Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİL VE DİL VE KONUŞ.TERAP. KLİNİK UYG.VI: İNTÖRNLÜK-Bahar Dönemi2+161012
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDil ve konuşma terapisinde değerlendirme ve terapi yöntemlerinin vakalarla uygulamalı olarak kullanılması; değerlendirme ve terapide vakalarla kullanmak üzere kontrol listeleri, değerlendirme araçları, test takımları, terapi araçlarının geliştirilmesi, ve sonrasında uygulanması ve raporlanması; süreçlerde teknolojiyi kullanmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Klinikiçi kurallar ve uygulamalar hakkında bilgilendirme,Klinikte etik sınırlar,Vaka yönetimi,vaka yönetimi,Değerlendirme sırasında aile bilgilendirmesi, Değerlendirme sırasında aile bilgilendirmesi,Terapilerde aile bilgilendirmesi,Terapilerde aile bilgilendirmesi,video çekimleri ile örnekleme,video çekimleri ile örnekleme,vaka yönlendirme raporlarının yazılması,vaka yönlendirme raporlarının yazılması,Terapi planı hazırlanması,Terapi planı hazırlanması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Klinikte etik sınırlar hakkında bilgi sahibidir.6, 8H
Klinikiçi düzen ve uygulamalar hakkında bilgilendirme hakkında bilgi sahibidir.6, 8H
Vaka yönetimi hakkında bilgi sahibidir.6, 8H
Değerlendirme sırasında aile bilgilendirmesi hakkında bilgi sahibidir.6, 8H
Terapilerde aile bilgilendirmesi hakkında bilgi sahibidir.6, 8H
vaka yönlendirme raporlarının yazılması hakkında bilgi sahibidir.6, 8H
Terapi planı hazırlanması hakkında bilgi sahibidir.6, 8H
Multidisipliner çalışma hakkında bilgi sahibidir.6, 8H
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli
Ölçme Yöntemleri:H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Klinikiçi kurallar ve uygulamalar hakkında bilgilendirmeyok
2Klinikte etik sınırlarKlinikiçi etik kurallar hakkında araştırma
3Vaka yönetimiilgili konu hakkında ders notlarının okunması
4vaka yönetimikonu ile alakalı ilgili ders notunun okunması
5Değerlendirme sırasında aile bilgilendirmesiDers notlarının incelenmesi
6 Değerlendirme sırasında aile bilgilendirmesiders notlarının incelenmesi
7Terapilerde aile bilgilendirmesiders notlarının incelenmesi
8Terapilerde aile bilgilendirmesiders notlarının incelenmesi
9video çekimleri ile örneklemeders notlarının incelenmesi
10video çekimleri ile örneklemeders notlarının incelenmesi
11vaka yönlendirme raporlarının yazılmasıders notlarının incelenmesi
12vaka yönlendirme raporlarının yazılmasıders notlarının incelenmesi
13Terapi planı hazırlanması ders notlarının incelenmesi
14Terapi planı hazırlanması ders notlarının incelenmesi
Kaynak
Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
X
4
PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
X
7
PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
X
10
PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
11
PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
X
12
PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİL VE DİL VE KONUŞ.TERAP. KLİNİK UYG.VI: İNTÖRNLÜK-Bahar Dönemi2+161012
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDil ve konuşma terapisinde değerlendirme ve terapi yöntemlerinin vakalarla uygulamalı olarak kullanılması; değerlendirme ve terapide vakalarla kullanmak üzere kontrol listeleri, değerlendirme araçları, test takımları, terapi araçlarının geliştirilmesi, ve sonrasında uygulanması ve raporlanması; süreçlerde teknolojiyi kullanmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Klinikiçi kurallar ve uygulamalar hakkında bilgilendirme,Klinikte etik sınırlar,Vaka yönetimi,vaka yönetimi,Değerlendirme sırasında aile bilgilendirmesi, Değerlendirme sırasında aile bilgilendirmesi,Terapilerde aile bilgilendirmesi,Terapilerde aile bilgilendirmesi,video çekimleri ile örnekleme,video çekimleri ile örnekleme,vaka yönlendirme raporlarının yazılması,vaka yönlendirme raporlarının yazılması,Terapi planı hazırlanması,Terapi planı hazırlanması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Klinikte etik sınırlar hakkında bilgi sahibidir.6, 8H
Klinikiçi düzen ve uygulamalar hakkında bilgilendirme hakkında bilgi sahibidir.6, 8H
Vaka yönetimi hakkında bilgi sahibidir.6, 8H
