Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencinin, bilimsel araştırma sürecinin aşamaları, araştırma modelleri, örnekleme yöntemleri, veri toplama yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, araştırma planlayabilmesi, planladığı araştırmalarda uygun ölçme araçlarını kullanabilmesi, araştırmalarında topladığı verileri yorumlayabilme ve raporlaştırma becerisi kazanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilimsel Araştırmanın Temelleri,Bilimsel Araştırmanın Temelleri,Araştırma Sürecinin Aşamaları,Araştırmaların Sınıflandırılması/modelleri,Problemi Tanımlama,Örnekleme Yöntemleri,Örnekleme Yöntemleri ,Örnekleme Yöntemleri ,Veri Toplama Yöntemleri,Ölçme tanımı, Ölçme araçlarında aranan nitelikler, ölçme süreci,Ölçme tanımı, Ölçme araçlarında aranan nitelikler, ölçme süreci ,Verilerin işlenmesi, çözümü ve yorumlanması,Raporlaştırma,Proje Sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Araştırma türlerini genel anlamda tanımlar.16, 9
Bilimsel yöntemi açıklayabilir16
Araştırma sürecinin aşamalarını sıralar.10, 16, 2, 9
-Bir araştırma problemini tanımlar.16, 9
Araştırmanın değişkenlerini, hipotez ve sayıtlılarını belirler.10, 16, 2, 9
Araştırmanın amacını, temel problem ve alt problemini belirleyebilir.10, 16, 2, 9
Örnekleme Yöntemlerini açıklayabilir.16
Ölçme ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.16, 9
Bilimsel bir yazının bölümlerini sıralayabilecek.10, 16, 2, 9
Bilimsel raporların/yazıların hazırlanmasında dikkate alınan kuralların önemini açıklayabilecektir.10, 16, 2, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilimsel Araştırmanın Temelleri Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara - Sümbüloğlu, V., Sümbüloğlu, K. (1998). ?Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri? Hatiboğlu Yayınları, Ankara.
2Bilimsel Araştırmanın Temelleri Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara - Sümbüloğlu, V., Sümbüloğlu, K. (1998). ?Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri? Hatiboğlu Yayınları, Ankara.
3Araştırma Sürecinin Aşamaları Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara - Sümbüloğlu, V., Sümbüloğlu, K. (1998). ?Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri? Hatiboğlu Yayınları, Ankara.
4Araştırmaların Sınıflandırılması/modelleri Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara - Sümbüloğlu, V., Sümbüloğlu, K. (1998). ?Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri? Hatiboğlu Yayınları, Ankara.
5Problemi Tanımlama Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara - Sümbüloğlu, V., Sümbüloğlu, K. (1998). ?Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri? Hatiboğlu Yayınları, Ankara.
6Örnekleme Yöntemleri Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara - Sümbüloğlu, V., Sümbüloğlu, K. (1998). ?Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri? Hatiboğlu Yayınları, Ankara.
7Örnekleme Yöntemleri Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara - Sümbüloğlu, V., Sümbüloğlu, K. (1998). ?Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri? Hatiboğlu Yayınları, Ankara.
8Örnekleme Yöntemleri Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara
9Veri Toplama Yöntemleri Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara
10Ölçme tanımı, Ölçme araçlarında aranan nitelikler, ölçme süreci Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara
11Ölçme tanımı, Ölçme araçlarında aranan nitelikler, ölçme süreci Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara
12Verilerin işlenmesi, çözümü ve yorumlanması Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara
13Raporlaştırma Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara
14Proje Sunumu Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara
Kaynak
Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara - Sümbüloğlu, V., Sümbüloğlu, K. (1998). ?Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri? Hatiboğlu Yayınları, Ankara. - Arseven, A. (2003). ?Alan Araştırma Yötemi, İlkeler, Teknikler, Örnekler?.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
X
2
PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
X
3
PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
4
PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar.
5
PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir.
7
PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
8
PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür.
X
9
PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
X
11
PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.
X
12
PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
13
PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır.
