Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL BOZUK. MESLEKİ UYGULAMA-Güz Dönemi0+423
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere çocukluk çağında görülen dil bozukluklarına sahip vakaların yaşadıkları bozukluklara yönelik değerlendirme ve terapinin yürütülmesine yönelik klinik deneyim kazandırılması
Dersin İçeriğiBu ders; VAKANIN DEĞERLENDİRİLMESİ Vaka öyküsü alma,VAKANIN DEĞERLENDİRİLMESİ: Formel dil testlerin uygulanması,DEĞERLENDİRME: Çocukluk çağı dil bozukluklarda dil becerilerinin formel olmayan yöntemlerle değerlendirilmesi,ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL BOZUKLUKLARINDA AİLE BİLGİLENDİRİLMESİ,TERAPİ UYGULAMASI: Terapilerde uyulması gereken genel kurallar, mesleki sorumluluk ve sınırlar,ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL BOZUKLUKLARINDA TERAPİ UYGULAMASI 1 Değerlendirme,ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL BOZUKLUKLARINDA TERAPİ UYGULAMASI: Bireyselleştirilmiş terapi planı hazırlama,ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL BOZUKLUKLARINDA TERAPİ UYGULAMASI: Vakaya uygun yöntemin seçilip uygulanması ,ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL BOZUKLUKLARINDA TERAPİ UYGULAMASI,ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL BOZUKLUKLARINDA TERAPİ UYGULAMASI
,ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL BOZUKLUKLARINDA TERAPİ UYGULAMASI,ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL BOZUKLUKLARINDA TERAPİ UYGULAMASI: İşe yarayanlar/ yaramayanlar,VAKANIN TERAPİ SONRASI DEĞERLENDİRİLMESİ,TERAPİ SÜRECİNİN RAPORLAŞTIRILMASI; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocukluk çağı dil bozukluğu olan bir vakayı, değerlendirmeden terapi sürecinin sonuna kadar takip eder. 3, 37, 4E
Çocukluk çağı dil bozukluklarının değerlendirmesinde uygun yöntemi seçer.3, 37, 4E
Değerlendirilen çocukluk çağı dil bozuklukluğuna sahip vakaya uygun terapi yöntemini uygular.3, 37, 4E
Değerlendirme ve terapi sürecini raporlaştırır.3, 37, 4E
Çocukluk çağı dil bozuklukları alanında farklı uzmanlarla işbirliği yapar, birlikte çalışır.3, 37, 4E
Bireyselleştirilmiş çocukluk çağı dil bozuklukları terapisi planı hazırlar.3, 37, 4E
Çocukluk çağı dil bozuklukları alanında önleyici çalışmalar ve danışmanlık yapar.3, 37, 4E
Terapi sonlandırma raporunu hazırlar.3, 37, 4E
Öğretim Yöntemleri:3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1VAKANIN DEĞERLENDİRİLMESİ Vaka öyküsü almaMerkeze dil bozukluğu şikayeti ile başvurmuş iki vaka ile yapılan ilk görüşmeyi izleme
2VAKANIN DEĞERLENDİRİLMESİ: Formel dil testlerin uygulanmasıTEDIL, TODİL ve TİGE gibi testlerin gözden geçirilmesi
3DEĞERLENDİRME: Çocukluk çağı dil bozukluklarda dil becerilerinin formel olmayan yöntemlerle değerlendirilmesiInformel değerlendirme ile ilgili ders notlarının okunması ve Öğrenci üniversite kliniğinde gerçekleşen iki değerlendirme seansını izleyerek klinisyenin informel değerlendirme için neler yaptığını gözlemlenmesi
4ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL BOZUKLUKLARINDA AİLE BİLGİLENDİRİLMESİKlinikte takip edilen vakaların dosyalarının incelenmesi ve gözlem yapılması
5TERAPİ UYGULAMASI: Terapilerde uyulması gereken genel kurallar, mesleki sorumluluk ve sınırlarMEDKOM talimatnamesinin gözden geçirilmesi
6ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL BOZUKLUKLARINDA TERAPİ UYGULAMASI 1 DeğerlendirmeDeğerlendirmeye ilişkin ders notlarını gözden geçirme
7ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL BOZUKLUKLARINDA TERAPİ UYGULAMASI: Bireyselleştirilmiş terapi planı hazırlamaBireysel terapi planı oluşturmaya yönelik notların gözden geçirilmesi
8ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL BOZUKLUKLARINDA TERAPİ UYGULAMASI: Vakaya uygun yöntemin seçilip uygulanması Terapi notlarının incelenmesi
9ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL BOZUKLUKLARINDA TERAPİ UYGULAMASITerapi notlarını gözden geçirme
10ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL BOZUKLUKLARINDA TERAPİ UYGULAMASI
Terapi notlarını gözden geçirme
11ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL BOZUKLUKLARINDA TERAPİ UYGULAMASITerapi notlarını gözden geçirme
12ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL BOZUKLUKLARINDA TERAPİ UYGULAMASI: İşe yarayanlar/ yaramayanlarTerapi notlarının incelenmesi
13VAKANIN TERAPİ SONRASI DEĞERLENDİRİLMESİTerapi notlarının gözden geçirilmesi
14TERAPİ SÜRECİNİN RAPORLAŞTIRILMASIVaka geçmişi ve terapi notlarının gözden geçirilmesi
Kaynak
Klinik değerlendirme formları, ders notları, videolar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
X
4
PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
X
7
PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
X
10
PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
X
11
PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
X
12
PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme14456
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı11010