Değerlendirme sırasında aile bilgilendirmesi hakkında bilgi sahibidir.6, 8H
Terapilerde aile bilgilendirmesi hakkında bilgi sahibidir.6, 8H
vaka yönlendirme raporlarının yazılması hakkında bilgi sahibidir.6, 8H
Terapi planı hazırlanması hakkında bilgi sahibidir.6, 8H
Multidisipliner çalışma hakkında bilgi sahibidir.6, 8H
Öğretim Yöntemleri:6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli
Ölçme Yöntemleri:H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Klinikiçi kurallar ve uygulamalar hakkında bilgilendirmeyok
2Klinikte etik sınırlarKlinikiçi etik kurallar hakkında araştırma
3Vaka yönetimiilgili konu hakkında ders notlarının okunması
4vaka yönetimikonu ile alakalı ilgili ders notunun okunması
5Değerlendirme sırasında aile bilgilendirmesiDers notlarının incelenmesi
6 Değerlendirme sırasında aile bilgilendirmesiders notlarının incelenmesi
7Terapilerde aile bilgilendirmesiders notlarının incelenmesi
8Terapilerde aile bilgilendirmesiders notlarının incelenmesi
9video çekimleri ile örneklemeders notlarının incelenmesi
10video çekimleri ile örneklemeders notlarının incelenmesi
11vaka yönlendirme raporlarının yazılmasıders notlarının incelenmesi
12vaka yönlendirme raporlarının yazılmasıders notlarının incelenmesi
13Terapi planı hazırlanması ders notlarının incelenmesi
14Terapi planı hazırlanması ders notlarının incelenmesi
Kaynak
Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Dil ve konuşma terapisi alanındaki güncel temel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgiye, bilgi teknolojilerini ve kaynaklarını kullanarak ulaşmayı bilir; bu bilginin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini değerlendirir.
X
2
PY-2. Eğitiminde edindiği bilgi ve becerileri bireysel ve toplumsal düzeyde iletişim, konuşma, dil, ses ve yutma sağlığına yönelik yaşam kalitesinin geliştirilmesi ve bu alandaki bozuklukların önlenmesi, tanılanması ve terapisi için kanıta dayalı bir biçimde ve etkin olarak kullanır.
X
3
PY-3. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer meslek uzmanlarıyla disiplinlerarası işbirlikleri kurar ve ekibin güvenilir bir üyesi olur.
X
4
PY-4. Alanında teknolojik cihaz ve araçları kullanarak kanıta dayalı veri toplar, programları planlar, uygular, gerektiğinde değiştirir, sonlandırır, raporlar, güvenli bir şekilde belgeler ve izler.
X
5
PY-5. Mesleki alanında kazandığı bilgi, beceri ve ilgili teknolojiyi kullanarak, biyo-psiko-sosyal ve kültürel temelli bütüncül bir yaklaşımla önleme, fonksiyonel değerlendirme, ayırıcı tanılama, terapi, rehabilitasyon uygulamalarını yapar.
X
6
PY-6. Bağımsız olarak mesleki ve akademik çalışmalarını etkin ve etik biçimde yürütür; ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve karşılaşılan ya da öngörülmeyen sorunlara çözüm üretir.
X
7
PY-7. Kalite yönetimi ve sürekliliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak süreçlere uygun davranır.
X
8
PY-8. Öz-eleştirel bir yaklaşımla kişisel ve mesleki öğrenme gereksinimlerini belirler, en az bir yabancı dil öğrenerek, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir ve öğrendiğini sergiler.
X
9
PY-9. Birey olarak sürekli değişime açık olumlu tutumları, davranışları ve iletişimi ile topluma örnek olur; evrensel düzeyde demokrasi ve insan haklarına, toplumsal, kültürel, dilsel ve bireysel farklılıklara saygılı ve duyarlı davranır.
X
10
PY-10. Birey olarak alanını ilgilendiren yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır; danışan haklarını gözeterek mesleğinin gerektirdiği tüm görev ve sorumluluklarını yerine getirir ve mesleki haklarını korur ve savunur.
11
PY-11. Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kurum içi/dışı, ulusal ve uluslararası birey ve halk sağlığı, aile danışmanlığı, toplumsal farkındalık, sağlık ve eğitim politikalarının geliştirilmesi çalışmalarında görev alır, anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
X
12
PY-12. Edindiği araştırma yöntemleri, öğrenme-öğretme, ölçme ve değerlendirme ve yönetim bilgisini kullanarak projelere, araştırmalara dahil olur, bunları planlayarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:57Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:59