Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİL VE KONUŞMA TERAPİSTLERİ İÇİN EMBRİYOLOJİ-Güz Dönemi1+011
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI
Dersi VerenlerDoç.Dr. Şule AYLA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBaş ve boyun gelişimi ile ilgili temel bilgilere sahip olmak.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Dişi üreme hücreleri,2. Erkek üreme hücreleri,3. Spermatogenez,4. Oogenez,5. Ovulasyon,6. Gelişimin 2.haftası,7. Gelişimin 3.haftası,8. Embriyonik ve fetal dönem,9. Nörulasyon,10.Somitlerin gelişmesi,11.Faringeal kompleks I,12.Farengial kompleks II,13.Baş-boyun gelişimi,14.Klinik bağlantı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
- Embriyonik gelişim süreçlerini ayırt edebilir.16, 9A
- Baş- boyun bölgesindeki yapıların embriyonik gelişim sürecini değerlendirebilir.16, 9A
- Baş-boyun bölgesinde gelişebilecek klinik anomalileleri ayırt edebilir.16, 9A
- Baş-boyun bölgesinde gelişebilecek klinik anomalileri ayırt eder.16, 9A
Ovulasyonu tanımlar.16, 9A
Gelişimin 2. ve 3. haftalarını tanımlar.16, 9A
Nörülasyonu tanımlar.16, 9A
Spermotogenezi tanımlar.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Dişi üreme hücreleriilgili sunumu okuma
22. Erkek üreme hücreleriilgili sunumu okuma
33. Spermatogenezilgili sunumu okuma
44. Oogenezilgili sunumu okuma
55. Ovulasyonilgili sunumu okuma
66. Gelişimin 2.haftasıilgili sunumu okuma
77. Gelişimin 3.haftasıilgili sunumu okuma
88. Embriyonik ve fetal dönemilgili sunumu okuma
99. Nörulasyonilgili sunumu okuma
1010.Somitlerin gelişmesiilgili sunumu okuma
1111.Faringeal kompleks Iilgili sunumu okuma
1212.Farengial kompleks IIilgili sunumu okuma
1313.Baş-boyun gelişimiilgili sunumu okuma
1414.Klinik bağlantıilgili sunumu okuma
Kaynak
power point sunumları, ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
X
4
PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
X
7
PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
X
10
PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
X
11
PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
X
12
PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14114
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı166
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)40
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(40/30)1
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİL VE KONUŞMA TERAPİSTLERİ İÇİN EMBRİYOLOJİ-Güz Dönemi1+011
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI
Dersi VerenlerDoç.Dr. Şule AYLA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBaş ve boyun gelişimi ile ilgili temel bilgilere sahip olmak.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Dişi üreme hücreleri,2. Erkek üreme hücreleri,3. Spermatogenez,4. Oogenez,5. Ovulasyon,6. Gelişimin 2.haftası,7. Gelişimin 3.haftası,8. Embriyonik ve fetal dönem,9. Nörulasyon,10.Somitlerin gelişmesi,11.Faringeal kompleks I,12.Farengial kompleks II,13.Baş-boyun gelişimi,14.Klinik bağlantı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
- Embriyonik gelişim süreçlerini ayırt edebilir.16, 9A
- Baş- boyun bölgesindeki yapıların embriyonik gelişim sürecini değerlendirebilir.16, 9A
- Baş-boyun bölgesinde gelişebilecek klinik anomalileleri ayırt edebilir.16, 9A
- Baş-boyun bölgesinde gelişebilecek klinik anomalileri ayırt eder.16, 9A
Ovulasyonu tanımlar.16, 9A
Gelişimin 2. ve 3. haftalarını tanımlar.16, 9A
Nörülasyonu tanımlar.16, 9A
Spermotogenezi tanımlar.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Dişi üreme hücreleriilgili sunumu okuma
22. Erkek üreme hücreleriilgili sunumu okuma
33. Spermatogenezilgili sunumu okuma
44. Oogenezilgili sunumu okuma
55. Ovulasyonilgili sunumu okuma
66. Gelişimin 2.haftasıilgili sunumu okuma
77. Gelişimin 3.haftasıilgili sunumu okuma
88. Embriyonik ve fetal dönemilgili sunumu okuma
99. Nörulasyonilgili sunumu okuma
1010.Somitlerin gelişmesiilgili sunumu okuma
1111.Faringeal kompleks Iilgili sunumu okuma
1212.Farengial kompleks IIilgili sunumu okuma
1313.Baş-boyun gelişimiilgili sunumu okuma
1414.Klinik bağlantıilgili sunumu okuma
Kaynak
power point sunumları, ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
X
4
PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
X
7
PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
X
10
PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
X
11
PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
X
12
PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:57Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:59