Toplam İş Yükü (Saat)76
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL BOZUK. MESLEKİ UYGULAMA-Güz Dönemi0+423
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere çocukluk çağında görülen dil bozukluklarına sahip vakaların yaşadıkları bozukluklara yönelik değerlendirme ve terapinin yürütülmesine yönelik klinik deneyim kazandırılması
Dersin İçeriğiBu ders; VAKANIN DEĞERLENDİRİLMESİ Vaka öyküsü alma,VAKANIN DEĞERLENDİRİLMESİ: Formel dil testlerin uygulanması,DEĞERLENDİRME: Çocukluk çağı dil bozukluklarda dil becerilerinin formel olmayan yöntemlerle değerlendirilmesi,ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL BOZUKLUKLARINDA AİLE BİLGİLENDİRİLMESİ,TERAPİ UYGULAMASI: Terapilerde uyulması gereken genel kurallar, mesleki sorumluluk ve sınırlar,ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL BOZUKLUKLARINDA TERAPİ UYGULAMASI 1 Değerlendirme,ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL BOZUKLUKLARINDA TERAPİ UYGULAMASI: Bireyselleştirilmiş terapi planı hazırlama,ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL BOZUKLUKLARINDA TERAPİ UYGULAMASI: Vakaya uygun yöntemin seçilip uygulanması ,ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL BOZUKLUKLARINDA TERAPİ UYGULAMASI,ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL BOZUKLUKLARINDA TERAPİ UYGULAMASI
,ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL BOZUKLUKLARINDA TERAPİ UYGULAMASI,ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL BOZUKLUKLARINDA TERAPİ UYGULAMASI: İşe yarayanlar/ yaramayanlar,VAKANIN TERAPİ SONRASI DEĞERLENDİRİLMESİ,TERAPİ SÜRECİNİN RAPORLAŞTIRILMASI; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocukluk çağı dil bozukluğu olan bir vakayı, değerlendirmeden terapi sürecinin sonuna kadar takip eder. 3, 37, 4E
Çocukluk çağı dil bozukluklarının değerlendirmesinde uygun yöntemi seçer.3, 37, 4E
Değerlendirilen çocukluk çağı dil bozuklukluğuna sahip vakaya uygun terapi yöntemini uygular.3, 37, 4E
Değerlendirme ve terapi sürecini raporlaştırır.3, 37, 4E
Çocukluk çağı dil bozuklukları alanında farklı uzmanlarla işbirliği yapar, birlikte çalışır.3, 37, 4E
Bireyselleştirilmiş çocukluk çağı dil bozuklukları terapisi planı hazırlar.3, 37, 4E
Çocukluk çağı dil bozuklukları alanında önleyici çalışmalar ve danışmanlık yapar.3, 37, 4E
Terapi sonlandırma raporunu hazırlar.3, 37, 4E
Öğretim Yöntemleri:3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1VAKANIN DEĞERLENDİRİLMESİ Vaka öyküsü almaMerkeze dil bozukluğu şikayeti ile başvurmuş iki vaka ile yapılan ilk görüşmeyi izleme
2VAKANIN DEĞERLENDİRİLMESİ: Formel dil testlerin uygulanmasıTEDIL, TODİL ve TİGE gibi testlerin gözden geçirilmesi
3DEĞERLENDİRME: Çocukluk çağı dil bozukluklarda dil becerilerinin formel olmayan yöntemlerle değerlendirilmesiInformel değerlendirme ile ilgili ders notlarının okunması ve Öğrenci üniversite kliniğinde gerçekleşen iki değerlendirme seansını izleyerek klinisyenin informel değerlendirme için neler yaptığını gözlemlenmesi
4ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL BOZUKLUKLARINDA AİLE BİLGİLENDİRİLMESİKlinikte takip edilen vakaların dosyalarının incelenmesi ve gözlem yapılması
5TERAPİ UYGULAMASI: Terapilerde uyulması gereken genel kurallar, mesleki sorumluluk ve sınırlarMEDKOM talimatnamesinin gözden geçirilmesi
6ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL BOZUKLUKLARINDA TERAPİ UYGULAMASI 1 DeğerlendirmeDeğerlendirmeye ilişkin ders notlarını gözden geçirme
7ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL BOZUKLUKLARINDA TERAPİ UYGULAMASI: Bireyselleştirilmiş terapi planı hazırlamaBireysel terapi planı oluşturmaya yönelik notların gözden geçirilmesi
8ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL BOZUKLUKLARINDA TERAPİ UYGULAMASI: Vakaya uygun yöntemin seçilip uygulanması Terapi notlarının incelenmesi
9ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL BOZUKLUKLARINDA TERAPİ UYGULAMASITerapi notlarını gözden geçirme
10ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL BOZUKLUKLARINDA TERAPİ UYGULAMASI
Terapi notlarını gözden geçirme
11ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL BOZUKLUKLARINDA TERAPİ UYGULAMASITerapi notlarını gözden geçirme
12ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL BOZUKLUKLARINDA TERAPİ UYGULAMASI: İşe yarayanlar/ yaramayanlarTerapi notlarının incelenmesi
13VAKANIN TERAPİ SONRASI DEĞERLENDİRİLMESİTerapi notlarının gözden geçirilmesi
14TERAPİ SÜRECİNİN RAPORLAŞTIRILMASIVaka geçmişi ve terapi notlarının gözden geçirilmesi
Kaynak
Klinik değerlendirme formları, ders notları, videolar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
X
4
PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
X
7
PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
X
10
PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
X
11
PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
X
12
PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:57Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:59