bulgularını açıklar.13, 16, 9A
Klinikte sık karşılaşılan otolaringolojik hastalıkların tedavi yöntemlerini açıklar,13, 16, 9A
DKT ve KBB işbirliğini açıklar,13, 16, 9A
Ağız-yüz bölgesi anomalilerini ve bu anomalilere eşlik edebilecek problemleri tedavi yöntemleri ile birlikte tanımlar.12, 16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Genel girişHaftalık ders içeriklerini gözden geçirerek ders hakkında fikir sahibi olmak.
2Kafa kemikleri; Kulak anatomisi ve işitme fizyolojisiKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
3Farinks anatomisi, oral ve nazal kavite anatomisi ve fizyolojisiKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
4Larenks anatomisi ve fizyolojisiKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
5Anatomik yapıların işlevleri; ses ve yutmadaki görevleriKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
6Sık görülen KBB hastalıklarıKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
7Sık görülen KBB hastalıklarıKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
8Sık görülen KBB hastalıklarıKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
9Ses ve yutma bozukluğuna neden olan hastalıklarKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
10Kranyo fasiyal-orofasiyal anomalilerKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
11Kranyo fasiyal-orofasiyal anomalilerKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
12İnterdisipliner çalışma, KBB-DKT işbirliğiKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
13Klinik uygulamalarKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
14Klinik uygulamalarKonu ile ilgili olarak sisteme yüklenen makaleyi okumak ve verilen ödevi yapmak.
Kaynak
Gardner H. Collaborative working between pediatric speech and language therapy and ENT colleagues: what is good practice? Curr Opin Otolaryngol Head Neck Surg. 2014 Jun;22(3):167-71. Koç C. Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş Boyun Cerrahisi, 2019.
Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
X
4
PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
X
7
PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
X
10
PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
X
11
PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
X
12
PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:57Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:59