Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KAYNAŞTIRMA-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Sinan KALKAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin, kaynaştırmanın temel prensiplerini ve yararlarını kavramasını, gelişimsel tanılama sonucuna göre engelli çocuk için uygun yönlendirmeler yapabilmesini, engelli çocuğun ailesine ve öğretmenlere kaynaştırma programları için gerekli eğitim ve rehberlik becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kaynaştırmanın tanımı, ilke ve amaçları; normal ve engelli çocuk, aile ve
öğretmene yararları,Kaynaştırma uygulamalarına hazırlık çalışmaları,,Kaynaştırma uygulamalarına hazırlık çalışmaları,Kaynaştırma programlarına katılım tipleri,Kaynaştırma sınıfında eğitimsel organizasyon,,Kaynaştırma sınıfında eğitimsel organizasyon,Normal ve engelli çocuklar arasındaki etkileşim,Kaynaştırma programlarının çocukların gelişimleri üzerine etkileri,Kaynaştırma sınıflarında öğretmenin rolü ve sorumlulukları,Kaynaştırma sınıflarında öğretmenin rolü ve sorumlulukları,Kaynaştırmaya karşı tutumlar,Sunumlar,Sunumlar,Sunumlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kaynaştırmanın temel prensiplerini ve yararlarını bilir ve kaynaştırılacak engelli ve normal çocukların hangi özellikleri taşıması gerektiğini açıklar. 10, 9
Kaynaştırma sınıfı eğitim programlarında hangi düzenlemelerin yapılması gerektiğini analiz ederler.10, 9
Öğrenciler kaynaştırma sınıfı eğitimcisinin engel tiplerine göre hangi yaklaşımları göstermesi gerektiğini değerlendirirler.10, 9
Başarılı kaynaştırma uygulamaları için ne tip çalışmaların yapılması gerektiğini açıklar.10
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kaynaştırmanın tanımı, ilke ve amaçları; normal ve engelli çocuk, aile ve
öğretmene yararları
Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul
2Kaynaştırma uygulamalarına hazırlık çalışmaları, Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul
3Kaynaştırma uygulamalarına hazırlık çalışmaları Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul
4Kaynaştırma programlarına katılım tipleri Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul
5Kaynaştırma sınıfında eğitimsel organizasyon, Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul
6Kaynaştırma sınıfında eğitimsel organizasyon Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul
7Normal ve engelli çocuklar arasındaki etkileşim Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul
8Kaynaştırma programlarının çocukların gelişimleri üzerine etkileri Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul
9Kaynaştırma sınıflarında öğretmenin rolü ve sorumlulukları Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul
10Kaynaştırma sınıflarında öğretmenin rolü ve sorumlulukları Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul
11Kaynaştırmaya karşı tutumlar Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul
12Sunumlar Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul
13Sunumlar Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul
14Sunumlar Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul
Kaynak
Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
X
2
PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
X
3
PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
X
4
PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar.
X
5
PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir.
6
PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir.
X
7
PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
X
8
PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür.
X
9
PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
X
11
PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.
X
12
PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
13
PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır.
X
14
PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme7428
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)56
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(56/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KAYNAŞTIRMA-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Arzu YÜKSELEN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Sinan KALKAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin, kaynaştırmanın temel prensiplerini ve yararlarını kavramasını, gelişimsel tanılama sonucuna göre engelli çocuk için uygun yönlendirmeler yapabilmesini, engelli çocuğun ailesine ve öğretmenlere kaynaştırma programları için gerekli eğitim ve rehberlik becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kaynaştırmanın tanımı, ilke ve amaçları; normal ve engelli çocuk, aile ve
öğretmene yararları,Kaynaştırma uygulamalarına hazırlık çalışmaları,,Kaynaştırma uygulamalarına hazırlık çalışmaları,Kaynaştırma programlarına katılım tipleri,Kaynaştırma sınıfında eğitimsel organizasyon,,Kaynaştırma sınıfında eğitimsel organizasyon,Normal ve engelli çocuklar arasındaki etkileşim,Kaynaştırma programlarının çocukların gelişimleri üzerine etkileri,Kaynaştırma sınıflarında öğretmenin rolü ve sorumlulukları,Kaynaştırma sınıflarında öğretmenin rolü ve sorumlulukları,Kaynaştırmaya karşı tutumlar,Sunumlar,Sunumlar,Sunumlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kaynaştırmanın temel prensiplerini ve yararlarını bilir ve kaynaştırılacak engelli ve normal çocukların hangi özellikleri taşıması gerektiğini açıklar. 10, 9
Kaynaştırma sınıfı eğitim programlarında hangi düzenlemelerin yapılması gerektiğini analiz ederler.10, 9
Öğrenciler kaynaştırma sınıfı eğitimcisinin engel tiplerine göre hangi yaklaşımları göstermesi gerektiğini değerlendirirler.10, 9
Başarılı kaynaştırma uygulamaları için ne tip çalışmaların yapılması gerektiğini açıklar.10
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kaynaştırmanın tanımı, ilke ve amaçları; normal ve engelli çocuk, aile ve
öğretmene yararları
Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul
2Kaynaştırma uygulamalarına hazırlık çalışmaları, Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul
3Kaynaştırma uygulamalarına hazırlık çalışmaları Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul
4Kaynaştırma programlarına katılım tipleri Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul
5Kaynaştırma sınıfında eğitimsel organizasyon, Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul
6Kaynaştırma sınıfında eğitimsel organizasyon Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul
7Normal ve engelli çocuklar arasındaki etkileşim Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul
8Kaynaştırma programlarının çocukların gelişimleri üzerine etkileri Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul
9Kaynaştırma sınıflarında öğretmenin rolü ve sorumlulukları Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul
10Kaynaştırma sınıflarında öğretmenin rolü ve sorumlulukları Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul
11Kaynaştırmaya karşı tutumlar Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul
12Sunumlar Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul
13Sunumlar Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul
14Sunumlar Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul
Kaynak
Salend,S.(1998)Effective Mainstreaming,Creating Inclusive Classroom.Prentice Hall,New Jersey. 2?Metin,N.(2012)Özel Gereksinimli Çocuklar.(Editör:N.Metin)Maya Akademi Yayınevi,Ankara. 3- Sucuoğlu,B.Kargın,T.(2006)İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları. Morpa Yayınları,İstanbul 4-Aral,N.(2011) Okulöncesi Eğitimde Kaynaştırma. Morpa Yayınları, İstanbul

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
X
2
PY-2. Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
X
3
PY-3. Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
X
4
PY-4. Çocuk gelişimi alanında, fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek tipik ve atipik gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar.
X
5
PY-5. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve atipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme becerisine sahiptir.
6
PY-6. Çocuk gelişimi alanında, tipik ve atipik çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir.
X
7
PY-7. Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
X
8
PY-8. Çocuk gelişimi alanında edindiği ileri düzeydeki bilgileri kullanarak bireysel ve grup olarak bağımsız çalışmalar yürütür.
X
9
PY-9. Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY-10. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
X
11
PY-11. Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.
X
12
PY-12. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
13
PY-13. Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır.
X
14
PY-14. Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
15
PY-15. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:30Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 15:31