X
14
PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme7214
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)62
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(62/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencinin, bilimsel araştırma sürecinin aşamaları, araştırma modelleri, örnekleme yöntemleri, veri toplama yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, araştırma planlayabilmesi, planladığı araştırmalarda uygun ölçme araçlarını kullanabilmesi, araştırmalarında topladığı verileri yorumlayabilme ve raporlaştırma becerisi kazanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilimsel Araştırmanın Temelleri,Bilimsel Araştırmanın Temelleri,Araştırma Sürecinin Aşamaları,Araştırmaların Sınıflandırılması/modelleri,Problemi Tanımlama,Örnekleme Yöntemleri,Örnekleme Yöntemleri ,Örnekleme Yöntemleri ,Veri Toplama Yöntemleri,Ölçme tanımı, Ölçme araçlarında aranan nitelikler, ölçme süreci,Ölçme tanımı, Ölçme araçlarında aranan nitelikler, ölçme süreci ,Verilerin işlenmesi, çözümü ve yorumlanması,Raporlaştırma,Proje Sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Araştırma türlerini genel anlamda tanımlar.16, 9
Bilimsel yöntemi açıklayabilir16
Araştırma sürecinin aşamalarını sıralar.10, 16, 2, 9
-Bir araştırma problemini tanımlar.16, 9
Araştırmanın değişkenlerini, hipotez ve sayıtlılarını belirler.10, 16, 2, 9
Araştırmanın amacını, temel problem ve alt problemini belirleyebilir.10, 16, 2, 9
Örnekleme Yöntemlerini açıklayabilir.16
Ölçme ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.16, 9
Bilimsel bir yazının bölümlerini sıralayabilecek.10, 16, 2, 9
Bilimsel raporların/yazıların hazırlanmasında dikkate alınan kuralların önemini açıklayabilecektir.10, 16, 2, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilimsel Araştırmanın Temelleri Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara - Sümbüloğlu, V., Sümbüloğlu, K. (1998). ?Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri? Hatiboğlu Yayınları, Ankara.
2Bilimsel Araştırmanın Temelleri Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara - Sümbüloğlu, V., Sümbüloğlu, K. (1998). ?Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri? Hatiboğlu Yayınları, Ankara.
3Araştırma Sürecinin Aşamaları Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara - Sümbüloğlu, V., Sümbüloğlu, K. (1998). ?Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri? Hatiboğlu Yayınları, Ankara.
4Araştırmaların Sınıflandırılması/modelleri Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara - Sümbüloğlu, V., Sümbüloğlu, K. (1998). ?Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri? Hatiboğlu Yayınları, Ankara.
5Problemi Tanımlama Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara - Sümbüloğlu, V., Sümbüloğlu, K. (1998). ?Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri? Hatiboğlu Yayınları, Ankara.
6Örnekleme Yöntemleri Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara - Sümbüloğlu, V., Sümbüloğlu, K. (1998). ?Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri? Hatiboğlu Yayınları, Ankara.
7Örnekleme Yöntemleri Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara - Sümbüloğlu, V., Sümbüloğlu, K. (1998). ?Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri? Hatiboğlu Yayınları, Ankara.
8Örnekleme Yöntemleri Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara
9Veri Toplama Yöntemleri Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara
10Ölçme tanımı, Ölçme araçlarında aranan nitelikler, ölçme süreci Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara
11Ölçme tanımı, Ölçme araçlarında aranan nitelikler, ölçme süreci Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara
12Verilerin işlenmesi, çözümü ve yorumlanması Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara
13Raporlaştırma Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara
14Proje Sunumu Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara
Kaynak
Karasar,N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayınları, Ankara - Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri, Nobel Yayınları, Ankara - Büyüköztürk, Ş.; Çakmak, E.K.; Akgün, Ö.E. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Yayınları, Ankara - Sümbüloğlu, V., Sümbüloğlu, K. (1998). ?Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri? Hatiboğlu Yayınları, Ankara. - Arseven, A. (2003). ?Alan Araştırma Yötemi, İlkeler, Teknikler, Örnekler?.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
X
2
PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
X
3
PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
4
PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar.
5
PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir.
7
PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
8
PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür.
X
9
PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
X
11
PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.
X
12
PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
13
PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır.
X
14
PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:30Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:31